Nybyggerne '18

Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Halldora » 25. feb 2018, 06:44

ajnaM skrev:Det irriterer mig i stigende grad, at de har så lidt tid til at løse opgaverne.

Jeg ser det grundlæggende ikke for 'dramaet' eller de finurlige personligheder. Jeg er også ligeglad med deres kæledyr, niveauet af søvnmangel og hvem der er den mest sociale nybygger - jeg ser det mest som et irriterende element, deltagerne er nødt til at spille med på, for at være likeable til afstemningen til allersidst.

Jeg ser det for håndværket, for anderledes løsninger, materialevalg - og hvad de gør, når de render ind i problemer. Og det er der alt, alt for lidt af i mine øjne. Jeg kunne eksempelvis godt tænke mig at se, hvordan de retter op, når de har lavet fejl? Noget af det ville man jo aldrig kunne leve med, så det skal jo laves om - gør de det selv? Og i så fald hvordan?

Og så kunne jeg godt tænke mig mere tid til at gøre det ordentligt. 5 dage til et badeværelse er jo en joke. Gav man dem 14 dage, gav det bedre mulighed for at se deres ideer blive til virkelighed på en fed måde.


Jeg er helt enig med dig - vil også hellere se på præcis det. Der kunne konceptet godt ændres gevaldigt.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 25. feb 2018, 07:33

Jeg er helt enig i det med tiden og det vi som seerer får præsenteret, jeg vil også hellere set dem som nybyggere end som sociale væsner. Men mht tid og at det er så komprimeret, sad jeg lige og tænkte over om TV2 betaler dem “løn” i den tid de bruger? :gruble: De kan jo ikke gå på arbejde og de bruger hvad, 4-5 uger i alt? Skulle de have mere tid, ville det så også blive væsentligt dyrere for TV2, altså hvis de lønkompenserer.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Filipai » 25. feb 2018, 08:30

Daine skrev:Jeg er helt enig i det med tiden og det vi som seerer får præsenteret, jeg vil også hellere set dem som nybyggere end som sociale væsner. Men mht tid og at det er så komprimeret, sad jeg lige og tænkte over om TV2 betaler dem “løn” i den tid de bruger? :gruble: De kan jo ikke gå på arbejde og de bruger hvad, 4-5 uger i alt? Skulle de have mere tid, ville det så også blive væsentligt dyrere for TV2, altså hvis de lønkompenserer.

Husker det som at de ikke kompenserer ikke for lønnen. Hvis man gjorde det over længere tid kunne man måske have mulighed for at passe sit arbejde. Da vi var til casting i sin tid var det noget de pointerede at man skulle have mulighed for at holde ferie eller orlov.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 25. feb 2018, 08:52

Filipai skrev:
Daine skrev:Jeg er helt enig i det med tiden og det vi som seerer får præsenteret, jeg vil også hellere set dem som nybyggere end som sociale væsner. Men mht tid og at det er så komprimeret, sad jeg lige og tænkte over om TV2 betaler dem “løn” i den tid de bruger? :gruble: De kan jo ikke gå på arbejde og de bruger hvad, 4-5 uger i alt? Skulle de have mere tid, ville det så også blive væsentligt dyrere for TV2, altså hvis de lønkompenserer.

Husker det som at de ikke kompenserer ikke for lønnen. Hvis man gjorde det over længere tid kunne man måske have mulighed for at passe sit arbejde. Da vi var til casting i sin tid var det noget de pointerede at man skulle have mulighed for at holde ferie eller orlov.

Ok, godt med lidt insiderviden :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Aesel82 » 25. feb 2018, 12:46

Rosa Espinosa skrev:Kunne ikke forestille mig at parret med børnene, flytter hele deres liv som er i Randers til Sjælland for at bo i en lille lejelighed, hvor de alle deler ét rum. Det er nok mere bare en oplevelse for dem. Plus den kan jo altid sælges bagefter.



De er nu fra Gilleleje. Det er drengene, der er fra Randers.

Men jeg er i øvrigt enig. De sælger helt sikkert lejligheden, hvis de vinder.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Filipai » 25. feb 2018, 18:34

Rosa Espinosa skrev:
Aesel82 skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kunne ikke forestille mig at parret med børnene, flytter hele deres liv som er i Randers til Sjælland for at bo i en lille lejelighed, hvor de alle deler ét rum. Det er nok mere bare en oplevelse for dem. Plus den kan jo altid sælges bagefter.



De er nu fra Gilleleje. Det er drengene, der er fra Randers.

Men jeg er i øvrigt enig. De sælger helt sikkert lejligheden, hvis de vinder.


Jeg ville også sælge sådan en lille lejelighed og så bruge de 3,4 mil. på noget større. Og uden byggefejl :D


Du skal lige trække halvdelen fra. Sådan en præmie er desværre ikke skattefri, og så skal man også have penge til tinglysning og optage lån i den periode man overtager huset, og så en ejendomsmægler efterfølgende. Vi er nok nærmere nede i 1,5 agtigt. Men det er stadig en god del til en nyt hus :D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:05

Så er vi klar til at lave haver og altaner :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:06

De er heldige med det ikke står ned i stænger, det var jo ikke ligefrem lækkert vejr sidste år :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:07

Daine skrev:De er heldige med det ikke står ned i stænger, det var jo ikke ligefrem lækkert vejr sidste år :D

Nå, det fik jeg så skrevet lidt for tidligt :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:11

Det er også ret fedt, at altanerne ikke har et prelavet gulv, men at de selv skal i gang.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:19

Sådan ødelægger man en bil ...
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:26

Jeg synes egentlig, at det jordlod skulle være de to lejligheder med kun et uderum, der skulle få det op at køre - som en del af deres opgave.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 27. feb 2018, 19:31

Ej, hvor er jeg træt af alle de irriterende interviews og ligegyldige "fraklip" :cuss:

Det er da også helt vildt så meget det fylder i dag, er det ikke? Jeg føler slet ikke at jeg har et indtryk af hvad de laver og hvad de har planer om.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Juki » 27. feb 2018, 19:32

Daine skrev:Det er også ret fedt, at altanerne ikke har et prelavet gulv, men at de selv skal i gang.

Ja, det blev jeg også positivt overrasket over :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Nybyggerne '18

Indlægaf Daine » 27. feb 2018, 19:33

Juki skrev:Ej, hvor er jeg træt af alle de irriterende interviews og ligegyldige "fraklip" :cuss:

Det er da også helt vildt så meget det fylder i dag, er det ikke? Jeg føler slet ikke at jeg har et indtryk af hvad de laver og hvad de har planer om.

Enig. Og så den der ekstra opgave :rulle:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Film og TV"