Over- og undervurderede skuespillere.

Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Ado » 20. feb 2019, 11:45

Sandra Bullock er så uendelig røvkedelig.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf catnip » 20. feb 2019, 12:00

Ado skrev:Sandra Bullock er så uendelig røvkedelig.


Og nu har hun også fået så meget botox at hun kun har ét ansigtsudtryk.

Jeg undrer mig altid lidt over hvorfor skuespillere gør den slags (jo, altså for at se yngre ud), men de mister jo nogle helt essentielle værktøjer for skuespillet ved ikke at have nogen mimik mere.
3
- Nevertheless she persisted -
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf pisimodvind » 20. feb 2019, 12:21

Misantropen skrev:En blanding af dårlige/irriterende og deraf overvurderede skuespillere. Meget af det skyldes sikkert også dårlige instruktører.

Danske:
Lisbeth Dahl
Sonja Richter
Amalie Dollerup
Mille Dinesen
Mia Jexen
Mathilde Norholt
Stine Stengade
Julie Zangenberg
Christiane Schaumburg-Müller mindes jeg også er dårlig, men det er mange år siden jeg har set noget med hende.

Thure Lindhardt
Erik Clausen 

Udenlandske:
Angelina Jolie
Sarah Jessica Parker
Sandra Bullock
Keira Knightley
Eva Longoria

Adam Sandler
Kevin James
David Caruso
Vin Diesel
Charlie Sheen



Er Erik Clausen ikke bare sig selv i alle film?
Tror ikke det er skuespil
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 12:42

Kruspersille skrev:Nicolas Cage! Han har kun et udtryk. Det samme gør sig gældende for Kristen Stewart.
Og så er der de skuespillere, der altid overspiller, som f.eks. Jack Black og Cameron Diaz, fravælger altid film, hvis de er med.
Og så synes jeg ikke Daniel Radcliffe er en ret god skuespiller. Det irriterer mig, de gange jeg har set Harry Potter, at de ikke har fundet nogle bedre børneskuespillere i hovedrollerne (kan nu meget godt lide Emma Watson).


Jeg kan godt se hvordan man kan få den opfattelse at Cage altid spiller samme type og at det er sådan en galning med et vildt udtryk i fjæset, men det er jo ikke helt rigtigt, selvom det er dem han er klart mest kendt for, men han har også spillet almindelige mennesker og det synes jeg han gør rigtig godt, jeg gider slet ikke se de fleste af dem hvor der handler om at han finder spådomme om jordens undergang eller hvor han skal ofres til en eller anden sær gud , men de andre synes jeg rigtig godt om, 8 mm, moonstruck , the frozen ground, det er ret tunge temaer og figurer og jeg tror rigtig mange ville falde helt igennem på dem.
Men jeg synes også han er meget karismatisk og god til at bruge det,, men det er jo sådan noget der i høj grad er en smagssag.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 12:49

Misantropen skrev:En blanding af dårlige/irriterende og deraf overvurderede skuespillere. Meget af det skyldes sikkert også dårlige instruktører.

Danske:
Lisbeth Dahl
Sonja Richter
Amalie Dollerup
Mille Dinesen
Mia Jexen
Mathilde Norholt
Stine Stengade
Julie Zangenberg
Christiane Schaumburg-Müller mindes jeg også er dårlig, men det er mange år siden jeg har set noget med hende.

Thure Lindhardt
Erik Clausen 

Udenlandske:
Angelina Jolie
Sarah Jessica Parker
Sandra Bullock
Keira Knightley
Eva Longoria

Adam Sandler
Kevin James
David Caruso
Vin Diesel
Charlie Sheen


Ouch, Lisbeth Dahl på skærmen.. Det er ikke for sarte sjæle, selv i de dårligste Morten korch wanna be film er det meget at udsætte folk for.
Hun er er rigtig godt eksempel på at det ikke altid er en selvfølge at man er god på en skærm fordi man er det på en scene.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Misantropen » 20. feb 2019, 13:00

pisimodvind skrev:
Misantropen skrev:En blanding af dårlige/irriterende og deraf overvurderede skuespillere. Meget af det skyldes sikkert også dårlige instruktører.

Danske:
Lisbeth Dahl
Sonja Richter
Amalie Dollerup
Mille Dinesen
Mia Jexen
Mathilde Norholt
Stine Stengade
Julie Zangenberg
Christiane Schaumburg-Müller mindes jeg også er dårlig, men det er mange år siden jeg har set noget med hende.

Thure Lindhardt
Erik Clausen 

Udenlandske:
Angelina Jolie
Sarah Jessica Parker
Sandra Bullock
Keira Knightley
Eva Longoria

Adam Sandler
Kevin James
David Caruso
Vin Diesel
Charlie Sheen



Er Erik Clausen ikke bare sig selv i alle film?
Tror ikke det er skuespil

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke set alle de folm han er med i, men det er vist altid den samme type karakter.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Misantropen » 20. feb 2019, 13:09

hotlips skrev:
Misantropen skrev:En blanding af dårlige/irriterende og deraf overvurderede skuespillere. Meget af det skyldes sikkert også dårlige instruktører.

Danske:
Lisbeth Dahl
Sonja Richter
Amalie Dollerup
Mille Dinesen
Mia Jexen
Mathilde Norholt
Stine Stengade
Julie Zangenberg
Christiane Schaumburg-Müller mindes jeg også er dårlig, men det er mange år siden jeg har set noget med hende.

Thure Lindhardt
Erik Clausen 

Udenlandske:
Angelina Jolie
Sarah Jessica Parker
Sandra Bullock
Keira Knightley
Eva Longoria

Adam Sandler
Kevin James
David Caruso
Vin Diesel
Charlie Sheen


Ouch, Lisbeth Dahl på skærmen.. Det er ikke for sarte sjæle, selv i de dårligste Morten korch wanna be film er det meget at udsætte folk for.
Hun er er rigtig godt eksempel på at det ikke altid er en selvfølge at man er god på en skærm fordi man er det på en scene.

Der er virkelig mange skuespillere, især skuespillerinder, der bliver så frygteligt påtagede og skabede hver gang de ser et kamera. Også selvom det ikke er under en filmoptagelse. Det er ikke til at holde ud at se og høre på.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Purple Haze » 20. feb 2019, 13:13

Studsgaard skrev:
Purple Haze skrev:Kevin Heart & Streep er på listen over folk der kan gøre jeg vælger en film fra, som jeg ellers gerne ville se.

Synes der er nogle skuespillere der muligvis godt kunne være gode i andre roller en dem de altid bliver castet i, hvor de ofte ikke får chancen.
Eksempelvis Jack Black, The Rock og dengang han var aktiv Jim Carrey.
Og så er der dem der er type castet og passer perfekt til den slags roller, hvor jeg ikke tænker de vil være gode i andet, fx Jason Stratham & Jennifer Anniston (men man kan selvfølgelig blive overrasket).

Der er en del skuespillere jeg tænker godt kunne “gøre mere” end de gør, men synes ofte de stille og roligt bliver mere og mere synlige.

The rock medvirker da i mange forskellige slags film?


Synes kun jeg har set ham i roller som "muskler" eller "muskler med humoristisk tvist".
Har aldrig set en film med ham hvor hans karakters primære funktion ikke var at være muskelmand/politimand/gangster-type.

Skal dog ikke kunne sige at sådanne film ikke findes, jeg har bare ikke set dem.
Og tror måske godt han ville kunne mere end bare "muskler med humor".
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Purple Haze » 20. feb 2019, 13:15

hotlips skrev:
Purple Haze skrev:Kevin Heart & Streep er på listen over folk der kan gøre jeg vælger en film fra, som jeg ellers gerne ville se.

Synes der er nogle skuespillere der muligvis godt kunne være gode i andre roller en dem de altid bliver castet i, hvor de ofte ikke får chancen.
Eksempelvis Jack Black, The Rock og dengang han var aktiv Jim Carrey.
Og så er der dem der er type castet og passer perfekt til den slags roller, hvor jeg ikke tænker de vil være gode i andet, fx Jason Stratham & Jennifer Anniston (men man kan selvfølgelig blive overrasket).

Der er en del skuespillere jeg tænker godt kunne “gøre mere” end de gør, men synes ofte de stille og roligt bliver mere og mere synlige.


Jim Carrey er aktiv, men han har lavet mange andre film end komedier de senere år, blandt andet udgav han en dokumentar om hvordan han forberedte sig på en ret mørk figur der skulle være ret hård kost at se.
Han har også fået kæmpe ros for de dramatiske roller han efterhånden har haft en del af.


Cool.
Er desværre ikke faldet over nogen af dem (kender kun til Number 23 og Suhshine filmen).
Det må jeg lige undersøge nærmere :)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Jedi » 20. feb 2019, 14:10

Danske skuespillere generelt. Jeg tror, det har noget at gøre med traditionen for teater i Danmark, så de alle udtrykker sig overdrevent og animeret. Sonja Richter er en undtagelse - jeg synes, hun er helt vidunderlig.

Kevin Bacon har kun gjort det godt i en enkelt film: Sleepers, hvor han meget overbevisende spillede et dumt svin. Ellers synes jeg han er intetsigende.

Af undervurderede typer, så er jeg helt vild med Patrica Clarkson i faktisk alt, hvad jeg har set med hende. Sharp Objects på Netflix er anbefalelsesværdig.

Jeg har set Island of Dr Moreau og den er det argeste lort. Virkelig en møgfilm på højde med Lunar Cop og alt Eddie Murphy har lavet efter midten af halvfemserne. Og jeg altså er en af de få, der synes, Madonna laver gode film :-D
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Purple Haze » 20. feb 2019, 14:26

Jedi skrev:Danske skuespillere generelt. Jeg tror, det har noget at gøre med traditionen for teater i Danmark, så de alle udtrykker sig overdrevent og animeret. Sonja Richter er en undtagelse - jeg synes, hun er helt vidunderlig.


:lol: :lol: :lol:

Da jeg læste det første tænkte jeg “Ja, og især Sonja Richter!”
Sjovt så forskelligt man ser på tingene.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Jedi » 20. feb 2019, 14:56

Purple Haze skrev:
Jedi skrev:Danske skuespillere generelt. Jeg tror, det har noget at gøre med traditionen for teater i Danmark, så de alle udtrykker sig overdrevent og animeret. Sonja Richter er en undtagelse - jeg synes, hun er helt vidunderlig.


:lol: :lol: :lol:

Da jeg læste det første tænkte jeg “Ja, og især Sonja Richter!”
Sjovt så forskelligt man ser på tingene.


Måske jeg har været heldig? :-D :-D :-D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2019, 15:59

Purple Haze skrev:Kevin Heart & Streep er på listen over folk der kan gøre jeg vælger en film fra [...]

Tilføj Sylvester Stalone og Nicolas Cage for mit vedkommende - men det er også lidt med tanken: "Nå, så ved jeg nok hvad det er for en type film". :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2019, 16:05

Jeg har aldrig rigtigt kunnet med Anders W Berthelsen, jeg ser altid den samme uanset hvilken rolle han spiller, og en overgang var han med i ALT :træt:

Pilou Asbæk er jeg heller ikke super glad for, men bedre end AWB, dog kan jeg ikke lade være med at grine lidt indvendigt når jeg ser ham i GoT, og det er ikke altid meningen med den karakter han spiller.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2019, 16:13

Peter Mygind har jeg for øvrigt aldrig kunnet tage. :)
2

Tilbage til "Film og TV"