Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 14. jan 2019, 08:37

14. April!!!!



Mon Verden går i stå? :gruble:
:D :love:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 14. jan 2019, 09:35

Glæder mig sådan :love:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 14. jan 2019, 11:36

Hvem tror I der dør i denne sæson, eller nu det er GoT, så er et bedre spørgsmål, tror I nogen overlever? :D

Der er jo ikke så mange "skurke" tilbage, men Euron og Cersei ryger nok :gruble: Kan ikke rigtig beslutte mig om det bliver Jamie eller Arya som står for Cerseis bortgang, hvad tror I? :gruble:
Theon bliver nok døden for Euron, måske i en eller anden form for selvofring/toning for sine synder, som redder Yara?

Jeg tror ikke at hverken Dany eller Jon overlever til at sidde på tronen, men jeg tror deres barn ender på tronen med Tyrion som Hand og Varys, Missandei, Samwell og Bran som rådgivere/støtte.

Jeg tror at alle "livvagterne" dør i de forskellige slag der kommer. Gætter på 3 store slag, et ved Winterfell som de gode taber, et som ender mere eller mindre uafgjort men med tilbageslag for de hvide, måske isdragen ødelæges eller lign.? men som ikke stopper de hvides fremmarch, og så det store afsluttende som de gode vinder, men hvor de fleste dør.
jeg kunne f.eks. godt se Brienne dø, mens hun redder Sansa, som jeg i øvrigt tror overlever og ender som Queen of the North.
Gendry kan jeg ikke rigtig finde ud af om dør, eller overlever som den sidste Baratheon, kunne måske godt se ham ende sammen med Sansa, så der kommer den Stark/Baratheon forening, der skulle have været inden Robert´s Rebellion :gruble:

Hvad har I af teorier?
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2019, 12:07

De dør sgu da hele bundtet. The white walkers massakrerer dem og overtager magten. Bum, færdig med det og ingen mulighed for at fortsætte serien engang igen.

Eller også bliver det Jon og Ayra, der dør. Cersei overlever, Tyron dør. Men jeg tror mest på, at hele bundtet dør, fordi de har for travlt med deres indbyrdes kampe til at modstå vandrerne.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 5. mar 2019, 16:36

ITS here... :dåne:

4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 8. mar 2019, 09:00

Åhhh hvor jeg glæder mig!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 8. mar 2019, 09:06

Folk taler om den der trailer som noget helt vildt, men jeg synes den er keeedelig :gab: Man får ikke den dér "whaaat?!"-følelse, for det er bare en masse billeder af de enkelte karakterer i situationer, vi allerede har set dem i før. Jeg havde håbet på sådan en følelse...
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 8. mar 2019, 09:09

Buzzfeed har forresten lavet et ret fint indlæg om de ting, man måske ikke lige lægger mærke til, når man ser traileren.

HER
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 8. mar 2019, 09:10

lillebjoern skrev:Folk taler om den der trailer som noget helt vildt, men jeg synes den er keeedelig :gab: Man får ikke den dér "whaaat?!"-følelse, for det er bare en masse billeder af de enkelte karakterer i situationer, vi allerede har set dem i før. Jeg havde håbet på sådan en følelse...


Jeg har det ligesom dig. Og synes også den er meget mørk til, at man reelt kan se noget rigtigt.
Men jeg glæder mig nu alligel!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 8. mar 2019, 10:19

Jeg tror netop at traileren er så "kedelig" fordi alle nu om dage analyserer dem ihjel for clues til hvad der vil ske i sæsonen. Så de holder sig med vilje til ting der ikke røber plot detaljer. Noget jeg bemærker er at vi ikke ser en eneste rød præstinde, så jeg gætter på at vi får en overraskelse der involverer dem. :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 8. mar 2019, 11:49

Stitch skrev:
lillebjoern skrev:Folk taler om den der trailer som noget helt vildt, men jeg synes den er keeedelig :gab: Man får ikke den dér "whaaat?!"-følelse, for det er bare en masse billeder af de enkelte karakterer i situationer, vi allerede har set dem i før. Jeg havde håbet på sådan en følelse...


Jeg har det ligesom dig. Og synes også den er meget mørk til, at man reelt kan se noget rigtigt.
Men jeg glæder mig nu alligel!


Jeg måtte også skrue max op for lysstyrken da jeg så den :lol:

Wizzze skrev:Jeg tror netop at traileren er så "kedelig" fordi alle nu om dage analyserer dem ihjel for clues til hvad der vil ske i sæsonen. Så de holder sig med vilje til ting der ikke røber plot detaljer. Noget jeg bemærker er at vi ikke ser en eneste rød præstinde, så jeg gætter på at vi får en overraskelse der involverer dem. :gruble:


Ja, måske, men jeg synes netop de analyser/teorier er megaspændende. Men selvfølgelig, hvis der er én der bliver kendt og som rammer plet, så ødelægger det måske spændingen lidt. Men det ved man jo ikke inden man ser den alligevel... :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf billiebean » 8. mar 2019, 13:42

0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. mar 2019, 13:44

Jeg er ved at gense serien nu, efter at have læst over halvdelen af bøgerne.

Hvorfor bliver de ved med at ændre navnene på personer? Det giver da ingen mening at Asha bliver til Yara og Jeyne Westerling bliver til et eller andet fra Volantis.. Hvad forskel gør det på historien at de hedder det ene eller det andet?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 10. mar 2019, 13:57

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg er ved at gense serien nu, efter at have læst over halvdelen af bøgerne.

Hvorfor bliver de ved med at ændre navnene på personer? Det giver da ingen mening at Asha bliver til Yara og Jeyne Westerling bliver til et eller andet fra Volantis.. Hvad forskel gør det på historien at de hedder det ene eller det andet?


Det er for at slå flere personer sammen. Serien gider ikke have 20 figure hvis de samme roller kan klares af 10. Det er ganske almindeligt ved tv at slå 2-3 personer sammen til en rolle.
Jeg læste engang at det var fordi serene ikke gad at følge med i så mange personer som bare kom og gik men var mere interesseret i at følge en serie med nogle færrer figure de virkelig invisterede sig i
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. mar 2019, 14:15

Persnikedy skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg er ved at gense serien nu, efter at have læst over halvdelen af bøgerne.

Hvorfor bliver de ved med at ændre navnene på personer? Det giver da ingen mening at Asha bliver til Yara og Jeyne Westerling bliver til et eller andet fra Volantis.. Hvad forskel gør det på historien at de hedder det ene eller det andet?


Det er for at slå flere personer sammen. Serien gider ikke have 20 figure hvis de samme roller kan klares af 10. Det er ganske almindeligt ved tv at slå 2-3 personer sammen til en rolle.
Jeg læste engang at det var fordi serene ikke gad at følge med i så mange personer som bare kom og gik men var mere interesseret i at følge en serie med nogle færrer figure de virkelig invisterede sig i


Men det er jo samme person? Yara og Asha er samme person. Historien for hende er den samme?
Jeyne Westerling har fået en større rolle i historien som damen fra Volantis end hun har i bøgerne. Men derudover er historien det samme.

Så hvor er behovet for at ændre deres navne? Yaras historie kunne være den samme om hun så hed Asha som i bøgerne..
0

Tilbage til "Film og TV"