Arvingerne

fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Arvingerne

Indlægaf fisken80 » 31. jan 2017, 15:20

FruDulle skrev:
fisken80 skrev:
FruDulle skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg have mistet AL lyst til videre samarbejde med hende grisedamen, hvis jeg havde fået det "møgfald".


Det var pænt mærkeligt at gå så meget amok over det. Og jeg havde sagt det. Men det virker jo til at hun selv har mistet et barn og hun generelt er imod den kliniske lægevidenskab. Men hvad i al verden det rager hende og hvorfor det har betydning for deres samarbejde at hun tager kosttilskud i en sådan grad at hun tænder sådan af, æh nej...slet ikke. Men hun spiller rigtig godt Pernilla August, det må man sige.


Det er ikke dét, at hun tager kosttilskud, men grunden til at hun gør det. Grisedamen troede hun var stoppet med at forsøge at blive gravid, og problemet er, at hvis Signe bliver gravid så kan hun ikke længere lægge så meget hårdt arbejde i deres fælles projekt med grisene, hun vil skulle tage den med ro og undgå at slæbe og løfte tunge ting og så står Karin alene med hele projektet.


Det tænkte jeg også på efterfølgende, men det var slet ikke det som står som årsagen til udbruddet for mig. Men at hun tog kemi og bla bla


Det var helt sikkert også en del af det, men hun sagde samtidig, at Signe skulle fortælle hende det hvis hun prøvede at blive gravid, fordi de lige havde fået grise sammen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Arvingerne

Indlægaf sortkaffe » 31. jan 2017, 15:50

FruDulle skrev:
sortkaffe skrev:Jeg gætter på at kunstnergruppen bruger Hannahs død i et værk, og at det så enten får det hele til at flippe ud, eller det modsatte.
På den måde at de bruger familiens sorg i kunstværket.
- havde ellers også tænkt at det kunne være hun slet ikke var død og at det var en del af det, men det bliver nok lige en tand for meget.


Og meget meget ondt

helt enig, og derfor tror jeg alligevel heller ikke den får det tvist
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Arvingerne

Indlægaf Tilly » 12. feb 2017, 19:51

Jeg gætter på at Signe får et barn med Vikram...
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Arvingerne

Indlægaf Akehurst2 » 12. feb 2017, 20:07

Tilly skrev:Jeg gætter på at Signe får et barn med Vikram...


Så skal hun da få verfet Lone af vejen først. Lone, du er sgu en frækkert, der ser de muligheder der byder sig :klap: :klap:
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Arvingerne

Indlægaf Shmartiesh » 12. feb 2017, 20:29

Det møgfald Signe fik af grisedamen så jeg derimod som om at hun var en anelse forstyrret. Og den måde Signe kiggede på hende på, fik det til at virke som om man skal være nervøs for noget som måske kommer til at ske i et fremtidigt afsnit. Og den drik hun gav hende tror jeg slet ikke er god for hende. Jeg forventer nærmest det er gift. Måske jeg er for dramatisk :genert:
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Arvingerne

Indlægaf Akehurst2 » 12. feb 2017, 20:43

Hvor var det i øvrigt fedt, at Emil sagde fra over for Gro.

Hun skulle skamme sig med sit "jeg er ked af, hvis du har følt det sådan". Du har jo for fanden ikke været der som forælder til Melody! Du er kommet og gået som det passede dig, mens Emil har knoklet rundt med ansvaret.
3
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Arvingerne

Indlægaf Luffegås » 13. feb 2017, 08:30

Emil/Gro/Melody sagen er faktisk noget af det jeg finder med realistisk og relevant her i 3. sæson. Nemlig, hvordan er det man vil være forældre, hvad er det man vil opdrage sit barn med, i en verden hvor meget kan være kaotisk, og det er let at sætte sig selv først. Nogen sætter barnet så højt så de glemmer sig selv, og andre omvendt (lidt ala Frederiks replik fra traileren til næste afsnit: Jeg har glemt jeg har en søn).
Synes det var et godt afsnit.
Nu har jeg været statist på sidste afsnit, så der er nogen ting jeg ikke helt kan se hvordan det ender ud sådan som jeg så det, men det er jo kun fantastisk hvor meget der kan ske på et afsnit :)
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Arvingerne

Indlægaf Akehurst2 » 13. feb 2017, 08:55

Luffegås skrev:Emil/Gro/Melody sagen er faktisk noget af det jeg finder med realistisk og relevant her i 3. sæson. Nemlig, hvordan er det man vil være forældre, hvad er det man vil opdrage sit barn med, i en verden hvor meget kan være kaotisk, og det er let at sætte sig selv først. Nogen sætter barnet så højt så de glemmer sig selv, og andre omvendt (lidt ala Frederiks replik fra traileren til næste afsnit: Jeg har glemt jeg har en søn).


Det er egentlig ret fint, at sæson 3 handler så meget om næste generation, synes jeg. Det giver en god sammenhæng til det overordnede koncept om arven fra de forrige generationer og deres mere eller mindre heldige beslutninger.

Fx interessant, at Gro slet ikke kan se nogen værdi i regelmæssighed eller trygge rammer for Melody "for det har børn da slet ikke brug for". Nej, og du og dine søskende er jo slet ikke blevet fucked op i forhold til relationer af jeres kaotiske barndom :sarkasme:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Arvingerne

Indlægaf Shmartiesh » 14. feb 2017, 19:06

Altså hun er jo skrup skør hende Karin! Der er noget lusket ved hende. Specielt når hun går og skyder grise!

Gro er så meget ligesom deres mor. Mega flyvsk og gør som det passer hende. :rulle: Er spændt på hvor Emil ender henne i alt det her..
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Arvingerne

Indlægaf sortkaffe » 19. feb 2017, 20:13

åh så er det sidste afsnit dennegang næste gang. Æv altså
jeg synes virkelig det er en god serie!
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Arvingerne

Indlægaf Luffegås » 19. feb 2017, 20:25

Det ER en god serie, men synes det afsnit der var i dag var det kedeligste nogensinde, og det er svært at forestille sig de har været unge i området, vokset op, gået i skole, haft deres liv, at de så vitterligt ikke har nogen venner overhovedet der i samfundet lige kan bede de andre om at lukke røven. Men viser jo bare hvordan familien virkelig har levet i deres egen kunstnerbobel, Emil tog nok med sine venner til thailand og så er det gledet i sandet, og man får jo nye kredse af venner. Jeg kunne bare indimellem have ønsket mere lokalkendskab i serien.

Kim og Lone.. Altså.. :P

Dejligt at Signe er kommet lidt i fokus igen på en anden måde, jeg savner lidt følelsen fra sæson 1 hvor man bare rootede for den her helt normale provinsielle unge dame, og nu er hun bare "brun" hvor de andre er hele paletten af farver.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Arvingerne

Indlægaf sortkaffe » 19. feb 2017, 20:46

Lone er altså fin :D
2
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Arvingerne

Indlægaf sortkaffe » 19. feb 2017, 20:53

Jeg var virkelig ikke særlig vild med Signe i de andre sæsoner, men det er klart blevet bedre.
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Arvingerne

Indlægaf Aesel82 » 20. feb 2017, 04:57

Mon Signe og Jensen ender med at slå pjalterne sammen om at holde grise, når nu Karin ikke gider hende længere?
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Arvingerne

Indlægaf Akehurst2 » 20. feb 2017, 09:35

sortkaffe skrev:Lone er altså fin :D


Lone er virkelig min yndling i serien! Den måde, hun altid tåger småberuset rundt og ikke lader sig forstyrre af noget, og så hendes friske libido oveni, er på toppen :love:
3

Tilbage til "Film og TV"