Forført af en falsk profil

Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Modesty Blame » 23. jun 2019, 07:30

Nu er de så nået til slutningen...og de fandt ikke endegyldigt ud af det. Men altså...det gjorde de jo alligevel. Når I nu ser sidste afsnit, så vil I nok være enige med mig i, at der ikke er så meget tvivl.
3
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Modesty Blame » 23. jun 2019, 10:01

Cali skrev:Selvfølgelig er det Simone - ellers ville huk da dele kontooplysningerne. Men spændende hvad fortsættelsen bliver

Men hun er jo helt ude at skide. De skulle ikke have ladet hende deltage uanonymiseret. Og den der pige, der kom på til sidst. Hun er enten hendes veninde, eller én som redaktionen har fået ind for at sløre konklusionen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Misantropen » 23. jun 2019, 11:12

At dømme ud fra det hende Simone siger, og hendes kropssprog imens, er jeg slet ikke i tvivl om at hun ved mere end den version hun giver.

Pigen i slutningen virkede mere overbevisende, men der var heller ikke rigtig en længere historie der skulle genfortælles. Jeg fik ikke fat I om de to piger kender hinanden. Hvis de gør er det noget af et tilfælde Jonas har snakket i telefon med veninden til Simone. Hvis ikke de gør kan stemmen jo sagtens være manipuleret.

Det vil ikke undre mig hvis fortsættelsen indeholder en lydfil fra samtalen eller Jonas' stemme.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Modesty Blame » 23. jun 2019, 11:54

Cali skrev:
Modesty Blame skrev:
Cali skrev:Selvfølgelig er det Simone - ellers ville huk da dele kontooplysningerne. Men spændende hvad fortsættelsen bliver

Men hun er jo helt ude at skide. De skulle ikke have ladet hende deltage uanonymiseret. Og den der pige, der kom på til sidst. Hun er enten hendes veninde, eller én som redaktionen har fået ind for at sløre konklusionen.



Med mindre hun fremstår tilbagestående så må hun jo selv vælge om hun vil være anonym - hun kunne jo meget nemt have undladt at deltage.

Hun virkede ustabil på mig. Men jeg er ikke doktor. De burde have sløret hende, hvis du spørger mig.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Chachacha » 24. jun 2019, 20:06

Jeg synes ikke hende Simone virkede skarp nok til at skulle have styret det fupnummer, som alligevel må kræve lidt brains ift. ikke at blive opdaget og køre den så langt ud.
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Lykke » 24. jun 2019, 20:14

Nu måtte jeg se det sidste afsnit. Hvis ikke Simone hvem så?
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Honningprut » 25. jun 2019, 16:12

Jeg tror der er flere med i det her, ikke udelukkende Simone. Jeg er dog sikker på at Simone ved langt mere end hun fortæller. Jeg er lidt træls over at de trak afsnittene i langdrag, og at vi egentlig ikke rigtig fik noget at vide.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2019, 16:19

Jeg sad tilbage med indtrykket af, at Simone var blevet sendt i byen af den person, som journalisten skrev sammen med på Jonas Ceers profil. Det kunne godt være for at teste, hvad det er for et program, så vedkommende bedre kan vurdere, om han/hun også vil stå frem. Jeg fandt det i øvrigt interessant, at Simone påstod at have givet et af de to SIMkort til sin daværende kæreste, som gav det videre til "Mustafa". Det var jo netop navnet på en af de andre fakeprofiler omkring Jonas Ceer.

Bortset fra det undrer det mig altid, at det i denne her type programmer åbenbart er helt ok igen og igen at vise fotos af den sagesløse person, som catfishen har googlet frem på nettet og gemt sig bag. Det finder jeg dybt uetisk.
4
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Misantropen » 25. jun 2019, 17:30

DetSorteCirkus skrev:Jeg sad tilbage med indtrykket af, at Simone var blevet sendt i byen af den person, som journalisten skrev sammen med på Jonas Ceers profil. Det kunne godt være for at teste, hvad det er for et program, så vedkommende bedre kan vurdere, om han/hun også vil stå frem. Jeg fandt det i øvrigt interessant, at Simone påstod at have givet et af de to SIMkort til sin daværende kæreste, som gav det videre til "Mustafa". Det var jo netop navnet på en af de andre fakeprofiler omkring Jonas Ceer.

Bortset fra det undrer det mig altid, at det i denne her type programmer åbenbart er helt ok igen og igen at vise fotos af den sagesløse person, som catfishen har googlet frem på nettet og gemt sig bag. Det finder jeg dybt uetisk.

Var billederne af Jonas ikke manipuleret? Især det de primært viser hvor han har fuldskæg og kasket.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2019, 17:56

Misantropen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg sad tilbage med indtrykket af, at Simone var blevet sendt i byen af den person, som journalisten skrev sammen med på Jonas Ceers profil. Det kunne godt være for at teste, hvad det er for et program, så vedkommende bedre kan vurdere, om han/hun også vil stå frem. Jeg fandt det i øvrigt interessant, at Simone påstod at have givet et af de to SIMkort til sin daværende kæreste, som gav det videre til "Mustafa". Det var jo netop navnet på en af de andre fakeprofiler omkring Jonas Ceer.

Bortset fra det undrer det mig altid, at det i denne her type programmer åbenbart er helt ok igen og igen at vise fotos af den sagesløse person, som catfishen har googlet frem på nettet og gemt sig bag. Det finder jeg dybt uetisk.

Var billederne af Jonas ikke manipuleret? Især det de primært viser hvor han har fuldskæg og kasket.


Jo, men, som jeg forstod det, kun for at udligne mindre forskelle mellem de forskellige personer, som catfishen har stjålet billeder fra.
Jeg synes også, man på et tidspunkt så det billede, de hele tiden viser, uden manipulation, og det var så godt som den samme person. Samtidig fortalte journalisten , at han absolut intet havde fået ud af at kontakte det fitnesscenter, som mange af billederne kunne spores tilbage til, og som ville have været hans eneste mulighed for at komme i kontakt med de afbilledede personer, så der er ingen chance for, at de aner, at de lige nu vises i en dokumentar på dansk tv.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Misantropen » 25. jun 2019, 18:22

DetSorteCirkus skrev:
Misantropen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg sad tilbage med indtrykket af, at Simone var blevet sendt i byen af den person, som journalisten skrev sammen med på Jonas Ceers profil. Det kunne godt være for at teste, hvad det er for et program, så vedkommende bedre kan vurdere, om han/hun også vil stå frem. Jeg fandt det i øvrigt interessant, at Simone påstod at have givet et af de to SIMkort til sin daværende kæreste, som gav det videre til "Mustafa". Det var jo netop navnet på en af de andre fakeprofiler omkring Jonas Ceer.

Bortset fra det undrer det mig altid, at det i denne her type programmer åbenbart er helt ok igen og igen at vise fotos af den sagesløse person, som catfishen har googlet frem på nettet og gemt sig bag. Det finder jeg dybt uetisk.

Var billederne af Jonas ikke manipuleret? Især det de primært viser hvor han har fuldskæg og kasket.


Jo, men, som jeg forstod det, kun for at udligne mindre forskelle mellem de forskellige personer, som catfishen har stjålet billeder fra.
Jeg synes også, man på et tidspunkt så det billede, de hele tiden viser, uden manipulation, og det var så godt som den samme person. Samtidig fortalte journalisten , at han absolut intet havde fået ud af at kontakte det fitnesscenter, som mange af billederne kunne spores tilbage til, og som ville have været hans eneste mulighed for at komme i kontakt med de afbilledede personer, så der er ingen chance for, at de aner, at de lige nu vises i en dokumentar på dansk tv.

Der er i hvert fald store forskelle på de billeder der bliver vist, og dem der er tydeligvis er pillet ved(det med hans far fx :lol:)

Den pige der primært medvirker fremhævede nogle ændringer ved billedet hvor han har kasket og fuldskæg. I husker det ikke i detaljer, men det var noget med skægget og håret ved kasketten. Var alle billederne med et ansigt overhovedet af den samme fyr? Det husker jeg ikke.

Ellers er jeg enig med dig og brugen af billederne. Måske er de med fordi fyren på billederne er ham der snyder og bare har redigeret sine billeder for at slette sine spor :cool:
0
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf kattekonen » 25. jun 2019, 20:58

Jeg synes egentlig at dokumentaren giver svaret til sidst - dog synes jeg det er meget forkert, som i virkelig fatalt forkert at de ikke har anonymiseret hende. Tænk at så mange mennesker har krænget deres følelser ud i så mange år. Der er stor risiko for at hun bliver udsat for en massiv hetz.

Hende der pludselig kommer ind fra sidelinjen til sidst, er enten hendes veninde, eller en skuespiller som er hyret for at opveje at Simone ikke er blevet sløret. Hendes fotælling virker for ligeud, for ren og pæn, "han havde en dejlig stemme"...wtf
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf Chachacha » 25. jun 2019, 21:09

DR hyrer altså ikke en skuespiller for at forvrænge billedet hos os seere. Meget kan man skyde journalister i skoene, men det er for langt væk fra hvad der ville være ok i den branche.

Jeg tror umiddelbart stadig ikke det er Simone, der er Jonas Ceer, men at hun er en del af scammet og selv spundet ind i en masse løgne.
2
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf kattekonen » 26. jun 2019, 03:36

Trappestige skrev:Jeg hælder mere og mere til at det er en pige. Det giver god mening i mit hoved, at det er en der måske ikke selv har følt sig helt så populær som de vestegnspiger som vedkommende har fanget i sit net og har brugt det som en slags getaway for sin egen usikkerhed.
Og dér passer Simone perfekt ind. Den der måde hun spærrer øjnene op på når hun taler, fortæller mig at hun lyver. Det giver også mening mht. det møde hun havde sat op ved huset med en af pigerne, hvor hun skrev at hun kunne se hende på cyklen, men pigen kunne ikke se “ham”. Hun havde jo ikke kigget efter en pige. Og det samme på diskoteket hvor Jonas påstod at have set den ene pige. Hvis hun var så fokuseret på at finde Jonas, har hun selvfølgelig ikke lagt mærke til at hun blev overvåget af en anden pige.

Ellers er der også et eller andet over den der Mustafa profil... Hvis det er en dreng bag Jonas, er han sikkert ikke dansk.


Jeg er helt enig. Simone falder helt ud af kategorien af øvrige piger. Overvægtig, og sikkert knap så populær hos det modsatte køn. Hun virker mere som en pige, der meget gerne vil være veninder, med lige præcis den slags piger som "Jonas" udvælger. Snakke med dem. om hvad de tænker og føler, som veninder gør. Være tætte på dem, som veninder er. Hvis ikke hun havde "udklædt" sig som en muskuløs mand, ville de piger aldrig have vist interesse for at snakke med hende - hvilket hun også, i talestrømmen, selv pludselig slår over i, som en mulig årsag.

Den måde hun udspiler sine øjne, og den måde munden bare løber på hende, fortæller også mig at hun er ude på dybt vand. Men hun virker samtidig skarp nok, til at hun ville kunne holde styr på de 75 forskelige profiler. Selv må jeg nok erkende, at jeg ville have haft svært ved at styre mere end en enkelt eller to.

Men fint - så tror jeg ikke at det er DR der har hyret en journalist, så har hun selv gjort det. Det lyder som noget, der ligger i den samme boldgade at gøre.

Men for filan jeg synes det er forkert, at de ikke har anonymiseret hende. Hun er altså temmelig let-genkendelig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Forført af en falsk profil

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2019, 05:13

Trappestige skrev:Jeg hælder mere og mere til at det er en pige. Det giver god mening i mit hoved, at det er en der måske ikke selv har følt sig helt så populær som de vestegnspiger som vedkommende har fanget i sit net og har brugt det som en slags getaway for sin egen usikkerhed.
Og dér passer Simone perfekt ind. Den der måde hun spærrer øjnene op på når hun taler, fortæller mig at hun lyver. Det giver også mening mht. det møde hun havde sat op ved huset med en af pigerne, hvor hun skrev at hun kunne se hende på cyklen, men pigen kunne ikke se “ham”. Hun havde jo ikke kigget efter en pige. Og det samme på diskoteket hvor Jonas påstod at have set den ene pige. Hvis hun var så fokuseret på at finde Jonas, har hun selvfølgelig ikke lagt mærke til at hun blev overvåget af en anden pige.

Ellers er der også et eller andet over den der Mustafa profil... Hvis det er en dreng bag Jonas, er han sikkert ikke dansk.


Bemærk i den forbindelse det falske 'islandske' efternavn, som Jonas har brugt. Første del af det klinger overhovedet ikke islandsk, men derimod tyrkisk.
0

Tilbage til "Film og TV"