Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Spoock » 5. maj 2019, 18:41

Wizzze skrev:
Spoock skrev:I forhold til alle profetier m.v., er Azor Ahai-profetien vel slet ikke blevet nævnt i serien? Ligesom de røde præstinder spiller en ret lille rolle bortset fra Melisandre. Derfor tænker jeg det ville være ligeså mærkeligt at det lige pludseligt fyldte meget nu.


Hun har snakket meget om the prince that was promised og Lightbringer, men ikke direkte nævnt navnet Azor Ahai





Ah ja... åbenbart ikke nok til at jeg har bidt mærke i det.

Jeg er nok bare rimelig positivt stemt overfor serien, og ser den ikke så katastrofalt som nogen. Det er god underholdning på diverse game of thrones reddits (specielt asoiaf), hvor folk jo nærmest vil boycutte serien og begå harakiri...
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 5. maj 2019, 19:16

Spoock skrev:Til info er det næste afsnit blevet lækket på nettet. Jeg faldt desværre over en spoiler (der er lagt videoklips ud) ved et uheld på reddit. Så hvis I ikke ønsker spoilers, skal I være forsigtige i aften...

Det er godt nok utroligt at det kan lykkes nogen at lække det, jeg ville ellers tror at HBO havde fuldstændig styr på sikkerheden omkring afsnittene :gruble:
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 5. maj 2019, 19:18

Wizzze skrev:
Spoock skrev:I forhold til alle profetier m.v., er Azor Ahai-profetien vel slet ikke blevet nævnt i serien? Ligesom de røde præstinder spiller en ret lille rolle bortset fra Melisandre. Derfor tænker jeg det ville være ligeså mærkeligt at det lige pludseligt fyldte meget nu.


Hun har snakket meget om the prince that was promised og Lightbringer, men ikke direkte nævnt navnet Azor Ahai




Du har ret, det var netop den scene jeg tænkte mig, så jeg huskede forkert.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Persnikedy » 6. maj 2019, 04:17

Så er der kun en drage og de er tilbage til deres plotting og backstabbing.

Jeg synes stadig det går alt for hurtigt, ingen tid til fordybelse i hvad der faktisk sker. Men i det mindste kunne jeg se hvad der foregik denne gang
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Nacaw » 6. maj 2019, 05:21

Nu er de blevet lokket i baghold 3 gange af Euron. Måske man skulle overveje ikke at sejle?
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 6. maj 2019, 07:56

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om afsnit 4 endnu.

Jeg tror jeg er lidt skuffet over at Jon er sådan en pushover ift til Daenerys, jeg kan ikke rigtig forstå hans forblændelse i hende, men det har nok noget at gøre med at jeg aldrig har brudt mig om hende :P

Jeg er i øvrigt enig med Persnideky i at det hele går lidt vel hurtigt nu.

Der er vel i hvert fald lagt op til nu at Daenerys går amok, det bliver spændende om Varys og Tyrion griber ind...
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Tilly » 6. maj 2019, 07:58

Mit yndlings øjeblik i dagens afsnit må være samtalen mellem The Hound og Sansa :lun:

Og stakkels stakkels Brienne, endelig får hun den mand hun elsker, men mister ham igen :trist:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf RavenClaw » 6. maj 2019, 09:14

Jeg savner, at Ghost får betydning igen. De 5 ulve har haft stor betydning i de første sæsoner, men nu bliver de bare skrevet ud af serien på må og få.

Jeg studser dog lidt over, at det, der gjorde Cersei gal, var at miste sine børn. Nu sker præcis det samme for Daenerys.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. maj 2019, 10:47

Jeg bryder mig virkelig ikke om Dany mere. Hun startede ud med de rigtige ideer og nu er hun mere besat af at skulle side på jerntronen end hvad der er bedst for alle.
Det er træls at se på. Reelt set ville Jon være den bedste på tronen, netop fordi han ikke vil have den og han vil alle andre det bedste.

Derudover kan jeg ikke vente med at se Cersei ryge til side. Kan dog ikke forstå hvorfor hun nu er skide “stolt” af at være gravid - hun er enke og hendes barn bliver et bastard og så vil der jo ikke være et reelt krav til tronen. Hun er dog nok ligeglad fordi hun har den militante magt til at få kritikere til at tie stille.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 6. maj 2019, 11:01

Wizzze skrev:
Tilly skrev:Jeg undrer mig altså over hvor mange af jer som anser Jorah og Theon som ubetydelige bikarakterer, for mig hørte de til blandt hovedkaraktererne...


Jeg er nok influeret at bøgerne, men for mig er hovedpersonerne POV karakterne fra bøgerne, og der har Jorah som jeg husker det aldrig været Pov karakter, modsat f.eks. Ser Barristan :gruble:
Theon derimod er POV karakter i 4 ud af 5 bøger som jeg husker det, men har aldrig været helt så fremtrædende i serien som i bøgerne, derfor føles tabet af ham måske ikke så stort :gruble:


POV? Jeg kender det kun som Point of View, men det kan jeg ikke få til at give mening. Hvad mener du? :genert:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Spoock » 6. maj 2019, 11:21

Stitch skrev:
Wizzze skrev:
Tilly skrev:Jeg undrer mig altså over hvor mange af jer som anser Jorah og Theon som ubetydelige bikarakterer, for mig hørte de til blandt hovedkaraktererne...


Jeg er nok influeret at bøgerne, men for mig er hovedpersonerne POV karakterne fra bøgerne, og der har Jorah som jeg husker det aldrig været Pov karakter, modsat f.eks. Ser Barristan :gruble:
Theon derimod er POV karakter i 4 ud af 5 bøger som jeg husker det, men har aldrig været helt så fremtrædende i serien som i bøgerne, derfor føles tabet af ham måske ikke så stort :gruble:


POV? Jeg kender det kun som Point of View, men det kan jeg ikke få til at give mening. Hvad mener du? :genert:


Jo, det er Point of View. Bøgerne er skrevet som POV fra en række personer...
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 6. maj 2019, 12:27

Spoock skrev:Jo, det er Point of View. Bøgerne er skrevet som POV fra en række personer...



Ahh, tak :) Jeg har endnu ikke læst bøgerne, så kunne ikke få det til at give mening.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Pyjamas » 6. maj 2019, 14:03

Jeg kunne godt lide afsnittet :) Jeg var overrasket over Eurons baghold, og at de pludselig miste en drage. Når krigen kommer, vil de klart gå efter den sidste drage, og så har de ikke flere fordele.
Fedt, at Missandei døde før Grey Worm, jeg var sikker på, hun ville sørge over ham i alt for mange afsnit :genert:

Jeg bryder mig heller ikke rigtig om Dany mere, selvom jeg godt kan forstå, hun er fortvivlet og vred. Jeg vil hellere se mere til Jon.

Er Sam og Gilly gift, eller får de bare flere bastards?
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 6. maj 2019, 15:00

Det med dragen var vel egentlig forventeligt? Vi har jo set dem fremstille det våben, der skulle gøre det med dragerne (omend jeg havde glemt det indtil det skete).
Jeg synes alt ligger meget åbent nu. Og det ville ikke overraske mig, hvis både Cersei, Jon og Dany dør i de næste afsnit. Så det pludselig er et totalt åbent spørgsmål, hvem der skal regere fra Jerntronen. Det ville faktisk være et ret genialt træk.

Bran kan blive konge. Så kan folk passe deres mens han passer verdens hukommelse :lol:
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 6. maj 2019, 15:54

Nøj vi er skuffede. Ikke så meget over dødsfaldene, vi forstår godt baggrunden. Vi har ikke set meget til Cersei og Euron i de første 3 afsnit, og vi skal lige huskes på hvor meget vi hader dem, og hvor slemme de er.
Men måden er bare så tåkrummende pinligt udtænkt og gennemført :tie:
Varys må virkelig være en elendig spymaster, han ved at Cersei har ladet befolkningen komme ind i the Red Keep, men ikke om Eurons skibe er i havn? :stoned:
Og spejdere bruger man ikke? Og selv efter dragen bliver dræbt, så tænkes der slet ikke på at flyve om bag skibene og angribe bagfra hvor der ikke er ballista, nææ vi flyver da lige mod, inden vi fortryder. Suk :rulle:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Film og TV"