De Unge Mødre

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 21. sep 2017, 20:49

ManicNinja skrev:
Juki skrev:
ManicNinja skrev:Det virker, som om Framnes er enormt stolt over at være "mor med krudt i røven". For mig at se virker det bare ikke ret "krudt i røven", når det kommer til stykket. Altså, jo, der er fire unger at tage vare på og hånd om, når de er flest. Det giver selvfølgelig en masse at se til. Men jeg sad og kom til at grine lidt over, at hun åbenbart selv synes, der er helt vildt gang i hende, for "så skal hun også liiiige passe sin blog og liiiige tjekke sin Instagram", "det er nok bare min personlighed at have mange projekter i gang". Øh ja? Jeg tjekker som regel også Facebook flere gange på en dag. Det gør mig vel ikke superaktiv eller på nogen måde nyskabende eller projektagtig og da slet ikke idérig ... :lol: Jeg synes, hendes liv ligner en ganske almindelig (kedelig og travl) børnefamilies.

Noget helt andet er: Jeg syntes faktisk, hun var blevet rigtigt pæn og stilet på et tidspunkt, da hun vist nok var nææææsten færdig med at tabe sig. Hun har altid været lidt mindre blingbling og dårlig stil end de fleste af de andre unge mødre. Nu synes jeg helt ærligt, hun ser forfærdeligt afpillet ud: Øjnene sidder næsten ude på hver sin side af hovedet, og hun er helt kranieformet i ansigtet. Nej, hvor er det synd. Det er virkelig ikke pænt.

Er det fra næste uges afsnit?


Hov - spoiler jeg? Kan sgu godt være - sorry! Jeg ser det på hjemmesiden - måske er de et afsnit foran ...

Jeg tror det :D

Men jeg synes også hun er blevet kedelig at følge. Hun er sikkert en sød og skøn kvinde, men nu har vi vist efterhånden set hvad hun har at byde på i den sammenhæng. Vægttab, sund mad/livsstil, træning, børn, der dog ikke rigtig er med i programmet og hende og Kevins pladderromantiske forhold :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: De Unge Mødre

Indlægaf ManicNinja » 21. sep 2017, 21:27

Juki skrev:
ManicNinja skrev:
Juki skrev:
ManicNinja skrev:Det virker, som om Framnes er enormt stolt over at være "mor med krudt i røven". For mig at se virker det bare ikke ret "krudt i røven", når det kommer til stykket. Altså, jo, der er fire unger at tage vare på og hånd om, når de er flest. Det giver selvfølgelig en masse at se til. Men jeg sad og kom til at grine lidt over, at hun åbenbart selv synes, der er helt vildt gang i hende, for "så skal hun også liiiige passe sin blog og liiiige tjekke sin Instagram", "det er nok bare min personlighed at have mange projekter i gang". Øh ja? Jeg tjekker som regel også Facebook flere gange på en dag. Det gør mig vel ikke superaktiv eller på nogen måde nyskabende eller projektagtig og da slet ikke idérig ... :lol: Jeg synes, hendes liv ligner en ganske almindelig (kedelig og travl) børnefamilies.

Noget helt andet er: Jeg syntes faktisk, hun var blevet rigtigt pæn og stilet på et tidspunkt, da hun vist nok var nææææsten færdig med at tabe sig. Hun har altid været lidt mindre blingbling og dårlig stil end de fleste af de andre unge mødre. Nu synes jeg helt ærligt, hun ser forfærdeligt afpillet ud: Øjnene sidder næsten ude på hver sin side af hovedet, og hun er helt kranieformet i ansigtet. Nej, hvor er det synd. Det er virkelig ikke pænt.

Er det fra næste uges afsnit?


Hov - spoiler jeg? Kan sgu godt være - sorry! Jeg ser det på hjemmesiden - måske er de et afsnit foran ...

Jeg tror det :D

Men jeg synes også hun er blevet kedelig at følge. Hun er sikkert en sød og skøn kvinde, men nu har vi vist efterhånden set hvad hun har at byde på i den sammenhæng. Vægttab, sund mad/livsstil, træning, børn, der dog ikke rigtig er med i programmet og hende og Kevins pladderromantiske forhold :genert:


Jeg synes faktisk, det er endnu værre, at hver gang ét af deres børn viser sig, eller en af forældrene kommer hjem til børnene, skal de være sådan noget overgearet: "Haaaaaaiiiij, Basse!"

Det virker sådan helt overkørt, skørt og kunstigt opstablet på mig :stoned: Jeg kan ikke forestille mig, at de hilser sådan på deres børn, når der ikke er kamera på. Faktisk håber jeg meget, at det ellers foregår lidt mere normalt ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 27. sep 2017, 19:08

Er Melissa gravid igen? Hende med de grimme øjenbryn der er med til Louises baby shower.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 27. sep 2017, 19:23

Lisma skrev:
Juki skrev:Er Melissa gravid igen? Hende med de grimme øjenbryn der er med til Louises baby shower.

Hun har vist næsten lige fået en søn.

Ok, tak.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 27. sep 2017, 19:40

Ad, hvor var det ulækkert med de der chokolade-lortebleer! :puke:

Har set det én gang før, i et andet program, men er det en normal leg til et baby shower?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Bøtte » 27. sep 2017, 20:43

Shit altså, NL. Der er jo ikke styr på noget. Alt er hældt ned i kasser, legegulvtæpperne er virkelig beskidte, konstante flytninger. Og så siger hun, at hun ikke bruger penge på sig selv, kun på tatoveringer og hår - lige de to ting er da også tunge poster.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 27. sep 2017, 23:11

Bøtte skrev:Shit altså, NL. Der er jo ikke styr på noget. Alt er hældt ned i kasser, legegulvtæpperne er virkelig beskidte, konstante flytninger. Og så siger hun, at hun ikke bruger penge på sig selv, kun på tatoveringer og hår - lige de to ting er da også tunge poster.

Hun burde indse, evt med hjælp, at ens valg har konsekvenser og at hun ikke bare kan te sig så flyvsk som hun kunne før hun fik børn.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 28. sep 2017, 07:04

Smiling_Goat skrev:Jeg synes godt nok, de har fået ødelagt programmet efterhånden (tv-tilrettelæggerne.)

Jeg synes Camilla Framnes virker som en rigtig cool person, jeg er bare ved at være træt af at se på hende i et program, der skulle handle om unge mødre. Hun er 29-30 år gammel og hendes sekvenser i programmet handler overraskende lidt om børnene. Afsnittene handler mest om forstadsidyl, og det er da fint nok, det er bare en lidt anden programserie.. Den kategori kan man i øvrigt vist også placere Louise under - hun er vel også ved at være i slut-20'erne.

Nadja Sheila og Nanna synes jeg faktisk bliver udsat for et svigt af tv-holdet. Nadja Sheilas liv er kommet på afveje lige nu, og det synes jeg egentligt man skulle afholde sig fra at bare stå og filme. Vi kan ikke hjælpe hende, det ønsker hun vist heller ikke, men jeg synes nogen burde stoppe den her eksponering af hende. Hvorfor stopper man ikke som produktion op og spørger: "Hey, den her deltager virker til at være lidt ude på overdrevet lige nu, og gør ting som den brede del af befolkningen vil betegne som skadende.. Måske er det ikke i hendes bedste interesse, at vi filmer det hele og viser befolkningen præcist hvor langt ude på overdrevet hun er lige nu? Jeg mener, det kan jo måske blive svært for hende fremadrettet at møde folk på ligeværdige vilkår, fordi de har set hende krybe forhutlet sammen i et telt på en landevej." Det samme gør sig gældende, når Nanna (der i øvrigt også er godt oppe i 20'erne efterhånden) filmer sit sammenbrud og vælger at overdrage det til filmholdet.
Hvorfor er der ikke nogen, der stopper op og siger: "Ej, det kan vi simpelthen ikke vise på TV. Hun er tydeligvis dybt ulykkelig, og siger rigtig mange grimme ting om sig selv. Hun er i krise, og jeg tror ikke, hun har tænkt sig helt om, da hun filmede det her - hun har trods alt en psykiatrisk diagnose. Jeg tror, det er et råb om hjælp, og jeg tror ikke, der kommer noget som helst godt ud af, at bare klistre det på landets tv-skærme i bedste sendetid. Hun kan jo ikke møde folk i Netto, pædagoger til hendes datter osv. uden at de vil have det her sammenbrud i baghovedet - og alle interaktioner vil derfor blive indledt ulige og med medlidenhed. Det er der da ingen, der frivilligt vil indgå i, så hun kan simpelthen ikke have tænkt sig ret godt om, da hun øste ud, og NOGEN må da stoppe hende i det her"

Så er der de mødre, jeg rent faktisk vil betegne som unge tilbage:

Martina, Natascha Linnea og Annica.

Jeg synes måske ikke, de alle er lige interessante at følge, og nogen problematiserer ting, jeg virkelig ikke forstår dramaet omkring, men de følger da i det mindste programmets præmisser, og giver mig det jeg er interesseret i at se: Unge mødres ageren i deres normale hverdag.

Jeg ved godt, hvordan det er at være 29-30 år gammel og leve et voksenliv, for det gør jeg selv - hver dag. Det jeg synes er interessant ved programmet er at se, hvordan man også kan leve. Martina og Natascha Linnea har nogle ideer og indslag, som er helt anderledes end mine, og jeg synes, det er interessant at følge deres argumentationer, og jeg mistænker at de langt hen ad vejen har de ideer, fordi de er så unge. Når man bliver ældre, kan man have tendens til at tænke for meget over tingene og være så over-fornuftig (tror jeg) og jeg synes virkelig, det er interessant at blive mindet om, at livet måske ikke behøver være så kompliceret, som jeg har tendens til at gøre det til. Det får jeg ikke fra Camilla og Louise, for vi lever sgu næsten identiske liv - og Nadja Sheila/Nanna tror jeg egentligt har nogle psykiske problematikker, der gør, at de burde skærmes.

Jeg kan huske de første sæsoner, hvor det netop var helt normale, mentalt raske, unge kvinder der bare delte ud af deres oplevelser og tanker, og det var interessant, syntes jeg, ikke den her mærkelig sammensurium af psykisk sygdom og voksne trivialiteter. Æv altså.

Ja, det blev langt, men det er et rant der har været længe undervejs :P

Jeg savner også at man følger børnene mere, eller at der er en pointe med at de er med i et program der handler om at være ung forælder. Fx hende Annica. Hvorfor må man ikke få at vide hvordan det påvirker hende at have manglende appetit i forhold til hendes børn, hvilke tanker gør hun sig om om det kan påvirke dem osv.

Ang. din mening om Louise og Camilla kan jeg kun være enig. Har vist efterhånden også brokket mig over Camillas deltagelse et par gange.. :blush:

Jeg kunne også godt tænke mig at der var noget mere "gods" i deltagerne, eller i hvert fald den måde deres liv bliver fremstillet på. Det kan sagtens gøres uden at forældrene bor som svin og har en destruktiv adfærd. Martinna er fx et godt eksempel. Hun gør sig mange overvejelser om at være mor til nu to små børn og deres livsstil. Og ligeledes hende den nye Betina/Belinda(mener hun hedder noget i den stil) kunne også være interessant at følge i hendes valg og tanker om at få at barn med en sæddonor.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Lykke » 2. okt 2017, 18:15

Framnes' bryllupskage. Ej jeg kom bare til at grine en smule. Seriøst en smadrekage :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 18:18

Lykke skrev:Framnes' bryllupskage. Ej jeg kom bare til at grine en smule. Seriøst en smadrekage :lol:

Heh den kommer i hvert fald ikke til sin ret på det billede.

Gad vide om det er et af børnene der har taget billedet. Eller om billedet er taget sidst på aftenen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 2. okt 2017, 18:27

Lykke skrev:Framnes' bryllupskage. Ej jeg kom bare til at grine en smule. Seriøst en smadrekage :lol:

De må lige have haft et års bryllupsdag så måske den på billedet har været frosset?

Den ser lidt mere normal ud her http://realityportalen.dk/rcarticle/gal ... s-bryllup/ (Billede nr. 40)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Lykke » 2. okt 2017, 18:31

Juki skrev:
Lykke skrev:Framnes' bryllupskage. Ej jeg kom bare til at grine en smule. Seriøst en smadrekage :lol:

De må lige have haft et års bryllupsdag så måske den på billedet har været frosset?

Den ser lidt mere normal ud her http://realityportalen.dk/rcarticle/gal ... s-bryllup/ (Billede nr. 40)


Nåå ja, det troede jeg var klart.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Pandesteg » 2. okt 2017, 18:33

Lykke skrev:Framnes' bryllupskage. Ej jeg kom bare til at grine en smule. Seriøst en smadrekage :lol:


Efter et år på frost er det vel ikke så mærkeligt? :)

Jeg synes kagen var virkelig flot lavet omend jeg slet ikke er til fodboldtema eller fondant.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Lykke » 2. okt 2017, 18:34

Pandesteg skrev:
Lykke skrev:Framnes' bryllupskage. Ej jeg kom bare til at grine en smule. Seriøst en smadrekage :lol:


Efter et år på frost er det vel ikke så mærkeligt? :)

Jeg synes kagen var virkelig flot lavet omend jeg slet ikke er til fodboldtema eller fondant.


Nok ikke mærkeligt nej.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De Unge Mødre

Indlægaf Juki » 12. nov 2017, 02:45

Hvor er det godt for Nanna at hun har fundet en sød fyr.

Er der forresten nogen der ved hvad Mikkel har af uddannelse/job?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Film og TV"