Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Rapfisk » 25. sep 2022, 19:20

TomKah skrev:Jeg har hørt nogle afsnit af portrætalbum fra Radio 4.
Jeg synes det er superfint. I dag har jeg hørt om Line Jensen Illu og Trille. Det var virkelig anbefalelsesværdigt.

Det er virkelig godt. Også det med Ritt Bjerregaard, selv om hun ikke er min kop te.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 16. okt 2022, 14:42

Misantropen skrev:Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?


Har hørt den, og jeg synes, den er rigtig god. De får belyst forskellige detaljer, som er væsentlige for sagen, synes jeg. Og de er ret respektfulde omkring det.

Hvor kan man finde podcasten om Emilie Meng?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Misantropen » 16. okt 2022, 15:29

LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?

Har hørt den, og jeg synes, den er rigtig god. De får belyst forskellige detaljer, som er væsentlige for sagen, synes jeg. Og de er ret respektfulde omkring det.

Hvor kan man finde podcasten om Emilie Meng?

Det lyder godt.

Podcasten hedder "Emilie Meng mysteriet" og kan i hvert fald høres på Podimo, men jeg tror også den kan findes andre steder.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf icelady » 16. okt 2022, 16:18

Jeg er igang med afsnit 7 af I en danskers blodspor. (om Peter Frederiksen, der i Sydafrika blev idømt 2x livstid plus 51 år). Han omskar bla en masse kvinder og beholdte deres kønsdele i fryseren, men blev dømt for drab og voldtægt af en lille pige.

De første 5 afsnit handler om selve sagen (og er fra 2019), og de 2 danskere, der får kontakt til ham, og hvor den ene ender med at skulle oversætte hans dagbøger for det Sydafrikanske politi.

De 2 sidste afsnit (fra 2021) fortæller om deres liv efter sagen er slut. Hvordan de har været påvirket. Deres sexliv var ikke eksisterende i en periode pga billeder, videoer og fortællinger om hvordan han omskar kvinder. Angst- og panikanfald. Og de ender med at opsøge ham i fængslet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 16. okt 2022, 16:47

LaScrooge skrev:Jeg er i gang med 'Konspirativ Kærlighed' på Third Ear. Den handler om et vesttysk par der var Stasi-agenter og er baseret på tusindvis af dokumenter fra Stasiarkivet. Den er spændende og velfortalt.

Prologen til den skal jeg høre bagefter; den handler om Statis Romeo-agenter, hvis modus var baseret på forførelse.


Third Ear laver generelt gode podcasts. De er virkelig gennemarbejdede.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Ado » 16. okt 2022, 18:33

Misantropen skrev:Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?

Jeg er vild med den.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Pandesteg » 16. okt 2022, 18:55

Jeg er i gang med The Letter.


In August of 1996, longtime friends on the verge of adulthood - Zachary Snarr and Yvette Rodier - headed into the mountains a few miles from their Salt Lake City homes, where they planned to spend the evening taking pictures of the rising full moon. But a 19-year-old stranger carrying a gun happened across them, changing dozens of lives with one fateful decision.

The crime sent shockwaves through the community that continued to reverberate long after the media turned its attention to other tragedies. But no one expected what came next - The Letter.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Locobase » 16. okt 2022, 19:24

Jeg er startet helt forfra med Den Korte Radioavis.
Lytter også til Niarn & Geo.
Slutteligt følger jeg også med i Bagstiv.

Alle tre giver masser af gode grin og godt humør
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2022, 23:17

LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?


Har hørt den, og jeg synes, den er rigtig god. De får belyst forskellige detaljer, som er væsentlige for sagen, synes jeg. Og de er ret respektfulde omkring det.

Hvor kan man finde podcasten om Emilie Meng?


DRs Djævlen I Detaljen har også lavet et par afsnit om Louise Borglit. Det seneste handler om de nyeste oplysninger i sagen.
Tror du, at det stadig vil være interessant at høre "Nogen ved noget", hvis man allerede har hørt om den seneste udvikling?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Ado » 17. okt 2022, 04:29

DetSorteCirkus skrev:
LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?


Har hørt den, og jeg synes, den er rigtig god. De får belyst forskellige detaljer, som er væsentlige for sagen, synes jeg. Og de er ret respektfulde omkring det.

Hvor kan man finde podcasten om Emilie Meng?


DRs Djævlen I Detaljen har også lavet et par afsnit om Louise Borglit. Det seneste handler om de nyeste oplysninger i sagen.
Tror du, at det stadig vil være interessant at høre "Nogen ved noget", hvis man allerede har hørt om den seneste udvikling?

Den er ret god. Altså "Nogen ved noget". Der er interviews med vidnet, med den sigtedes eks-kæreste, den sigtedes naboer osv. Den er virkelig dyb og respektfuld og virkelig virkelig spændende.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 17. okt 2022, 04:47

Ado skrev:
DetSorteCirkus skrev:
LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?


Har hørt den, og jeg synes, den er rigtig god. De får belyst forskellige detaljer, som er væsentlige for sagen, synes jeg. Og de er ret respektfulde omkring det.

Hvor kan man finde podcasten om Emilie Meng?


DRs Djævlen I Detaljen har også lavet et par afsnit om Louise Borglit. Det seneste handler om de nyeste oplysninger i sagen.
Tror du, at det stadig vil være interessant at høre "Nogen ved noget", hvis man allerede har hørt om den seneste udvikling?

Den er ret god. Altså "Nogen ved noget". Der er interviews med vidnet, med den sigtedes eks-kæreste, den sigtedes naboer osv. Den er virkelig dyb og respektfuld og virkelig virkelig spændende.


Enig. Der kommer en masse nyt frem i den. Djævelen I Detaljen er også god, men den kommer ikke nær så meget i dybden.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2022, 17:12

"Hvad gør vi nu" med Jette Simon. Hun er virkelig skarp.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Patience » 22. nov 2022, 23:59

LaMariposa skrev:"Hvad gør vi nu" med Jette Simon. Hun er virkelig skarp.


Den er så god - desværre er der ikke kommet nye afsnit længe, så jeg frygter at den er sluttet.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 23. nov 2022, 09:27

Patience skrev:
LaMariposa skrev:"Hvad gør vi nu" med Jette Simon. Hun er virkelig skarp.


Den er så god - desværre er der ikke kommet nye afsnit længe, så jeg frygter at den er sluttet.


Kan se, at jeg var gået i stå midt i sæson 2, så det er den, jeg er ved at høre færdig. Men jeg er enig, det ville være skønt med en sæson mere.
0
:lun: Be brave
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf fisken80 » 26. nov 2022, 11:08

0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Film og TV"