Alphaeksperimentet

Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Viskelæder » 23. mar 2020, 16:35

Jeg har set de 3 første afsnit. Jeg var helt klart endt i konflikt med de syngende mean girls. Jeg kan faktisk godt lide feministen indtil videre (kan ikke huske nogens navne). Synes hun virker meget fornuftig og nede på jorden. Og Freja? (hende med det røde hår) virker også sød.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. mar 2020, 16:43

Det er egentlig utroligt så anonyme alle fyrene er. Én stikker lidt ud som opvarter af Mean-girlklubben, og en anden har en passion for surdej. Andet husker jeg ikke om dem.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. mar 2020, 16:58

navne2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Dirtylittledevil 23. mar 2020, 17:15, rettet i alt 2 gange.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Tilly » 23. mar 2020, 17:04

Dirtylittledevil skrev:
navne.jpg

Amalie =Malene
1
Brugeravatar
Marguerit
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. apr 2019, 19:05
Kort karma: 0
Likede indlæg: 54

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Marguerit » 23. mar 2020, 17:05

Jeg er helt vildt optaget af dette program, og ser det med gru så snart afsnittene frigives. Malene og Emilie er så ualmindeligt usympatiske. De er på ingen måde egnede ledere, hvis ordet Alpha skulle dække over det. Bare selvoptagede og dominerende. De to fyre med spørgsmålstegn i ovenstående billede virker sympatiske og er heller ikke medløbere. Håber de holder fast i det.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. mar 2020, 17:11

Tilly skrev:
Dirtylittledevil skrev:
navne.jpg

Amalie =Malene


ups ja!
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Marguerit
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. apr 2019, 19:05
Kort karma: 0
Likede indlæg: 54

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Marguerit » 23. mar 2020, 17:16

Gad vide hvem der ville dominere, hvis Malene ikke var i huset?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Tilly » 23. mar 2020, 18:07

Marguerit skrev:Jeg er helt vildt optaget af dette program, og ser det med gru så snart afsnittene frigives. Malene og Emilie er så ualmindeligt usympatiske. De er på ingen måde egnede ledere, hvis ordet Alpha skulle dække over det. Bare selvoptagede og dominerende. De to fyre med spørgsmålstegn i ovenstående billede virker sympatiske og er heller ikke medløbere. Håber de holder fast i det.

Men i stedet er de passive, og siger ikke fra når Malene og Emilie er totalt urimelige med deres opførsel. Jeg synes faktisk det er ret svagt af den resterende flok at der ikke er bare én der støtter Marie.
4
Brugeravatar
Marguerit
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. apr 2019, 19:05
Kort karma: 0
Likede indlæg: 54

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Marguerit » 23. mar 2020, 18:23

Tilly skrev:
Marguerit skrev:Jeg er helt vildt optaget af dette program, og ser det med gru så snart afsnittene frigives. Malene og Emilie er så ualmindeligt usympatiske. De er på ingen måde egnede ledere, hvis ordet Alpha skulle dække over det. Bare selvoptagede og dominerende. De to fyre med spørgsmålstegn i ovenstående billede virker sympatiske og er heller ikke medløbere. Håber de holder fast i det.

Men i stedet er de passive, og siger ikke fra når Malene og Emilie er totalt urimelige med deres opførsel. Jeg synes faktisk det er ret svagt af den resterende flok at der ikke er bare én der støtter Marie.


Ja, det har du ret i.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf HappyHippo » 23. mar 2020, 18:57

Hvad sker der for, de synes skyr er så dyrt? Jeg ser frem til næste uge, hvor Marie skal bestemme. Jeg håber hun bruger hele budgettet på skyr og tvinger Malene og Emilie til at gøre hovedrent
6
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Selma156 » 23. mar 2020, 18:59

Skyr er pissedyrt, men vodkashots er en menneskeret.
4
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Contrast » 23. mar 2020, 19:05

Jeg synes også, det er et fantastisk program. Jeg elsker sociale eksperimenter, ligesom Mit hemmelige match i sin tid :D

En skrev i tråden, at der altid er sådan nogle Malene / Emilie-typer i en klasse, på et hold osv. Det kunne jeg virkelig relatere til.

Det er lidt interessant, når jeg læser kommentarer på Facebook om programmet. Det går meget igen, at folk skriver noget i retning af "der er da ingen alfaer i den flok, det er bare en flok forkælede, dominerende møgunger", "hvis der var en rigtig alfa-type i den flok, ville vedkommende sætte alle de andre på plads med det samme". Synes det er interessant, at der er positive konnotationer til ordet "alfa", imens det er mere negativt at være "dominerende". Er en alfa ikke netop dominerende? Og ikke nødvendigvis vellidt af alle - kun af dem, hvor det betyder noget for magtforholdet til gruppen.
2
Inge Færch Schott
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 23. mar 2020, 20:55

Viskelæder skrev:Jeg har set de 3 første afsnit. Jeg var helt klart endt i konflikt med de syngende mean girls. Jeg kan faktisk godt lide feministen indtil videre (kan ikke huske nogens navne). Synes hun virker meget fornuftig og nede på jorden. Og Freja? (hende med det røde hår) virker også sød.

Jeg ville ikke kunne stole på hende Freja. Hun er lidt for meget "venner med alle" typen. Sådan en der er ens ven når man er sammen, men ikke har ens ryg i andre sammenhænge.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf icelady » 23. mar 2020, 21:02

Jeg ville have flippet skråt 117 gange på den der klike, ledet af frøken Bokser-fjæs! (ja, det har jeg altså døbt hende, for det tandsæt ligner godt nok noget en bokser ville kunne fremvise)
Især da de så lige laver en sang til aftensmaden, dagen efter husmødet hvor deres sang netop blev påtalt. :cuss:

De kører med klatten, og ikke een eneste af de andre såkaldte Alphaer formår at sige fra.

Jeg er helt med på man ikke skal lave om på sig selv, men man kan dælme da godt lige prøve at lytte til hvad andre siger, fremfor at fremture med "Jamen sådan er jeg!"


Og hvad sker der for Jacobs toilet-bræts-ønske??



Cecilie synes jeg er meget usynlig, såvel som Esben også er det.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf LadyFox » 23. mar 2020, 21:21

Nu blev jeg også nødt til at se det. Og hold da kæft nogle typer... :shock:
Jeg var ikke engang holdt et døgn i det hus, jeg ville ikke engang gide at prøve.

Jeg er som andre heller ikke fan af den syngende trio - men jeg synes faktisk at Emilie virker langt mere utiltalende og usympatisk end Malene. Det er lidt svært at beskrive hvorfor, men jeg synes engang i mellem jeg fornemmer en lillebitte snert af at forståelse for andres ønsker ind i mellem selvom hun ikke vil imødekomme det - hvor at jeg hos Emilie udelukkende fornemmer absolut ingen forståelse for at andre mennesker har andre behov overhovedet.

Jeg kan tilgengæld godt lide Rune og især hans akavede dynamik med kattedamen.
5
...

Tilbage til "Film og TV"