Alphaeksperimentet

Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Modesty Blame » 13. apr 2020, 14:47

Misantropen skrev:
Modesty Blame skrev:Sidste afsnit var pænt kedeligt. Teenagere, der er fulde, bliver uvenner, og bliver venner igen.

Var der ikke en konklusionen på programmet?

Jeg synes ikke det ligner DR ikke at skære ting ud i pap efter deres vellykkede "eksperimenter".

Jo da, de fik at vide, at de alle sammen var med, fordi de havde alfa-træk, og så blev de glade, og stolte over, hvor godt det var gået, og seerne så sådan her ud: :8:
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16956
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21076

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Misantropen » 13. apr 2020, 15:23

Modesty Blame skrev:
Misantropen skrev:
Modesty Blame skrev:Sidste afsnit var pænt kedeligt. Teenagere, der er fulde, bliver uvenner, og bliver venner igen.

Var der ikke en konklusionen på programmet?

Jeg synes ikke det ligner DR ikke at skære ting ud i pap efter deres vellykkede "eksperimenter".

Jo da, de fik at vide, at de alle sammen var med, fordi de havde alfa-træk, og så blev de glade, og stolte over, hvor godt det var gået, og seerne så sådan her ud: :8:

:lol: :stoned:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19610

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Animi » 13. apr 2020, 15:48

Modesty Blame skrev:
Misantropen skrev:
Modesty Blame skrev:Sidste afsnit var pænt kedeligt. Teenagere, der er fulde, bliver uvenner, og bliver venner igen.

Var der ikke en konklusionen på programmet?

Jeg synes ikke det ligner DR ikke at skære ting ud i pap efter deres vellykkede "eksperimenter".

Jo da, de fik at vide, at de alle sammen var med, fordi de havde alfa-træk, og så blev de glade, og stolte over, hvor godt det var gået, og seerne så sådan her ud: :8:


Man skal selvfølgelig bare huske på, at vi kun har set fire timer ud af 30 dage :-D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Modesty Blame » 13. apr 2020, 17:42

Animi skrev:
Modesty Blame skrev:
Misantropen skrev:
Modesty Blame skrev:Sidste afsnit var pænt kedeligt. Teenagere, der er fulde, bliver uvenner, og bliver venner igen.

Var der ikke en konklusionen på programmet?

Jeg synes ikke det ligner DR ikke at skære ting ud i pap efter deres vellykkede "eksperimenter".

Jo da, de fik at vide, at de alle sammen var med, fordi de havde alfa-træk, og så blev de glade, og stolte over, hvor godt det var gået, og seerne så sådan her ud: :8:


Man skal selvfølgelig bare huske på, at vi kun har set fire timer ud af 30 dage :-D

Det er selvfølgelig rigtigt, men Malene og Maries forsoning i afsnit 7, som er optaget på dag 28 indikerer en smule for mig, at der nok har været en smule af den der generelle mislyd i relationerne, som vi alle har fornemmet.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf tron » 14. apr 2020, 07:18

Straniera skrev:Jeg kunne godt have tænkt mig, at DR3 havde uddybet hvad præcis de mener, der er alfa-træk hos de enkelte.

Der er ingen tvivl om, at en del af deltagerne er udprægede MIG-MIG-MIG-typer, der kæfter op og tildrager sig opmærksomhed, men der er langt til det, som jeg selv forbinder med lederegenskaber. Ham den rødhårede skipper/matros (Rune?) virker ret rolig og afbalanceret, og jeg kunne godt se ham som en behagelig leder, hvis han fik chancen.


De er egocentriske og dominerende, hvilket ikke er det samme som at være leder eller have lederegenskaber.

En leder går foran og anspore folk til at følge, man bliver ikke en leder af at være tyran eller udøve magt - det er noget ganske andet.

En leder i denne sammenhæg skal ikke have chancen men undlade at lade sig lede er nogen som er egnet (læs Malene), derfor er Rune reelt heller ikke leder. Men han kan godt med lidt uddannelse bliver en god leder.
1
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf tron » 14. apr 2020, 07:21

Jeg forstod i øvrigt ikke det at tildele roller som værende det samme som at vælge en leder eller opgaver, men mere som en konstatering af hvordan det havde været.

Jeg havde aldrig godkendt Malene som leder, hvis jeg have været en del af eksperimentet - uden en afstemning og valgkamp først :fløjt:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf Ado » 14. apr 2020, 07:27

tron skrev:Jeg forstod i øvrigt ikke det at tildele roller som værende det samme som at vælge en leder eller opgaver, men mere som en konstatering af hvordan det havde været.

Jeg havde aldrig godkendt Malene som leder, hvis jeg have været en del af eksperimentet - uden en afstemning og valgkamp først :fløjt:

Dét havde jeg godt nok heller ikke. Og jeg havde med fryd ført en længere bevisførelse for hvorfor hun ikke er leder på nogen måde.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Alphaeksperimentet

Indlægaf tron » 14. apr 2020, 08:54

Ado skrev:
tron skrev:Jeg forstod i øvrigt ikke det at tildele roller som værende det samme som at vælge en leder eller opgaver, men mere som en konstatering af hvordan det havde været.

Jeg havde aldrig godkendt Malene som leder, hvis jeg have været en del af eksperimentet - uden en afstemning og valgkamp først :fløjt:

Dét havde jeg godt nok heller ikke. Og jeg havde med fryd ført en længere bevisførelse for hvorfor hun ikke er leder på nogen måde.

Men hvordan kan det være at hun siger "som leder har jeg besluttet" efterfølgende, hun blev jo ikke valgt som leder med fik den rolle som i hun har været det nærmeste gruppen har haft som en de facto leder!
Det samme gælder for de andre roller, som heller ikke passer på folk, men som de fik fordi det skulle tildeles så man vælger den som det passede bedst på, ikke fordi de fik en ny rolle som de skulle udføre.
0

Tilbage til "Film og TV"