Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 20:07

ajnaM skrev:
Misantropen skrev:
JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Ja, lidt :lol:

Hvis de har lyst gør de det vel også bare? Det må de vel gerne ligesom de må kysse(eller hvad? Jeg har ikke været fast seer i de tidligere sæsoner så jeg ved ikke om de bliver frarådet det)

Men var der ikke et par der endte med at gå fra hinanden fordi/selvom de havde knaldet på bryllupsnatten? Ulrik hed han vist. Jeg ved ikke hvad hun hedder.


Ulrik og Ane. Jeg har hørt rygter om, at det var noget med, at han havde taget et billede af hende, mens hun gav ham et blowjob. Altså, uden hun vidste det. Og det var hun - ret forståeligt i mine øjne - blevet sur over, mens han ikke syntes, der var noget galt med det.

Jeg skal ikke kunne sige, om rygterne er rigtige, men de har vist begge snakket om, at der skete 'noget' på den bryllupsnat, ud over bare at de var sammen.

:mellow:

Jeg så vist ikke den sæson så jeg kan kun huske det fra overskrifter hist og pist. Det er da godt nok klamt hvis det rygte er sandt. Bare det at han ikke selv kan se problemet :tie:
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Viskelæder » 22. sep 2018, 20:24

Jeg glemmer hele tiden, at der er et 4. par, hvor manden så åbenbart hedder Stefan (det kan jeg se, I skriver), og konen aner jeg ikke, hvad hedder. De er totalt intetsigende for mig. Eller får de reelt ingen skærmtid? Jeg kan slet ikke huske dem.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Lykke » 22. sep 2018, 20:25

Viskelæder skrev:Jeg glemmer hele tiden, at der er et 4. par, hvor manden så åbenbart hedder Stefan (det kan jeg se, I skriver), og konen aner jeg ikke, hvad hedder. De er totalt intetsigende for mig. Eller får de reelt ingen skærmtid? Jeg kan slet ikke huske dem.


Ja de er virkelig anonyme. Og så samtidig uden helt så meget skærmtid.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Artem » 22. sep 2018, 20:34

JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Det er virkelig en god icebreaker, som jeg også kun vil se som en fordel med mindre at de er helt frastødt af hinanden.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Lykke » 22. sep 2018, 20:39

Artem skrev:
JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Det er virkelig en god icebreaker, som jeg også kun vil se som en fordel med mindre at de er helt frastødt af hinanden.


Men man kender jo ikke hinanden. Ej, jeg synes tanken er så mærkelig.
Ja de er blevet gift, men derfra og så til at have sex. Det er jo heldigvis forskelligt hvordan man har det med sådan noget, men det er måske også noget jeg ville forvente at de der eksperter havde fokus på. Så Carsten ikke sidder og mukker over at hun ikke vil knalde ham.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Artem » 22. sep 2018, 20:44

Lykke skrev:Men man kender jo ikke hinanden. Ej, jeg synes tanken er så mærkelig.
Ja de er blevet gift, men derfra og så til at have sex. Det er jo heldigvis forskelligt hvordan man har det med sådan noget, men det er måske også noget jeg ville forvente at de der eksperter havde fokus på. Så Carsten ikke sidder og mukker over at hun ikke vil knalde ham.

Kan ikke se at det er anderledes end at have sex på første date, og her ved de endda at de skal være sammen de næste 5 uger og fungerer som mand og kone. Så hvis de tænker at der er den mindste chance for at de skulle have lyst til at have sex med deres nye ægtefælle. Tænker jeg at de lige så godt kan gøre det først som sidst.
Tror helt ærligt at det vil være en fordel, og øge chancen betragteligt for at det ender godt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Planten » 22. sep 2018, 20:44

Lykke skrev:
Artem skrev:
JumboJette skrev:Og så snakkede vi om herhjemme: Hvorfor kaster de sig ikke bare ud i at have sex på bryllupsrejsen? Vi tror, det kunne bringe dem tættere på hinanden, og måske kunne det øge nysgerrigheden, interessen, mindske småproblemer osv. osv. Endnu et step hen imod at "fake ægteskab" med hinanden. Selvfølgelig ud fra en idé om, at de ikke er totalt frastødt af hinanden og at det ikke ville overskride deres grænser.
Er det en fuldstændigt absurd tanke?

Det er virkelig en god icebreaker, som jeg også kun vil se som en fordel med mindre at de er helt frastødt af hinanden.


Men man kender jo ikke hinanden. Ej, jeg synes tanken er så mærkelig.
Ja de er blevet gift, men derfra og så til at have sex. Det er jo heldigvis forskelligt hvordan man har det med sådan noget, men det er måske også noget jeg ville forvente at de der eksperter havde fokus på. Så Carsten ikke sidder og mukker over at hun ikke vil knalde ham.

Jeg ved ikke, om jeg ligefrem synes, sex er den bedste idé, men jeg ville helt klart have fokus på ikke kun at blive venner.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Lykke » 22. sep 2018, 20:51

Artem skrev:
Lykke skrev:Men man kender jo ikke hinanden. Ej, jeg synes tanken er så mærkelig.
Ja de er blevet gift, men derfra og så til at have sex. Det er jo heldigvis forskelligt hvordan man har det med sådan noget, men det er måske også noget jeg ville forvente at de der eksperter havde fokus på. Så Carsten ikke sidder og mukker over at hun ikke vil knalde ham.

Kan ikke se at det er anderledes end at have sex på første date, og her ved de endda at de skal være sammen de næste 5 uger og fungerer som mand og kone. Så hvis de tænker at der er den mindste chance for at de skulle have lyst til at have sex med deres nye ægtefælle. Tænker jeg at de lige så godt kan gøre det først som sidst.
Tror helt ærligt at det vil være en fordel, og øge chancen betragteligt for at det ender godt.


Jeg ser det nok bare ganske anderledes.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Sorenspige » 23. sep 2018, 05:47

En af eksperten siger i et af de første afsnit, at de har frarådet parrene at have sex på bryllupsnatten. Det skyldes, at andre par har oplevet, at det gav problemer, fordi den ene part måske ikke var helt klar til at forholdet allerede var der, og at det ligesom forpligtede til mere.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 23. sep 2018, 06:46

Artem skrev:
Lykke skrev:Men man kender jo ikke hinanden. Ej, jeg synes tanken er så mærkelig.
Ja de er blevet gift, men derfra og så til at have sex. Det er jo heldigvis forskelligt hvordan man har det med sådan noget, men det er måske også noget jeg ville forvente at de der eksperter havde fokus på. Så Carsten ikke sidder og mukker over at hun ikke vil knalde ham.

Kan ikke se at det er anderledes end at have sex på første date, og her ved de endda at de skal være sammen de næste 5 uger og fungerer som mand og kone. Så hvis de tænker at der er den mindste chance for at de skulle have lyst til at have sex med deres nye ægtefælle. Tænker jeg at de lige så godt kan gøre det først som sidst.
Tror helt ærligt at det vil være en fordel, og øge chancen betragteligt for at det ender godt.


For mig ville det være anderledes. En date har jeg selv valgt, sandsynligvis baseret på noget tiltrækning, i et arrangeret-blind-date-ægteskab er det jo ikke det der er på spil. Hvis personen er sød og der er noget kemi ville tiltrækningen sandsynligvis godt kunne komme i takt med at jeg lærte personens kvaliteter at kende, og fik nogle positive oplevelser, men at have sex med en person jeg ikke er tiltrukket af ville ikke være en fordel for mig, udfaldet ville sandsynligvis være at jeg anså sexen som værende dårlig på grund af den manglendr tiltrækning, og så ville det være endnu sværere at arbejde med.
8
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Artem » 23. sep 2018, 07:40

LadyFox skrev:For mig ville det være anderledes. En date har jeg selv valgt, sandsynligvis baseret på noget tiltrækning, i et arrangeret-blind-date-ægteskab er det jo ikke det der er på spil. Hvis personen er sød og der er noget kemi ville tiltrækningen sandsynligvis godt kunne komme i takt med at jeg lærte personens kvaliteter at kende, og fik nogle positive oplevelser, men at have sex med en person jeg ikke er tiltrukket af ville ikke være en fordel for mig, udfaldet ville sandsynligvis være at jeg anså sexen som værende dårlig på grund af den manglendr tiltrækning, og så ville det være endnu sværere at arbejde med.

Jeg siger nu heller ikke at det vil fungere for alle, for når vi har haft tråde om det er ok at have sex på første date, er vi oftest delt op i to grupper, med dem som synes det er helt ok, og at det kun er en fordel at man hurtigt har sex, og så dem som helst vil vente noget tid.

Det burde faktisk også være en ting som eksperterne matcher deltagerne på.

Nu kan jeg kun tale for den første type, men for mig er det en rigtig god icebreaker. For når man har haft sex sammen, er den fysiske og intime grænse brudt. Som i mine øjne gør det hele meget nemmere. Er virkelig ikke god til at danse om den varme grød, og så ender jeg nemt med at holde mig for meget tilbage, som gør at det enten bare render ud i sandet, eller bliver til et platonisk venskabeligt forhold. Hvor man aldrig kommer videre end det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf LadyFox » 23. sep 2018, 08:11

Artem skrev:
LadyFox skrev:For mig ville det være anderledes. En date har jeg selv valgt, sandsynligvis baseret på noget tiltrækning, i et arrangeret-blind-date-ægteskab er det jo ikke det der er på spil. Hvis personen er sød og der er noget kemi ville tiltrækningen sandsynligvis godt kunne komme i takt med at jeg lærte personens kvaliteter at kende, og fik nogle positive oplevelser, men at have sex med en person jeg ikke er tiltrukket af ville ikke være en fordel for mig, udfaldet ville sandsynligvis være at jeg anså sexen som værende dårlig på grund af den manglendr tiltrækning, og så ville det være endnu sværere at arbejde med.

Jeg siger nu heller ikke at det vil fungere for alle, for når vi har haft tråde om det er ok at have sex på første date, er vi oftest delt op i to grupper, med dem som synes det er helt ok, og at det kun er en fordel at man hurtigt har sex, og så dem som helst vil vente noget tid.

Det burde faktisk også være en ting som eksperterne matcher deltagerne på.

Nu kan jeg kun tale for den første type, men for mig er det en rigtig god icebreaker. For når man har haft sex sammen, er den fysiske og intime grænse brudt. Som i mine øjne gør det hele meget nemmere. Er virkelig ikke god til at danse om den varme grød, og så ender jeg nemt med at holde mig for meget tilbage, som gør at det enten bare render ud i sandet, eller bliver til et platonisk venskabeligt forhold. Hvor man aldrig kommer videre end det.


Jeg er bestemt på team sex på første date. Det et slet ikke det. Jeg synes bare ikke rigtig at en hel almindelig date og et program som Gift ved første blik er helt det samme.

Jeg er slet ikke uenig i dine betragtninger af kvaliteterne ved sex på første date, det kan gøre rigtig meget godt, men det forudsætter jo at det er en god oplevelse for begge parter, og det er det jo bare ikke hvis den ene ikke har lyst. Og når man bliver sat op med en fremmed så er det jo langt fra sikkert at den man bliver sat op med er en man umiddelbart har lyst til at have sex med, den slags "problematikker" slipper man jo for når man selv vælger sine dates.
Jeg tror på det et mere skadeligt end gavnligt for en relation at have sex med en man ikke er seksuelt tiltrukket af - dog, tror jeg godt på at man hvis man gør en indsats kan blive tiltrukket af en man ikke umiddelbart var tiltrukket af før, men det kan jo godt tage mere lidt tid.

Jeg tænker at rigtig mange vil have svært ved at svare på om de vil have sex på første blind date, med en de hverken har set eller kommunikeret med før. Og jeg tænker at hvis man er blevet "lovet" en ægtefælle der er klar på bryllupsnatten så er det endnu sværere at komme tilbage, og skuffelsen er endnu større hvis personen så pludselig ikke er det alligevel.
11
...
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Shmartiesh » 23. sep 2018, 10:52

I burde virkelig høre Tue og tonys tv klub, hvis i ellers sådan er til podcasts. De har tidligere medvirkende med, og der får man lidt ekstra godt at vide synes jeg.

Bl.a Jakob der blev gift med Katrine. Han nævner selv at de var det anonyme par, ligesom Stefan og Vanessa.
Mette der var gift med Christian fortæller om at hun jo godt kan forstå Katrine, fordi Christian og Michael er meget ens i forhold til komplimenter og alt det fysiske. De var åbenbart kærester i 3 mdr. Efter programmerne sluttede. Jeg mindes ellers at de bare slet ikke fungerede fordi han var all over. Mette fortalte at forskellen på de to var at hun jo mente de skulle lære hinanden at kende nu, mens Christian bare var all over fra start fordi nu var de jo rigtige kærester/ægtefolk, og skulle opføre sig som det.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 23. sep 2018, 20:36

Artem skrev:
LadyFox skrev:For mig ville det være anderledes. En date har jeg selv valgt, sandsynligvis baseret på noget tiltrækning, i et arrangeret-blind-date-ægteskab er det jo ikke det der er på spil. Hvis personen er sød og der er noget kemi ville tiltrækningen sandsynligvis godt kunne komme i takt med at jeg lærte personens kvaliteter at kende, og fik nogle positive oplevelser, men at have sex med en person jeg ikke er tiltrukket af ville ikke være en fordel for mig, udfaldet ville sandsynligvis være at jeg anså sexen som værende dårlig på grund af den manglendr tiltrækning, og så ville det være endnu sværere at arbejde med.

Jeg siger nu heller ikke at det vil fungere for alle, for når vi har haft tråde om det er ok at have sex på første date, er vi oftest delt op i to grupper, med dem som synes det er helt ok, og at det kun er en fordel at man hurtigt har sex, og så dem som helst vil vente noget tid.

Det burde faktisk også være en ting som eksperterne matcher deltagerne på.

Nu kan jeg kun tale for den første type, men for mig er det en rigtig god icebreaker. For når man har haft sex sammen, er den fysiske og intime grænse brudt. Som i mine øjne gør det hele meget nemmere. Er virkelig ikke god til at danse om den varme grød, og så ender jeg nemt med at holde mig for meget tilbage, som gør at det enten bare render ud i sandet, eller bliver til et platonisk venskabeligt forhold. Hvor man aldrig kommer videre end det.


Jeg ville klart være på det hold, der mente, at sex på første date (og det behøver ikke engang være en date, men kan sagtens være efter en aften i byen) er helt i orden.

Men her er det noget andet. Sex skal være baseret på tiltrækning, og hvis den ikke er der, skal man ikke have sex. End of story. Er den der, skal de i mine øjne bare gå amok, men det er jo typisk det, der er galt - at den mangler. Og så er der så nogle, der tror på, at man kan fremelske tiltrækning ved at lære hinanden at kende. Det tror jeg personligt ikke på, men hvis alle havde det som mig, fandtes det program ikke. :D
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Tilly » 26. sep 2018, 18:19

Nååå Vanessa og Stefan er søde! :love2:
2

Tilbage til "Film og TV"