Luksusfælden

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 13. nov 2018, 19:59

Persnikedy skrev:Nå, hvem tager en for holder og melder sig til næste sæson?

Hvis jeg ikke snart kommer i job, så tager jeg den :tie:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46288

Re: Luksusfælden

Indlægaf LadyFox » 13. nov 2018, 20:00

Kan man virkelig bare starte forfra når man har betalt sin gæld?
Jeg tænker ikke lige på dem, men ofte også dem der virkelig har været uansvarlige med deres økonomi og oprettet en milliard kviklån, er i RKI osv. Når de får af vide at de er gældfri om XX-år, så er de sådan lidt "feedt, så er der ikke så længe før vi kan følge drømmen om at købe.et hus sammen" - men et tavlen virkelig hvisket ren når man har betalt sig ud?
0
...
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 13. nov 2018, 20:03

LadyFox skrev:Kan man virkelig bare starte forfra når man har betalt sin gæld?
Jeg tænker ikke lige på dem, men ofte også dem der virkelig har været uansvarlige med deres økonomi og oprettet en milliard kviklån, er i RKI osv. Når de får af vide at de er gældfri om XX-år, så er de sådan lidt "feedt, så er der ikke så længe før vi kan følge drømmen om at købe.et hus sammen" - men et tavlen virkelig hvisket ren når man har betalt sig ud?


Jeg forestiller mig at som lånene bliver betalt ud ryger forbruget i vejret også ender de det samme sted hvis ikek hele deres mentalitet om forbrug bliver ændret - det andet er bare et plaster
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46288

Re: Luksusfælden

Indlægaf LadyFox » 13. nov 2018, 20:05

Persnikedy skrev:
LadyFox skrev:Kan man virkelig bare starte forfra når man har betalt sin gæld?
Jeg tænker ikke lige på dem, men ofte også dem der virkelig har været uansvarlige med deres økonomi og oprettet en milliard kviklån, er i RKI osv. Når de får af vide at de er gældfri om XX-år, så er de sådan lidt "feedt, så er der ikke så længe før vi kan følge drømmen om at købe.et hus sammen" - men et tavlen virkelig hvisket ren når man har betalt sig ud?


Jeg forestiller mig at som lånene bliver betalt ud ryger forbruget i vejret også ender de det samme sted hvis ikek hele deres mentalitet om forbrug bliver ændret - det andet er bare et plaster

Men hvis nu de ændre kurs, og bliver ansvarlige - er det så realistisk at komme ud og låne penge til f.eks. et hus?
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2018, 20:05

LF har vist ikke helt gjort deres hjemmearbejde... :rulle:

https://realityportalen.dk/rcarticle/pe ... e-stikket/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 13. nov 2018, 20:15

Wizzze skrev:LF har vist ikke helt gjort deres hjemmearbejde... :rulle:

https://realityportalen.dk/rcarticle/pe ... e-stikket/


Hvordan har de dog ikke opdaget det? det virker som en ret stor ting de rkan have indvirkning på planen
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
idunk
Indlæg: 132
Tilmeldt: 19. aug 2016, 13:11
Kort karma: 2
Likede indlæg: 140

Re: Luksusfælden

Indlægaf idunk » 13. nov 2018, 20:16

DetSorteCirkus skrev:Og lejebolig til 5000 er da også noget, man lige hiver op af hatten.


Lavede en hurtig søgning. I deres område kan man for 5.000/md få en 3V på 75-90 m2. Dvs. far og mor sover på folde-ud seng i stuen og børnene sover 4 på hver værelse - i 8 år.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Luksusfælden

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2018, 20:21

idunk skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og lejebolig til 5000 er da også noget, man lige hiver op af hatten.


Lavede en hurtig søgning. I deres område kan man for 5.000/md få en 3V på 75-90 m2. Dvs. far og mor sover på folde-ud seng i stuen og børnene sover 4 på hver værelse - i 8 år.


Great, LF :gogo:
0
idunk
Indlæg: 132
Tilmeldt: 19. aug 2016, 13:11
Kort karma: 2
Likede indlæg: 140

Re: Luksusfælden

Indlægaf idunk » 13. nov 2018, 20:21

Shit, er det virkeligt lovligt at optage gæld i fælles ejendom med kun den ene parts underskrift?
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Luksusfælden

Indlægaf Santa » 13. nov 2018, 20:24

Det havde da ellers været en god historie at få med i programmet. De må ærge sig på TV3.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Luksusfælden

Indlægaf vibbsen » 13. nov 2018, 21:49

idunk skrev:
DetSorteCirkus skrev:Og lejebolig til 5000 er da også noget, man lige hiver op af hatten.


Lavede en hurtig søgning. I deres område kan man for 5.000/md få en 3V på 75-90 m2. Dvs. far og mor sover på folde-ud seng i stuen og børnene sover 4 på hver værelse - i 8 år.


Så må de flytte et billigere sted hen...Jeg mener Bramming er da ikke såååååååå langt fra f.eks. Padborg :fløjt: :fløjt:

https://www.lejebolig.dk/lejebolig/1492 ... -i-padborg

Så kan de handle ind i Tyskland og spare på husholdsbudgettet :-D Og hey, hører vi ikke altid at slagterierne flytter deres produktion til tyskland....Så må der da være masser af job for en slagter dernede også...Så kan de måske sælge den ene bil, købe en scooter og spare på transporten...

Det er præcis derfor jeg ikke ser LF, men blot nøjes med at få et "referat" via debatten.....Jeg kan simpelthen ikke ha' det der med, at man istedet for at komme med løsninger som tager udgangspunkt i virkeligheden som den ser ud, disker op med løsninger som tager udgangspunkt i en alternativ virkelighed...

Jeg vil vædde på at jeg kan få stort set ethvert budget til at balancerer. Find et job som giver minimim 45.000 kroner om måneden. Sælg alle biler og motorcykler. Samt den campingvogn du aldrig har købt. . Gå på arbejde og hold ferie hjemme. Sælg al fast ejendomi løbet af de næste 3 måneder- også selvom det er med tab og disse ligger i et område med 1500 dages liggetid. Find en gratis bolig. Drop smøgerne. Også selvom du ikke ryger. Og aflever de husdyr du ikke har på det nærmeste dyreinternat...OG TADAAAAAA: Du er gældfri lige om lidt...
Det er dog muligt at beholde den ene bil. Forudsat at du finder et benzinselskab som vil give dig gratis brændstof og du kan lave en aftale med dit forsikringsselskab om, at du ikke behøver at betale for forsikring..Og at den naturligvis aldrig går i stykker....

Måske jeg kan afløse Mette Reichmann....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 13. nov 2018, 22:45

godtnavn skrev:
BrightEyes skrev:Jeg forstår slet ikke at de skulle sælge boligen. De havde ingen misligholdt gæld og de 1400 kr i overforbrug kunne snildt hentes på transport og/eller diverseposten.

Enten er der noget der er klippet ud eller også er der kun tænkt på at fylde en times tv ud.


Deres boliglån var pt afdragsfrit og det udløb, så det var vidst en del mere end 1400 kr/mnd de manglede fremadrettet :)


Ah ok den havde jeg ikke lige fanget! Tak :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6476

Re: Luksusfælden

Indlægaf Stars » 14. nov 2018, 08:11

vibbsen skrev:
Måske jeg kan afløse Mette Reichmann....


Jeg er sikker på, det ville være underholdende .... så kunne jeg nok overtales til at se med igen :-D
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Luksusfælden

Indlægaf Fynerfin82 » 14. nov 2018, 10:38

idunk skrev:Shit, er det virkeligt lovligt at optage gæld i fælles ejendom med kun den ene parts underskrift?


Nej. Men der er heller ikke optaget gæld i huset. Hun har optaget kviklån, som hun ikke har tilbagebetalt. Når hun ikke overholder sin betalingsaftale kan kreditorerne foretage udlæg i f.eks. Ens hus og det kræver ingen underskrift. Det gør det møgbesværligt at sælge huset, da alle kreditorer skal godkende en underskudshandel (altså de kreditorer der bliver ramt).
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Luksusfælden

Indlægaf vibbsen » 14. nov 2018, 10:46

Stars skrev:
vibbsen skrev:
Måske jeg kan afløse Mette Reichmann....


Jeg er sikker på, det ville være underholdende .... så kunne jeg nok overtales til at se med igen :-D


Jeg tænker også at jeg ville kunne tilføje lidt mere kant til programmet, ved at skifte den lidt "passiv-aggressive" forargelse over folks forbrug af smøger, fastfood og elektronik ud med en lidt mere direkte en af slagsen...

"Så du har simpelthen 5 børn med 6 forskellige fædre. Har du nogensinde overvejet at du ikke behøver at få et barn med alle mænd du indleder et forhold til ?"

"Din madpost skriger langt væk af at du enten ikke kan lave mad, eller ganske enkelt er for doven til det. Men istedet bare fylder dig med fastfood og slik. Hvilket - eftersom du jo ikke dyrker nogen form for motion - er den direkte årsag til at du er så overvægtig som du er"

"Du er jo fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde, og skal da vist være glad for at du har fundet en partner som du kan stifte umanerlig meget gæld sammen med, sådan at vedkommende ikke bare kan skride fra dig"

Jeg tænker at seertallet ville boome....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Film og TV"