Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Vappepigen » 3. sep 2017, 05:27

Animi skrev:
Vappepigen skrev:
De Suspekte Bryster skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes egentlig det er mere interessant, hvordan Dany reagerer når hun finder ud af, at et det Jon, der er arving til The seven Kingdoms. Hele hendes identitet og liv er jo bygget op omkring, at hun skal være dronning, fordi hun er den retmæssige regent, det er hun så bare ikke alligevel - hvordan vil det ikke påvirke hende?


This.

Ja, der er noget faster-nevø-sex, men det er da meget mere interessant, hvordan hun vil håndtere at hendes krav til tronen er væk.

Derudover viser Jon også bedre evner som regent end hende. Det gik godt for hende i starten, men jo mere magt, hun har fået, jo sværere har hun haft ved at styre sine impulser og jo ringere en regent er hun blevet. Jon har ikke vist den samme svaghed, at magt skulle gøre ham arrogant, tværtimod.



Er de ikke halv søskende???? .
Altså samme far?


Nej, Jon's far Rhaegar var Danerys ældre bror :)


Så giver det lige pludselig mening at det var ham der spillede rollen.... Havde godt nok tænkt over, hvorfor de brugte en tidligere skuespiller :P men hed han ikke noget med v?? . Visery..... Et eller andet
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2017, 05:49

Vappepigen skrev:
Animi skrev:
Vappepigen skrev:
De Suspekte Bryster skrev:
fisken80 skrev:Jeg synes egentlig det er mere interessant, hvordan Dany reagerer når hun finder ud af, at et det Jon, der er arving til The seven Kingdoms. Hele hendes identitet og liv er jo bygget op omkring, at hun skal være dronning, fordi hun er den retmæssige regent, det er hun så bare ikke alligevel - hvordan vil det ikke påvirke hende?


This.

Ja, der er noget faster-nevø-sex, men det er da meget mere interessant, hvordan hun vil håndtere at hendes krav til tronen er væk.

Derudover viser Jon også bedre evner som regent end hende. Det gik godt for hende i starten, men jo mere magt, hun har fået, jo sværere har hun haft ved at styre sine impulser og jo ringere en regent er hun blevet. Jon har ikke vist den samme svaghed, at magt skulle gøre ham arrogant, tværtimod.



Er de ikke halv søskende???? .
Altså samme far?


Nej, Jon's far Rhaegar var Danerys ældre bror :)


Så giver det lige pludselig mening at det var ham der spillede rollen.... Havde godt nok tænkt over, hvorfor de brugte en tidligere skuespiller :P men hed han ikke noget med v?? . Visery..... Et eller andet


Det er ikke samme skuespiller!

Viserys = http://www.imdb.com/name/nm0516003/?ref_=fn_al_nm_1
Rhaegar = http://www.imdb.com/name/nm6251140/?ref_=fn_al_nm_1

Men makeup folket havde genbrugt parykken fra Viserys på Rhaegar, nogen steder skal de jo spare :D Men det giver mening, for det som er unikt for Targaryen familien er deres lange lyse hår. Altså lige indtil Jon, hvor Stark generne åbenbart har været stærkere? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 3. sep 2017, 05:57

Vappepigen skrev:
Så giver det lige pludselig mening at det var ham der spillede rollen.... Havde godt nok tænkt over, hvorfor de brugte en tidligere skuespiller :P men hed han ikke noget med v?? . Visery..... Et eller andet


Viserys er Daenerys anden bror, der er lillebror til Rhaegar. Rhaegar døde 17 år tidligere (ved seriens start) i Roberts Rebellion, hvor Viserys og Daenerys så nåede at flygte :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2017, 06:07

Animi skrev:
Vappepigen skrev:
Så giver det lige pludselig mening at det var ham der spillede rollen.... Havde godt nok tænkt over, hvorfor de brugte en tidligere skuespiller :P men hed han ikke noget med v?? . Visery..... Et eller andet


Viserys er Daenerys anden bror, der er lillebror til Rhaegar. Rhaegar døde 17 år tidligere (ved seriens start) i Roberts Rebellion, hvor Viserys og Daenerys så nåede at flygte :)


Nemlig
Billede
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 3. sep 2017, 06:56

Jeg har en ide om at Cersei slet ikke er gravid, men blot siger det for at kunne manipulere med Jaime. Måske kan hun fornemme hvordan han langsomt er begyndt at trække sig fra hende, og derfor kan en graviditet være et middel for at holde i ham, og samtidig beskytte sig selv - fordi så længe hun er gravid, vil Jaime selvfølgelig ikke gøre hende ondt.
Og måske ender det med at Jaime finder ud af at det var løgn det hele og hvordan hun har manipuleret ham, og derfor får modet til endelig at gøre det af med hende. Jeg er i hvert fald ret sikker på at Jaime slår Cersei ihjel, fordi hun er den 'nye' Mad King.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 3. sep 2017, 07:42

Crookshanks skrev:Er der nogen som har læst bøgerne, som kan fortælle mig hvor meget Ned egentlig vidste om Rhaegar og Lyanna?

Ned har jo en kæmpe rolle i det her. Hvis han ikke havde holdt Jons identitet skjult, så ville tingene have set anderledes ud.


Havde Ned sagt noget om Jons ophav havde Robert dræbt barnet med det samme. Han er jo arving til den konge som Robert gjore oprør imod, for ikke at nævne at det ville kaste lys over at oprøret var bygget på en løgn hvis Jon var et legitimt barn.

Jeg sydnes Secrets of the Citadel har lavet en god video om hele oprøret og hvad det at den er bygget på en løgn kan betyde.

1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Filipai » 3. sep 2017, 08:14

Hvem fanden vælger at kalde begge sine børn det samme :D Eller måske nærmere, hvis vælger at kalde sin søn det samme navn som hans halvbror. Det synes jeg er sært.. Men okay, det er nok noget status noget.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf avdotja » 3. sep 2017, 08:20

fisken80 skrev:...

Der er kun fem bøger indtil videre, så fra og med sæson seks, har der ikke været en bog at læne sig op af. Men Martin er konsulent på tv-serien og derfor er det forventeligt, at de kommende bøger (hvis de nogensinde kommer, jeg er begyndt at tvivle) kommer til at ligne tv-serien, nok bare med 1000 gange flere detaljer.

Jeg i gang med bøgerne og var lige inde og tjekke udgivelseshistorikken på Wikipedia efter din kommentar: På den ene side synes jeg selvfølgelig at forfattere skal arbejde i det tempo de er komfortable med og er ikke død og pine skal stresse over folkets krav om underholding. På den anden side synes jeg, at trække en uafsluttet historie så længe - med utallige brudte løfter angående næste udgivelsesdato - tangerer at pisse på sine læsere. Hvis alt går vel kommer sidste bog vel i 2025...
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 3. sep 2017, 08:27

Filipai skrev:Hvem fanden vælger at kalde begge sine børn det samme :D Eller måske nærmere, hvis vælger at kalde sin søn det samme navn som hans halvbror. Det synes jeg er sært.. Men okay, det er nok noget status noget.


Rhaegars første søn Aegon var jo allerede død da Jon blev født, ligeledes var Rhaegar. Så jeg tror at hun gav ham navnet Aegon fordi det jo er et kongenavn, og Jon aka. Aegon var den retmæssige arving - ligesom at de i DK skal hedde Frederik eller Christian :-D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Filipai » 3. sep 2017, 08:34

Animi skrev:
Filipai skrev:Hvem fanden vælger at kalde begge sine børn det samme :D Eller måske nærmere, hvis vælger at kalde sin søn det samme navn som hans halvbror. Det synes jeg er sært.. Men okay, det er nok noget status noget.


Rhaegars første søn Aegon var jo allerede død da Jon blev født, ligeledes var Rhaegar. Så jeg tror at hun gav ham navnet Aegon fordi det jo er et kongenavn, og Jon aka. Aegon var den retmæssige arving - ligesom at de i DK skal hedde Frederik eller Christian :-D


Nårh han var allerede død der? Det troede jeg først skete efterfølgende. Så giver det trods bedre mening.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 3. sep 2017, 08:34

Filipai skrev:
Animi skrev:
Filipai skrev:Hvem fanden vælger at kalde begge sine børn det samme :D Eller måske nærmere, hvis vælger at kalde sin søn det samme navn som hans halvbror. Det synes jeg er sært.. Men okay, det er nok noget status noget.


Rhaegars første søn Aegon var jo allerede død da Jon blev født, ligeledes var Rhaegar. Så jeg tror at hun gav ham navnet Aegon fordi det jo er et kongenavn, og Jon aka. Aegon var den retmæssige arving - ligesom at de i DK skal hedde Frederik eller Christian :-D


Nårh han var allerede død der? Det troede jeg først skete efterfølgende. Så giver det trods bedre mening.


Ja, det er i hvert fald det jeg har læst. Ellers ville det være lidt spøjst :-D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2017, 08:56

For at gøre det hele lidt mere kompliceret så lever den første Aegon i bøgerne!!
Varys byttede baby Aegon ud med et spædbarn fra pisserenden i Kings Landing. Så det barn som the mountain dræber efter at Jamie har dræbt the mad king, er en "kopi" mens Varys smuglede den ægte Aegon til Essos. Hvor han er vokset op, og i bøgerne er han nu leder af the golden company, og har faktisk ledt the golden company i en invasion af Westeros, så langt er Dany endnu ikke kommet i bøgerne.
Jeg gætter på at årsagen til at Jon Snow nu er Aegon, er et nik til bog Aegon, og at en del af hans historie/plot nu bliver brugt til Jon.
1
Do as I say! :whip:
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Vappepigen » 3. sep 2017, 20:57

Der er godt nok meget og holde styr på.... Tak de damer for udredningen....
Blev også rundtosset af bøgerne.... Det er så mange navne og tråde at holde styr på
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Sophies-mor » 5. sep 2017, 13:52

Ok, er i gang med GoT episode 4, sæson ET.
Har ikke læst spoilerne, men tænker allerede over nogle ting:
1) Er Cersei' søn - ham den blege idiot, der "blev bidt uden grund af en ulv" :rulle: - også søn af Nicolaj Coster-Waldaus rolle i serien?
2) Tyrion... dværgen. Jeg spekulerer godt nok over, hvordan hans rolle udvikler sig.
3) Læste et sted, at Khalessi i sæson afslutningen slipper helvede løs på Lannisters med drager og jeg ved ikke hvad.
Undrer mig over, om det er pga. Khal Drogo evt. dør, eller hun mister barnet.
:gruble:
Jeg er i hvert fald blevet bidt af serien. Har lige nogle episoder at indhente, før jeg tør læse med i tråden :-D
:lol:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Annione » 5. sep 2017, 15:09

Sophies-mor skrev:Ok, er i gang med GoT episode 4, sæson ET.
Har ikke læst spoilerne, men tænker allerede over nogle ting:
1) Er Cersei' søn - ham den blege idiot, der "blev bidt uden grund af en ulv" :rulle: - også søn af Nicolaj Coster-Waldaus rolle i serien?
2) Tyrion... dværgen. Jeg spekulerer godt nok over, hvordan hans rolle udvikler sig.
3) Læste et sted, at Khalessi i sæson afslutningen slipper helvede løs på Lannisters med drager og jeg ved ikke hvad.
Undrer mig over, om det er pga. Khal Drogo evt. dør, eller hun mister barnet.
:gruble:
Jeg er i hvert fald blevet bidt af serien. Har lige nogle episoder at indhente, før jeg tør læse med i tråden :-D
:lol:


Vi siger ingenting!! Og jeg lover dig - du får svar på alle dine spørgsmål/undren her.
0

Tilbage til "Film og TV"