Over- og undervurderede skuespillere.

Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Ado » 20. feb 2019, 16:17

Trine Dyrholm er undervurderet.
1
Donna Martin Graduates!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf zembra1986 » 20. feb 2019, 16:53

Carsten Bjørnlund er undervurderet. Synes han viste hele følelses registret på bedste overbevisende måde i Arvingerne. Han burde kunne få sig en fantastisk skuespil karriere.
3
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Orchidea » 20. feb 2019, 17:55

Diane Keaton, den mest dødsyge skuespiller ever. Jeg fravælger film hvor hun er på rollelisten.
Adam Sandler, det er bare ikke min humor. Fravælger også film med ham.
Jeg er også med på John Cusack, han gør ikke noget for mig.
Cameron Diaz er kun med i dumme film og Drew Berrymoore irriterende.

Fra den lidt ældre generation har jeg aldrig brudt mig om Tom Cruse. Han irriterer mig vildt. Og jeg har aldrig forstået fascinationen over Antonio Banderas, Kevin Costner og slet ikke Demi Moore, man bliver ikke en dygtig skuespiller af at sige "suck my cock"


Jeg kan godt lide Meryl Streep, Jeremy Irons, Leonardo Decaprio, men jeg synes ikke at de ligefrem er undervurderet. Af de danske er jeg helt med på Trine Dyrholm, hun er dygtig og det samme gælder Kirsten Olesen.
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. feb 2019, 05:22

catnip skrev:
Sophies-mor skrev:
catnip skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.

Han var da tåkrummende i Herrens veje? Og ikke bare pga det elendige manus.
:tie:


Det er jeg virkelig uenig i.


Også her. Synes han var fantastisk i rollen som en modbydelig gammeldags patriarkalsk far og præst.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Sophies-mor » 21. feb 2019, 08:56

FormerlyKnownAs skrev:
catnip skrev:
Sophies-mor skrev:
catnip skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.

Han var da tåkrummende i Herrens veje? Og ikke bare pga det elendige manus.
:tie:


Det er jeg virkelig uenig i.


Også her. Synes han var fantastisk i rollen som en modbydelig gammeldags patriarkalsk far og præst.

Det kan da sagtens være fordi jeg fandt manuskriptet elendigt, at jeg synes skuespillet blev derefter.
Men nej. Jeg synes ikke at han og de andre er super fantastiske. Men heldigvis har vi forskellig smag og behag.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Misantropen » 21. feb 2019, 10:19

Søren Sætter-Lassen spiller fantastisk i Badehotellet :-D
2
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Yossarian » 22. feb 2019, 21:58

Tom Hanks er overvurderet. Jeg har aldrig forstået, hvorfor han blev sådan en stor stjerne lige pludselig. Synes hverken hans evner eller udstråling er noget særligt. Det samme med Kevin Costner.
1
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Orchidea » 23. feb 2019, 08:38

Misantropen skrev:Søren Sætter-Lassen spiller fantastisk i Badehotellet :-D


Jeg havde lige glemt Søren Sætter-Lassen. Jeg har ikke set Badehotellet, men han spillede formidabelt som lærer Laerch i "jeg er Dina". Filmen var smækfyldt med store navne og hans rolle var lille, men han spillede dem alle skakmat.
1
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf MrMister » 23. feb 2019, 09:06

Overvurdede: Mia Lyhne, Robert Hansen, the rock, ham piraten (gys!)

Passende vurderet:
Tom Hanks (kun klassefilm i mange, mange år)
Christian Bale (sindsyg, men også sindsyg god)
Tom Hardy
Clinten plus hans søn

Undervurderet:
Pas
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 24. feb 2019, 03:31

Orchidea skrev:Diane Keaton, den mest dødsyge skuespiller ever. Jeg fravælger film hvor hun er på rollelisten.
Adam Sandler, det er bare ikke min humor. Fravælger også film med ham.
Jeg er også med på John Cusack, han gør ikke noget for mig.
Cameron Diaz er kun med i dumme film og Drew Berrymoore irriterende.

Fra den lidt ældre generation har jeg aldrig brudt mig om Tom Cruse. Han irriterer mig vildt. Og jeg har aldrig forstået fascinationen over Antonio Banderas, Kevin Costner og slet ikke Demi Moore, man bliver ikke en dygtig skuespiller af at sige "suck my cock"


Jeg kan godt lide Meryl Streep, Jeremy Irons, Leonardo Decaprio, men jeg synes ikke at de ligefrem er undervurderet. Af de danske er jeg helt med på Trine Dyrholm, hun er dygtig og det samme gælder Kirsten Olesen.


Jeremy irons er også en af mine yngling og cameron Diaz har indtil videre været skyld i jeg ikke har fået set gangs of New York, jeg har ellers kun hørt godt om den.
Jeg så lidt af en hvor hun var en meget slem lærer i håb om at den var så dårlig at den var sjov men det er hun også for dårlig til.

Jeg kan godt lide Adam Sandler når han ikke prøver at være sjov, jeg synes rigtig godt om ham i de lidt romantiske film han har lavet.. Og så er han som opera man tæt på at være ophavsmand til min all time ynglings figur i saturday night live, jeg synes han er meget charmerende på den ikke frække måde og jeg gider altid godt give hans film en chance også selvom 3/4 ikke er noget for mig og det er helt klart efter 5 minutter.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 24. feb 2019, 03:42

Mistermor skrev:Renee Zellweger er stærkt overvurderet. Hendes ansigtsudtryk og stemme er så lillepigeagtigt, at jeg får spat.

Mia Lyhne - spiller samme rolle i alle sammenhænge.

Jeg elsker både Tom Hanks og Meryl Streep - jeg synes ikke, de er undervurderede, kun at deres succes er berettiget. Jeg æææælsker "Broerne i Madison County."


Da Bridget jones 2 kom i biografen var der et filmprogram på DR hvor værten bad mændene forlade stuen for han havde noget vigtigt at sige til fans af den film.
Efter at have givet dem lidt tid til at gå begyndte han så at fortælle at hvis nogen af os virkelig tænkte om os selv at vi var så snotdumme og selv gik på hovedet ind i alt hvad vi havde af problemer så synes han vi skulle vide at det ikke er muligt og at vi ikke skulle lade os overbevise om at sådan er kvinder, for nej det er vi ikke. Så kan der godt være vi har de sidste trusser på fordi vi skal vaske men det er også hvad der er af realisme i de film.

Det er sådan en anmeldelse jeg kan huske fordi det virkelig lod til at ligge ham på sinde jeg mener det var ham der hedder Adam duvall eller noget i den stil, og jeg må sige at jeg var fuldstændig enig da jeg så fik set filmen.

René zwellwegwr er en øjenbæ, og det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man er pæn, for der er masser jeg synes er grimmere, men hun generer mit øje efter samme princip som at jeg ikke bliver irriteret på Sandler selvom han lige har kørt en joke jeg synes er lam i 5 minutter i træk.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Purple Haze » 24. feb 2019, 08:32

hotlips skrev:
Da Bridget jones 2 kom i biografen var der et filmprogram på DR hvor værten bad mændene forlade stuen for han havde noget vigtigt at sige til fans af den film.
Efter at have givet dem lidt tid til at gå begyndte han så at fortælle at hvis nogen af os virkelig tænkte om os selv at vi var så snotdumme og selv gik på hovedet ind i alt hvad vi havde af problemer så synes han vi skulle vide at det ikke er muligt og at vi ikke skulle lade os overbevise om at sådan er kvinder, for nej det er vi ikke. Så kan der godt være vi har de sidste trusser på fordi vi skal vaske men det er også hvad der er af realisme i de film.


Tænker det generelt er et problem med den genere. Altså Chick-lit. Og her er Bridget Jones endda i den mere reslistiske/gode ende. Læste for nyligt noget shopaholic og kunne ikke gøre den færdig. Det var simpelthen så tåkrummende åndssvagt at jeg ikke synes det var sjovt, som vist ellers er meningen. de der beskrivelser af hovedpersonerne i den slags bøger får jo nærmest Frank Hvam i klovn til at virke som en normal, intelligent og realistisk karakter.
Og der er SÅ mange af den slags bøger! 50 Shades of Grey falder også lidt i den kategori, hvor hovedpersonens primære kvaliteter er at hun er pæn og....? Og så er hun rimelig snotdum men har et super fedt job, hvilket ikke hænger sammen.
Prøv at forestil jeg samme mængde bøger skrevet om Frank Hvams karakter i Klovn i forskellige udgaver, skrevet til drengebørn og teenage drenge. Hvor det nærmest ophøjes til at være en god ting at være så snotdum som mulig.

Nå, beklager! Det er vist blevet en af mine (femi?) kæpheste.

Og så synes jeg endda at Bridget Jones 1 & 3, er helt OK let underholdning, fordi de er lige på grænsen, så de stadig er sjove.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Lisva » 24. feb 2019, 10:13

Jeg er med på, at der er langt imellem perlerne blandt danske skuespillere. Det bliver ofte forceret og stereotypt. Søren Pilmark, Thomas Bo Larsen og Lene Maria Christensen er eksempler herpå. Jeg synes, David Dencik er undervurderet.

Jeg undgår film, der har Cameron Diaz, Jennifer Aniston eller Drew Barrymore på rollelisten. Jeg synes Laura Linney og Woody Harrelson er undervurderet.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Lisva » 24. feb 2019, 10:14

Jeg er med på, at der er langt imellem perlerne blandt danske skuespillere. Det bliver ofte forceret og stereotypt. Søren Pilmark, Thomas Bo Larsen og Lene Maria Christensen er eksempler herpå. Jeg synes, David Dencik er undervurderet.

Jeg undgår film, der har Cameron Diaz, Jennifer Aniston eller Drew Barrymore på rollelisten. Jeg synes Laura Linney og Woody Harrelson er undervurderede.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 24. feb 2019, 14:42

Lisva skrev:Jeg er med på, at der er langt imellem perlerne blandt danske skuespillere. Det bliver ofte forceret og stereotypt. Søren Pilmark, Thomas Bo Larsen og Lene Maria Christensen er eksempler herpå. Jeg synes, David Dencik er undervurderet.

Jeg undgår film, der har Cameron Diaz, Jennifer Aniston eller Drew Barrymore på rollelisten. Jeg synes Laura Linney og Woody Harrelson er undervurderede.


Jeg tror det er lidt uretfærdigt for det er jo et problem ved at vi er sådan et lille land at vi ser de samme skuespillere for meget både i roller og diverse quiz programmer og talkshows som sig selv, jeg læser ikke engang sladderblade men selv jeg sidder jo og tænker at det der er Niels Olsen der er gift med xx og har tre børn og er gode venner med Asger rehr og jeg synes det gør det svært at se dem som en eller anden lidt ekstrem figur at man har den der bevidsthed om at hvem de er, og det gør også jeg urimeligt hurtigt bliver irriteret over det.
Det er muligt andre har lettere ved det, men jeg kan ikke rigtig med det, det er jo så man kan se rejseholdet og så zapper man lige over og så er det jagten, så kan jeg ikke lægge fra mig at det der er Mads Mikkelsen og så må jeg se det en anden dag.

Laura linney er tre gange Golden globe vinder og jeg tror det er 4 gange Oscar nomineret så jeg ved ikke om man kan kalde hende undervurderet i den forstand men det er rigtigt at hun aldrig bliver nævnt som en af de rigtig gode og det er faktisk uretfærdigt.
Jeg synes hun er fantastisk, og hun er bare skøn i kinsey der er en af mine absolut ynglingsfilm, hun kan spille almindeligt menneske men med den karisma jeg synes streep mangler.
Woody harrelson har åbenbart aldrig vundet, det er jeg egentlig lidt overrasket over for han har været i vælten flere gange de sidste år i nogle af de film der har været nomineret til alting, men mon ikke det også er ved at være hans tur så, jeg har bestemt indtryk af at han over en bred kam er meget anerkendt efterhånden, og fuldt fortjent efter min mening.
0

Tilbage til "Film og TV"