Ted bundy tapes på Netflix

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf hotlips » 25. jan 2019, 02:34

Hvem har set den serie og hvad tænker I om det, er det første gang i har hørt historien eller hvordan.. Og hvis ikke hvad fik i så ud af det?

Jeg har nørdet seriemordere i mange år, så sådan rent informations mæssigt var der ikke så meget nyt for mig, men jeg synes der var sat et ret godt perspektiv på mediernes rolle i hans tilfælde, de har ellers villigt solgt historien om den her flotte fyr der var enhver svigermors drøm og kritikere har primært fokuseret på at han fik for meget taletid i pressen og lov til at give den gas som en anden celebrity, men jeg synes de fik vist ganske effektivt at det ikke bare var noget han gjorde, man kan mange gange høre journalisterne griner højlydt af hans jokes og man kan også se det flere gange er anklagen der stiller sig op foran pressen og vil lege spontan pressekonference hvor bundy så også sørger for at få taletid..det er heller ikke svært for pressen ved jo det forekommer og står bare og venter på det.

Men jeg syntes de gik for let hen over at det mest kompromitterende bevis var af en type der er blevet afvist som brugbar idag og jeg ville egentlig gerne have hørt mere om hvad de ellers havde af beviser for mordene i Florida, som jeg så det fremstod det nærmest som om det var bidemærket og et øjenvidne han gik forbi på en trappe om natten han blev dømt på men det må jeg lige have læst på.

Jeg syntes det var en interessant detalje at 7 ud af 8 vidner nægtede at have set ham i parken hvor han tog to piger samme dag, for det ved vi jo de havde, men vidner er upålidelige og det er også noget man er meget mere opmærksom på idag end den gang,så selvom jeg ikke er i tvivl om at han var skyldig i alt hvad han var mistænkt for og formentlig mere så ville jeg godt have haft de havde fået set lidt mere på om han overhovedet burde være dømt i den første retssag, den er altid lidt blevet solgt som noget der bare skulle overstås da først han var fanget og det er nyt for mig at det måske ikke helt hang sådan sammen.

Når det nu var en serie alligevel så kunne jeg bare godt have brugt et afsnit mere, så kunne man også være kommet bedre rundt om at der var flere i hans omgangskreds der ringede og opgav ham som potentiel morder og at han dybest set levede af at være småforbryder.. Og så var der også lige det med nekrofilien, selvom det er hammer ulækkert at høre om så synes jeg det siger noget væsentligt om hvor sindssyg en mand der er tale om, for han var ikke bare nekrofil, allerede inden de fangede ham havde man beviser for at gerningsmanden flere gange vendte tilbage til ligene for at have sex med dem, han gav dem forskelligt tøj på og sminkede dem og han holdt først op når ligene blev så opløste at det ikke var fysisk muligt længere.
Nogle af de efterforskere der har talt meget med ham mener at skammen over det var den primære årsag til at han anså det for utænkeligt at tilstå og så meget som han gik op i sin ydre optræden tror jeg ikke det er helt forkert.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf hotlips » 26. jan 2019, 18:52

Problemet med at få alle historierne med er antallet, der er simpelthen så mange, men man kunne selvfølgelig godt konstruere en anden type serie hvor det bliver gennemgået, det vil sikkert trække seere og utvivlsomt også mig men jeg tror det er svært uden så at komme for meget ind på hvad der egentlig blev gjort ved de enkelte og selvom det er længe siden så er det godt nok hård kost at lave en serie hvor der bliver fortalt om hvem der blevet fundet i sin seng hvor han havde brækket et ben af sengen, smadret hendes hoved med det og så stukket det op i hende, det sad der stadig da hendes roommate løftede dynen for at se hvorfor hun ikke svarede og der var blod på dynen.

Efter man begyndte at finde lig stod det også ret hurtigt klart at han udover at have skåret hovedet af havde udsat dem for en anden behandling end kroppen, det skyldtes han i perioder af ukendt længde har haft et eller flere af gangen i sin lejlighed hvor han har misbrugt dem til sex.
Hvordan man så end lige synes det bør formuleres, jeg ved faktisk ikke om det stadig hedder nekrofili i den form.

Med så mange ofre så bliver det nok bare noget presset at få ret meget med i fire afsnit, men selvom jeg synes de har gjort et godt job i at vise han ikke bare var så skide sympatisk, så kunne de godt have ofret to minutter af retssags optagelser og så fortalt om den side af ham, han sagde selv flere gange at det er det ultimative ejerskab at eje en død så det må have været en ganske væsentlig del af hans bevæggrund, i det ene afsnit lod de ham jo faktisk sige at det var for at hun ikke skulle kunne identificere ham at han slog den første ihjel efter han havde voldtaget hende, men hun var en af dem hvor hovedet blev fundet i en anden tilstand end kroppen og det burde man ikke have ladet stå uimodsagt.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf Fynerfin82 » 26. jan 2019, 19:55

Jeg vidste stort set ikke andet end at han var seriemorder inden jeg så serien.

Jeg synes serien var meget interessant, men kunne godt have ønsket mig nogen flere oplysninger om hans liv. Han må jo f.eks. have haft nogen jobs. Og hans færden rundt i USA. Jeg tror der var langt flere ofre end de 30 man snakker om i serien, på et tidspunkt i serien siger en af dem, der har snakket med ham, at han adspurgt om de har fundet alle hans ofre, svarer "it's a tree digit number". Men det kommer de ikke mere ind på end den kommentar.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 30. jan 2019, 19:00

For satan, en klam fyr! Vidste ikke så meget, men er nu blevet væsentligt klogere- og chokeret over hvor sygt et sind kan være!
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf hotlips » 31. jan 2019, 06:04

Rosa Espinosa skrev:Det var ikke hvordan de døde jeg ville høre om, synes bare at de godt kunne have fortalt en lille bitte smule mere om kvinderne fx hvem de var som person, hvad deres ønsker for fremtiden var osv. Måske de kunne have noget familien/venner ind over.


Det har jeg svært ved at se pointen i, en af de mest kendte bøger om ham hedder the deliberate stranger, altså at han med vilje var fremmed, og ikke kendte dem i forvejen, det er der bred enighed om at han har lagt stor vægt på, så man ved sådan set at det ikke havde nogen relevans for ham hvad de var som personer.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf hotlips » 31. jan 2019, 06:22

Fynerfin82 skrev:Jeg vidste stort set ikke andet end at han var seriemorder inden jeg så serien.

Jeg synes serien var meget interessant, men kunne godt have ønsket mig nogen flere oplysninger om hans liv. Han må jo f.eks. have haft nogen jobs. Og hans færden rundt i USA. Jeg tror der var langt flere ofre end de 30 man snakker om i serien, på et tidspunkt i serien siger en af dem, der har snakket med ham, at han adspurgt om de har fundet alle hans ofre, svarer "it's a tree digit number". Men det kommer de ikke mere ind på end den kommentar.


Han anslog selv der ikke var en eneste ting i hans besiddelse han ikke havde stjålet eller købt for penge lænset fra stjålne kreditkort. Det har han formodentlig også levet af i lange perioder og det er nok også med til at det er så svært at spore ham, der er stadig flere år sammenlagt hvor man ikke aner hvor han har befundet sig.

Der ligger en ret god liste over ofre i åbne sager hvor han er en realistisk mistænkt, under ofre på wiki, og så sent som i 2016 blev der lavet dnatests på spor, hvor svaret var inkonklusivt, men der arbejdes altså stadig på det når man har en mulighed og teknologien bliver hele tiden bedre, så man kan da håbe for familiernes skyld.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf Fynerfin82 » 31. jan 2019, 06:55

Han var bare en virkelig hyggelig fætter :puke: Den del synes jeg godt kunne have været med, samt det med at der potentielt er langt flere ofre end hvad de nævner. Men det er uhyggeligt, hvordan en så syg mand alligevel på nogen punkter i perioder virker helt normal.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf Lykke » 5. feb 2019, 19:24

Jeg havde ikke hørt om ham før. Men særligt spændende er den dokumentar nu ikke lavet. Den har nu alle muligheder for at være godtnok fortalt, men synes det er blevet for langtrukkent. Tror det meget er de interviews de har med, som om de bare er med for at være med.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Ted bundy tapes på Netflix

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. feb 2019, 07:01

Jeg er meget enig med startindlægget.

Faktisk var det en hæmsko for mig, at jeg slet ikke kan se det imponerende eller spændende med "den pæne side" af Bundy. Jeg var irriteret på ham fra start og fandt ham sådan lidt kikset og taberagtig, hvilket dem, der havde kendt ham tidligt i livet, sjovt nok også gjorde. At han senere kunne charme en hel del mennesker med et jakkesæt, et selvglad smil og en halv universitetsgrad, forstod jeg ikke rigtig, medmindre jeg ser det i en amerikansk småborgerlig kontekst. Det er dog stadig vildt, at så billige virkemidler kunne give så meget goodwill. Pinligt, faktisk.

Jeg ville også gerne have hørt mere om beviserne og om hvordan de ti(?) ukendte kvinder landede på listen over ofre. Skete det på baggrund af Bundys tilståelse, fund, der ikke har kunne identificeres eller en blanding?

Jeg kendte godt navnet Ted Bundy på forhånd, og hvad han var blevet berømt for, men ikke mere end i overskrifter. Faktisk tror jeg, at jeg meget svagt kan huske i sin tid at have læst eller set noget om, at nu var han blevet henrettet.
1

Tilbage til "Film og TV"