Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 22. aug 2017, 20:40

Shmartiesh skrev:Har vi fået konstateret at Jon er Danys nevø?

Altså at gå i seng med sin faster... :nerve:


Altså ikke 100% konstateret det, men 98% måske :-D
Og hey, selv sådan noget er lovligt i Danmark i dag, så det tager de nok ikke så tungt i GoT, hvor søskende er sammen og Targaryens har giftet sig med deres søskende i flere hundrede år :lol:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Æble » 23. aug 2017, 06:57

Annione skrev:
Shmartiesh skrev:Har vi fået konstateret at Jon er Danys nevø?

Altså at gå i seng med sin faster... :nerve:


Pyt. Hun kan alligevel ikke få børn :-D

Har det været på tale før - at hun ikke kan det?


Ja dengang hun fik Drogo genoplivet og mistede sin søn.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf ajnaM » 23. aug 2017, 08:17

Wizzze skrev:
Crookshanks skrev:Min tanke under afsnittet var: Hvis Tormund dør så falder der brænde ned!!

Jeg sad på kanten af stolen da white walkerne havde fat i ham. Han må ikke dø. Han skal jo lave en masse store stærke rødhårede børn med Brienne. :-D :love:


Ej, seriøst, så sad jeg desværre for første gang med følelsen af, at der var sjusket da manuskriptet blev lavet. Det var simpelthen for let, at Jon lige kunne dræbe alle white walkerne på nær een.


Også hvad jeg tænker, og så holder det basale i afsnittet bare ikke. De kommer direkte fra Dragonstone, har masser af dragonglass, alligevel er det nærmest kun Jorah, som har DG våben, hvad f.eks. med bue og pil, de har endda Arya til at fortælle hvordan hun som lille pige lærte at skyde, klip til 10 mand på en klippeø med frit udsyn til den store slemme bossman og co. og vi har lige fået at vide, at bare de dræber ham, så dør alle de andre, come lige orne. Og så er jeg så skuffet over IS-supervåbnet, et spyd :rulle: jeg havde ventet noget mere specielt / spektakulært. Og så hiver de dragen op ad søen med kæder, mit spørgsmål "hvor kom de kæder lige fra, og ikke mindst hvordan blev de fastgjort til dragen nede i den frosne sø"???? Ej, der var bare så mange helt basale ting som ikke holdt.
Og hvis de skulle bruge en zombiemand at vise frem, og Dany alligevel skulle flyve nord, hvorfor gjorde de ikke bare det fra starten, og så kunne dragen lige have snuppet en udød, og være fløjet tilbage, vupti. Og så skal vi slet ikke snakke om Gendrys løbetur, turbo ravne, ditto drager og hele deres behandling af tid og afstande :rulle:
Ej, jeg blev virkelig irriteret af dette afsnit, og det havde intet at gøre med hvem som døde og ikke døde, nej det var dårligt forarbejde :evil:


Enig. Alt for mange plothuller. Især Gendricks løbetur var fjollet. :D

Vi sad også og undrede os over temperaturen. Skulle det ikke forestille at være virkelig koldt nord for muren? :gruble: Hvordan kan isen blive så tynd? Hvorfor frøs dragen ikke til en isklump? Hvordan kunne Jon overleve så længe under vand/helt gennemblødt?

Men altså, det var jo nice at se alligevel! Og jeg glæææææder mig allerede til på mandag. Og til næste sæson.

Jeg forestiller mig, at på mandag bliver noget med, at de alle mødes og på en eller anden måde bliver enige om at gå sammen mod walkerne. Brienne er på vej mod Kings Landing - forhåbentlig kan hun overtale Jamie (og Bronn). Så mangler man 'bare' Cercei - men jeg har hele tiden tænkt, det godt kunne ende med, at Jamie slår hende ihjel på en eller anden måde. Det kunne være en god afslutning på deres historie og på hans 'kingslayer'-rolle.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2017, 09:19

ajnaM skrev:
Wizzze skrev:
Crookshanks skrev:Min tanke under afsnittet var: Hvis Tormund dør så falder der brænde ned!!

Jeg sad på kanten af stolen da white walkerne havde fat i ham. Han må ikke dø. Han skal jo lave en masse store stærke rødhårede børn med Brienne. :-D :love:


Ej, seriøst, så sad jeg desværre for første gang med følelsen af, at der var sjusket da manuskriptet blev lavet. Det var simpelthen for let, at Jon lige kunne dræbe alle white walkerne på nær een.


Også hvad jeg tænker, og så holder det basale i afsnittet bare ikke. De kommer direkte fra Dragonstone, har masser af dragonglass, alligevel er det nærmest kun Jorah, som har DG våben, hvad f.eks. med bue og pil, de har endda Arya til at fortælle hvordan hun som lille pige lærte at skyde, klip til 10 mand på en klippeø med frit udsyn til den store slemme bossman og co. og vi har lige fået at vide, at bare de dræber ham, så dør alle de andre, come lige orne. Og så er jeg så skuffet over IS-supervåbnet, et spyd :rulle: jeg havde ventet noget mere specielt / spektakulært. Og så hiver de dragen op ad søen med kæder, mit spørgsmål "hvor kom de kæder lige fra, og ikke mindst hvordan blev de fastgjort til dragen nede i den frosne sø"???? Ej, der var bare så mange helt basale ting som ikke holdt.
Og hvis de skulle bruge en zombiemand at vise frem, og Dany alligevel skulle flyve nord, hvorfor gjorde de ikke bare det fra starten, og så kunne dragen lige have snuppet en udød, og være fløjet tilbage, vupti. Og så skal vi slet ikke snakke om Gendrys løbetur, turbo ravne, ditto drager og hele deres behandling af tid og afstande :rulle:
Ej, jeg blev virkelig irriteret af dette afsnit, og det havde intet at gøre med hvem som døde og ikke døde, nej det var dårligt forarbejde :evil:


Enig. Alt for mange plothuller. Især Gendricks løbetur var fjollet. :D

Vi sad også og undrede os over temperaturen. Skulle det ikke forestille at være virkelig koldt nord for muren? :gruble: Hvordan kan isen blive så tynd? Hvorfor frøs dragen ikke til en isklump? Hvordan kunne Jon overleve så længe under vand/helt gennemblødt?

Men altså, det var jo nice at se alligevel! Og jeg glæææææder mig allerede til på mandag. Og til næste sæson.

Jeg forestiller mig, at på mandag bliver noget med, at de alle mødes og på en eller anden måde bliver enige om at gå sammen mod walkerne. Brienne er på vej mod Kings Landing - forhåbentlig kan hun overtale Jamie (og Bronn). Så mangler man 'bare' Cercei - men jeg har hele tiden tænkt, det godt kunne ende med, at Jamie slår hende ihjel på en eller anden måde. Det kunne være en god afslutning på deres historie og på hans 'kingslayer'-rolle.


Også meget hvad jeg tænker. Cercei har altid været glad for trial by combat tingen. Så jeg tænker at hendes "overbevisning" kommer i form af "cleggane-bowl" Hvor hendes mountain kæmper med the hound, for at bevise hvem der taler sandt. Og hvor the hound så vinder. Måske først efter at the mountain har prøvet at dræbe ham der zombiefyren igen og igen, og han bare fortsætter og fortsætter, og så træder en af vores helte fra nord til, med et stykke dragonglass, og viser hvordan man dræber dem.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 23. aug 2017, 09:48

0d42a229db19fece645023d243403492.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Annione » 23. aug 2017, 20:24

Æble skrev:
Annione skrev:
Shmartiesh skrev:Har vi fået konstateret at Jon er Danys nevø?

Altså at gå i seng med sin faster... :nerve:


Pyt. Hun kan alligevel ikke få børn :-D

Har det været på tale før - at hun ikke kan det?


Ja dengang hun fik Drogo genoplivet og mistede sin søn.


Men hvordan ved hun, at hun aldrig igen vil kunne få børn? Alle kan jo miste én gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2017, 20:58

Annione skrev:
Æble skrev:
Annione skrev:
Shmartiesh skrev:Har vi fået konstateret at Jon er Danys nevø?

Altså at gå i seng med sin faster... :nerve:


Pyt. Hun kan alligevel ikke få børn :-D

Har det været på tale før - at hun ikke kan det?


Ja dengang hun fik Drogo genoplivet og mistede sin søn.


Men hvordan ved hun, at hun aldrig igen vil kunne få børn? Alle kan jo miste én gang.


Da hende heksen udfører sin blodmagi på Drogo og babyen, så kommer hun med en profeti overfor Dany, som vil vide hvornår magien vil bringe Drogo tilbage.

profetien siger:
"When the sun rises in the west and sets in the east, when the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves, when your womb quickens again, and you bear a living child. Then Khal Drogo will return, and not before"

Da det jo er ting der ikke sker, så tror Dany at også det med et nyt barn er en ting der ikke sker = at hun ikke få et barn igen.

MEN, noget fra bøgerne er ikke blevet vist i Serien. Da Drogon redder Dany fra arenaen og flyver hende til the Dothraki sea, der føler hun i bøgerne en quickening, og hun får sin menstruation igen, noget der ellers ikke er sket siden Drogo og babyen.
Så bog fans har længe ment at hun godt kan få børn, men hun tror selv at profetien er sand.
2
Do as I say! :whip:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf ajnaM » 24. aug 2017, 08:16

Wizzze skrev:
Annione skrev:
Æble skrev:
Annione skrev:
Shmartiesh skrev:Har vi fået konstateret at Jon er Danys nevø?

Altså at gå i seng med sin faster... :nerve:


Pyt. Hun kan alligevel ikke få børn :-D

Har det været på tale før - at hun ikke kan det?


Ja dengang hun fik Drogo genoplivet og mistede sin søn.


Men hvordan ved hun, at hun aldrig igen vil kunne få børn? Alle kan jo miste én gang.


Da hende heksen udfører sin blodmagi på Drogo og babyen, så kommer hun med en profeti overfor Dany, som vil vide hvornår magien vil bringe Drogo tilbage.

profetien siger:
"When the sun rises in the west and sets in the east, when the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves, when your womb quickens again, and you bear a living child. Then Khal Drogo will return, and not before"

Da det jo er ting der ikke sker, så tror Dany at også det med et nyt barn er en ting der ikke sker = at hun ikke få et barn igen.

MEN, noget fra bøgerne er ikke blevet vist i Serien. Da Drogon redder Dany fra arenaen og flyver hende til the Dothraki sea, der føler hun i bøgerne en quickening, og hun får sin menstruation igen, noget der ellers ikke er sket siden Drogo og babyen.
Så bog fans har længe ment at hun godt kan få børn, men hun tror selv at profetien er sand.


Det markerede bliver da ikke nævnt i serien? :gruble:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Æble » 24. aug 2017, 08:53

ajnaM skrev:
Wizzze skrev:
Annione skrev:
Æble skrev:
Annione skrev:
Shmartiesh skrev:Har vi fået konstateret at Jon er Danys nevø?

Altså at gå i seng med sin faster... :nerve:


Pyt. Hun kan alligevel ikke få børn :-D

Har det været på tale før - at hun ikke kan det?


Ja dengang hun fik Drogo genoplivet og mistede sin søn.


Men hvordan ved hun, at hun aldrig igen vil kunne få børn? Alle kan jo miste én gang.


Da hende heksen udfører sin blodmagi på Drogo og babyen, så kommer hun med en profeti overfor Dany, som vil vide hvornår magien vil bringe Drogo tilbage.

profetien siger:
"When the sun rises in the west and sets in the east, when the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves, when your womb quickens again, and you bear a living child. Then Khal Drogo will return, and not before"

Da det jo er ting der ikke sker, så tror Dany at også det med et nyt barn er en ting der ikke sker = at hun ikke få et barn igen.

MEN, noget fra bøgerne er ikke blevet vist i Serien. Da Drogon redder Dany fra arenaen og flyver hende til the Dothraki sea, der føler hun i bøgerne en quickening, og hun får sin menstruation igen, noget der ellers ikke er sket siden Drogo og babyen.
Så bog fans har længe ment at hun godt kan få børn, men hun tror selv at profetien er sand.


Det markerede bliver da ikke nævnt i serien? :gruble:


JEg har ikke læst bøgerne, men kan huske at man får at vide omkring det med heksen at hun ikke jan få børn. Det er som en del af det hun skal ofre for at få Drogo igen. Kan ikke huske om hun selv ved det før eller efter at det koster hendes fertilitet.
1
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2092

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Dynaudio » 25. aug 2017, 09:37

1111b.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 25. aug 2017, 14:40

Hvor ville jeg ønske Tormund snakkede sådan om mig :lun:

aEBpQdM_700b.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 25. aug 2017, 19:36

Hvem er jeres yndlingskarakter i serien? Jeg har et lidt mærkeligt svagt punkt for The Hound :lun: :love2:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 25. aug 2017, 19:39

Tilly skrev:Hvem er jeres yndlingskarakter i serien? Jeg har et lidt mærkeligt svagt punkt for The Hound :lun: :love2:


Jeg crusher for vildt på Tormund, men hvis det skal være "almindelig yndlings" så må det være Tyrion
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 25. aug 2017, 20:04

Åh ja Tormund, ham kan jeg også godt lide. Og sådan ren lækkerhedsmæssigt, så er jeg også ret begejstret for Jon Snow :ivrig: :stoned:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2017, 20:38

Rosa Espinosa skrev:Jon Snow :love: Grrrrr, very grrrrrr. Men ellers også Tormund, troede han ville dø i sidste afsnit og kunne slet, slet ikke holde til det. Arya har også altid stået højt på min liste (gør hun stadig), men hun er også blevet liiiiidt for crazy.

Billede


Tormund skulle slet ikke have fyldt så meget i serien, og være død forlængst, men han er blevet en MEGET populær karakter hos publikum, så han har langt endnu, og så skylder de os en scene med Brienne :-D

Vi kan i øvrigt se frem til 80min. i sidste afsnit :klap:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Film og TV"