Nybyggerne 2017

Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Tricolette » 20. apr 2017, 07:40

Jeg har fulgt lidt med og var nok mest til rødt hus skulle vinde. Men et eller andet sted lå de alle meget tæt på, at alle irriterede mig mere end de vandt mig.

Min mand er til gengæld megatræt af programmet. I hans optik har det intet med nybyggeri at gøre. Det eneste de skal/går op i er jo indretning, indretning og indretning. Ja, ind imellem skal de lægge et gulv, men ellers er det meste jo bare at male et råhus og så sætte nogle mærkelige møbler og en masse krimskrams ind = intet med byggeri at gøre. (altså i hans optik....)
3
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Halldora » 20. apr 2017, 10:41

Jeg havde de to Aalborg-par som favoritter, så jeg er godt tilfreds. Der kunne godt være mere fokus på håndværket - det er jeg temmelig enig i. Da 'Huset' kørte way back when, var der langt mere fokus på håndværket, og deltagerne fik huk for badeværelser, hvor hældningen ikke var korrekt, hvis fugerne var ujævne, maling eller tapet kunne have været bedre, osv. Der var stadig et stort fokus på indretning, men ikke som det er blevet til.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Miss_no_More » 20. apr 2017, 10:48

Jeg synes, det er lidt tosset, at det bliver afgjort af seerne. Så bliver det jo en popularitetskonkurrence og ikke nødvendigvis dem, der har gjort det bedst.
Og så må jeg give Tricolettes kæreste ret; det ser alt sammen meget rosenrødt ud. Som om det er vældig hyggeligt at renovere hus. Det er det altså ikke.
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Aspargsen » 20. apr 2017, 11:28

Ellin skrev:Altså det er da virkelig.. meh.. :genert: Altså fint og almindeligt. Men en kedelig vinder til sådan et program.

http://livsstil.tv2.dk/2017-04-19-gaa-p ... us:article


Nu har jeg ikke set set programmet
Men det virker da godt nok som det mest kedeligt og intet sigende hus :(

Men jeg undrer mig over hvorfor der i overskriften står "i Grønt hus" ? ved alle 4 huse ?
(hvis man vil kan man også vælge af undre sig over hvorfor grønt står med Stort)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Aspargsen » 20. apr 2017, 11:32

Miss_no_More skrev:Jeg synes, det er lidt tosset, at det bliver afgjort af seerne. Så bliver det jo en popularitetskonkurrence og ikke nødvendigvis dem, der har gjort det bedst.
Og så må jeg give Tricolettes kæreste ret; det ser alt sammen meget rosenrødt ud. Som om det er vældig hyggeligt at renovere hus. Det er det altså ikke.


Men da 'Huset' kørte, var det jo det hus der blev solgt dyrest der skulle vinde, desværre var der bare ikke nogen der gad og købe :O
så de måtte jo finde på noget andet
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Miss_no_More » 20. apr 2017, 11:55

Aspargsen skrev:
Miss_no_More skrev:Jeg synes, det er lidt tosset, at det bliver afgjort af seerne. Så bliver det jo en popularitetskonkurrence og ikke nødvendigvis dem, der har gjort det bedst.
Og så må jeg give Tricolettes kæreste ret; det ser alt sammen meget rosenrødt ud. Som om det er vældig hyggeligt at renovere hus. Det er det altså ikke.


Men da 'Huset' kørte, var det jo det hus der blev solgt dyrest der skulle vinde, desværre var der bare ikke nogen der gad og købe :O
så de måtte jo finde på noget andet


Jeg har ikke set 'Huset', men jeg synes, det ville give mere mening hvis det var dommerne, der bestemte ud fra det samlede indtryk af alle rummene.
Seerne kunne så bestemme, hvem der skulle vinde rejsegavekortet, hvis de absolut skulle bestemme noget. Og nu jeg ER i gang med at brokke mig....5 kr pr SMS?! :gisp:
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Miss_no_More » 20. apr 2017, 12:04

Mistermor skrev:Vi kom for øvrigt til at tale om, hvorvidt deltagerne får de ting, de køber til indretning. For så giver det mere mening med de tossede ting, folk er helt fokuserede på at anskaffe sig. (korkbadekar, hjemmebiograf, foldeudsofa osv.)


Korkbadekarret var da fedt :-D Nå, men har læst et sted at de resterende 3 huse IKKE får deres møbler. De bliver solgt på loppemarked, men hvert par har så ret til at vælge 3 ting, de har forkøbsret på. Overskuddet går til produktion af næste års program.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf POCKETKITTEN » 20. apr 2017, 13:53

Jeg er slet ikke overrasket. Det var helt klart det par, der fik mest kærlighed på de sociale medier på grund af Lily og Todd.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf Fræksak » 21. apr 2017, 11:25

Jeg har lige kigget i billedgalleriet (har også fulgt programmet) og kan helt klart bedst se mig selv i Anne & Todds hus. Men dét sagt tror jeg primært de vinder, fordi folk synes de er sympatiske. Så forskellige var husene trods alt heller ikke, måske lige med undtagen af Steen & Mariannes (som i øvrigt helt klart det er hus, jeg mindst kan se mig selv i. Der var lige noget med nogle farvevalg, jeg ikke forstod. Især i køkkenet :wacko: ).
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27058

Re: Nybyggerne 2017

Indlægaf ajnaM » 21. apr 2017, 16:44

Jeg forstår slet ikke, at det hedder 'nybyggerne'. De bygger jo ikke noget? :genert:

Som en der er i gang med at bygge sommerhus helt fra grunden, kan jeg berette, at det der stemmer meget dårligt overens med oplevelsen af at bygge nyt. :lol:


I øvrigt tænker jeg, at det kunne være sjovt at se et program, der faktisk handlede om nybyggere. Altså hvor de måske havde noget hjælp til noget af det, men ellers selv skulle overveje indretning, fundamentløsninger, konstruktion, regulationer, budget osv.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Film og TV"