Snik-snak om de programmer, vi ser.

Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17867

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf .Magic. » 12. sep 2022, 20:24

Kerrigan skrev:Gode tyske serier? Jeg skal have genopfrisket mit tyske, så smid gerne nogle titler her i tråden. :lol2: (det må også gerne være film)

Jeg kan godt lide at se Der Bergdoktor. Den viser de på Charlie. Måske ligger den på tv2 play.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Kerrigan » 13. sep 2022, 08:59

.Magic. skrev:
Kerrigan skrev:Gode tyske serier? Jeg skal have genopfrisket mit tyske, så smid gerne nogle titler her i tråden. :lol2: (det må også gerne være film)

Jeg kan godt lide at se Der Bergdoktor. Den viser de på Charlie. Måske ligger den på tv2 play.

Den er superhyggelig! :lol2: Jeg har set lidt af den, når jeg er kommet forbi Charlie.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Kerrigan » 13. sep 2022, 09:03

Fledermäuslein skrev:Jeg kunne rigtig godt lide 4 Blocks.

Hvis du er til reality, er der også Bushidos Wahrheit på Prime, en historie så mærkelig, at man skulle tro det var fiktion.

Så har jeg de her stående på en liste, men har ikke set dem endnu:

Dogs of Berlin
Unsere Mütter, unsere Väter
Das Verschwinden
Der gleiche Himmel

Nåja, der er også Wir Kinder vom Bahnhof Zoo, den kunne jeg også godt lide.


Mange tak! Bushido ser ikke ud til at være tilgængelig i Danmark, men jeg kan vel ty til vpn, og ellers er jeg i gang med Das Privileg på Netflix efter at have genset Das Versprechen.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17867

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf .Magic. » 15. okt 2022, 17:14

Er det mig der ikke kan hitte ud af at søge ordentligt eller ligger der kun 2 afsnit - 9. og 10. afsnit af Riget sæson 3 på Viaplay?
Hvis ja, kan jeg så ikke se første afsnit nogen steder :forvirret:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf 2SHY » 15. okt 2022, 17:44

.Magic. skrev:Er det mig der ikke kan hitte ud af at søge ordentligt eller ligger der kun 2 afsnit - 9. og 10. afsnit af Riget sæson 3 på Viaplay?
Hvis ja, kan jeg så ikke se første afsnit nogen steder :forvirret:

Sæson 1-2 udgør de første 8 afsnit og ligger ikke sammen med Exodus men de skulle gerne komme frem på Viaplay hvis du bare søger på Riget
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17867

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf .Magic. » 15. okt 2022, 18:56

2SHY skrev:
.Magic. skrev:Er det mig der ikke kan hitte ud af at søge ordentligt eller ligger der kun 2 afsnit - 9. og 10. afsnit af Riget sæson 3 på Viaplay?
Hvis ja, kan jeg så ikke se første afsnit nogen steder :forvirret:

Sæson 1-2 udgør de første 8 afsnit og ligger ikke sammen med Exodus men de skulle gerne komme frem på Viaplay hvis du bare søger på Riget

Aaah okay :-)

Tak.
1
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Locobase » 16. okt 2022, 14:41

Rapfisk skrev:Lola rennt


Min absolutte favoritfilm på tysk. Ligger den ikke på Filmstriben nu?
BTW så er serien Dark (tysk, og ligger vist på Netflix) anbefalelsesværdig, hvis man er til lidt udfordrende underholdning
Senest rettet af Locobase 16. okt 2022, 14:45, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Kerrigan » 16. okt 2022, 14:43

Locobase skrev:
Rapfisk skrev:Lola rennt


Min absolutte favoritfilm på tysk. Ligger den ikke på Filmstriben nu?

Jo. :lol2:
https://fjernleje.filmstriben.dk/film/5101172400/lola
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 10. jan 2023, 20:13

Der er en ny britisk serie på DR, som hedder Annika. Handler om en kvindelig chef for en enhed der opklarer drab i farvandende omkring Skotland.

Jeg har set de 4 afsnit, der pt er tilgængelige og historierne er fine.

Men de har lavet det twist, at hun flere gange igennem et afsnit kigger direkte i kameraet og taler til dig. Jeg er stadig ikke sikker på jeg synes det er en god ide.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Kerrigan » 1. maj 2023, 07:57

Jeg synes virkelig det har været fedt at opleve Leonard Nimoy gæsteoptræde i Fringe. Han gav noget til serien som jeg ikke tror andre kunne have gjort.
Generelt er jeg glad for at jeg besluttede mig for at gense serien. For det gik op for mig at jeg faktisk ikke kom særligt langt i den. Den blev vist på Kanal 5 på obskure tidspunkter og med reklamer, og det var ikke altid at jeg havde den kanal. Nu er jeg snart færdig med sæson 3.

https://soundvenue.com/film/2022/02/end ... ing-471917
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
K.toldam
Indlæg: 3994
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1737

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf K.toldam » 4. maj 2023, 05:46

Kerrigan skrev:Jeg synes virkelig det har været fedt at opleve Leonard Nimoy gæsteoptræde i Fringe. Han gav noget til serien som jeg ikke tror andre kunne have gjort.
Generelt er jeg glad for at jeg besluttede mig for at gense serien. For det gik op for mig at jeg faktisk ikke kom særligt langt i den. Den blev vist på Kanal 5 på obskure tidspunkter og med reklamer, og det var ikke altid at jeg havde den kanal. Nu er jeg snart færdig med sæson 3.

https://soundvenue.com/film/2022/02/end ... ing-471917


Elskede Fringe, kan helt klart anbefale den, men kan ikke anbefale kanal 5 eller andre kanaler med reklame afbrydelser.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8881

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Sofakartoflen » 4. maj 2023, 11:12

Jeg har set "boost dit budget", og selvom det selvfølgelig er anderledes, at deltagerne rent faktisk har penge, så synes jeg simpelthen, der mangler så mange mellemregninger.

Jeg synes, det er nogle interessante med utrolig søgte problematikker, der bliver kigget på, og så mangler jeg så meget mellemregninger.... Jeg forstår nærmest ikke, hvordan de kommer til de resultater, de gør.

Er der andre, der har set de udsendelser?
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Lykke » 4. maj 2023, 13:13

Sofakartoflen skrev:Jeg har set "boost dit budget", og selvom det selvfølgelig er anderledes, at deltagerne rent faktisk har penge, så synes jeg simpelthen, der mangler så mange mellemregninger.

Jeg synes, det er nogle interessante med utrolig søgte problematikker, der bliver kigget på, og så mangler jeg så meget mellemregninger.... Jeg forstår nærmest ikke, hvordan de kommer til de resultater, de gør.

Er der andre, der har set de udsendelser?


Det er virkelig underligt.
Pludselig har en af deltagerne 100.000 i opsparing. Hvor kom de penge fra?
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8881

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf Sofakartoflen » 4. maj 2023, 16:01

Lykke skrev:
Sofakartoflen skrev:Jeg har set "boost dit budget", og selvom det selvfølgelig er anderledes, at deltagerne rent faktisk har penge, så synes jeg simpelthen, der mangler så mange mellemregninger.

Jeg synes, det er nogle interessante med utrolig søgte problematikker, der bliver kigget på, og så mangler jeg så meget mellemregninger.... Jeg forstår nærmest ikke, hvordan de kommer til de resultater, de gør.

Er der andre, der har set de udsendelser?


Det er virkelig underligt.
Pludselig har en af deltagerne 100.000 i opsparing. Hvor kom de penge fra?


Jeg tror, at de regnede hendes indskud i den nuværende lejlighed med i hendes opsparing. Jeg undrer mig over, hvordan hun gik fra at have et underskud på over 4000 om måneden til at have et overskud på 1800,- jeg fangede ikke, hvordan det skete.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Snik-snak om de programmer, vi ser.

Indlægaf icelady » 6. maj 2023, 21:11

Jeg faldt over en dokumentar på DR der hedder Lyset - Lasershitstormen der ramte Danmark.


Jeg synes den reaktion der var mod værket/hende, var fuldstændig ude af proportioner. Tilsvining og nedgørelse i debatter og dødstrusler.

Og så Pia K og Tom Behnke der red på deres selvudnævnte høje moralske heste... hold da helt op.


Synes det var en god dokumentar.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Film og TV"