De Unge Mødre

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 15:50

Jeg er ved at se første afsnit nu.

Oh my fu*king God.. Jeg kan slet ikke have det. En ting er hele situationen med børnene, men programmets opbygning, musikken og den måde det hele bliver fremstillet på :mellow:

Jeg synes situationens alvor bliver lige lovlig "romantiseret" og bagatelliseret.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 16:00

Denlilleglademy skrev:
Juki skrev:Er det ikke noget med at NS' mormor drak sprit eller sådan noget da hun var gravid med NS' mor?

De har altid virket specielle, på den der ressourcesvage måde :(

Og jeg tror faktisk godt at jeg kunne finde på at informere myndighederne om situationen med børnene der vokser op på gaden i det miljø, såfremt at der var en pointe med det og det fx foregik i Danmark. Det er trods ret umuligt at sidde i Danmark og vurdere situationen udfra amerikanske forhold osv.

.. Men det skulle selvfølgelig være for at hjælpe børnene og ikke for at genere og få "hævn" over NS.


Det er klart. Men at sidde i en eller anden sladre fb side og rode med sådan noget virker bare helt skørt.

Helt sikkert.

Jeg var en overgang med i den der hemmelige FB-gruppe, hvor de fik opsnappet alt. Det var meget sjovt i starten at kunne blive opdateret på hvordan det gik med gamle deltagere, hvad de gravide deltageres barn kom til at hedde osv. Ganske uskyldige ting, men til sidst var der nærmest lynch-stemning overfor alt og alle der havde været med i serien, lige meget hvad de gjorde. Det var så usmageligt og blev al for meget, men især i den gruppe havde hønsene det med at piske en stemning op og ikke mindst hidse/gejle hinanden op :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 05:51

Denlilleglademy skrev:
Juki skrev:
Denlilleglademy skrev:
Soulme skrev:Moren virker påvirket i programmet. Og generelt bare meget meget mærkelig.
Men hvordan får hun scanninger og lægebehandling osv. Når hun er i USA. Hun er der vel ikke lovligt så hun kan giv sige tilkende på et sygehus eller de frieklininkker.
Og hvad når hun skal føde. Vil hun gøre det i teltet?!


De flytter i lejlighed i denne uge og hun har gået på free clinics. De har haft shelter og siden motel, siden oktober.

Hun er tilknyttet hospital, har en social worker, har terapeut osv osv. Det er ret overraskende hvor meget hånden holdes under dem.

Måske for at sikre det kommende barn på en eller anden måde :gruble:

Det er jo ikke en ønskesituation de er i nu, men det er vel at foretrække fremfor at de flygter igen og hun slet ikke får noget opsyn eller noget behandling. Jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA, men de kan vel næppe tvangsindlægge hende til behandling eller fængsle hende, hvis ikke hun er stofmisbruger eller kriminel?


Absolut. Men jeg er overasket over at de har så godt et system.

Jeg synes egentligt at det er helt vanvittigt at hun kan få al den offebtligt hjælp når hun er eftersøgt. Ligesom at det er forstemmende at lave programmer om hendes

Jeg fatter heller ikke at det bliver gjort til et underholdende ungdomsprogram.

Fair nok hvis ikke der var børn involveret og det kun var hendes mislykkede drøm. Så kunne det have været interessant(afhængig af vinklen) Men tænk at hendrs søn kommer til at kunne se det engang og blive konfronteret med den måde at blive valgt fra på. Det er jo ikke fordi NS' valg på nogen måde har været nødvendigt. Hverken at flygte med Kyle eller at blive i USA efter hans hjemsendelse.

Jeg forstår godt at man kan blive desperat osv. Jeg synes bare slet ikke hun sagde noget i det program hvor jeg tænkt "wow, det giver god mening! Nu forstår jeg hendes valg meget bedre".
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: De Unge Mødre

Indlægaf mulledit » 16. jan 2018, 07:18

Da jeg skrev retarderet om NS mor, så var de på baggrund af insta og små klip jeg har set med hende på nettet. Jeg ser IKKE DUM nemlig. Jeg har nu set det der NS doku og retarderet det virker hun nu alligevel ikke til. Men MEGA socialt handicappet osv. hun er jo nok tidligt skadet hvis hun har haft så frygtelig en mor, trist. Men det var forkert af mig at skrive retarderet, for det er hun ikke.

Men den der dokumentar serie, ja for pokker hvor den lige maler med en stor fed lyserød pensel ud over det at være hjemløs i US. Adr og føj.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 05:40

Camilla Framnes stopper i serien. Endelig :fløjt: Ej, misforstå mig ikke. Hun virker rigtig sød og sympatisk, der er bare efterhånden ikke meget "kød på" ved at følge hende mere. Det er efterhånden også kun hende og Kevin det handler om.

Og så er jeg godt nok virkelig glad for at jeg ikke er blevet filmet og lagt på nettet, til offentlig skue, når jeg var dum og fuld som teenager og ung :lol: :tie:

0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 24. jan 2018, 11:40

Andet afsnit af programmet med NS er tilgængeligt.

Jeg har ikke ord..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Lykke » 24. jan 2018, 11:45

Juki skrev:Andet afsnit af programmet med NS er tilgængeligt.

Jeg har ikke ord..


Ja det er så trist. Og jeg forstår ikke hvad vi skal få ud af det.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: De Unge Mødre

Indlægaf LadyFox » 24. jan 2018, 14:17

Lykke skrev:
Juki skrev:Andet afsnit af programmet med NS er tilgængeligt.

Jeg har ikke ord..


Ja det er så trist. Og jeg forstår ikke hvad vi skal få ud af det.

Jeg forstår slet ikke hvad de får ud af at deltage i det.
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 24. jan 2018, 16:32

LadyFox skrev:
Lykke skrev:
Juki skrev:Andet afsnit af programmet med NS er tilgængeligt.

Jeg har ikke ord..


Ja det er så trist. Og jeg forstår ikke hvad vi skal få ud af det.

Jeg forstår slet ikke hvad de får ud af at deltage i det.

Sympati og medlidenhed? Et håb om forståelse måske :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 7. feb 2018, 00:19

Jeg ser afsnittet fra i aftes nu.

Det er da godt nok betryggende at Martinna vil hjemmeundervise sine børn, fordi de ikke lærer noget/nok i skolen, når hun så samtidig ikke aner noget om det hun prøver at lære fra sig :lol: :tie:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 7. feb 2018, 01:07

Av, hvor gjorde det ondt at se hende med de tre børn være frustreret og skælde ud :(

Det virkede også ret hul i hovedet med al den transport oveni. Jeg håber i hvert fald ikke de skulle det samme igennem på hjemturen. Det virker ret umenneskeligt at skulle igennem det samme, men med tre trætte børn i stedet :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 14. feb 2018, 15:01

Hende med de tre børn i legeland.. Det var godt nok kedeligt og utrolig langtrukken, men så var det da godt at de lige kunne krydre det med muligheden for at hun fik angst :stoned:

Men sig lige at jeg hørte forkert ang. tiden de brugte på transporten hjem. Jeg hørte det som om det var over 4 timer!? :nerve:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Fillie » 12. mar 2018, 14:11

Har I set NL’s nye navn? :8:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 12. mar 2018, 14:16

Fillie skrev:Har I set NL’s nye navn? :8:

Det tror jeg ikke. Hun hed noget med Ellen en overgang, men hendes idéer, meninger og udseende har skiftet for hver gang jeg er stødt på hende.

For noget tid siden skulle hun til frisør. Nogle dage efter var hun kronraget.. :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Fillie » 12. mar 2018, 14:24

Juki skrev:
Fillie skrev:Har I set NL’s nye navn? :8:

Det tror jeg ikke. Hun hed noget med Ellen en overgang, men hendes idéer, meninger og udseende har skiftet for hver gang jeg er stødt på hende.

For noget tid siden skulle hun til frisør. Nogle dage efter var hun kronraget.. :gruble:


Hun har været i banken i dag og betalt for navneændring. Hun bærer fremover det smukke navn Princess Natascha Ellen Linea Kaup. :ad!:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Film og TV"