Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Primerose » 22. jul 2022, 23:23

icelady skrev:Jeg er håbløs bagefter, men er begyndt at lytte til Mørkeland.

Jeg kan godt lide den, men til tider kan de to damer godt irritere mig. De ser på noget fra feks 80erne med 2018-briller. Såvel som de ser meget sort/hvidt på en del ting.


Hvis det er genren, du synes er interessant, kan jeg anbefale podcasten “Myrdet med Richelsen og Grau”. Kan kan personligt bedre lide deres måde at tale om tingene på.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Sorenspige » 23. jul 2022, 10:49

Jeg lytter til “I sorg med Sandie”.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf icelady » 23. jul 2022, 11:12

Primerose skrev:
icelady skrev:Jeg er håbløs bagefter, men er begyndt at lytte til Mørkeland.

Jeg kan godt lide den, men til tider kan de to damer godt irritere mig. De ser på noget fra feks 80erne med 2018-briller. Såvel som de ser meget sort/hvidt på en del ting.


Hvis det er genren, du synes er interessant, kan jeg anbefale podcasten “Myrdet med Richelsen og Grau”. Kan kan personligt bedre lide deres måde at tale om tingene på.



Det er genren jeg synes er interessant :) Blev anbefalet at starte ud med Mørkeland af en ven, som synes de var vældigt spændende.

Jeg tjekker din anbefaling :gogo:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 23. jul 2022, 20:52

Primerose skrev:
icelady skrev:Jeg er håbløs bagefter, men er begyndt at lytte til Mørkeland.

Jeg kan godt lide den, men til tider kan de to damer godt irritere mig. De ser på noget fra feks 80erne med 2018-briller. Såvel som de ser meget sort/hvidt på en del ting.


Hvis det er genren, du synes er interessant, kan jeg anbefale podcasten “Myrdet med Richelsen og Grau”. Kan kan personligt bedre lide deres måde at tale om tingene på.

Jeg er i gang med 2. afsnit men jeg synes der er ret meget øhm og famlen og retten sig selv. Det er lidt tungt for mig at lytte til. Bliver det lidt mere flydende med tiden? Jeg tænker at det er start vanskeligheder?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Kerrigan » 24. jul 2022, 08:27

Jeg er cirka halvvejs i DR Lyds 'Det levende bevis' om to unge kvinder hvis forældre bliver dømt for at have omskåret de to døtre.
Den kan jeg indtil videre godt anbefale.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf BlueBunny » 24. jul 2022, 09:04

SKRIVEtanterne.
Stort og småt om forfatterlivets hverdag

https://www.buzzsprout.com/1986210
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Primerose » 24. jul 2022, 10:42

2SHY skrev:
Primerose skrev:
icelady skrev:Jeg er håbløs bagefter, men er begyndt at lytte til Mørkeland.

Jeg kan godt lide den, men til tider kan de to damer godt irritere mig. De ser på noget fra feks 80erne med 2018-briller. Såvel som de ser meget sort/hvidt på en del ting.


Hvis det er genren, du synes er interessant, kan jeg anbefale podcasten “Myrdet med Richelsen og Grau”. Kan kan personligt bedre lide deres måde at tale om tingene på.

Jeg er i gang med 2. afsnit men jeg synes der er ret meget øhm og famlen og retten sig selv. Det er lidt tungt for mig at lytte til. Bliver det lidt mere flydende med tiden? Jeg tænker at det er start vanskeligheder?


Jeg husker ikke at de var specielt øhm-ende i starten, men det er også længe siden, jeg hørte første sæson. Jeg har lige hørt deres fjerde sæson, og der synes jeg de taler meget normalt.
Mit gæt er at de begge lige skulle finde ud af hvordan deres format og måde at gøre det på, helt nøjagtigt skulle være, samt at de nok ikke havde stor erfaring med et lydmedie på den måde. Jeg synes helt sikkert at du skal give dem en chance. Evt. kan du jo springe nogle afsnit ind, eller starte i næste sæson, hvor de har fået mere rutine.
Men de begynder løbende at analysere på fællestræk og ligheder mellem seriemorderne, og der kan det godt være at du går glip af lidt mellemregninger, hvis du springer for langt.

Noget af det, jeg synes er en stor force ved denne podcast frem for fx mørkeland er, at Richelsen jo har konkret erfaring med efterforskning af drab, så man nogle gange får den vinkel på det.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2022, 11:02

Primerose skrev:
2SHY skrev:
Primerose skrev:
icelady skrev:Jeg er håbløs bagefter, men er begyndt at lytte til Mørkeland.

Jeg kan godt lide den, men til tider kan de to damer godt irritere mig. De ser på noget fra feks 80erne med 2018-briller. Såvel som de ser meget sort/hvidt på en del ting.


Hvis det er genren, du synes er interessant, kan jeg anbefale podcasten “Myrdet med Richelsen og Grau”. Kan kan personligt bedre lide deres måde at tale om tingene på.

Jeg er i gang med 2. afsnit men jeg synes der er ret meget øhm og famlen og retten sig selv. Det er lidt tungt for mig at lytte til. Bliver det lidt mere flydende med tiden? Jeg tænker at det er start vanskeligheder?


Jeg husker ikke at de var specielt øhm-ende i starten, men det er også længe siden, jeg hørte første sæson. Jeg har lige hørt deres fjerde sæson, og der synes jeg de taler meget normalt.
Mit gæt er at de begge lige skulle finde ud af hvordan deres format og måde at gøre det på, helt nøjagtigt skulle være, samt at de nok ikke havde stor erfaring med et lydmedie på den måde. Jeg synes helt sikkert at du skal give dem en chance. Evt. kan du jo springe nogle afsnit ind, eller starte i næste sæson, hvor de har fået mere rutine.
Men de begynder løbende at analysere på fællestræk og ligheder mellem seriemorderne, og der kan det godt være at du går glip af lidt mellemregninger, hvis du springer for langt.

Noget af det, jeg synes er en stor force ved denne podcast frem for fx mørkeland er, at Richelsen jo har konkret erfaring med efterforskning af drab, så man nogle gange får den vinkel på det.

Jeg har heller ikke afskrevet den endnu netop fordi jeg forventer at Richelsen har konkret viden frem for at der bliver gættet. Men de ting du beskriver er det jeg kalder startvanskeligheder (det havde Mørkeland i den grad også - det har langt de fleste podcasts), så derfor prøver jeg også at være lidt mere large

Jeg er i bund med podcasts selvom jeg følger ret mange, så jeg tænker bare jeg tager dem i træk. Lige nu veksler jeg mellem Myrdet og Catfish mens jeg venter på nye afsnit fra diverse podcasts i næste uge
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Ondemand » 26. jul 2022, 11:19

Der er kommet en del podcasts indenfor true crime genren som beskæftiger sig med aktuelle sager, og for os der efterhånden kender alle seriemordersagerne både forfra og bagfra er det en velkommen fornyelse :D

Jeg kan især anbefale Døgnrapporten fra 24syv, Afhørt fra eb.dk og Panser fra Mofibo Exclusive.
Skulle der sidde nogle politisk interesserede derude fra det borgerlige segment, så kan jeg varmt anbefale Danmark’s mest reaktionære podcast “Nej til nyt”. Især deres kulturelle anbefalinger er hylende morsomme.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 29. jul 2022, 06:46

Jeg er lige blevet færdig med første afsnit af Præsten fra helvede, der omhandler sagen om Maria From Jakobsen. Øj den er god indtil videre! De har talt med naboerne og venner og bekendte til Maria From Jakobsen og det er meget sobert og fint gjort. Jeg kommer til at pløje mig igennem resten i løbet af i dag
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 29. jul 2022, 10:55

Jeg er ikke så go' til det der med podcasts. Har prøvet med sådan nogle oplysende podcasts i perioder...men mister altid interessen ret hurtigt.
Men i den her uge har jeg faktisk hørt Mediano, som er en fodboldpodcast hvor man kan blive opdateret på al det fodbold man ikke har tid/mulighed for at se :D Og for et par dage siden faldt jeg over WineManual som er en vinskole-podcast. To fyre der på en nede-på-jorden måde fortæller om vin helt fra bunden og deler anbefalinger og masser af viden om vin.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2022, 11:10

Sidder lige nu og lytter til Det her er Sebastian på DRlyd. Jeg har en stor kærlighed til Sebastians musik, som min far spillede rigtig meget, både på plade og selv på sin guitar. Så det er lyden af min barndom - helt tilbage til fosterstadiet (min mor ventede mig, da de for gud ved hvilken gang var til koncert) :lun:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Misantropen » 29. jul 2022, 11:48

2SHY skrev:Jeg er lige blevet færdig med første afsnit af Præsten fra helvede, der omhandler sagen om Maria From Jakobsen. Øj den er god indtil videre! De har talt med naboerne og venner og bekendte til Maria From Jakobsen og det er meget sobert og fint gjort. Jeg kommer til at pløje mig igennem resten i løbet af i dag

Jeg har lige hørt første afsnit efter din anbefaling. Jeg synes også den virker god.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 29. jul 2022, 11:56

Misantropen skrev:
2SHY skrev:Jeg er lige blevet færdig med første afsnit af Præsten fra helvede, der omhandler sagen om Maria From Jakobsen. Øj den er god indtil videre! De har talt med naboerne og venner og bekendte til Maria From Jakobsen og det er meget sobert og fint gjort. Jeg kommer til at pløje mig igennem resten i løbet af i dag

Jeg har lige hørt første afsnit efter din anbefaling. Jeg synes også den virker god.

Jeg er allerede færdig med den :) Jeg synes den var rigtig god og lavet meget respektfuldt. Mere af den slags, tak :klap:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Honningprut » 29. jul 2022, 18:03

Jeg er også fast lytter af Mørkeland. Jeg kan egentlig godt lide deres Podcast og deres fortællerstile. Jeg har dog haft følelsen af her på det sidste, at nogle deltaljer kunne være undladt, og egentlig kun er taget med for "Wow-effekten". Det synes jeg på mange måder er ærgerligt, jeg har stadig i tankerne at fortællinger er virkelige hændelser.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:

Tilbage til "Film og TV"