WFT I Danmark er jeg født

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Wizzze » 23. jan 2020, 21:57

Har nogen andre set det her program fra DR? :8:

https://www.dr.dk/drtv/se/i-danmark-er-jeg-foedt_91344

En kvinde der er optaget af at gøre hendes nyfødte til et brand, en outdoor type der tager baby med på jagt i en slynge på ryggen og en teenage mor der ikke ved hvem af 4 mænd der er far til barnet :8:

Ej, vi er bare :nerve: :ticks: :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. jan 2020, 01:24

Ja den er da ikke spritny den serie.

Hende bloggermor er frygtelig.
Det med jagten tænkte jeg ikke over egentlig. De er jo bare outdoor typer.
Baby med 4 fædre...set før i De Unge Mødre :lol:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Sangius » 24. jan 2020, 05:01

Hvorfor er det wtf at tage et barn med på jagt?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2020, 09:44

Sangius skrev:Hvorfor er det wtf at tage et barn med på jagt?


Et barn, der kan opleve naturen og forstå hvad der foregår ville ikke være wft, men en baby? og så tale og tro at baby fik noget ud af det? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2020, 09:51

FormerlyKnownAs skrev:Ja den er da ikke spritny den serie.

Hende bloggermor er frygtelig.
Det med jagten tænkte jeg ikke over egentlig. De er jo bare outdoor typer.
Baby med 4 fædre...set før i De Unge Mødre :lol:


Sikket ikke, men vi har først set den nu, og vi havde kæben nede i gulvniveau! Vi ved godt de sikkert har fundet de mest ekstreme cases de kunne, men stadigvæk :tie: Er det virkelig normen at forældre idag behandler deres nye baby som en minivoksen? :gruble: for det var jo ligesom fællesnævneren blandt alle historierne :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Akehurst2 » 24. jan 2020, 10:03

Wizzze skrev:
Sangius skrev:Hvorfor er det wtf at tage et barn med på jagt?


Et barn, der kan opleve naturen og forstå hvad der foregår ville ikke være wft, men en baby? og så tale og tro at baby fik noget ud af det? :gruble:


Nu har jeg ikke set programmet, så jeg udtaler mig måske som de blinde om farverne, men jeg tænker, at baby hovedsageligt 'får noget ud af det' i den forstand at baby er sammen med sine forældre.

Babyer får jo på mange måder ikke noget ud af ting på samme måde som større og mere bevidste børn, men at høre til flokken og være med og være sammen med sine forældre er vel også det væsentlige.
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2020, 10:10

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:
Sangius skrev:Hvorfor er det wtf at tage et barn med på jagt?


Et barn, der kan opleve naturen og forstå hvad der foregår ville ikke være wft, men en baby? og så tale og tro at baby fik noget ud af det? :gruble:


Nu har jeg ikke set programmet, så jeg udtaler mig måske som de blinde om farverne, men jeg tænker, at baby hovedsageligt 'får noget ud af det' i den forstand at baby er sammen med sine forældre.

Babyer får jo på mange måder ikke noget ud af ting på samme måde som større og mere bevidste børn, men at høre til flokken og være med og være sammen med sine forældre er vel også det væsentlige.


Helt sikkert at baby i alle 3 tilfælde får noget ud af at være sammen med forældrene, det WTF er hvordan forældrene opfører sig og taler/tror at baby forstår og får noget andet og mere ud af hvad der sker omkring dem.
0
Do as I say! :whip:
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Bergen » 24. jan 2020, 10:43

Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Ja den er da ikke spritny den serie.

Hende bloggermor er frygtelig.
Det med jagten tænkte jeg ikke over egentlig. De er jo bare outdoor typer.
Baby med 4 fædre...set før i De Unge Mødre :lol:


Sikket ikke, men vi har først set den nu, og vi havde kæben nede i gulvniveau! Vi ved godt de sikkert har fundet de mest ekstreme cases de kunne, men stadigvæk :tie: Er det virkelig normen at forældre idag behandler deres nye baby som en minivoksen? :gruble: for det var jo ligesom fællesnævneren blandt alle historierne :gruble:



Nej det er næppe normen, men almindelige forældre trækker ikke seere. De er helt sikkert castet til at få den reaktion frem, som du har.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Sangius » 24. jan 2020, 11:58

Wizzze skrev:
Sangius skrev:Hvorfor er det wtf at tage et barn med på jagt?


Et barn, der kan opleve naturen og forstå hvad der foregår ville ikke være wft, men en baby? og så tale og tro at baby fik noget ud af det? :gruble:


Baby får da en masse ud af en vikletur i den friske luft. Uanset hvad man så laver på den tur.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf zembra1986 » 24. jan 2020, 13:25

Jeg kan godt huske den serie og jeg er stadig harm over at man tager en baby med på jagt. Hvor højt er et jagtgevær ikke lige i lydstyrke når det går af? 150 db eller deromkring? Måske højere......godt nok havde baby høreværn på, men det beskytter altså kun i begrænset omfang. Baby bliver stadig udsat for en lydpåvirkning, som jeg absolut ikke synes er forsvarligt at udsætte dem for.

Hende med de 4 mulige fædre.....hvis man bare har set lidt De Unge Mødre igennem tiden, så overrasker sådan noget slet ikke.
Senest rettet af zembra1986 24. jan 2020, 14:04, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Misantropen » 24. jan 2020, 13:51

Wizzze skrev:Helt sikkert at baby i alle 3 tilfælde får noget ud af at være sammen med forældrene, det WTF er hvordan forældrene opfører sig og taler/tror at baby forstår og får noget andet og mere ud af hvad der sker omkring dem.

Jeg får lyst til at spørge hvordan du tror man præger et barn til at udvikle sig :D

Det er længe siden jeg har set udsendelsen. Jeg kan kun huske bloggeren og dem der var meget udenfor.

Bloggeren virkede ekstrem, som om barnet var et altopslugende projekt, men jeg kan ikke huske parret der var meget udenfor gjorde andet end bare at være sammen, være en lige del af familien og tage oplevelserne som de kom. De var ikke så pyldrede eller hysteriske over at barnet sad i græsset, selvom det smagte på det osv.

De lærte jo bare deres børn hvad de syntes var et godt liv.

Er det samme program med forældreparret der snakkede dansk og "engelsk" til deres baby?
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2020, 14:10

Misantropen skrev:
Wizzze skrev:Helt sikkert at baby i alle 3 tilfælde får noget ud af at være sammen med forældrene, det WTF er hvordan forældrene opfører sig og taler/tror at baby forstår og får noget andet og mere ud af hvad der sker omkring dem.

Jeg får lyst til at spørge hvordan du tror man præger et barn til at udvikle sig :D

Det er længe siden jeg har set udsendelsen. Jeg kan kun huske bloggeren og dem der var meget udenfor.

Bloggeren virkede ekstrem, som om barnet var et altopslugende projekt, men jeg kan ikke huske parret der var meget udenfor gjorde andet end bare at være sammen, være en lige del af familien og tage oplevelserne som de kom. De var ikke så pyldrede eller hysteriske over at barnet sad i græsset, selvom det smagte på det osv.

De lærte jo bare deres børn hvad de syntes var et godt liv.

Er det samme program med forældreparret der snakkede dansk og "engelsk" til deres baby?


Samme serie, andet program
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Misantropen » 24. jan 2020, 16:06

Wizzze skrev:
Misantropen skrev:
Wizzze skrev:Helt sikkert at baby i alle 3 tilfælde får noget ud af at være sammen med forældrene, det WTF er hvordan forældrene opfører sig og taler/tror at baby forstår og får noget andet og mere ud af hvad der sker omkring dem.

Jeg får lyst til at spørge hvordan du tror man præger et barn til at udvikle sig :D

Det er længe siden jeg har set udsendelsen. Jeg kan kun huske bloggeren og dem der var meget udenfor.

Bloggeren virkede ekstrem, som om barnet var et altopslugende projekt, men jeg kan ikke huske parret der var meget udenfor gjorde andet end bare at være sammen, være en lige del af familien og tage oplevelserne som de kom. De var ikke så pyldrede eller hysteriske over at barnet sad i græsset, selvom det smagte på det osv.

De lærte jo bare deres børn hvad de syntes var et godt liv.

Er det samme program med forældreparret der snakkede dansk og "engelsk" til deres baby?


Samme serie, andet program

Ok. De var godt nok også noget for sig :lol2:
1
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf Xnaiv » 3. feb 2020, 07:07

Jeg er åbenbart helt skør - jeg snakker med min datter som om at hun forstår mig fuld ud :fløjt:

- Det har jeg gjort siden hun blev født. Jeg tror jeg nok lidt på, at det er med til at udvikle sproget på sigt og skaber samhørighed :genert:
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: WFT I Danmark er jeg født

Indlægaf zembra1986 » 3. feb 2020, 13:22

Xnaiv skrev:Jeg er åbenbart helt skør - jeg snakker med min datter som om at hun forstår mig fuld ud :fløjt:

- Det har jeg gjort siden hun blev født. Jeg tror jeg nok lidt på, at det er med til at udvikle sproget på sigt og skaber samhørighed :genert:


Det er da ikke skørt og mener bestemt at der er noget om det med, at det udvikler et individs sprog og evne til at udtrykke sig resten af deres liv, hvis ens forældre har talt meget med og til én som barn, så bliv endelig ved med det :gogo:
0

Tilbage til "Film og TV"