Hvilken film har du sidst set?

Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Purple Haze » 17. jul 2020, 19:22

Dynaudio skrev:
firesaga.jpg


Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020)

En Eurovision film er lige mig :lol:
Handlingen er vel som man kunne forvente af en ESC film. Det handler om at deltage. En ting jeg normalvis hader, er når der sker unaturlige ting i en "realistisk" film. Men denne gang er jeg ligeglad, fordi Demis genfærd og elverne er i tråd med filmens humor. Det gør hverken fra eller til.

Sangene er på et overraskende højt niveau, synes jeg. De fleste af dem kunne godt kunne godt stille op ved den rigtige konkurrence og gøre det godt.

Det var også rart der var plads til nogle af vinderne Alexander Ryback, Netta, Loreen, Salvador Sobral, Conchita Wurst, men hvor var vores egen Emmelie henne?

Hvis de virkelige Eurovisionplanlæggere har bare lidt fornuft, inviterer de Fire Saga til at optræde næste år i Holland. Jublen vil ingen ende tage (hos mig i hvert fald). Hvilken sang de så skal synge er en anden diskussion :-D

Så alt i alt en positiv oplevelse, selv om jeg på forhånd var lidt skeptisk over Will Ferrells involvering. Men han gør det udmærket. Det samme gør Rachel McAdams og resten af de medvirkende.

7/10

Ja Ja Ding Dong- selvfølgelig :lol:
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf zembra1986 » 17. jul 2020, 23:51

Double Jeopardy (1999) på Netflix.

Den var rigtig god. Klassisk 90'er thriller.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Nesnay » 18. jul 2020, 04:23

Dynaudio skrev:
screen-shot-2019-12-13-at-10.13.21-am.png


Cats (2019)

Nysgerrigheden blev for stor! :-D Jeg ville se om filmen virkelig var så ringe som anmeldere og publikum sagde. Det er rent ud sagt et shitshow :klap:
:worship: Plottet og historien er ikke eksisterende. Det virker som om at manuskriptet er cuttet/pastet i stykker, og det går ud over handlingen. I stedet får vi sang på sang på sang, hvor størstedelen skuffer. Jeg har ikke set musicalen live, så jeg ved ikke hvor filmen godt følger teaterstykket, eller om de tager sig nogle friheder?
At man formår at spilde den talentmasse, er mig uforståeligt, for castet godt på papiret. Det er ikke til at fatte, at det er den samme instruktør, som lavede The King's Speech.

På plus siden: Francesca Hayward gør det godt som Victoria. Hun er balletdanser på højt niveau, og hun spillede virkelig rollen som kat perfekt - så elegant og graciøs vidste jeg ikke, mennesker kan bevæge sig. Scenografien virker også halvvejs, specielt kan jeg godt lide de neonbelyste baggårde.

Konklusionen må være en stjerne for Francesca, samt en stjerne for settet.

2/10.

Og jeg har ikke set filmen :D Og kommer næppe til det, det projekt har jo set forfærdeligt ud siden første trailer.

Men altså, musicalen er jo netop kendt for at være temmelig fragmenteret og kun have en meget begrænset overordnet historie. Den er skrevet over en digtsamling, og de fleste af numrene er digte sat til musik næsten uden ændringer, så hvis man forventer et godt, sammenhængende plot, vil man formentlig blive skuffet. Jeg er glad for, jeg i sin tid vidste, hvad jeg gik ind til, så mit hovedfokus var på musik og scenografi.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Ado » 18. jul 2020, 05:01

Blades of Glory. :lol:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Hunkat » 18. jul 2020, 05:45

Eurovision-filmen på Netflix. Den er fandme sjov! Jeg troede min mand skulle blive kvalt af grin på et tidspunkt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2092

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Dynaudio » 18. jul 2020, 07:29

Purple Haze skrev:
Ja Ja Ding Dong- selvfølgelig :lol:


Ja (Ja), ingen tvivl om det ville være en oplagt kandidat. Men hvis det skulle være den, synes jeg de skulle lave en extended version (den oprindelige version er hvad..... 1 min?) :lol:
1
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Aviva » 18. jul 2020, 17:45

Ruth & Alex med Morgan Freeman og Diane Keaton

-en ret skøn film, som jeg blev i godt humør af.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Ado » 19. jul 2020, 21:53

IT 2. Lige så noller som 1'eren. Den originale er den eneste rigtige.
I guder, den nye Pennywise er træls og ikke-uhyggelig.
0
Donna Martin Graduates!
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Aviva » 21. jul 2020, 18:12

Midnight Special - med Michael Shannon, Kirsten Dunst og Joel Edgerton

Ret speciel, men skulle lige have slutningen med.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf TinaW » 21. jul 2020, 19:16

Sonic The hedgehog i biografen, sammen med min søn :D
0
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Selma156 » 21. jul 2020, 19:26

En dokumentar om krydstogt- og masseturisme, som en canadisk kvinde, jeg mødte i Island, har instrueret. Den var rigtig god og beskriver og stiller spørgsmål ved nogle relevante problematikker.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Stitch » 21. jul 2020, 20:37

Nesnay skrev:
Dynaudio skrev:
screen-shot-2019-12-13-at-10.13.21-am.png


Cats (2019)

Nysgerrigheden blev for stor! :-D Jeg ville se om filmen virkelig var så ringe som anmeldere og publikum sagde. Det er rent ud sagt et shitshow :klap:
:worship: Plottet og historien er ikke eksisterende. Det virker som om at manuskriptet er cuttet/pastet i stykker, og det går ud over handlingen. I stedet får vi sang på sang på sang, hvor størstedelen skuffer. Jeg har ikke set musicalen live, så jeg ved ikke hvor filmen godt følger teaterstykket, eller om de tager sig nogle friheder?
At man formår at spilde den talentmasse, er mig uforståeligt, for castet godt på papiret. Det er ikke til at fatte, at det er den samme instruktør, som lavede The King's Speech.

På plus siden: Francesca Hayward gør det godt som Victoria. Hun er balletdanser på højt niveau, og hun spillede virkelig rollen som kat perfekt - så elegant og graciøs vidste jeg ikke, mennesker kan bevæge sig. Scenografien virker også halvvejs, specielt kan jeg godt lide de neonbelyste baggårde.

Konklusionen må være en stjerne for Francesca, samt en stjerne for settet.

2/10.

Og jeg har ikke set filmen :D Og kommer næppe til det, det projekt har jo set forfærdeligt ud siden første trailer.

Men altså, musicalen er jo netop kendt for at være temmelig fragmenteret og kun have en meget begrænset overordnet historie. Den er skrevet over en digtsamling, og de fleste af numrene er digte sat til musik næsten uden ændringer, så hvis man forventer et godt, sammenhængende plot, vil man formentlig blive skuffet. Jeg er glad for, jeg i sin tid vidste, hvad jeg gik ind til, så mit hovedfokus var på musik og scenografi.



Jeg har set musicalen på det Kongelige og var flere gange ved at falde i søvn. Det er godt nok ringe og spild af tid. Kan forestille mig at filmen er ligesådan.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Aviva » 23. jul 2020, 18:26

Onsdag: Bachelorette

Torsdag: Official Secrets

Fredag: Now you see me
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf zembra1986 » 27. jul 2020, 00:33

Kollision.

Meh, den var ikke så imponerende.
0
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken film har du sidst set?

Indlægaf Aviva » 27. jul 2020, 15:49

Lørdag: Now You see me 2

Søndag: The dinner med Richard Gere, Laura Linney
- lidt kedelig, men kunne alligevel ikke slukke (Og ja rådne curlingmor, din søn fortjener sgu da at komme i fængsel for det lort!)
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini

Tilbage til "Film og TV"