Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 16:02

A 7 skrev:Lige med at holde kroppen sund, der er han sgu hyklerisk. I stedet for at opfordre hende til at spise noget mere, så burde han hellere spise noget mindre.

Jeg tog udgangspunkt i mig selv, ikke Carsten. Jeg ved selvfølgelig ikke om han har det på samme måde.

Sundhed er også mange ting, ligesom hygge. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, men jeg kan sagtens sætte mig ind i at nogle former for sundhed og hygge ikke er forenelige.

Hvis jeg skal bruge mig selv som eksempel igen så elsker jeg fx at være aktiv udenfor i naturen, men det siger mig ingenting at skulle gøre det for at dyrke eller træne til en form for ekstremsport. Jeg gør det fordi jeg kan lide at opholde mig i naturen og de muligheder det giver. Jeg ville ikke fungere med en som skulle overtales til en gåtur i skoven eller som ikke kunne nyde en tur i skoven uden en fastlagt rute og tidsplan :gisp:

Jeg elsker også afslapning, men det er ikke nødvendigvis min form for hygge eller afslapning at se en film i sofaen med hver vores slikskål i favnen.

God mad betyder også meget for mig, men det er lige så meget omstændighederne omkring det jeg elsker. Enten at man hjælpes ad og hygger sig eller at man gør sig umage for at forkæle den anden. Jeg er som skrevet i det forrige indlæg ikke fanatisk omkring min kost, jeg kan sagtens spise usund og fed mad, men jeg gider ikke spise kedelig skodmad uden smag og konsistens, men med masser pga. tilsætningsstoffer.

No hate på dem der til gengæld ikke kan/vil leve på min måde. Vi vil aldrig fungere som par og det er vel fair nok.
1
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Mocca » 22. sep 2018, 16:27

Faktisk bryder jeg mig hverken om Eva eller Carsten.
Men jeg forstår ikke, at man melder sig til et 5 ugers tv-eksperiment, og så ikke går ind i det med en positiv holdning om at gennemføre det sammen.
Man må gå ud fra, at begge parter har arrangeret sig praktisk og mentalt på at bruge 5 uger med en ukendt bofælle.
Så længe den anden ikke gør noget direkte ubehageligt ved en, forstår jeg ikke, at man ikke kan mobilisere en positiv attitude og få det bedste ud af det.
Så jeg synes virkelig, at Carsten opfører sig umodent! :forvirret:

Det er da ok at konstatere, at man ikke er et match på romantisk og seksuel tiltrækning. Men hav da så 'nosser' til at gennemføre de 5 uger, og lær af den tid, hvordan man takler den situation.

Jeg kan simpelthen ikke få øje på en eneste grund til ikke at gennemføre?!
9
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Mi55y » 22. sep 2018, 16:37

Spoiler

Jeg så Kathrine og Michael på Street Food i Århus i torsdags, og kunne se at han stadig havde ring på
19
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2018, 17:02

lillebjoern skrev:
Tilly skrev:
lillebjoern skrev:
Tilly skrev:
Ado skrev:Men der er vel også forskel på et almindeligt forhold, hvor forelskelsen har været grundstenen til forholdet og så på et arrangeret forhold, hvor så mange komplimenter efter blot tre dages bekendtskab nok godt kan virke overvældende.

Helt enig. Og det var vel fordi hun var bange for at blive kvalt af hans komplimenter, og det ville kunne få hende til at trække sig. Jeg opfattede det bare som om at hun havde brug for at skrue lidt ned på tempoet. Jeg synes den måde hun sagde det til Michael var så fin og respektfuld.



Jeg tror ikke der er nogen der vil anfægte Ados indlæg - selvfølgelig kan komplimenter efter tre dages bekendtskab virke overvældende. Men det er altså ikke overvældende for alle, og for nogen er søde ord og komplimenter en måde at vise sin kærlighed på. Selvfølgelig er Kathrine i sin ret til at fortælle, at det er overvældende (og det skal hun!), men vi holder jo ikke fast i pointen i det, hun siger; hun siger ikke, at problemet er, at det er for overvældende. Problemet er, at det får hende til at føle sig utilstrækkelig. "DU får MIG til at føle mig utilstrækkelig med dine komplimenter. Det bliver du nødt til at stoppe med". OK, fair nok, men hvor er Michael i det her? Jeg kunne forstå hvis han gjorde et eller andet frygteligt, fx at han svinede hende til som hendes tidligere kærester, men come on... Det er tydeligt, at hun savner trygheden fra sine tidligere forhold, og nu bliver hun kastet ud på dybt vand - en mand, der rent faktisk rigtig godt kan lide hende som hun er - og det er hun ikke vant til. Og i stedet for at forsøge at arbejde med det selv - det lyder i interviewene ikke som om hun reflekterer særligt meget over sin egen reaktion - lægger hun det hele over på Michael.

Jeg anerkender da fuldt ud at andre ville ELSKE alle Michaels komplimenter, men nu tog jeg udgangspunkt i Kathrine, og for hende er det for meget. Hun sagde jo i forrige afsnit at hun følte sig kvalt af det. Og jeg kan måske ikke huske alt hvad hun har sagt ordret lige så godt som du kan. Men jeg oplevede helt sikkert situationen hvor hun fortalte det til Michael meget anderledes end du har gjort. Jeg synes egentlig at hun beholdte bolden ret meget på egen banehalvdel, og sådan har du så ikke oplevet det, fair nok :)

Men Michael skal jo også kommunikere. Så hvis han nu føler at han er kommet i en situation han ikke kan være i, så håber jeg da at han får det sagt. Selvom han måske blev ked af at hans komplimenter var for meget for Kathrine, så var min oplevelse da at han var glad for at få det at vide, så han ikke gør hende ukomfortabel utilsigtet.


Jeg synes bare der var en overordnet konsensus om, at sådan nogle komplimenter ville efter så kort bekendtskab være overvældnede - og så ville jeg bare indskyde, at det ikke er sådan for alle. :) Ja, Michael skal kommunikere, men det ved hun jo godt, at han har svært ved - især når hun lige har fortalt ham, at hun ikke kan lide ham ligeså meget som han kan lide hende. Skægt, at man kan opfatte tingene så anderledes :D


Jeg kan godt se din pointe, men jeg har oprigtigt svært ved at se, hvordan det skulle kunne gøres anderledes.

Hvad skal hun arbejde med? At blive bedre til at tage imod komplimenter? Jeg synes, det ville være at forlange alt, alt for meget - det er i mine øjne ikke hende, der skal arbejde med situationen, men ham, der tilsyneladende lider af en komplet mangel på intuition og situationsfornemmelse.

Hun prøvede jo i starten at gå på kompromis - men det fungerede helt tydeligt ikke for hende, og han kunne ikke se, at hun bakkede, hver gang han skubbede på. Så jeg synes, det er det helt rigtige at sige, hvordan hun har det. Og det er jo reelt det, hun gør - hun siger, hvordan det, han gør, får hende til at føle. Og hvis han vil ændre på de følelser, må han ændre sine handlinger. Det er i mine øjne 100% fair.

Men det er problematisk, fordi han på et tidligt tidspunkt bliver 'sat på plads' på en eller anden måde - selvom hun i mine øjne sagde det på en meget, meget pæn måde. Det burde ikke være nødvendigt at lave en så skarp markering efter så kort tid i et forhold. Men det er jo fordi, det er en superakavet situation, de er sat i.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2018, 17:07

I øvrigt - prøv lige at overveje, hvordan det er at være dem. Man har måske været single lidt længe, kunne godt bruge en kæreste en gang imellem, tænker det kunne være et sjovt eksperiment.

Man bliver gift, har hele brylluppet og adrenalinen og alt det der. Og så efter et par dage rammer hverdagen, og man svømmer rundt med Stefan og hans topmave. Eller sidder og hoster sine tømmermænd ud med Ronnie. Eller snakker om Michaels ryg-acne. Det er virkelig helt, helt almindelige gennemsnitsmænd - og jeg har det nok lidt sådan, at hvis der ikke er forelskelsen, hvad er der så? Hvad er det, man gør det for?

Ej, jeg ville slet ikke kunne have det. Eksperimentet er i sig selv sjovt nok, og det må helt sikkert være sjovt og spændende at skrue forventningerne op... men INGEN burde savne 'en kæreste' nok til, at man bare går fra 0-100 med en fuldkommen fremmed.
10
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Luffegås » 22. sep 2018, 17:26

Carsten og Eva passer sammen, hvis de bare gad og file kanterne lidt af. Man kan godt mærke Carsten tror at kone nr. 3 skal være på samme piedestal som ekserne, eller endnu bedre end de var. Det er jo umuligt. Derfor har han brug for Eva, for at komme lidt ned på jorden, lærer af hendes afslappede holdning, og være lidt mere en livsnyder end han ellers virker. De er livsnyder p 2 punkter. Eva virker, meget overfladisk sagt af mig, til at virke som om hun har brug for Carsten til ligesom også at vide man er en del af et fællesskab når man er sammen. Går man et sted hen siger man ikke "du er velkommen til at joine mig" til sin mand. Går han ned og spiser, så kan man godt gå med uden at spise, det handler i hvedebrødsdagene om 2-somhed, ikke om at adskille. Som introvert forstår jeg selvfølgelig godt man ikke bare kan være all over hinanden, men hun tager for god afstand.


Øv hvor er det trist Ronnie virker til ikke at kunne holde en brandert.

Alle de andre par er jeg vilde med, det skal sgu nok gå.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 17:44

Luffegås skrev:Øv hvor er det trist Ronnie virker til ikke at kunne holde en brandert.

Hvad mener du?
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 17:49

JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Ja, lidt :lol:

Hvis de har lyst gør de det vel også bare? Det må de vel gerne ligesom de må kysse(eller hvad? Jeg har ikke været fast seer i de tidligere sæsoner så jeg ved ikke om de bliver frarådet det)

Men var der ikke et par der endte med at gå fra hinanden fordi/selvom de havde knaldet på bryllupsnatten? Ulrik hed han vist. Jeg ved ikke hvad hun hedder.
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Mocca » 22. sep 2018, 17:50

Misantropen skrev:
Luffegås skrev:Øv hvor er det trist Ronnie virker til ikke at kunne holde en brandert.

Hvad mener du?


Du kom mig i forvejen! Den bemærkning forstår jeg heller ikke? :gruble: Er det ikke hende, der ikke kan huske, hvad der skete i deres brandert? Som de desuden åbenbart var enige om, og havde det sjovt med begge to...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Bøtte » 22. sep 2018, 17:51

Mocca skrev:
Misantropen skrev:
Luffegås skrev:Øv hvor er det trist Ronnie virker til ikke at kunne holde en brandert.

Hvad mener du?


Du kom mig i forvejen! Den bemærkning forstår jeg heller ikke? :gruble: Er det ikke hende, der ikke kan huske, hvad der skete i deres brandert? Som de desuden åbenbart var enige om, og havde det sjovt med begge to...


I teaseren fra næste afsnit lyder det til at han har været virkelig fuld og skældt ud.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 17:53

Bøtte skrev:
Mocca skrev:
Misantropen skrev:
Luffegås skrev:Øv hvor er det trist Ronnie virker til ikke at kunne holde en brandert.

Hvad mener du?


Du kom mig i forvejen! Den bemærkning forstår jeg heller ikke? :gruble: Er det ikke hende, der ikke kan huske, hvad der skete i deres brandert? Som de desuden åbenbart var enige om, og havde det sjovt med begge to...


I teaseren fra næste afsnit lyder det til at han har været virkelig fuld og skældt ud.

Ok, tak. Den har jeg ikke set.
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Mocca » 22. sep 2018, 17:54

Jeg tænker, at Vanessa og Stefan(?) måske HAR haft sex. De lader til at omgåes hinanden ret afslappet og kærligt fysisk.
Min tanke er også, at der ikke er ret meget opmærksomhed på dem i programmet, fordi der er for lidt drama.
Måske er de det eneste par, der har en reel chance.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf A 7 » 22. sep 2018, 18:27

Mocca skrev:Jeg tænker, at Vanessa og Stefan(?) måske HAR haft sex. De lader til at omgåes hinanden ret afslappet og kærligt fysisk.
Min tanke er også, at der ikke er ret meget opmærksomhed på dem i programmet, fordi der er for lidt drama.
Måske er de det eneste par, der har en reel chance.


Det vil jeg godt nok synes er trist, hvis det er tilfældet.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 19:18

JumboJette skrev:
Misantropen skrev:
JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Ja, lidt :lol:

Hvis de har lyst gør de det vel også bare? Det må de vel gerne ligesom de må kysse(eller hvad? Jeg har ikke været fast seer i de tidligere sæsoner så jeg ved ikke om de bliver frarådet det)

Men var der ikke et par der endte med at gå fra hinanden fordi/selvom de havde knaldet på bryllupsnatten? Ulrik hed han vist. Jeg ved ikke hvad hun hedder.



Jo, det er rigtigt. Der er noget, der er gået i stykker pga. det.

Haha ja, det er sikkert langt ude, men i et forhold med måske mange år på bagen er sex svaret på mange ting. Det er ligesom en tableturner af de store. :D

Stilhed før stormen.. :slem: :lol:
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2018, 19:58

Misantropen skrev:
JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Ja, lidt :lol:

Hvis de har lyst gør de det vel også bare? Det må de vel gerne ligesom de må kysse(eller hvad? Jeg har ikke været fast seer i de tidligere sæsoner så jeg ved ikke om de bliver frarådet det)

Men var der ikke et par der endte med at gå fra hinanden fordi/selvom de havde knaldet på bryllupsnatten? Ulrik hed han vist. Jeg ved ikke hvad hun hedder.


Ulrik og Ane. Jeg har hørt rygter om, at det var noget med, at han havde taget et billede af hende, mens hun gav ham et blowjob. Altså, uden hun vidste det. Og det var hun - ret forståeligt i mine øjne - blevet sur over, mens han ikke syntes, der var noget galt med det.

Jeg skal ikke kunne sige, om rygterne er rigtige, men de har vist begge snakket om, at der skete 'noget' på den bryllupsnat, ud over bare at de var sammen.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Film og TV"