Catfish serien

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Catfish serien

Indlægaf hotlips » 19. sep 2019, 08:10

Jeg kan se serien er nævnt i andre tråde rundt omkring så der må være andre end mig der ser det.

Jeg har set en del afsnit efterhånden men jeg bliver stadig fuldstændig wtf over hvor langt tilsyneladende normale mennesker kan finde på at gå for at manipulere andre, fuldstændig uskyldige mennesker, mange af dem sidder jeg og tænker gør det fordi de kan, og jeg tror ikke de ville have rodet sig ud i sådan noget hvis ikke de havde adgang til nettet, men når muligheden er der så er det åbenbart en fristelse.

Men der er nu også en del hvor jeg ender med at tænke at det ikke kan være et normalt menneske der gør det der, som ham kidd Cole, der åbenbart ikke kunne stoppe og nu står anklaget for terrorisme fordi han ringede 911 og forlangte 15 millioner dollars for ellers ville han bombe et eller andet.. Muligvis en metro station, jeg har bare læst det hurtigt..

Men det er da lærerigt, jeg overvejer alvorligt om jeg skal få optaget det og få gemt en stak afsnit og så tvangsindlægge min dreng til at se det om et par år, når han begyndter at få mere eller mindre frit slag på nettet, og det er jo begge sider de har med ofte, så det er jo både hvad man skal passe på ikke at blive udsat for men også hvor meget det kan betyde for dem det går ud over selvom man lige selv synes man bare hyggesnakker lidt og at det nok ikke betyder noget om man skriver man lige har vundet i eurojackpot,for det udvikler sig og pludselig er man fanget i en løgn man stak for flere år siden. .

Så er der andre der ser det, hvad synes I har gjort mest indtryk på godt og ondt, og hvad tænker I om det?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Catfish serien

Indlægaf lillebjoern » 19. sep 2019, 08:55

Jeg synes det er en god idé at vise din søn det for at understrege vigtigheden i ikke bare at kaste sig hovedløst ind i et romantisk eller venskabeligt forhold med en, man ikke kender personligt.

Jeg så serien meget engang, men det er næsten blevet for sukkersødt for mig. Mange af dem der catfish'er har problemer, men jeg synes der bliver taget alt for let på at de fx har narret penge ud af "offeret", at de har stjålet identiteter og at de har spildt så meget af "offerets" tid. Jeg er godt klar over, at flere af dem har psykiske problemer og mange kommer fra en meget belastet baggrund, men halvdelen af afsnittene handler efterhånden om, hvordan catfish'en har klaret sig, hvordan de skal komme videre, m.v. Desuden er jeg også begyndt at tvivle på troværdigheden i programmet, for jeg tænker altid at der må være rigtig mange catfishes derude, som aldrig ville vise sig på globalt TV - og jeg har derfor undret mig over, om de får en eller anden form for kompensation for at deltage i programmet.

Og så synes jeg ikke længere det er sjovt uden Max :D Han gav virkelig programmet noget, selvom han ikke var hovedværten. Og så skal de stoppe med at inddrage Nev's kone i processen, det er altså bare kikset...
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Catfish serien

Indlægaf hotlips » 19. sep 2019, 10:16

lillebjoern skrev:Jeg synes det er en god idé at vise din søn det for at understrege vigtigheden i ikke bare at kaste sig hovedløst ind i et romantisk eller venskabeligt forhold med en, man ikke kender personligt.

Jeg så serien meget engang, men det er næsten blevet for sukkersødt for mig. Mange af dem der catfish'er har problemer, men jeg synes der bliver taget alt for let på at de fx har narret penge ud af "offeret", at de har stjålet identiteter og at de har spildt så meget af "offerets" tid. Jeg er godt klar over, at flere af dem har psykiske problemer og mange kommer fra en meget belastet baggrund, men halvdelen af afsnittene handler efterhånden om, hvordan catfish'en har klaret sig, hvordan de skal komme videre, m.v. Desuden er jeg også begyndt at tvivle på troværdigheden i programmet, for jeg tænker altid at der må være rigtig mange catfishes derude, som aldrig ville vise sig på globalt TV - og jeg har derfor undret mig over, om de får en eller anden form for kompensation for at deltage i programmet.

Og så synes jeg ikke længere det er sjovt uden Max :D Han gav virkelig programmet noget, selvom han ikke var hovedværten. Og så skal de stoppe med at inddrage Nev's kone i processen, det er altså bare kikset...


Jeg ser dem ikke i rækkefølge så jeg ved ikke om noget har ændret sig med tiden, jeg har ser max ikke er med i nogen men der nævner de noget med at det er midlertidigt fordi han laver film..

Jeg har også tænkt på det der med at de gerne vil mødes men jeg tror måske de simpelthen gør flere programmer end nødvendigt klar og så sorterer de dem fra hvor de ikke vil mødes, men det kan også være de får en betaling, det har jeg heller ikke noget problem med hvis de gør, jeg synes faktisk næsten det vil være godt, men det er ud fra en overordnet betragtning af at jeg ikke bryder mig om at så mange "almindelige" mennesker nu dækker en meget stor del af tvkanalernes flade uden at få en krone for det, og så så jeg klart hellere man går i den anden grøft.

Der er utvivlsomt en ganske pæn andel der reelt ville kunne anlægge sag med påstand om at man er blevet udsat for psykisk overgreb og lignende, men hovedparten er jo ret unge mennesker der ofted hverken har penge el tålmodig eller viden til at få gang i sådan noget hvis ikke der er nogen der kan hjælpe dem og jeg tror også det er svært, har man lyst til at stille sig op og sige man har troet på noget man måske godt kan høre er vanvid når man har fundet ud af sandheden og så er der jo også det i det at de har følt en regulær forbindelse til den der gjorde det og så bliver det jo rigtig tit svært.
Og dem der har snydt dem har jo som regel heller ikke noget de kan betale en erstatning med, og man risikerer jo som minimum at skulle af med en formue for sin egen advokat.
Men jeg har nu også kun set et enkelt afsnit hvor der var blevet snydt med penge det var det med kidd Cole og han har heller ikke en krone, jeg har ikke kunnet finde ud af hvad der skete med de regninger han fik efterladt men jeg kunne ikke finde noget svar.
.
Jeg synes værterne er rigtig gode, jeg har overvejet om der står en psykolog udenfor billedet eller noget, men de forløber sig jo af og til så jeg ved ikke helt hvordan det foregår, hvis de to ret unge mænd virkelig af sig selv håndterer de situationer som de gør så synes jeg godt nok de er imponerende.

Men for mig er det helt sikkert det der at nogen er villige til i flere år og til tider med hjælp fra venner eller familie at lægge sådan en indsats i at snyde folk og oftest uden nogen konkret gevinst.. Det kan jeg næsten ikke have i mit hoved.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Catfish serien

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. sep 2019, 10:40

lillebjoern skrev:Og så synes jeg ikke længere det er sjovt uden Max :D Han gav virkelig programmet noget, selvom han ikke var hovedværten. Og så skal de stoppe med at inddrage Nev's kone i processen, det er altså bare kikset...


Jeg er simpelthen så enig i disse to udsagn!
Ikke at jeg gad glo på de til tider liiidt lange og fjollede indslag hvor Nev og Max bare rendte rundt på et hotel eller på en gade og gjorde et eller andet skørt som intet havde med afsnittet at gøre. Men de havde en unik dynamik sammen.
Og det med at inddrage Nevs kone som gæstevært eller problemløser eller hvad hun nu skulle forestille at være, det har faktisk gjort at jeg helt opgav at følge med, selvom jeg ellers ivrigt så både filmen og de sæsoner op til konens indtog.

En anden ting der med tiden begyndte at "Rub me the wrong way" var at deltagerne virkede psykisk syge, måske har jeg først fået øje på det sent men den fornemmelse sad jeg ikke med i starten. Eller jo, et eller andet er der vel galt siden man ender i sådan en serie, men pludselig så jeg det tydeligere og det gjorde mig bare trist.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Catfish serien

Indlægaf lillebjoern » 19. sep 2019, 12:24

hotlips skrev:
lillebjoern skrev:Jeg synes det er en god idé at vise din søn det for at understrege vigtigheden i ikke bare at kaste sig hovedløst ind i et romantisk eller venskabeligt forhold med en, man ikke kender personligt.

Jeg så serien meget engang, men det er næsten blevet for sukkersødt for mig. Mange af dem der catfish'er har problemer, men jeg synes der bliver taget alt for let på at de fx har narret penge ud af "offeret", at de har stjålet identiteter og at de har spildt så meget af "offerets" tid. Jeg er godt klar over, at flere af dem har psykiske problemer og mange kommer fra en meget belastet baggrund, men halvdelen af afsnittene handler efterhånden om, hvordan catfish'en har klaret sig, hvordan de skal komme videre, m.v. Desuden er jeg også begyndt at tvivle på troværdigheden i programmet, for jeg tænker altid at der må være rigtig mange catfishes derude, som aldrig ville vise sig på globalt TV - og jeg har derfor undret mig over, om de får en eller anden form for kompensation for at deltage i programmet.

Og så synes jeg ikke længere det er sjovt uden Max :D Han gav virkelig programmet noget, selvom han ikke var hovedværten. Og så skal de stoppe med at inddrage Nev's kone i processen, det er altså bare kikset...


Jeg ser dem ikke i rækkefølge så jeg ved ikke om noget har ændret sig med tiden, jeg har ser max ikke er med i nogen men der nævner de noget med at det er midlertidigt fordi han laver film..

Jeg har også tænkt på det der med at de gerne vil mødes men jeg tror måske de simpelthen gør flere programmer end nødvendigt klar og så sorterer de dem fra hvor de ikke vil mødes, men det kan også være de får en betaling, det har jeg heller ikke noget problem med hvis de gør, jeg synes faktisk næsten det vil være godt, men det er ud fra en overordnet betragtning af at jeg ikke bryder mig om at så mange "almindelige" mennesker nu dækker en meget stor del af tvkanalernes flade uden at få en krone for det, og så så jeg klart hellere man går i den anden grøft.

Der er utvivlsomt en ganske pæn andel der reelt ville kunne anlægge sag med påstand om at man er blevet udsat for psykisk overgreb og lignende, men hovedparten er jo ret unge mennesker der ofted hverken har penge el tålmodig eller viden til at få gang i sådan noget hvis ikke der er nogen der kan hjælpe dem og jeg tror også det er svært, har man lyst til at stille sig op og sige man har troet på noget man måske godt kan høre er vanvid når man har fundet ud af sandheden og så er der jo også det i det at de har følt en regulær forbindelse til den der gjorde det og så bliver det jo rigtig tit svært.
Og dem der har snydt dem har jo som regel heller ikke noget de kan betale en erstatning med, og man risikerer jo som minimum at skulle af med en formue for sin egen advokat.
Men jeg har nu også kun set et enkelt afsnit hvor der var blevet snydt med penge det var det med kidd Cole og han har heller ikke en krone, jeg har ikke kunnet finde ud af hvad der skete med de regninger han fik efterladt men jeg kunne ikke finde noget svar.
.
Jeg synes værterne er rigtig gode, jeg har overvejet om der står en psykolog udenfor billedet eller noget, men de forløber sig jo af og til så jeg ved ikke helt hvordan det foregår, hvis de to ret unge mænd virkelig af sig selv håndterer de situationer som de gør så synes jeg godt nok de er imponerende.

Men for mig er det helt sikkert det der at nogen er villige til i flere år og til tider med hjælp fra venner eller familie at lægge sådan en indsats i at snyde folk og oftest uden nogen konkret gevinst.. Det kan jeg næsten ikke have i mit hoved.


Du har jo som sådan ret i, at en kompensation muligvis ikke er problematisk - særligt fordi det så sætter fokus på problemet med catfishing alligevel. Jeg ved egentlig heller ikke, hvorfor jeg har et troværdighedsissue med det, men jeg tror bare jeg helst så, at catfishene ved egen hjælp kunne indse, at det kunne være godt for dem at afsløre sig selv. Men ja, katalysatoren er måske underordnet.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Catfish serien

Indlægaf hotlips » 20. sep 2019, 23:18

lillebjoern skrev:
hotlips skrev:
lillebjoern skrev:Jeg synes det er en god idé at vise din søn det for at understrege vigtigheden i ikke bare at kaste sig hovedløst ind i et romantisk eller venskabeligt forhold med en, man ikke kender personligt.

Jeg så serien meget engang, men det er næsten blevet for sukkersødt for mig. Mange af dem der catfish'er har problemer, men jeg synes der bliver taget alt for let på at de fx har narret penge ud af "offeret", at de har stjålet identiteter og at de har spildt så meget af "offerets" tid. Jeg er godt klar over, at flere af dem har psykiske problemer og mange kommer fra en meget belastet baggrund, men halvdelen af afsnittene handler efterhånden om, hvordan catfish'en har klaret sig, hvordan de skal komme videre, m.v. Desuden er jeg også begyndt at tvivle på troværdigheden i programmet, for jeg tænker altid at der må være rigtig mange catfishes derude, som aldrig ville vise sig på globalt TV - og jeg har derfor undret mig over, om de får en eller anden form for kompensation for at deltage i programmet.

Og så synes jeg ikke længere det er sjovt uden Max :D Han gav virkelig programmet noget, selvom han ikke var hovedværten. Og så skal de stoppe med at inddrage Nev's kone i processen, det er altså bare kikset...


Jeg ser dem ikke i rækkefølge så jeg ved ikke om noget har ændret sig med tiden, jeg har ser max ikke er med i nogen men der nævner de noget med at det er midlertidigt fordi han laver film..

Jeg har også tænkt på det der med at de gerne vil mødes men jeg tror måske de simpelthen gør flere programmer end nødvendigt klar og så sorterer de dem fra hvor de ikke vil mødes, men det kan også være de får en betaling, det har jeg heller ikke noget problem med hvis de gør, jeg synes faktisk næsten det vil være godt, men det er ud fra en overordnet betragtning af at jeg ikke bryder mig om at så mange "almindelige" mennesker nu dækker en meget stor del af tvkanalernes flade uden at få en krone for det, og så så jeg klart hellere man går i den anden grøft.

Der er utvivlsomt en ganske pæn andel der reelt ville kunne anlægge sag med påstand om at man er blevet udsat for psykisk overgreb og lignende, men hovedparten er jo ret unge mennesker der ofted hverken har penge el tålmodig eller viden til at få gang i sådan noget hvis ikke der er nogen der kan hjælpe dem og jeg tror også det er svært, har man lyst til at stille sig op og sige man har troet på noget man måske godt kan høre er vanvid når man har fundet ud af sandheden og så er der jo også det i det at de har følt en regulær forbindelse til den der gjorde det og så bliver det jo rigtig tit svært.
Og dem der har snydt dem har jo som regel heller ikke noget de kan betale en erstatning med, og man risikerer jo som minimum at skulle af med en formue for sin egen advokat.
Men jeg har nu også kun set et enkelt afsnit hvor der var blevet snydt med penge det var det med kidd Cole og han har heller ikke en krone, jeg har ikke kunnet finde ud af hvad der skete med de regninger han fik efterladt men jeg kunne ikke finde noget svar.
.
Jeg synes værterne er rigtig gode, jeg har overvejet om der står en psykolog udenfor billedet eller noget, men de forløber sig jo af og til så jeg ved ikke helt hvordan det foregår, hvis de to ret unge mænd virkelig af sig selv håndterer de situationer som de gør så synes jeg godt nok de er imponerende.

Men for mig er det helt sikkert det der at nogen er villige til i flere år og til tider med hjælp fra venner eller familie at lægge sådan en indsats i at snyde folk og oftest uden nogen konkret gevinst.. Det kan jeg næsten ikke have i mit hoved.


Du har jo som sådan ret i, at en kompensation muligvis ikke er problematisk - særligt fordi det så sætter fokus på problemet med catfishing alligevel. Jeg ved egentlig heller ikke, hvorfor jeg har et troværdighedsissue med det, men jeg tror bare jeg helst så, at catfishene ved egen hjælp kunne indse, at det kunne være godt for dem at afsløre sig selv. Men ja, katalysatoren er måske underordnet.


Jeg læste lidt på det, som jeg forstår det så undersøger producerne først sagen og finder ud af om det er en catfish der vil mødes, til tider er det åbenbart catfishen selv der kontakter showet fordi de har dårlig samvittighed og gerne vil have hjælp til at fortælle det.. Det er jo svært at vide hvem det er, men pigen med glasøjet dukker op i mit hoved, jeg sad og tænkte at hun virkelig var ked af hvad hun var havnet i da jeg så det.
Men nev og Max mens han stadig var med får ikke udleveret andet end det vi ser og så kører det som det fremstilles, det synes jeg egentlig er okay, for der må være en ganske stor andel der ikke ville afsløres på mtv som folk der gør den slags uanset hvad de blev lokket med og det ville jo også blive kedeligt at se hvis det var en gang hveranden sæson de fandt en de kunne spørge hvad der egentlig ligger bag de ting de gør.

De bliver iøvrigt testet af psykologer hvis der er tvivl om de er psykisk syge, og afvist hvis der er tvivl, men så vidt jeg lige husker så er forskellige forstyrrelser omkring at føle med andre ikke noget der regnes for psykisk sygdom, det kunne man godt tænke der var nogen af dem der havde problemer med.

Jeg kan iøvrigt også godt lide max, der ligger et lille foredrag med ham på YouTube der hedder minor celebrity, han virker meget begavet og helt på det rene med den her rolle som det han selv kalder reality sidekick.
0

Tilbage til "Film og TV"