Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 29. jul 2022, 19:01

kartoffelpizza skrev:Jeg er i øvrigt ultrasplittet omkring true crime. Jeg elsker det men samtidig har jeg en god bekendt som har et nært familiemedlem, der blev brutalt myrdet i en mildest talt markant og stor sag. Og vedkommende synes det er voldsomt grænseoverskridende at div medier tager det op jævnligt. Og det forstår jeg egentlig godt…

Det kan jeg godt genkende. Jeg synes det er spændende og interessant og elsker det. Men jeg kan mærke at det også er vigtigt for mig hvordan man omtaler detaljer og fortæller historien. Når det bliver for meget gore/udpenslet eller når man sidder og griner af et eller andet, så stejler jeg. Jeg har det virkelig svært med Myrdet (som jeg stadig forsøger at give en chance), fordi der bliver fniset og grinet af rigtig mange ting. Det føles bare virkelig respektløst og gør at jeg får kold i det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 29. jul 2022, 19:14

2SHY skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg er i øvrigt ultrasplittet omkring true crime. Jeg elsker det men samtidig har jeg en god bekendt som har et nært familiemedlem, der blev brutalt myrdet i en mildest talt markant og stor sag. Og vedkommende synes det er voldsomt grænseoverskridende at div medier tager det op jævnligt. Og det forstår jeg egentlig godt…

Det kan jeg godt genkende. Jeg synes det er spændende og interessant og elsker det. Men jeg kan mærke at det også er vigtigt for mig hvordan man omtaler detaljer og fortæller historien. Når det bliver for meget gore/udpenslet eller når man sidder og griner af et eller andet, så stejler jeg. Jeg har det virkelig svært med Myrdet (som jeg stadig forsøger at give en chance), fordi der bliver fniset og grinet af rigtig mange ting. Det føles bare virkelig respektløst og gør at jeg får kold i det


Synes egentlig, at mange af de amerikanske True Crime podcasts, jeg har hørt, er mere respektfulde omkring ofrene. Jeg har især været glad for In The Dark (sæson 2 er den bedste podcast jeg har hørt nogensinde), Serial (sæson 1 og især sæson 2) og Missing and Murdered (Finding Cleo er så medrivende, og her har de ofrene med hele vejen).
Senest rettet af LaMariposa 29. jul 2022, 19:15, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 29. jul 2022, 19:14

Nå, men jeg er lige ved at være færdig med sæson tre af skyggekvinder og overvejer, hvad jeg skal kaste mig over nu.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 2. aug 2022, 19:06

Jeg er i gang med Tragedien om Nord på Mofibo. Jeg er ikke engang en time inde i den og har måttet finde kleenex frem :whine: Jeg ved ikke om den betegnes som en lydbog, men det er Nords mor selv der fortæller, så derfor opfatter jeg det mere som en podcast.

Beskrivelse fra Mofibo:

10. juni 2016 modtager Sara Thane en sms fra faderen til sin halvandet år gamle søn, Nord.
”Jeg er glad for at kunne meddele dig, at det er sidste gang, du vælger dig selv frem for Nord…”, står der blandt andet.

Hvad Sara ikke ved, er, at lille Nord allerede på det tidspunkt har været død i fire timer. Da hun kort efter finder ham, er han allerede kold.

Sara fortæller i ”Tragedien om Nord” om tiden op til, undervejs og efter drabet, der frarøver hendes lille søn livet – og dermed også hendes grund til at leve videre.

Det er et unikt indblik i menneskesindets allermørkeste afkroge af had, hævnlyst og allerdybeste sorg, men samtidig også en fortælling om at beslutte at leve videre med det ubærlige, og om hvordan Sara hver eneste dag har skullet finde kræfter til ikke at tage samme vej som sin søn. For hvordan kan man leve videre, når ens barn er blevet dræbt af sin egen far, som man engang selv elskede?

Sara har langt om længe fundet svaret. Tror hun.
”Tragedien om Nord” er en virkelig fortælling om at finde sin lille søn dræbt, og om rejsen derfra og tilbage til livet.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Rapfisk » 2. aug 2022, 19:13

I en helt anden genre er Du kender typen startet op igen efter sommerferien :love:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Purple Haze » 2. aug 2022, 20:50

Rapfisk skrev:I en helt anden genre er Du kender typen startet op igen efter sommerferien :love:


Er i øvrigt begyndt på Jagten på en ven, den er hyggelig!
Selvom det ikke er alle gæsterne jeg finder lige interessante.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Rapfisk » 2. aug 2022, 20:54

Purple Haze skrev:
Rapfisk skrev:I en helt anden genre er Du kender typen startet op igen efter sommerferien :love:


Er i øvrigt begyndt på Jagten på en ven, den er hyggelig!
Selvom det ikke er alle gæsterne jeg finder lige interessante.

Det er helt sikkert nogle, jeg har ændret opfattelse af. De fleste positivt, men nogle virker lidt anstrengende :genert:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Ekliptika » 5. aug 2022, 17:37

Jeg er lige blevet færdig med “Mænd der ødelægger kvinder” fra DR Lyd.
Ved seriøst ikke om jeg skal anbefale den eller ej. Den er hård. Jeg anede ikke at den slags finder sted. Og jeg overvejede flere gange om jeg skulle stoppe.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 5. aug 2022, 17:55

Ekliptika skrev:Jeg er lige blevet færdig med “Mænd der ødelægger kvinder” fra DR Lyd.
Ved seriøst ikke om jeg skal anbefale den eller ej. Den er hård. Jeg anede ikke at den slags finder sted. Og jeg overvejede flere gange om jeg skulle stoppe.

Den har jeg også hørt for noget tid tilbage. Det er ret voldsomt og ulækkert. Jeg var nødt til at tage et par pauser og jeg synes ellers jeg er vant til at lytte til lidt af hvert
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaScrooge » 10. aug 2022, 17:09

Jeg er i gang med 'Konspirativ Kærlighed' på Third Ear. Den handler om et vesttysk par der var Stasi-agenter og er baseret på tusindvis af dokumenter fra Stasiarkivet. Den er spændende og velfortalt.

Prologen til den skal jeg høre bagefter; den handler om Statis Romeo-agenter, hvis modus var baseret på forførelse.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Locobase » 11. aug 2022, 11:28

https://www.woodenovercoats.com/listen

Britisk på den der klassiske måde, underholdende historie om en bedemandsforretning der er på fire (vistnok) sæsoner. Garanti for gode grin, skæve personager og en virkelig prof lavet podcast - næsten som en godt gammeldags hørespil
1
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Fledermäuslein » 11. aug 2022, 18:59

LaScrooge skrev:Jeg er i gang med 'Konspirativ Kærlighed' på Third Ear. Den handler om et vesttysk par der var Stasi-agenter og er baseret på tusindvis af dokumenter fra Stasiarkivet. Den er spændende og velfortalt.

Prologen til den skal jeg høre bagefter; den handler om Statis Romeo-agenter, hvis modus var baseret på forførelse.


Uh, tak for tip. Jeg var helt vild med (og chokeret over!) Romeo-historien. Den skal du glæde dig til!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. aug 2022, 12:20

Jeg skal i gang med "Will be wild" fra Wondery, som i denne uge er blevet anbefalet af Altingets podcast om dansk politik, hvor de også afspillede det første minut. Her hører man en ung mand fra Texas fortælle om, hvordan han en dag hører sin far sige nogle mærkelige ting i stuen inde ved siden af. Han kan ikke helt forstå, hvad det præcist drejer sig om, men da det lyder meget aggressivt og truende, vælger han at kontakte politiet med et tip om, at han tror, at hans far er i gang med at planlægge et eller andet, som de nok bør holde øje med.
Det viser sig at handle om angrebet på kongressen i januar 2021, og den unge mands far afsoner i dag en lang fængselsstraf for bl.a. vold mod en betjent.

"Will Be Wild is a new 8-part series about the forces that led to the January 6th insurrection and what comes next. Through in-depth stories from a wide range of characters – from people who tried to stop the attack to those who took part – hosts Andrea Bernstein and Ilya Marritz explore the ongoing effort to bring autocracy to America, the lasting damage that effort is doing to our democracy, and the fate of our attempts to combat those anti-democratic forces. Because January 6th wasn't the end of the story, January 6th was just a practice run."

https://podcasts.apple.com/us/podcast/w ... 1618471287
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Misantropen » 24. sep 2022, 10:19

Er der nogen af jer der har hørt "Nogen ved noget" om mordet på Louise Borglit?

Den kan vist kun høres via Podimo og mod betaling. Jeg hørte deres podcast omhandlende Emilie Meng og syntes den var god. Kan denne anbefales?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf TomKah » 25. sep 2022, 19:18

Jeg har hørt nogle afsnit af portrætalbum fra Radio 4.
Jeg synes det er superfint. I dag har jeg hørt om Line Jensen Illu og Trille. Det var virkelig anbefalelsesværdigt.
1

Tilbage til "Film og TV"