Lys i Mørke

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Lys i Mørke

Indlægaf icelady » 30. jun 2018, 15:47

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/oestjysk-i-god-udvikling-men-ikke-alle-holder-af-byfornyelsen

Kort indslag fra TV2 Østjylland med bla Birgit :D



Jeg har set alle udsendelser, og på den ene side synes jeg Birgit er sej, for hun giver sgu ikke op. :D Bla lejer hun en kran på et tidspunkt, for at vise, hvor højt Byens Hus bliver.


Der, hvor jeg synes hun slipper for nemt om ved det er, at hun (og manden, mens han stadig levede), forventede at de nye skulle komme til dem.
Så vidt jeg forstod, så deltog Birgit og manden i et par møder, men så blev de væk. Og når man bliver væk, så går ting ens næse forbi.


De passede Tuja-hjørnet, hvor bla dagplejere plejede at mødes og børnene kunne hygge. På et tidspunkt blev det hjørne fjernet, men om det var Birgit og manden, eller BaneDanmark der gjorde det, får vi aldrig præcist at vide.

Jeg synes de nye sagtens på et tidspunkt kunne have kontaktet Birgit og manden, og fortælle, at det fyrtårn slet ikke kom op på Tuja-hjørnet, som De Nye ellers havde foreslået, hvilket Birgit og manden blev meget fortørnede over.



Og så var der hende der var lokalformand for DF. Hun følte sig kørt ud på et sidespor, men tog kontakt til De Nye og kom ind over projektet igen.

Jakob (præstens mand) synes jeg fra start var træls; han ville bare fremad, fremad, fremad, uden at tage hensyn til andre (end dem, der var enige med ham.)



Hvis man vil have indblik i småbyers liv og borgernes indbyrdes forhold er serien ganske underholdende.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Patience » 30. jun 2018, 15:52

Dirtylittledevil skrev:
Kirstenkp skrev:
Jeg har faktisk skiftet sympati flere gangen i løbet af serien. Synes nemlig også at nogle af "de nye" var for meget med alt det politiker/magementsnak.....omvendt VAR der jo også røvsygt og forladtat køre ned ad Hovedgaden i den by......


Ja det er et stort dilemma. Faktisk var jeg tæt på at skrive at jo mere jeg tænkte over det, jo mere trælse fandt jeg dem allesammen :lol:
For Tuja-damen var jo heller ikke meget bedre med sin snak om at man burde lave flere ældreboliger. Som om DET kunne udvikle byen. Så kunne det blive sådan en plejehjemsby hvor alle over 85 valfartede til :lol2:


Det ville så nok også være dumt at bygge flere ældreboliger i en by hvor man ikke kan leje dem ud der allerede er. Boligforeningen har fået dispensation til at leje en del af deres ældreboliger ud som almindelige boliger fordi de havde stået tomme så længe.
Og ja, jeg bor i Mørke så jeg kender lidt til byen selvom jeg mest muligt holder mig for mig selv.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jun 2018, 15:54

Jeg ville ØNSKE jeg kunne få al sladder om hvorfor den der arkitekt røg ud af byen "med fynd og klem" eller hvad det var hun sagde i radioen. For i serien er han der jo stadig, selvom præstemanden siger noget med at han er en speciel type.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jun 2018, 15:58

Kirstenkp skrev:
Ja, det morede også mig :D
Tuja-damen (Birgit?) er jo simpelthen så selvhøjtidig og alt hvad de ikke selv har fundet på duer ikke. Men det var sgu alligevel også synd for dem, at deres verden med kikkert i stuen og "negere" på banen brød sammen.....


Hun præsenterede sig som "Birgit Poul E." når hun tog telefonen :lol: Jeg gad virkelig godt at have fulgt hende på jobbet som privatdetektiv :lol:
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Kirstenkp » 30. jun 2018, 16:01

Dirtylittledevil skrev:
Kirstenkp skrev:
Ja, det morede også mig :D
Tuja-damen (Birgit?) er jo simpelthen så selvhøjtidig og alt hvad de ikke selv har fundet på duer ikke. Men det var sgu alligevel også synd for dem, at deres verden med kikkert i stuen og "negere" på banen brød sammen.....


Hun præsenterede sig som "Birgit Poul E." når hun tog telefonen :lol: Jeg gad virkelig godt at have fulgt hende på jobbet som privatdetektiv :lol:



Ja :lol2: :lol2:
Vi fik da en smagsprøve, da de var i Århus og lede efter "gaven". Det var godt nok også sjovt......
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jun 2018, 16:05

Kirstenkp skrev:
Ja :lol2: :lol2:
Vi fik da en smagsprøve, da de var i Århus og lede efter "gaven". Det var godt nok også sjovt......


Gud ja :lol2: Hun fortalte da også lidt om alle de vilde oplevelser hun havde haft... (som sikkert skyldes at folk har været trætte af at have hende rendende med en kikkert i deres have). :lol2:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Lys i Mørke

Indlægaf icelady » 30. jun 2018, 16:07

Jeg fandt dog aldrig rigtig ud af, hvad der skete med kroen.

En lokal bilhandler (så vidt jeg forstod) havde købt den, og havde også startet den op i de sidste programmer, men man hører ikke om den fortsatte med at holde åben, eller om den lukkede.


Edit: Skal man tro på google, så er den stadig åben. Lidt forbløffende, det kan køre rundt, hvis det udelukkende er kro med udskænkning. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Patience » 30. jun 2018, 17:08

icelady skrev:Jeg fandt dog aldrig rigtig ud af, hvad der skete med kroen.

En lokal bilhandler (så vidt jeg forstod) havde købt den, og havde også startet den op i de sidste programmer, men man hører ikke om den fortsatte med at holde åben, eller om den lukkede.


Edit: Skal man tro på google, så er den stadig åben. Lidt forbløffende, det kan køre rundt, hvis det udelukkende er kro med udskænkning. :gruble:

Ja den er stadig åben. Jeg begriber heller ikke hvordan den kan overleve.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Darkman
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jul 2018, 08:52
Kort karma: 0

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Darkman » 6. jul 2018, 08:55

Dirtylittledevil skrev:
Lykke skrev:Søren Ryge er speakeren. Rædsomt! Virkelig.


Ja hvad sker der lige for hans stemme? Jeg synes han snøvler og har en mærkelig mislyd i munden, som en der bærer et gebis som ikke er ordentligt tilpasset :forvirret2:


Han stammer og derfor kommer han til at lyde lidt snøvlende.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Lys i Mørke

Indlægaf jeanett88 » 6. jul 2018, 19:36

Mistermor jeg elsker alt dit sladder!
Håber du snart skal til familiefest igen.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Artem » 6. jul 2018, 20:53

Jeg har kun set et par min og ellers læst om det, og det virker som et kedeligt program.

Men Søren Ryge er jo fra Djursland, hvor han bor i en lille by tæt på Mørke. Så det er noget lokalt fra hans nærområde, som han har valgt at lave nogle tv udsendelser om. Hvorfor DR har valgt at spilde penge på det ved jeg ikke. Men der jo åbenbart trods alt nogle seer til det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lys i Mørke

Indlægaf Juki » 6. jul 2018, 21:18

Mistermor skrev:Rygterne vil vide (jeg har lige været til familiefest) at præstens mand ikke er særlig populær. Jeg forstår dog ikke, hvorfor han får skyld for at tromle igennem og ikke høre folk; der blev jo lavet en forundersøgelse for mange penge i starten af projektet.

Var den der store træmand noget der var blevet undersøgt om ønsket af inden? Det var jo en hemmelighed i starten, så vidt jeg husker :gruble:

Hvad var det præcist den undersøgelse skulle undersøge? Jeg mindes der var noget med en masse penge til at undersøge hvor og hvordan man kunne friske byen op, men ikke så meget hvordan de fandt frem til hvilke muligheder for fornyelse der var. Hende konen var jo fx rundt og spørge borgerne om hvad de syntes om det der hjørne, om de havde et forhold til det og om de synes der skulle ske ændringer(eller hvordan det nu blev formuleret)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Film og TV"