Hade børnetv og figurer..

Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Yossarian » 22. sep 2018, 19:11

Misantropen skrev:
HerErJeg skrev:
Misantropen skrev:"Body Bio" - Egentlig et fornuftigt program, men der blev godt nok ikke sparet på detaljerne! I det her afsnit ser man fx en gynækologisk undersøgelse og et kvindeligt underliv under og lige efter en fødsel. Det er fra starten af 90'erne så der er ikke noget photoshop, glatbarbering eller censurering som i dag. Jeg kan huske vi så serien i folkeskolen og at programmerne virkede ret overvældende/grænseoverskridende. Sikkert pga vores alder og manglende informationer inden. https://www.dr.dk/bonanza/serie/369/bod ... -pubertet- (Det er samme serie hvor de går ud af en stor skede i starten af et afsnit..)

Jeg syntes Body Bio var fantastisk. Hold nu kæft hvor Facebook var eksploderet hvis det var sket i dag. Det var jo ca kl 16 en helt almindelig hverdag, og ikke skyggen af advarsler overhovedet. Jeg tror devisen var, at det er sundt at lære noget nyt.

Hehe ja, det er lidt vildt at tænke på hvor lidt nøgenhed der nogle gange skal til før folk i dag bliver forargede. Det program handlede i det mindste om at lære, som du siger. Nøgenheden var bare en biting for budskabet.

Det ville være ret befriende og lærerigt for mange i dag hvis det var den slags programmer der blev vist når der er et eller andet tema med sex eller kroppen :gammel:

Jeg er ret sikker på at Puls(det ungdomsprogram på TV 2) en overgang også havde en ugedag hvor det handlede om sex :gruble: Jeg mindes at man bl.a. fik vist hvordan kondomer skal sættes på, men på agurker. Jeg kan ikke huske om man også lærte om onani i samme ombæring.
Jeg mener at kunne huske, at Transit eller et andet ungdomsprogram på det tidspunkt havde noget, der hed Sex-Box eller noget i den retning, og som jeg husker det, var det også ret eksplicit med kønsdele og nøgne mennesker, der var godt i gang med hinanden og det hele.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Maoam » 22. sep 2018, 19:25

Tip Tap Tønde og Sigurds Bjørnetime.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Misantropen » 22. sep 2018, 19:52

Yossarian skrev:
Misantropen skrev:
HerErJeg skrev:
Misantropen skrev:"Body Bio" - Egentlig et fornuftigt program, men der blev godt nok ikke sparet på detaljerne! I det her afsnit ser man fx en gynækologisk undersøgelse og et kvindeligt underliv under og lige efter en fødsel. Det er fra starten af 90'erne så der er ikke noget photoshop, glatbarbering eller censurering som i dag. Jeg kan huske vi så serien i folkeskolen og at programmerne virkede ret overvældende/grænseoverskridende. Sikkert pga vores alder og manglende informationer inden. https://www.dr.dk/bonanza/serie/369/bod ... -pubertet- (Det er samme serie hvor de går ud af en stor skede i starten af et afsnit..)

Jeg syntes Body Bio var fantastisk. Hold nu kæft hvor Facebook var eksploderet hvis det var sket i dag. Det var jo ca kl 16 en helt almindelig hverdag, og ikke skyggen af advarsler overhovedet. Jeg tror devisen var, at det er sundt at lære noget nyt.

Hehe ja, det er lidt vildt at tænke på hvor lidt nøgenhed der nogle gange skal til før folk i dag bliver forargede. Det program handlede i det mindste om at lære, som du siger. Nøgenheden var bare en biting for budskabet.

Det ville være ret befriende og lærerigt for mange i dag hvis det var den slags programmer der blev vist når der er et eller andet tema med sex eller kroppen :gammel:

Jeg er ret sikker på at Puls(det ungdomsprogram på TV 2) en overgang også havde en ugedag hvor det handlede om sex :gruble: Jeg mindes at man bl.a. fik vist hvordan kondomer skal sættes på, men på agurker. Jeg kan ikke huske om man også lærte om onani i samme ombæring.
Jeg mener at kunne huske, at Transit eller et andet ungdomsprogram på det tidspunkt havde noget, der hed Sex-Box eller noget i den retning, og som jeg husker det, var det også ret eksplicit med kønsdele og nøgne mennesker, der var godt i gang med hinanden og det hele.

Jeg kan ikke få det der Bonanza arkiv på DR's hjemmeside til at virke lige nu, men der er flere forskellige ungdomsprogrammer derinde hvor der ikke bliver lagt fingre imellem :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf dgd2007 » 23. sep 2018, 09:01

Yossarian skrev:Mumitroldene var noget af det værste. Det virkede bare sært, uhyggeligt og deprimerende. Jeg kunne slet ikke forholde mig til det. :forvirret:
[...]

Mine børn var ret glade for dem. De så dem fra tysk tv - og de kunne også godt lide sangene: "Hinter dem Bäumen und Bergen verborgen, da liegt momentan eine Welt ohne Sorgen" :lol:

De havde også fået læst bøgerne, så de kendte dem lidt i forvejen.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Ado » 23. sep 2018, 09:03

:sur: :tie:


Billede
1
Donna Martin Graduates!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf HerErJeg » 24. sep 2018, 04:35

Ado skrev::sur: :tie:


Billede

Jannie og Sigurd?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Ado » 24. sep 2018, 09:24

HerErJeg skrev:
Ado skrev::sur: :tie:


Billede

Jannie og Sigurd?



ja. :sur:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf DenBruneMunk » 24. sep 2018, 10:35

Lurende Peber skrev:Er Teletubbies dem “der ikke må nævnes”?
Undrer mig over, at de ikke er dukket op.

De burde ikke dukke op :)

Tidlige søndage, når man arbejdede eller bare gik sent iseng og tv't kørte, så var det da fin baggrundsstøj, selvom det aldrig er noget jeg ser.

Der findes værre figurer, som hende, Lola Jensen, på go' morgen Danmark som rådgiver forældre om børn, hun er simpelthen let at hade. Undskyld jeg kalder hende en figur :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf hotlips » 24. sep 2018, 12:30

Min lille kusine og senere min dreng var vilde med teletubbierne, jeg synes ikke de var så slemme og med tiden blev det helt umuligt ikke at synes bare lidt godt om dem når de var på og min lille dreng på et par år stod og gjorde sig sådan umage med at gøre det samme som den, så når hans yngling lala stod foran spejlet og gjorde ved så stod Benjamin meget koncentreret med armene over hovedet i bedste balletstil og forsøgte at løfte benene et af gangen ligesom lala, og helst uden at falde på sin lille blemås.

Der var han godt nok lige til at tage en marcipanbid af :dåne:
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf Afskylia » 24. sep 2018, 12:33

Foruden mange at de ævnte, kan jeg ikke holde Svampe Bob firkant ud..
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hade børnetv og figurer..

Indlægaf A 7 » 24. sep 2018, 18:58

Udsendelser med dukker var generelt noget crap. Jeg så serien med Anna og Lotte (Fredagsbio?), men det var pga. de der små film/indslag, der blev vist.
0

Tilbage til "Film og TV"