Hvad ser du i TV lige nu?

Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Grissebassen » 6. maj 2019, 14:19

Misantropen skrev:
Grissebassen skrev:Jeg ser "Date min værste side" på DR. Der er et par gengangere fra tidligere realityprogrammer med, hvor jeg godt nok tænker at der er en eller anden skrue løs. Fx ham der Frederik, der har seriøse problemer med selvværdet. Og ham der... Jesper? tror jeg han hedder, som virker enormt... Jeg ved ikke om manipulerende er det rigtige ord, men han virker i hvert fald villig til at sige, hvad han tror giver ham adgang til kvinders trusser, end hvad han reelt mener.

Jeg så det første gang i går. Jeg bed også mærke i hvor mange af fyrene der har deltaget i andre programmer.

Jeg har det anstrengt med Frederik. Jeg er sikker på han er sød, men han skal tro på sig selv. Det var vist afsnit 6 jeg så og jeg fik helt dårlig samvittighed over hvor irriteret jeg blev på ham :mellow: Eller mere hans opførsel.

Hende han var på date med åbnede op om noget der var svært for hende, men hans respons var at fortælle hende hvad han sikkert troede hun gerne ville høre i stedet for sin ærlige mening. Det er lidt svært at forklare. Det var ikke fordi han skulle forstå det, men vise interesse for hende ved fx at spørge ind til det eller lignende.

Jeg havde det på samme måde. Jeg har skrevet om det adskillige gange i singletråden, fordi jeg får pip af de der mænd, hvor man får en følelse af, at man er interessant fordi man er tilgængelig og ikke fordi man siger dem noget som person. Han er lidt sådan en type - bare i ekstrem grad. Når jeg tænker over det nu, er det nok det samme, der gør sig gældende med ham der Jesper (som jeg ikke er sikker på han hedder). Han pakker det bare ind i selvtillid i stedet for Frederik som virker enormt usikker - men præmissen er lidt den samme. Det er som om de ikke ser personen bag et tilgængeligt hunkøn, men blot ser hunkønnet, vurderer tilgængeligheden fremfor personen, og giver dem der, de tror virker.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Misantropen » 6. maj 2019, 15:41

Grissebassen skrev:
Misantropen skrev:
Grissebassen skrev:Jeg ser "Date min værste side" på DR. Der er et par gengangere fra tidligere realityprogrammer med, hvor jeg godt nok tænker at der er en eller anden skrue løs. Fx ham der Frederik, der har seriøse problemer med selvværdet. Og ham der... Jesper? tror jeg han hedder, som virker enormt... Jeg ved ikke om manipulerende er det rigtige ord, men han virker i hvert fald villig til at sige, hvad han tror giver ham adgang til kvinders trusser, end hvad han reelt mener.

Jeg så det første gang i går. Jeg bed også mærke i hvor mange af fyrene der har deltaget i andre programmer.

Jeg har det anstrengt med Frederik. Jeg er sikker på han er sød, men han skal tro på sig selv. Det var vist afsnit 6 jeg så og jeg fik helt dårlig samvittighed over hvor irriteret jeg blev på ham :mellow: Eller mere hans opførsel.

Hende han var på date med åbnede op om noget der var svært for hende, men hans respons var at fortælle hende hvad han sikkert troede hun gerne ville høre i stedet for sin ærlige mening. Det er lidt svært at forklare. Det var ikke fordi han skulle forstå det, men vise interesse for hende ved fx at spørge ind til det eller lignende.

Jeg havde det på samme måde. Jeg har skrevet om det adskillige gange i singletråden, fordi jeg får pip af de der mænd, hvor man får en følelse af, at man er interessant fordi man er tilgængelig og ikke fordi man siger dem noget som person. Han er lidt sådan en type - bare i ekstrem grad. Når jeg tænker over det nu, er det nok det samme, der gør sig gældende med ham der Jesper (som jeg ikke er sikker på han hedder). Han pakker det bare ind i selvtillid i stedet for Frederik som virker enormt usikker - men præmissen er lidt den samme. Det er som om de ikke ser personen bag et tilgængeligt hunkøn, men blot ser hunkønnet, vurderer tilgængeligheden fremfor personen, og giver dem der, de tror virker.

Jeg fik samme fornemmelse af Jesper(morgenbollefyren) i afsnit 6, men det er det eneste afsnit jeg har set så jeg kan ikke udtale mig om andre end de fyre der er med i det. Frederik slår mig dog mere som usikker, uerfaren og pleasende.

Forskellen på de typer, som jeg har oplevet det, er primært at folk som Frederik tager afslag personligt, vender det indad og bebrejder sig selv. Den anden type sætter en facade op for ikke at vise sin skuffelse, og bebrejder/anklager den der giver afslaget for alligevel ikke at være god/pæn/sød/interessant/whatever nok. Fælles for begge typer er at de ikke kan se nøgternt på afslaget/begrundelsen og evt. bruge det konstruktivt i stedet for at føle de samme dårlige oplevelser gentager sig igen og igen.

Det er ærgerligt for de er jo ikke også automatisk et dårligt match for alle andre. Typer som Frederik ender med at spænde ben for dem selv når de tænker mere på hvad daten gerne vil høre end hvad han oprigtigt har på hjerte.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Misantropen » 13. maj 2019, 03:41

"Som sunket i jorden" på TV 2.

Virkelig mærkelig dokumentar.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf TinaW » 16. maj 2019, 19:04

Station 2.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf TinaW » 25. maj 2019, 17:39

Dokumentar om R. Kelly på dr3.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Daine » 25. maj 2019, 18:01

Badehotellet lige om lidt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Misantropen » 28. maj 2019, 19:05

"Roll Red Roll", en dokumentar på DR2.

:nerve: :mellow:
0
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Aviva » 10. jul 2019, 19:22

New Amsterdam på TV3
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Daine » 31. jul 2019, 19:18

Live at The Apollo på BBC Brit. Elsker at hotellet har den store tvpakke :love:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf icelady » 2. sep 2019, 18:09

Født berømt - mit liv på et sølvfad.

Om kendte personers børn.

Gordon Ramsays søn Jack skal bo en uge i det kvarter, hans far voksede op i :)





På DR3
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf dgd2007 » 4. sep 2019, 14:03

Brexit, Brexit, Brexit ... :genert:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf TinaW » 5. sep 2019, 19:20

Bag om Michael Jacksons død på kanal 4.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf TinaW » 7. sep 2019, 18:07

Leonardo DiCaprios klimakamp på DR2.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf hotlips » 9. sep 2019, 05:01

BBC earth, natural couriosities.

Jeg har valgt den som ny kanal efter vi uden held har prøvet at finde en ordentlig kanal med naturhistorie i en del forsøg, der er ikke så mange forskellige programmer på som man kunne ønske, men de der er..

Det er virkelig BBC når de er bedst og det er lige før jeg får en smule mental orgasme af at se david attenborough i fuld vigør.

Det er virkelig mageløst og alene det at se det her ufatteligt vidende menneske få lov til at rulle sig ud, det er sq noget af en oplevelse i sig selv, han er over 90 efterhånden og det er faktisk en smule uvant at se den type program uden det er bygget op om en journalist eller presenter der stiller spørgsmål til andre om ting de ikke selv ved, der kan utvivlsomt være fordele ved at gøre det sådan men det er tidsrøvende og forstyrrende at der er så mange forskellige med, at se attenborough på slap line, det er virkelig komprimeret information, det er der nok andre der ikke vil synes om men jeg er fuldstændig vild med det, jeg har vist nået at se 5-6 programmer og jeg har allerede lært en masse nyt.

Fantastisk, men hvor er det ærgerligt det næsten er en kuriøsitet i sig selv efterhånden.
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Hvad ser du i TV lige nu?

Indlægaf Dynaudio » 12. sep 2019, 18:00

Extreme Makeover: Home Edition på TV3 Puls.

Den oprindelige serie sluttede i 2012, men jeg har lige opdaget, at den bliver genoptaget fra foråret 2020 :klap:

Hele castet bliver udskiftet, og Jesse Tyler Ferguson afløser Ty Pennington som vært. Det kræver nok lidt tilvænning, men jeg tror JTF bliver en super god vært. Han virker som en, der har hjertet på rette sted, ligesom Ty havde det.
1

Tilbage til "Film og TV"