Yndlingsbørnetvfigurer eller værter.

Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Yndlingsbørnetvfigurer eller værter.

Indlægaf Nomnom » 2. sep 2018, 18:40

Bamse
Nana
Anna og Lotte
Hvad for en hånd
Omsen og momsen
Trolderik
Bullerfnis
Bubbibjørnene
Nisselægen David
Dyrene fra Lilleskoven
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Yndlingsbørnetvfigurer eller værter.

Indlægaf hotlips » 2. sep 2018, 19:24

Confucius skrev:
Animi skrev:General Dryptud :love:
Søren og Lotte var jeg også ret vilde med :lol:


Mange af mine morgener startede med nyhederne kl. 07.00 med Rita Lysholm på Kanal 2, og så var der Søren og Pernille (Aalund) bagefter, og så skulle jeg i skole. Pernille blev senere udskiftet med Lotte.

Jeg er gammel nok til at kunne huske Rasmus Radiomus og ti-i-syv om morgenen, selvom jeg sjældent hørte det. Tror aldrig jeg har mødt en person, som er født efter den kolde krig sluttede, der lyttede til den slags børneprogrammer som barn.


Jeg har hørt Rasmus radiomus da jeg var først i tyverne, jeg syntes musen var irriterende men der var tit en betjent med med en meget karakteristisk stemme, det var Jørgen dam der var trafikbetjent på skolerne i Gentofte og som var den første man havde når man startede i første klasse, vi havde ham i nogle uger om året til vi gik i 6. Eller 7. og allerede dengang var det jo ren nostalgi når man hørte den der specielle stemme.

Jeg har iøvrigt en noget yngre lillesøster og hun havde eet kasessebånd med på 3 uger i Frankrig, jeg kan stadig huske en pæn del af "jeg har en flue der hedder tue" "og" jeg er så glad for mit skumbad fordi det gør mig så skumglad" med Søren og Pernille.
De gjorde det egentlig okay, der har været mange der har været værre, og det der var om morgenen for børn før det var ret længe det flyvende hus, amerikansk bibelpropaganda for børn, det har altid undret mig at det var på kanal 2.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Yndlingsbørnetvfigurer eller værter.

Indlægaf kidkomb » 2. sep 2018, 20:24

hotlips skrev:
Confucius skrev:
Animi skrev:General Dryptud :love:
Søren og Lotte var jeg også ret vilde med :lol:


Mange af mine morgener startede med nyhederne kl. 07.00 med Rita Lysholm på Kanal 2, og så var der Søren og Pernille (Aalund) bagefter, og så skulle jeg i skole. Pernille blev senere udskiftet med Lotte.

Jeg er gammel nok til at kunne huske Rasmus Radiomus og ti-i-syv om morgenen, selvom jeg sjældent hørte det. Tror aldrig jeg har mødt en person, som er født efter den kolde krig sluttede, der lyttede til den slags børneprogrammer som barn.


Jeg har hørt Rasmus radiomus da jeg var først i tyverne, jeg syntes musen var irriterende men der var tit en betjent med med en meget karakteristisk stemme, det var Jørgen dam der var trafikbetjent på skolerne i Gentofte og som var den første man havde når man startede i første klasse, vi havde ham i nogle uger om året til vi gik i 6. Eller 7. og allerede dengang var det jo ren nostalgi når man hørte den der specielle stemme.

Jeg har iøvrigt en noget yngre lillesøster og hun havde eet kasessebånd med på 3 uger i Frankrig, jeg kan stadig huske en pæn del af "jeg har en flue der hedder tue" "og" jeg er så glad for mit skumbad fordi det gør mig så skumglad" med Søren og Pernille.
De gjorde det egentlig okay, der har været mange der har været værre, og det der var om morgenen for børn før det var ret længe det flyvende hus, amerikansk bibelpropaganda for børn, det har altid undret mig at det var på kanal 2.

Jeg kunne godt lide Det flyvende hus :love:
Men jeg var gammel (og åbenbart oplyst/klog) nok til at vide at det var kristent og at det var det det handlede om.
Religiøs blev jeg i hvert fald ikke af det, det var jo bare tegnefilm :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Yndlingsbørnetvfigurer eller værter.

Indlægaf Guilded_Lily » 3. sep 2018, 06:18

Hov - jeg var også ret vild med "Hvorfor uglen i hulen".
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Yndlingsbørnetvfigurer eller værter.

Indlægaf Ladysparrow » 3. sep 2018, 13:36

DetSorteCirkus skrev::lun:



Total yndlingsbørnetime - stortudede da hun fortalte at Sigurd var død... :whine:

Udover den og mange af de nævnte var jeg glad for:

Ludo - en ung Karl Bille og hans walkman :lun:
Østen for solen Vesten for månen
Manden fra Mormugao
Nana
Emil fra Lønneberg
Fragglerne
Vinden i Piletræerne
Den hvide sten
0

Tilbage til "Film og TV"