Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf lillebjoern » 13. jan 2016, 14:19

Kunne ikke finde en anden tråd, så nu opretter jeg altså en, for jeg har brug for at diskutere den med nogen, som har set den helt færdig.

Hvad mener I? Tror I Steven er skyldig - og hvad med Brendan?

Lige da jeg var færdig med at se serien, var jeg overbevist om, at Steven ikke var skyldig. Men så begyndte min kæreste at researche lidt, og det er åbenbart kommet frem at hende Theresa Allbach var bange for at mødes med Steven, da han altid tog imod hende i kun iført et håndklæde og vist var ret ubehagelig overfor hende - dog ikke noget fysisk. Derudover har han et par uger forinden købt et par håndjern til sengen, som han forklarer ved at fortælle at ham og Jodi var ret turbulente i sengen. Samtidig havde Steven tidligere samme dag forsøgt at ringe til Theresa med hemmeligt nummer - han ringede senere med nummervisning.

Åh, hvor er jeg irriteret! Altså, selvfølgelig GODT hvis han er spærret inde og rent faktisk har slået hende ihjel, men jeg kan bare ikke bære det, hvis han ikke har. Brendan er jeg overbevist om er uskyldig. Det er så synd for ham, og han fatter jo brik af, hvad der sker, og jeg tror ærligt talt at (hvis nu Steve var uskyldig) at han har prøvet at dække over ham eller et andet familiemedlem. Det er meget mystisk, og hvorfor løj hende kusinen (altså Steves datter) også om det til politiet?

Og hvad med alle de ubesvarede spørgsmål? Hvorfor var der et hul i flasken med blod? Hvorfor var den pakke med evidence blevet åbnet overhovedet? Hvad med de telefonbeskeder, som var aflyttet og slettet af Theresas bror? Hvad med de stykker knogle der var fundet et andet sted?

Og, vigtigst af alt, HVORFOR har de dog ikke researchet Colborns opkald omkring nummerpladen? Hvordan vidste han det var en Toyota fra '99/'96? Og hvor havde han nummerpladen fra?

:panik:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 14:26

Jeg hælder stadig til at de begge er uskyldige men selvfølgelig er det jo ikke alt man ser i en dokumentar, selv en på ti timer. Ikke når man skal presse dage og måneder og år sammen og samtidig lave noget folk faktisk gider se.

Det sagt så synes jeg at de to største problemer er at Steven bliver dømt, på trods af at det i USA hedder at forbrydelsen skal være bevidst 'beyond resonable doubt' og det synes jeg under ingen omstændigheder var tilfældet, som understreget af at de voterede i tre dage.
Og at Brendan bliver dømt for en forbrydelse som ifølge Stevens retsag ikke blev begået. Steven blev ikke dømt for voldtægt eller ligskænding, han blev frikendt på de punkter men hans nevø var stadig medskyldig... i en forbrydelse som retssystemet har underkendt. Dét er ekstremt problematisk.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf lillebjoern » 14. jan 2016, 19:37

Hunkat skrev:Jeg hælder stadig til at de begge er uskyldige men selvfølgelig er det jo ikke alt man ser i en dokumentar, selv en på ti timer. Ikke når man skal presse dage og måneder og år sammen og samtidig lave noget folk faktisk gider se.

Det sagt så synes jeg at de to største problemer er at Steven bliver dømt, på trods af at det i USA hedder at forbrydelsen skal være bevidst 'beyond resonable doubt' og det synes jeg under ingen omstændigheder var tilfældet, som understreget af at de voterede i tre dage.
Og at Brendan bliver dømt for en forbrydelse som ifølge Stevens retsag ikke blev begået. Steven blev ikke dømt for voldtægt eller ligskænding, han blev frikendt på de punkter men hans nevø var stadig medskyldig... i en forbrydelse som retssystemet har underkendt. Dét er ekstremt problematisk.


Ja, det fattede jeg heller ikke en bønne af. Steven blev jo "kun" dømt for mord, ikke de andre counts, som Brendan jo sjovt nok blev dømt for. Jeg håber inderligt de begge får lov til at få en ny retssag, eller at der kommer forbedret teknologi indenfor den der STL-måling, eller hvad den hedder, hvor de kan se om blodet var fra glasset.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf ina » 15. jan 2016, 20:26

Jeg ved ikke med Steven. Men jeg er fuldstændig overbevist om, at Brendan er uskyldig. Og det påvirker mig faktisk ret meget, den behandling han har fået. :(

Har hørt teorier om at det er Theresas bror Mike eller måske hendes ekskæreste eller roomie der har gjort det. Har ikke selv noget bud.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf Viskelæder » 16. jan 2016, 10:11

Jeg er også overbevist om, at Brendan er uskyldig.
Jeg tror også, Steven er uskyldig, men der har jeg ind i mellem også tvivlet. Men ÅRH, hvor ville man ønske, det hele bare snart blev opklaret!
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf Viskelæder » 16. jan 2016, 10:12

lillebjoern skrev:
Og, vigtigst af alt, HVORFOR har de dog ikke researchet Colborns opkald omkring nummerpladen? Hvordan vidste han det var en Toyota fra '99/'96? Og hvor havde han nummerpladen fra?

:panik:



Det er nemlig SÅ mystisk. Og det giver ingen mening, at det ikke blev undersøgt nærmere?!
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf lillebjoern » 16. jan 2016, 16:53

Viskelæder skrev:
lillebjoern skrev:
Og, vigtigst af alt, HVORFOR har de dog ikke researchet Colborns opkald omkring nummerpladen? Hvordan vidste han det var en Toyota fra '99/'96? Og hvor havde han nummerpladen fra?

:panik:



Det er nemlig SÅ mystisk. Og det giver ingen mening, at det ikke blev undersøgt nærmere?!


Man kan jo ikke vide om der rent faktisk har været en logisk forklaring (selvom det er tvivlsomt), som bare ikke er kommet med i dokumentaren, grundet den journalistiske vinkel. Det irriterer mig bare så meget, fordi han jo selv siger, at "dispatcheren må have sagt modelnavnet til mig," og det hører man jo at hun ikke gjorde. Han sagde det selv. Hvilket jo betyder at han seriøst har stået med bilen med nummerpladsen på lige foran sig.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf Annione » 17. jan 2016, 03:19

Jeg forstår slet ikke at Brendan blev kendt skyldig - han ændrede jo forklaring hele tiden... Og hvor er beviserne? Han siger at de skar halsen over på hende i sengen. Hvor er blodet? Alle der har set et øjeblik af CSI eller Dexter for den sags skyld ved at der er MASSER af blod.

Men under Stevens sag blev hun dræbt i garagen. Og anklageren sagde selv at "En eneste mand har dræbt hende, og det er Steven".
Og hvis hun er dræbt i garagen - hvorfor skulle Stevens blod så være i bilen?

Medmindre Steven ER Dexter - så er der ingen, der er så gode til at rydde op efter sig/gøre rent og fjerne alle spor af blod. Og i den rodebutik?

- jeg forstår heller ikke, at politiet siger, at de bare vidste den bil-nøgle var et vigtigt bevis. Der kunne være 1000 bilnøgler i det hus - har I set området omkring? Der står omkring 1000 biler!!!

Men altså... hvis han ikke har dærbt hende. Hvem har så? Hvem er skarp nok til at finde alle de knogler og transportere til det bål? (som i mellemtiden var gået fra at have 1 meter høje flammer til 3 meter høje flammer, iflg. et vidne).

Det er en noget speget sag.
5
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf HappyPaww » 17. jan 2016, 06:32

Jeg tror desværre, det er en af de sager, der aldrig bliver opklaret. Der er så mange brudstykker af beviser, dårlig sagsbehandling osv osv, at det er blevet helt forplumret...

Det er jo lidt ligesom sagen med Casey Anthony, bare med omvendt fortegn, der frikendes for mordet på sin datter pga forkert bevishåndtering osv. Og hun gjorde det sgu :sur:
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf mulledit » 18. jan 2016, 14:07

Jeg tror så at de er skyldige...

Det som Brendan tegner, at hun er bundet til sengen. De håndjern, dem har steven købt, det var bare udelukket af dokumentaren.

Jeg tror at politiet har fiflet med beviserne, så de var sikre på at de blev dømt.

De har sat blod spor i hendes bil, de har flytte hendes bil, de har placeret nøgle og kugle osv.

I hendes bil er der fundet DNA spor fra Steven, ikke blod, blot dna.

Brendan kan har måske ikke voldtaget hende eller skåret halsen over på hende, men han så hende i bålet og dækkede over sin onkel.

I Danmark var han aldrig blevet dømt, fordi der er så mange usikkerheder, netop fordi der er fiflet med beviserne. Men jeg tror nu de er skyldige.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf mulledit » 18. jan 2016, 14:11

http://www.independent.co.uk/arts-enter ... 07961.html

Den her beskriver lidt forskellige beviser.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf 2SHY » 25. jan 2016, 15:18

Der kommer vist noget fortsættelse eller dokumentar af en art på Investigation Discovery. Jeg misser altid tidspunktet men skal nok lige skrive det hvis jeg ser det og husker det
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf Viskelæder » 25. jan 2016, 15:26

HappyPaww skrev:Det er jo lidt ligesom sagen med Casey Anthony, bare med omvendt fortegn, der frikendes for mordet på sin datter pga forkert bevishåndtering osv. Og hun gjorde det sgu :sur:


Er det bevist, at hun gjorde det?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf 2SHY » 25. jan 2016, 15:27

2SHY skrev:Der kommer vist noget fortsættelse eller dokumentar af en art på Investigation Discovery. Jeg misser altid tidspunktet men skal nok lige skrive det hvis jeg ser det og husker det

3. februar kl 23:00 :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Making a Murderer - spoilertråd for teorier

Indlægaf HappyPaww » 25. jan 2016, 16:13

Viskelæder skrev:
HappyPaww skrev:Det er jo lidt ligesom sagen med Casey Anthony, bare med omvendt fortegn, der frikendes for mordet på sin datter pga forkert bevishåndtering osv. Og hun gjorde det sgu :sur:


Er det bevist, at hun gjorde det?

Nej desværre ikke "beyond reasonable doubt"...
0

Tilbage til "Film og TV"