Ting der kun sker på film

Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Kalimsofie » 2. okt 2017, 15:23

Det er egentlig utroligt, hvordan alle som skal ødelægge beviser (hvad end de er kriminelle, utro ægtemænd eller korrupte FBI-agenter), altid har en lighter på sig. Uanset om de ryger eller ej, kan de altid fiske en sølvfarvet zippo op af lommen.
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Flora » 8. okt 2017, 00:42

Nørdede typer bærer næsten altid briller. Så hvis man ved en masse om et bestemt emne, evt. krydret med social akavethed, så har man åbenbart også dårligt syn :gruble:
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Æble » 8. okt 2017, 07:13

De fleste med autisme er velfungerende og har en sindssyg evne de kan gøre brug af.
3
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Badesandalen » 8. okt 2017, 11:10

Lige meget hvor Detektiv tager hen på ferie og hvilken ferietype det er, sker der altid vanvittige ting som kun Detektiv kan opklare.
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2017, 12:36

Æble skrev:De fleste med autisme er velfungerende og har en sindssyg evne de kan gøre brug af.

Ja, det ved alle jo efter "Rainman" :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Slettet bruger » 8. okt 2017, 14:37

Politifolk i amerikanske storbyer hvor det regner meget er næsten altid ved at blive skilt eller lige blevet det. Det er ekstremt sjældent at møde en, der er skilt for så lang tid siden, at det er fortid, eller som har indset, at politimand og forhold er umuligt. Velgifte politimænd med harmonisk samliv eksisterer ikke.

Forklaringen må være den at de omgående bliver gift igen hver gang en skilsmisse kommer lidt på afstand, og de så med det samme bliver skilt igen.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23138

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Aragorn » 8. okt 2017, 14:43

Dirtylittledevil skrev:Mere julesæson: Julehader og juleelsker havner ved et tilfælde i en hytte sammen, hvorefter de sner inde, og i denne påtvungne tosomhed ender julehaderen med at tage hele sit julehad op til revision og da sneploven endelig når frem, står julehaderen ved døren med sine pakkede kufferter, og ender med at lukke døren igen og med et stort smil spørge juleelskeren om de snart skal se at få pyntet det juletræ! :santa2:


Og når Julemanden kommer med gaver, hopper han ned gennem skorstenen til et hus, afleverer gaver der, fucker 20 kilometer mod øst og afleverer gaver dér - han tager aldrig huset lige ved siden af.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Kalimsofie » 9. okt 2017, 08:05

Jeg bliver tit imponeret over, hvor godt folk på film husker. Så tropper der lige to FBI-agenter op (gerne midt på dagen, hvor folk af en eller anden grund altid er hjemme), og spørger til, hvad man lavede om aftenen den 17. juni 2009. Og her seks år senere, kan man uden at tøve og uden at konsultere sin kalender fortælle, at man da først handlede ind, derefter lavede ravioli til aftensmad og dernæst faldt i søvn på sofaen foran en eller anden navngiven film. Og denne superskarpe erindring om lige netop den dag for seks år siden, hvor ofret blev myrdet, lader slet ikke til at være mistænkeligt for FBI-agenterne.

Er det kun mig, der knap nok huske, hvad jeg lavede i sidste uge uden lige at skele til kalenderen? :gruble:
11
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Daine » 9. okt 2017, 08:31

Kalimsofie skrev:Jeg bliver tit imponeret over, hvor godt folk på film husker. Så tropper der lige to FBI-agenter op (gerne midt på dagen, hvor folk af en eller anden grund altid er hjemme), og spørger til, hvad man lavede om aftenen den 17. juni 2009. Og her seks år senere, kan man uden at tøve og uden at konsultere sin kalender fortælle, at man da først handlede ind, derefter lavede ravioli til aftensmad og dernæst faldt i søvn på sofaen foran en eller anden navngiven film. Og denne superskarpe erindring om lige netop den dag for seks år siden, hvor ofret blev myrdet, lader slet ikke til at være mistænkeligt for FBI-agenterne.

Er det kun mig, der knap nok huske, hvad jeg lavede i sidste uge uden lige at skele til kalenderen? :gruble:

Og endnu mere imponerende er det i "Cold Case" hvor det tit er både 20 og 30 år tilbage. Sådan en hukommelse gad jeg godt have :lol:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2017, 08:51

Daine skrev:Og endnu mere imponerende er det i "Cold Case" hvor det tit er både 20 og 30 år tilbage. Sådan en hukommelse gad jeg godt have :lol:

Ha-ha, ja som boghandler eller i lignende funktioner ville det være ret praktisk ... men ellers tror jeg da, man ville blive tovligt, hvis der ikke foregik noget regelmæssig "disk clean-up" ... :D
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf sigge » 9. okt 2017, 09:59

dgd2007 skrev:
Daine skrev:Og endnu mere imponerende er det i "Cold Case" hvor det tit er både 20 og 30 år tilbage. Sådan en hukommelse gad jeg godt have :lol:

Ha-ha, ja som boghandler eller i lignende funktioner ville det være ret praktisk ... men ellers tror jeg da, man ville blive tovligt, hvis der ikke foregik noget regelmæssig "disk clean-up" ... :D


Virkelig dårlig anekdote, fordi jeg kun kan huske halvdelen af historien, men jeg så på et tidspunkt noget i TV med en (måske engelsk) dreng på 10-12 år, som havde sådan en super-hukommelse. På en hvilken som helst dato kunne han huske, hvad han havde lavet (på klokkeslæt), hvad han havde spist, hvilket tøj han havde på, hvordan vejret var osv. osv. Det var en meget sjælden "tilstand", som meget få mennesker i verden har. Han mødtes bl.a. med to voksne, som havde det samme. For os "almindelige" mennesker, skal der som regel knyttes en eller anden stærk følelsesmæssig reaktion på minderne for, at vi kan huske detaljer på den måde, men disse menneskers hjerne lagrede åbenbart alt som stærke minder.
Jeg kan ikke huske, om de følte, det var en belastning eller ej. Det var jo ikke noget, de brugte energi på at gå og huske på, det var der bare.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Badesandalen » 12. okt 2017, 06:59

Selvom alle i rummet ved alt om en bestemt sag/person/gadget/historie/whatever, forklarer de lige eller spørger ind til det alligevel.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf LadyFox » 12. okt 2017, 12:01

Kommer man ind på en psykiatrisk afdeling er det stensikkert at man vil møde følgerne:
Nogle der spiller skak.
En der råber op om jordens undergang.
En i kørestol.
En aggresiv dame.
En der er der pga. Mord.

De går i øvrigt altid i hospitalstøj.
16
...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. okt 2017, 12:30

Hvis man befinder sig i nærheden af et hus med en brønd, vil enten en hund, et barn eller en vigtig genstand falde derned ret hurtigt. Det falder ikke folk ind at lægge en tung flise eller noget andet hen over hullet før ulykken sker.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Ting der kun sker på film

Indlægaf Kalimsofie » 12. okt 2017, 12:35

Man kan undre sig over, om folk på film aldrig selv ser film? I hvert fald kommer det ofte bag på dem, at det store spejl i afhøringslokalet naturligvis ikke blot er et spejl, men et blændet vindue, hvorigennem andre kan holde øje med dem. Altså, det ved vi jo alle sammen, at de altid er?! Vi har jo set det på film!?
7

Tilbage til "Film og TV"