Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 10. mar 2019, 14:21

TakeAChanceOnMe skrev:
Persnikedy skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg er ved at gense serien nu, efter at have læst over halvdelen af bøgerne.

Hvorfor bliver de ved med at ændre navnene på personer? Det giver da ingen mening at Asha bliver til Yara og Jeyne Westerling bliver til et eller andet fra Volantis.. Hvad forskel gør det på historien at de hedder det ene eller det andet?


Det er for at slå flere personer sammen. Serien gider ikke have 20 figure hvis de samme roller kan klares af 10. Det er ganske almindeligt ved tv at slå 2-3 personer sammen til en rolle.
Jeg læste engang at det var fordi serene ikke gad at følge med i så mange personer som bare kom og gik men var mere interesseret i at følge en serie med nogle færrer figure de virkelig invisterede sig i


Men det er jo samme person? Yara og Asha er samme person. Historien for hende er den samme?
Jeyne Westerling har fået en større rolle i historien som damen fra Volantis end hun har i bøgerne. Men derudover er historien det samme.

Så hvor er behovet for at ændre deres navne? Yaras historie kunne være den samme om hun så hed Asha som i bøgerne..


Ifølge GOT wiki : In the A Song of Ice and Fire novels Yara is called Asha Greyjoy, but her name was changed in the TV series; possibly to prevent confusion with Osha the wildling. ... Another small change is that in the books, "Asha Greyjoy" has short black hair, a lean build, and a sharp beak of a nose.

Især Amerikanerne hader undertekster, så for at spare på misforståelser så er det nemmere med et navneskift
Senest rettet af Persnikedy 10. mar 2019, 14:23, rettet i alt 1 gang.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Animi » 10. mar 2019, 14:22

Lige med Asha, mener jeg, det er fordi, der var en anden, der hedder Osha. Så lavede man det om til Yara, for ikke at skabe forvirring.

Ligesom ham drengen på ti år, der bliver ammet. I bøgerne hedder han Robert, i serien Robin, fordi kongen også hedder Robert.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 10. mar 2019, 14:44

TakeAChanceOnMe skrev:
Persnikedy skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg er ved at gense serien nu, efter at have læst over halvdelen af bøgerne.

Hvorfor bliver de ved med at ændre navnene på personer? Det giver da ingen mening at Asha bliver til Yara og Jeyne Westerling bliver til et eller andet fra Volantis.. Hvad forskel gør det på historien at de hedder det ene eller det andet?


Det er for at slå flere personer sammen. Serien gider ikke have 20 figure hvis de samme roller kan klares af 10. Det er ganske almindeligt ved tv at slå 2-3 personer sammen til en rolle.
Jeg læste engang at det var fordi serene ikke gad at følge med i så mange personer som bare kom og gik men var mere interesseret i at følge en serie med nogle færrer figure de virkelig invisterede sig i


Men det er jo samme person? Yara og Asha er samme person. Historien for hende er den samme?
Jeyne Westerling har fået en større rolle i historien som damen fra Volantis end hun har i bøgerne. Men derudover er historien det samme.

Så hvor er behovet for at ændre deres navne? Yaras historie kunne være den samme om hun så hed Asha som i bøgerne..


Amerikanerne er ikke for kvikke ;) og Asha udtalt på tv lød for meget som Osha, og for at undgå at forvirre de amerikanske Tv seere så blev Asha til Yara.

Jeg tror at Jeyne blev til Talisa, dels pga. økonomi, dels spænding og dels for ikke at forvirre. Jeg tror de skrev house Westerling ud af serien, dels fordi de ikke ville forvirre med endnu en adelsfamilie, dels for ikke at skulle filme Robbs kampagne og belejring af Castle Crag, deres budgetter i starten var jo ikke så store, og også for ikke at true house Lannister, udover balladen om Tyrion og Jamie i de første sæsoner. Endelig så kunne en mysterisk fremmed fra Volantis give lidt ekstra spænding, og det røde bryllup blev noget mere rødt med hende indblandet også.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 11. mar 2019, 20:10

Jeg kan nu godt lide at læse alle de nye teorier.
Har I set denne artikel:

NY GAME OF THRONES FANTEORI: KAN THE NIGHT KINGS ØJNE AFSLØRE, HVEM HAN ER?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. mar 2019, 20:46

I den femte bog starter det ud med Varamyr Sixskins og hvordan han besætter en kvinde selvom det er "an abomination". Kapitlet slutter med at hun får isblå øjne og bliver en other, men jeg kan ikke helt finde hoved og hale i om hun bliver til en other fordi de andre others er efter hende, eller der en sammenhæng mellem wargs der besætter andre mennesker.

Men så burde Hodor vel også have været blevet til en white walker. Oh well.. Den hjemmestrikkede teori holdt 2 gode minutter..
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 11. mar 2019, 21:22

Stitch skrev:Jeg kan nu godt lide at læse alle de nye teorier.
Har I set denne artikel:

NY GAME OF THRONES FANTEORI: KAN THE NIGHT KINGS ØJNE AFSLØRE, HVEM HAN ER?


Ork den/de teorier er gammel, nææ det nye er at skuespilleren bag the Night King, har udtalt sig og spytter flere clues. Hos HBO må de more sig godt over alle vores teorier :lol: Men GRM har jo bekræftet at nogen af dem er korrekte, bare ikke hvilke :evil:

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 11. mar 2019, 21:41

Det siger lidt om, hvor lidt jeg har fulgt med :lol2:

Fik først set GoT sidste år, så er meget ny stadigvæk.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2019, 06:25

Lidt "mens vi venter" guf :love:



0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf lillebjoern » 2. apr 2019, 08:33

Altså jeg er jo voldsomt udfordret af, at min kæreste slet ikke følger med i serien. Så jeg ved ikke hvornår jeg kan få tid til at binge hele sidste sæson og forhåbentligt lidt mere inden den nye kommer... Og så skal jeg se de nye afsnit helt alene :whine: Jeg må gå i gang med at finde nogle GoT-buddies jeg kan se det sammen med...
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf JoyNips » 2. apr 2019, 12:26

TakeAChanceOnMe skrev:
Persnikedy skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg er ved at gense serien nu, efter at have læst over halvdelen af bøgerne.

Hvorfor bliver de ved med at ændre navnene på personer? Det giver da ingen mening at Asha bliver til Yara og Jeyne Westerling bliver til et eller andet fra Volantis.. Hvad forskel gør det på historien at de hedder det ene eller det andet?


Det er for at slå flere personer sammen. Serien gider ikke have 20 figure hvis de samme roller kan klares af 10. Det er ganske almindeligt ved tv at slå 2-3 personer sammen til en rolle.
Jeg læste engang at det var fordi serene ikke gad at følge med i så mange personer som bare kom og gik men var mere interesseret i at følge en serie med nogle færrer figure de virkelig invisterede sig i


Men det er jo samme person? Yara og Asha er samme person. Historien for hende er den samme?
Jeyne Westerling har fået en større rolle i historien som damen fra Volantis end hun har i bøgerne. Men derudover er historien det samme.

Så hvor er behovet for at ændre deres navne? Yaras historie kunne være den samme om hun så hed Asha som i bøgerne..


Asha fik ændret navn for ikke at blive forvekslet med wildlingen Osha.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf OberstNasig » 12. apr 2019, 11:14

Er der nogle, der aner hvilket tidspunkt på dagen vi i DK kan se GOT?
Nogle siger den 15.4, men jeg har også hørt, at det først er klokken 05 søndag morgen på vor breddegrader.
0
Brugeravatar
Førhen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11. dec 2015, 01:22
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Førhen » 12. apr 2019, 11:36

Det kan streames fra HBO Nordic fra Mandag d. 15 kl 03.00, det så jeg i en reklame i min facebook feed, og jeg tror også, at det var sådan sidste gang.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf RavenClaw » 12. apr 2019, 11:37

OberstNasig skrev:Er der nogle, der aner hvilket tidspunkt på dagen vi i DK kan se GOT?
Nogle siger den 15.4, men jeg har også hørt, at det først er klokken 05 søndag morgen på vor breddegrader.


De plejer at frigive afsnittene søndag kl. 18 (lokal tid LA), hvilket svarer til, at de er på HBO Nordic kl. 3 natten til mandag
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 12. apr 2019, 13:20

Jeg er spændt på om HBO crasher når første afsnit bliver tilgængeligt, men mon ikke de er forberedt :gruble: :lol:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 12. apr 2019, 14:08

Jeg skal vente helt til mandag aften pga arbejde. Så må hellere holde mig fra nettet helt hele dagen :lol2:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Film og TV"