Årgang 0

Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Årgang 0

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2018, 19:34

Jeg synes godt nok Christian og venner drikker meget på Skanderborg :tie:

Men måske er det bare mig der er gammel, men så meget drak jeg i hvert fald ikke som 17 årig (og der fik jeg i øvrigt heller ikke lov at tage på festival, men det er jo så en anden snak) :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 19:38

Puha, sådan en fem dage gammel ølbong.. :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52567

Re: Årgang 0

Indlægaf fisken80 » 16. jan 2018, 19:49

FrøkenM skrev:Jeg synes godt nok Christian og venner drikker meget på Skanderborg :tie:

Men måske er det bare mig der er gammel, men så meget drak jeg i hvert fald ikke som 17 årig (og der fik jeg i øvrigt heller ikke lov at tage på festival, men det er jo så en anden snak) :)


Det gjorde jeg, altså drak så meget. Og jeg fik også lov at tage på festival. Af forskellige grunde kom jeg dog ikke afsted, og så tog jeg på ølejrtur i stedet for, men der fik den så heller ikke for lidt med alkohol.

Så jeg kan sagtens genkende det fra min teentid for 20 år siden.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14805
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Årgang 0

Indlægaf sigge » 16. jan 2018, 19:49

Jeg synes, at Stephanies kæreste ligner hendes far en del. Da de sad ved siden af hinanden til afslutningen, tænkte jeg lige kortvarigt, om det virkelig var Tristan, der var blevet så stor, inden det gik op for mig, at det var kæresten.

Jeg er virkelig imponeret af, hvor godt Rachel har klaret sit ophold i Argentina, og hvor moden hun er blevet af det.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 20:03

Lathyrus skrev:Wauw, Stephanie er dygtig til at tegne. Det kunne hun godt udnytte i fremtiden på en eller anden måde.

Og så kneb jeg lige en tåre da Rachel forlod Argentina :trist:

Ja, det var godt nok trist :whine:

Heldigvis er det jo næppe et farvel, men et på gensyn. Det ved jeg dog godt er noget af det mest åndede man kan sige til en teenager i den situation :-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Årgang 0

Indlægaf Frk. L » 16. jan 2018, 21:22

0
Jeg står i midten nu!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Årgang 0

Indlægaf zembra1986 » 17. jan 2018, 17:46

Mathilde og farmand er i go' aften Danmark lige nu.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 17:53

FrøkenM skrev:Jeg synes godt nok Christian og venner drikker meget på Skanderborg :tie:

Men måske er det bare mig der er gammel, men så meget drak jeg i hvert fald ikke som 17 årig (og der fik jeg i øvrigt heller ikke lov at tage på festival, men det er jo så en anden snak) :)

Ja, de havde godt med drikkevarer med :lol:

Jeg synes måske også det går lidt over gevind med alkohol nogle gange, men jeg tror det er ganske normalt. Især når man er på festival. Der sover man ikke så meget og specielt i dagene op til at musikken starter er der god tid til at få noget alkohol indenbords.

Jeg synes også det er tidligt at tage på festival, i hvert fald de større abefest-festivaler som Skanderborg og Roskilde. Til gengæld vil jeg være meget mere tryg ved at sende mit barn på en af de to end at sende det på drukferie til Sunny Beach fx :tie: Der bliver drukket heftigt og teet sig åndssvagt ved begge begivenheder, men til gengæld er der en anden sikkerhed ved at være på festival i Danmark. En ting er sproget, det er til at kommunikere med samaritter, vagter, andre frivillige og derudover er der ædru folk, uden dårlige hensigter, der holder orden og opsyn. Og så er afstanden væsentlig kortere i Danmark end til Bulgarien, hvis der skulle ske noget.

Selvfølgelig sker der også mindre gode ting på festivaler. Man kan sagtens få overskredet sine grænser alligevel. Jeg har dog ikke været i Sunny Beach, men det er bare mit indtryk af de drukferier jeg har hørt om. Jeg har været på både Skanderborg og Roskilde Festival måske 10-12 gange i alt, og selvom jeg flere gange har ligget i spritlage så har jeg vist kun oplevet noget ubehageligt 2-3 gange.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52567

Re: Årgang 0

Indlægaf fisken80 » 18. jan 2018, 19:41

Jeg er overrasket over at I synes 17 er tidligt at tage på festival. Jeg synes det lyder som en helt normal alder at tage afsted i.
Da jeg startede på efterskole var der flere, der havde været på Roskilde i sommerferien, og vi var 16, det var fuldkommen normalt dengang i 90`erne.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 19. jan 2018, 16:42

fisken80 skrev:Jeg er overrasket over at I synes 17 er tidligt at tage på festival. Jeg synes det lyder som en helt normal alder at tage afsted i.
Da jeg startede på efterskole var der flere, der havde været på Roskilde i sommerferien, og vi var 16, det var fuldkommen normalt dengang i 90`erne.

Du misforstår mig hvis du bl.a henviser til mit indlæg.

Jeg var på Skanderborg Festival, sådan hele den lille uges tid det varede dengang i starten af 00'erne. Jeg var af sted med en veninde og en kasse øl(til deling) men jeg tror da vi havde størstedelen med hjem igen da ingen af os rigtig brød os om øl :lol: Og slet ikke sådan nogle lunkne nogle.. Det var i starten af 8. klasse, tror jeg :gruble: Måske 9. klasse.

Vi var så heller ikke en flok af sted med tilhørende lejr. Havde vi været det havde alkoholindtaget nok været anderledes.

I dag synes jeg også det er vildt at vi fik lov til at tage alene af sted som ca 14-årige, men vi var jo ganske fornuftige og vores forældre stolede på os. Og det gik jo godt og vi havde en god festival.

Jeg kan ikke engang huske om vi havde mobiler med dengang :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52567

Re: Årgang 0

Indlægaf fisken80 » 19. jan 2018, 17:19

Juki skrev:
fisken80 skrev:Jeg er overrasket over at I synes 17 er tidligt at tage på festival. Jeg synes det lyder som en helt normal alder at tage afsted i.
Da jeg startede på efterskole var der flere, der havde været på Roskilde i sommerferien, og vi var 16, det var fuldkommen normalt dengang i 90`erne.

Du misforstår mig hvis du bl.a henviser til mit indlæg.

Jeg var på Skanderborg Festival, sådan hele den lille uges tid det varede dengang i starten af 00'erne. Jeg var af sted med en veninde og en kasse øl(til deling) men jeg tror da vi havde størstedelen med hjem igen da ingen af os rigtig brød os om øl :lol: Og slet ikke sådan nogle lunkne nogle.. Det var i starten af 8. klasse, tror jeg :gruble: Måske 9. klasse.

Vi var så heller ikke en flok af sted med tilhørende lejr. Havde vi været det havde alkoholindtaget nok været anderledes.

I dag synes jeg også det er vildt at vi fik lov til at tage alene af sted som ca 14-årige, men vi var jo ganske fornuftige og vores forældre stolede på os. Og det gik jo godt og vi havde en god festival.

Jeg kan ikke engang huske om vi havde mobiler med dengang :D


Ja, så misforstod jeg dig :)
man havde i hvert fald ikke mobiler dengang i 90’erne da jeg var teen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Årgang 0

Indlægaf Juki » 19. jan 2018, 21:53

fisken80 skrev:
Juki skrev:
fisken80 skrev:Jeg er overrasket over at I synes 17 er tidligt at tage på festival. Jeg synes det lyder som en helt normal alder at tage afsted i.
Da jeg startede på efterskole var der flere, der havde været på Roskilde i sommerferien, og vi var 16, det var fuldkommen normalt dengang i 90`erne.

Du misforstår mig hvis du bl.a henviser til mit indlæg.

Jeg var på Skanderborg Festival, sådan hele den lille uges tid det varede dengang i starten af 00'erne. Jeg var af sted med en veninde og en kasse øl(til deling) men jeg tror da vi havde størstedelen med hjem igen da ingen af os rigtig brød os om øl :lol: Og slet ikke sådan nogle lunkne nogle.. Det var i starten af 8. klasse, tror jeg :gruble: Måske 9. klasse.

Vi var så heller ikke en flok af sted med tilhørende lejr. Havde vi været det havde alkoholindtaget nok været anderledes.

I dag synes jeg også det er vildt at vi fik lov til at tage alene af sted som ca 14-årige, men vi var jo ganske fornuftige og vores forældre stolede på os. Og det gik jo godt og vi havde en god festival.

Jeg kan ikke engang huske om vi havde mobiler med dengang :D


Ja, så misforstod jeg dig :)
man havde i hvert fald ikke mobiler dengang i 90’erne da jeg var teen.

Det her var i starten af 00'erne. Jeg tror jeg fik min første mobil da jeg var 12-13 år, så jeg havde nok en, men dengang var det jo slet ikke en man var klinet sådan til som i dag. Havde vi haft mobiler med er det langt fra sikkert vi havde haft dem på os med rundt :D

Nå, men det var et sidespor :-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Årgang 0

Indlægaf Nuttegris » 21. jan 2018, 18:58

Var det sidste afsnit i tirsdags?
0
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Årgang 0

Indlægaf Frk. L » 21. jan 2018, 19:01

Nuttegris skrev:Var det sidste afsnit i tirsdags?


Nej! Der er et endnu
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Årgang 0

Indlægaf Nuttegris » 21. jan 2018, 19:14

Ok....den er bare ikke på, på tirsdag på appen tv-tid.
0

Tilbage til "Film og TV"