Jomfruernes klub

Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Jomfruernes klub

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 12. nov 2018, 21:16

Andre der ser det? Jeg synes godt nok det er nogle modige unge fyre, der har meldt sig på banen!
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Misantropen » 12. nov 2018, 22:24

Ja. Jeg synes det er et fint program.

Jeg kan især godt lide måden programmet er bygget op og hvordan fokus ikke kun er på at de ikke har haft sex, men lige så meget hvorfor og hvordan de kan komme udover deres generthed m.m. på den god og holdbar måde(så de også kan bruge det efter programmet)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Tilly » 13. nov 2018, 15:13

Jeg synes også at det er nogle rigtig fine programmer, og jeg synes virkelig at fyrene er super modige!

Jeg synes ham der hedder Joachim siger noget rigtig fint i første program: “Jeg blev overrasket. Jeg troede som udgangspunkt, at der kun var én type. Og det er dem, som simpelthen ikke er i stand til at finde en partner".

Det er lidt tankevækkende at han faktisk selv bliver overrasket at voksenjomfruer kan være mange forskellige typer, og at der kan være forskellige årsager. Det handler ikke kun om "mulighed" for sex som det blev omtalt i en anden tråd her på Debatten. Og jeg synes at det er rigtig godt at programmerne belyser det.

Ham den unge fyr (kan ikke huske hvad han hedder), er nok ham der lever mest op til mine "fordomme" om fyre der kan have svært ved at "lave damer" (jeg mener det er sådan han selv udtrykker det :D ), hvorimod de 3 andre fyre måske er mere overraskende.
3
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Liou » 13. nov 2018, 17:38

Jeg ser det af lige dele nysgerrighed og indlevelse. Det er endog meget modigt at gå på landsdækkende tv med den slags, for det er et tabu, hvad end folk har lyst til at indrømme det eller ej. Det er den virkelighed voksenjomfruer lever med. Programmet er rigtig godt skruet sammen, og har fundet nogle mænd, der er jomfruer af forskellige årsager. Jeg føler med hver og en af dem. Den ene burde jo slet ikke være jomfru. Han er veltalende, pæn og ville formentlig sagtens kunne finde en pige at knalde med, hvis det var det han ville. Men det er reelt ikke det, hans kamp i programmet handler om... den handler om at kunne acceptere sin egen seksualitet. Så er der fyren med fuldskægget (var det Mark han hed?). Han er umiddelbart den, jeg nok har nemmest ved at identificere mig med, da hans situation ikke er fuldstændig ulig det jeg har oplevet. Hans kamerats beskrivelse af ham, lyder som noget, min bedste ven kunne have sagt om mig for et par år siden. Når tiden går, og man ikke har den nødvendige erfaring, bliver det modsatte køn lidt en fremmed race. Man vælger at lukke ned - selv hvis de skulle vise interesse, fordi man er pisse bange for at blive såret. Jeg er enig i, at den unge blonde fyr, nok mest er den, der lever op til stereotypen på voksenjomfruen. Han er sød men sådan lidt for kikset og ivrig samtidig med han åbenlyst er skræmt, når det virkelig gælder. Men som programmet belyser, kan der være rigtig mange gode grunde til, at man kan ende i den situation. Jeg synes de alle 4 virker som nogle sympatiske fyre, og jeg håber de får held med det.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 13. nov 2018, 19:14

Liou skrev:Jeg ser det af lige dele nysgerrighed og indlevelse. Det er endog meget modigt at gå på landsdækkende tv med den slags, for det er et tabu, hvad end folk har lyst til at indrømme det eller ej. Det er den virkelighed voksenjomfruer lever med. Programmet er rigtig godt skruet sammen, og har fundet nogle mænd, der er jomfruer af forskellige årsager. Jeg føler med hver og en af dem. Den ene burde jo slet ikke være jomfru. Han er veltalende, pæn og ville formentlig sagtens kunne finde en pige at knalde med, hvis det var det han ville. Men det er reelt ikke det, hans kamp i programmet handler om... den handler om at kunne acceptere sin egen seksualitet. Så er der fyren med fuldskægget (var det Mark han hed?). Han er umiddelbart den, jeg nok har nemmest ved at identificere mig med, da hans situation ikke er fuldstændig ulig det jeg har oplevet. Hans kamerats beskrivelse af ham, lyder som noget, min bedste ven kunne have sagt om mig for et par år siden. Når tiden går, og man ikke har den nødvendige erfaring, bliver det modsatte køn lidt en fremmed race. Man vælger at lukke ned - selv hvis de skulle vise interesse, fordi man er pisse bange for at blive såret. Jeg er enig i, at den unge blonde fyr, nok mest er den, der lever op til stereotypen på voksenjomfruen. Han er sød men sådan lidt for kikset og ivrig samtidig med han åbenlyst er skræmt, når det virkelig gælder. Men som programmet belyser, kan der være rigtig mange gode grunde til, at man kan ende i den situation. Jeg synes de alle 4 virker som nogle sympatiske fyre, og jeg håber de får held med det.

Her er jeg helt enig. Det virker som om han ingen ide har om hvad han skal gøre. Altså, man tager ikke på strøget en eftermiddag for at møde damer. Og så har han for alvor brug for en make over og en næsetrimmer.
Den anden fyr- ham der tager til det der arrangement for enlige, virker på en måde som om han er en gammel mand i en ung mands krop.
1
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Liou » 13. nov 2018, 20:32

Jacobsen81 skrev:
Liou skrev:Jeg ser det af lige dele nysgerrighed og indlevelse. Det er endog meget modigt at gå på landsdækkende tv med den slags, for det er et tabu, hvad end folk har lyst til at indrømme det eller ej. Det er den virkelighed voksenjomfruer lever med. Programmet er rigtig godt skruet sammen, og har fundet nogle mænd, der er jomfruer af forskellige årsager. Jeg føler med hver og en af dem. Den ene burde jo slet ikke være jomfru. Han er veltalende, pæn og ville formentlig sagtens kunne finde en pige at knalde med, hvis det var det han ville. Men det er reelt ikke det, hans kamp i programmet handler om... den handler om at kunne acceptere sin egen seksualitet. Så er der fyren med fuldskægget (var det Mark han hed?). Han er umiddelbart den, jeg nok har nemmest ved at identificere mig med, da hans situation ikke er fuldstændig ulig det jeg har oplevet. Hans kamerats beskrivelse af ham, lyder som noget, min bedste ven kunne have sagt om mig for et par år siden. Når tiden går, og man ikke har den nødvendige erfaring, bliver det modsatte køn lidt en fremmed race. Man vælger at lukke ned - selv hvis de skulle vise interesse, fordi man er pisse bange for at blive såret. Jeg er enig i, at den unge blonde fyr, nok mest er den, der lever op til stereotypen på voksenjomfruen. Han er sød men sådan lidt for kikset og ivrig samtidig med han åbenlyst er skræmt, når det virkelig gælder. Men som programmet belyser, kan der være rigtig mange gode grunde til, at man kan ende i den situation. Jeg synes de alle 4 virker som nogle sympatiske fyre, og jeg håber de får held med det.

Her er jeg helt enig. Det virker som om han ingen ide har om hvad han skal gøre. Altså, man tager ikke på strøget en eftermiddag for at møde damer. Og så har han for alvor brug for en make over og en næsetrimmer.
Den anden fyr- ham der tager til det der arrangement for enlige, virker på en måde som om han er en gammel mand i en ung mands krop.


Jeg tror helt sikkert også en make-over kunne gøre underværker for ham. Han er ikke grim - bare kikset. Hvis han tabte sig lidt, fjernede eller i hvert fald fik rettet på skægget, fik en bedre frisure og en ny garderobe... han ville være uigenkendelig. Men han bliver nødt til også at lærer spillets regler, og så skal han selvfølgelig arbejde med nervøsiteten. Men det lærer man kun ved at hoppe ud i det, så i den forstand, kan jeg faktisk godt lide hans entusiasme, som er sådan lidt mere "Jeg tager fanme tyren ved hornene", hvor de andre går meget mere forsigtige til værks. Men selvfølgelig er der nogle meget dybe sociale barriere, der måske er værd at fixe først nogle gange, og i den forstand kan det som sådan også være fornuftigt nok at reflektere, starte med bare at snakke med fremmede i et mere trygt miljø, eller få de mennesker, der kender en bedst, til at analysere ens adfærd. Nogle gange hjælper det at høre den slags ting fra sine omgivelser, selvom man måske dybest set godt selv ved det. Faren ved at gå forsigtig til værks er så selvfølgelig, at man ikke rigtig kommer nogle vegne. Og det her er en ting, der bare ikke bliver nemmere med tiden. Ikke fordi døren ikke for altid vil stå åben, for selvfølgelig vil den det. Men tiden kan være ens værste fjende i den forstand, at man mere og mere bare bliver overbevist om, at man ikke kan gøre det, og at man er fundamentalt anderledes end andre mennesker.
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf TomKah » 13. nov 2018, 21:20

Jeg har kun set det første afsnit. Jeg synes egentlig de alle tre - undtagen ham der er homo - minder om størstedelen af de mænd jeg kendte som ung. Men hey... jeg gik på DTU. Dengang var det kun et sted for kiksede typer.
De fleste ender med at vokse fra og hvis de er heldige møder de en sød sygeplejeske eller lign.
Der er da ikke noget i vejen med en sød og følsom fyr.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 18. nov 2018, 17:18

Gad vide om ham molekylærbiologen har en snert af asperger.. og ham den rødhårede- man går ikke specialklasse fordi man er indadvendt. Der må da være noget andet. Og til sidst- det bliver da vanskeligt for ham der læser psykologi at være psykolog, hvis han undgår øjenkontakt med folk han ikke kender.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Tilly » 18. nov 2018, 20:09

Jeg synes både det er lidt sjovt, og synd, at Nikolaj tror at han skal tage til banko for at score damer. I det hele taget synes jeg det er synd at han er så socialt handicappet når det handler om at komme i kontakt med piger. Og jeg synes at det er synd at hans venner ikke hjælper ham lidt mere på vej...
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Miss_no_More » 18. nov 2018, 20:12

Jeg får så ondt af ham "homoen". Det virker som om, han inderst inde godt ved, han er til mænd men bare ikke vil acceptere det.
Han er virkelig i kamp med sig selv. Bare der hvor han er inde på LGBT-siden... :trist: Det er synd at se.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Misantropen » 19. nov 2018, 03:09

Smiling_Goat skrev:Jeg forstår ham slet ikke. Han ved det jo godt.

Han bliver ved med at væve rundt i, at det ville være så meget bedre, hvis han bare kunne være sammen med en pige, samtidig bliver han ved med at sige, at han kun er interesseret i mænd. Jeg synes det virker navlepillende på én eller anden måde.

Hvis du vil være sammen med en pige. Så vær sammen med en pige.
Hvis du hellere vil være sammen med en mand. Så vær sammen med en mand.

Duer det ikke, så prøv noget andet.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det behøver være så svært.

Det er svært at komme ud som homoseksuel, det forstår jeg godt. Det er bare svært for mig at forstå, at man kan have svært ved det OG fortælle åbent og bredt om det på landsdækkende tv. Det hænger bare ikke sammen i mit hoved.

Måske handler det om anerkendelse. At han har brug for at vide det er okay hvis han er homo og ikke man er homo, som i alle andre.

Hvis jeg sammenligner med mine homoseksuelle venner har de især tøvet med at være åbne om det overfor fremmede, pga. fordomme m.m., selvom deres familie og venner ikke har haft et problem med det. I så fald er det bare nemmere at være heteroseksuel og ikke stikke for meget ud. Måske er det omvendt for ham. Hvis han ikke har den støtte og ubetingede kærlighed fra venner og familie kræver det måske en anden overvindelse at erkende det fordi han er bange for at skuffe sune forældre fx.

Jeg kan ikke huske om han nævner noget om det i de to første afsnit.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf Misantropen » 19. nov 2018, 03:30

Jacobsen81 skrev:Den anden fyr- ham der tager til det der arrangement for enlige, virker på en måde som om han er en gammel mand i en ung mands krop.

Han minder mig om en ung Jakob Stegelmann :D

1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2018, 04:20

Tilly skrev:Jeg synes både det er lidt sjovt, og synd, at Nikolaj tror at han skal tage til banko for at score damer. I det hele taget synes jeg det er synd at han er så socialt handicappet når det handler om at komme i kontakt med piger. Og jeg synes at det er synd at hans venner ikke hjælper ham lidt mere på vej...


Jeg ser det for første gang nu. Og af alle 4 er han nok den som jeg tænker der gør det sværrest for sig selv. Han mangler i den grad sociale kompetencer og har slet ikke en realistisk tilgang til hvordan og hvorledes. Han fremstår i virkeligheden mere usympatisk end kikset, selvom jeg godt er klar over at det kommer af usikkerhed og at han er så socialt handicappet.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf HappyPaww » 19. nov 2018, 11:57

Det er egentlig sjovt, for Mark og Kasper slår mig ikke som de klassiske “voksenjomfruer” som Nicolai og Joachim mere er.

Mark synes jeg faktisk er ret sød, og som en type som mange da godt kunne finde charmerende :lun:

Kasper er jo virkelig pæn!

Ja jeg er nok mest overrasket :D
1
kasperJK
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. nov 2018, 13:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Jomfruernes klub

Indlægaf kasperJK » 20. nov 2018, 14:02

.
Senest rettet af kasperJK 20. nov 2018, 14:04, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Film og TV"