Over- og undervurderede skuespillere.

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 02:21

Nu har jeg lige set en dokumentar om dr moreaus island, filmen der er notorisk berygtet for at være elendig, og det der fortælles om hvad man har fundet sig i fra marlon brando er lige til at tabe underkæben over, ikke mindst når man som jeg ikke kan udstå synet af ham, jeg synes altid han ligner en der er gået forkert og man kan jo nærmest påstå han siger hvad som helst, og jeg må tage mig selv i at sidde og råbe "SÅ ÅBEN DOG MUNDEN FOR FANDEN" i bar irritation.

Og alligevel er det helligbrøde at synes han er elendig. Det kan jeg så undre mig over, men jeg kender ikke ret mange der ikke på næsten de fleste punkter er dybt uenige med de der anses for at have forstand på det, så hvem bliver i ved med at undre jer over kun får småroller og hvem er det i andre råber af fordi de er så skide irriterende og alle vegne så man ikke kan slippe for dem?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 02:48

Udover brando så kan jeg ikke med meryl streep. Jeg synes hendes eneste fordel er at hun selv er så røvsyg og uden personlighed at hun klart formår at gå ind i en figur uden at tage noget med fra sig selv, det har så den bagside at når hun ikke har en personlighed selv så har hun ingenting at give sin figur de eneste roller jeg har tænkt hun passede til var almindelige husmødre, Kramer mod Kramer og et skrig i natten, det er den hvor hendes baby bliver taget af en dingo. Men ellers så er hun lige så ophidsende som en sovepille og jeg ser film på trods af at hun er med, aldrig fordi hun er med.

Af de mest undervurderede er det klart john cusack på min liste, selvom jeg ikke er sikker på han har det som mål at være sådan en hollywoodstjerne, men han burde efter min mening være om ikke højere betalt så ihvertfald mere værdsat.

Rob morrow, det er ham der spiller storebror i numbers serien men han har også lavet film og efter min mening gjort det fremragende, blandt andet var han med i quiz show, den om det tvprogram i 50erne der snød og gav deltagerne svarene, og faktisk var han åbenbart den eneste der nægtede at deltage i brandos løjer under optagelserne til dr moreau og han udvandrede under trusler om at få ødelagt sin karriere og så videre. Jeg har også en hvor han spiller ham der skød lincoln, John wilkes boots tror jeg, tydeligvis en lille produktion men ganske god og langt langt mere seværdig end dr moreau.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2019, 04:02

Jeg støtter dig i modviljen mod Streep. Hende kan jeg heller ikke ret godt tage. :)

Jeg har ikke fulgt nok med til at have nogle jeg synes er undervurderede - men jeg har lidt medlidenhed med dem der endte i nogle meget bestemte roller hvis de havde lyst til at prøve noget andet også. Fx Dirch Passer og Kirsten Walter og den slags.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Sophies-mor » 20. feb 2019, 05:29

De fleste danske er dødssyge.
Men det må man nok ikke sige.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Purple Haze » 20. feb 2019, 07:26

Kevin Heart & Streep er på listen over folk der kan gøre jeg vælger en film fra, som jeg ellers gerne ville se.

Synes der er nogle skuespillere der muligvis godt kunne være gode i andre roller en dem de altid bliver castet i, hvor de ofte ikke får chancen.
Eksempelvis Jack Black, The Rock og dengang han var aktiv Jim Carrey.
Og så er der dem der er type castet og passer perfekt til den slags roller, hvor jeg ikke tænker de vil være gode i andet, fx Jason Stratham & Jennifer Anniston (men man kan selvfølgelig blive overrasket).

Der er en del skuespillere jeg tænker godt kunne “gøre mere” end de gør, men synes ofte de stille og roligt bliver mere og mere synlige.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. feb 2019, 07:33

Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Studsgaard » 20. feb 2019, 08:04

Purple Haze skrev:Kevin Heart & Streep er på listen over folk der kan gøre jeg vælger en film fra, som jeg ellers gerne ville se.

Synes der er nogle skuespillere der muligvis godt kunne være gode i andre roller en dem de altid bliver castet i, hvor de ofte ikke får chancen.
Eksempelvis Jack Black, The Rock og dengang han var aktiv Jim Carrey.
Og så er der dem der er type castet og passer perfekt til den slags roller, hvor jeg ikke tænker de vil være gode i andet, fx Jason Stratham & Jennifer Anniston (men man kan selvfølgelig blive overrasket).

Der er en del skuespillere jeg tænker godt kunne “gøre mere” end de gør, men synes ofte de stille og roligt bliver mere og mere synlige.

The rock medvirker da i mange forskellige slags film?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 08:30

Purple Haze skrev:Kevin Heart & Streep er på listen over folk der kan gøre jeg vælger en film fra, som jeg ellers gerne ville se.

Synes der er nogle skuespillere der muligvis godt kunne være gode i andre roller en dem de altid bliver castet i, hvor de ofte ikke får chancen.
Eksempelvis Jack Black, The Rock og dengang han var aktiv Jim Carrey.
Og så er der dem der er type castet og passer perfekt til den slags roller, hvor jeg ikke tænker de vil være gode i andet, fx Jason Stratham & Jennifer Anniston (men man kan selvfølgelig blive overrasket).

Der er en del skuespillere jeg tænker godt kunne “gøre mere” end de gør, men synes ofte de stille og roligt bliver mere og mere synlige.


Jim Carrey er aktiv, men han har lavet mange andre film end komedier de senere år, blandt andet udgav han en dokumentar om hvordan han forberedte sig på en ret mørk figur der skulle være ret hård kost at se.
Han har også fået kæmpe ros for de dramatiske roller han efterhånden har haft en del af.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf catnip » 20. feb 2019, 08:36

Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er en "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.
Senest rettet af catnip 20. feb 2019, 11:57, rettet i alt 1 gang.
6
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Sophies-mor » 20. feb 2019, 09:30

catnip skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.

Han var da tåkrummende i Herrens veje? Og ikke bare pga det elendige manus.
:tie:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf hotlips » 20. feb 2019, 09:44

catnip skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.


Jeg synes at Mads Mikkelsen er god på dansk, men det er lidt for stift og tydeligt det ikke er hans modersmål på engelsk.

Og jeg synes også Lars Mikkelsen ihvertfald hidtil har været undervurderet, nu vandt han en Emmy så mon ikke det er slut med det nu men jeg synes han er virkelig god, han har spillet alle mulige mærkelige roller, i strisser på Samsø var han den lokale særling, i krøniken var han kragh og en rigtig kold skid, i edderkoppen var han den naive bror Ole,.. Og så er det jo ham der lægger stemme til brandmand Sam, det er store sager for de små, og jeg må sige at det gør han også godt, han er hverken flad eller hysterisk som mange af de der lægger stemme til børmetv i Danmark, hans kone, Anette støvlebæk er også med i brandmand Sam, jeg har det stramt med hende som skuespiller men som stemme er det lige før jeg går ud og hænger mig hvis jeg skal høre på hende.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf catnip » 20. feb 2019, 09:47

Sophies-mor skrev:
catnip skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.

Han var da tåkrummende i Herrens veje? Og ikke bare pga det elendige manus.
:tie:


Det er jeg virkelig uenig i.
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Sophies-mor » 20. feb 2019, 10:09

catnip skrev:
Sophies-mor skrev:
catnip skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Mads Mikkelsen er stærkt overvuderet IMO. Han har lavet en eller to film jeg synes der var noget værd. Men mest af alt får jeg bare røde knopper, i flere forskellige farver af ham. Han virker så selvhøjtidelig (hmm, er det et ord? :gruble:) Og jeg står helt af når han snakker engelsk, han lyder som om han altid har en stor varm kartoffel i munden.


Det er han også.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig. Synes han er "flad" skuespiller uden dybde og troværdighed i de roller han har. Han er så fandens monoton.

Hans bror, Lars, derimod synes jeg er undervurderet. Han har alle de kvaliteter Mads ikke har.

Han var da tåkrummende i Herrens veje? Og ikke bare pga det elendige manus.
:tie:


Det er jeg virkelig uenig i.

Det har du så sandelig også lov til :)
Jeg forbeholder mig bare retten til at mene det modsatte i dette tilfælde.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Misantropen » 20. feb 2019, 10:16

En blanding af dårlige/irriterende og deraf overvurderede skuespillere. Meget af det skyldes sikkert også dårlige instruktører.

Danske:
Lisbeth Dahl
Sonja Richter
Amalie Dollerup
Mille Dinesen
Mia Jexen
Mathilde Norholt
Stine Stengade
Julie Zangenberg
Christiane Schaumburg-Müller mindes jeg også er dårlig, men det er mange år siden jeg har set noget med hende.

Thure Lindhardt
Erik Clausen 

Udenlandske:
Angelina Jolie
Sarah Jessica Parker
Sandra Bullock
Keira Knightley
Eva Longoria

Adam Sandler
Kevin James
David Caruso
Vin Diesel
Charlie Sheen
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Over- og undervurderede skuespillere.

Indlægaf Kruspersille » 20. feb 2019, 11:36

Nicolas Cage! Han har kun et udtryk. Det samme gør sig gældende for Kristen Stewart.
Og så er der de skuespillere, der altid overspiller, som f.eks. Jack Black og Cameron Diaz, fravælger altid film, hvis de er med.
Og så synes jeg ikke Daniel Radcliffe er en ret god skuespiller. Det irriterer mig, de gange jeg har set Harry Potter, at de ikke har fundet nogle bedre børneskuespillere i hovedrollerne (kan nu meget godt lide Emma Watson).
2

Tilbage til "Film og TV"