TDC + Viasat, dig og TV

Brugeravatar
Førhen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11. dec 2015, 01:22
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf Førhen » 1. feb 2018, 11:55

Jeg har ingen tv-pakke, så alt hvad jeg ser går gennem computeren. Jeg ser meget DR, mest deres dokumentarer og lidt underholdning, ser næsten aldrig noget live.
På streaming siden shopper jeg rundt, i øjeblikket har jeg Amazon Prime Video, det er ikke verdens bedste streaming tjeneste, men hvis man, som jeg, er stor forbruger af twitch, kan det sagtens betale sig. Når der kører Game of Thrones har jeg HBO Nordic, og så opsiger jeg den og skifter til Viaplay eller Netflix, og binger så det jeg gider at se. Så jeg har normalt kun en streamingtjeneste af gangen, og skifter rundt som det passer mig.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23128

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf Aragorn » 1. feb 2018, 12:36

Nu er jeg bare ærlig, og så er jeg faktisk ligeglad med, hvorvidt det er sympatisk eller ej.

TV udbyderne giver mig intet jeg gider have, til penge jeg ikke gider bruge.

Jeg har en fornuftig internetforbindelse, og jeg lejer mig ind på en dedikeret server der fungerer som seedbox, hvortil jeg downloader piratmateriale. Jeg henter fra lukkede trackers, og streamer fra min seedbox med Kodi.

Jeg får alt materiale jeg ønsker, jeg får det hurtigere end hos de normale udbydere, jeg får materiale jeg ganske enkelt aldrig havde set hvis jeg skulle betale for det, fordi jeg ikke ville have vurderet det var pengene værd. Jeg behøver ikke at have en konto hos en håndfuld eller flere streaming tjenester.

Her kommer så misforståelsen: At pirateri er gratis. Det er det ikke. Jeg betaler hver måned for min server, og jeg donerer til de trackers jeg bruger. En anden misforståelse er, at pirateri er ringere kvalitet. Det er det ikke. Det er bedre. Det er mere stabilt og kvaliteten er højere end hos HBO eller Netflix. Det er aldrig nede.

Derudover er piraterne grundige. De er data-arkæologer.

Jeg forsøgte eksempelvis at fremskaffe Herbert Pundiks 'Mit Splittede Israel'. DR forklarede at de ville genudsende den på et tidspunkt, og henviste forøvrigt til producenten. Producenten takkede mig for at rose dokumentaren, men forklarede at DR ejede den, og at de ikke kunne sælge mig en kopi.

Til sidst henvendte jeg mig til mine pirat-venner, og der var sørme en person med adgang til statsbiblioteket. Han var så flink at rippe de to afsnit og uploade dem som .torrent.

Man kan se på det, som gemen krimanalitet. Det er det jo. Det er ulovligt, det er tyveri, organiseret kriminalitet etc.

Jeg ser således på det, at hvis nogen ønsker at se Herbert Pundik og søger oplysning, og vil lade Pundik velsigne dem med sin enorme viden om Israel, hvis der er nogen der rent faktisk ønsker at blive klogere - så er det nu muligt. Hvilket det ikke var før.

Piraterne bruger afsindigt mange kræfter på deres systemer. De er ildsjæle. De er kraftedme dygtige til det!

Forestil jer, hvis den energi og det talent de har, ikke var brugt ulovligt, eller at man fandt en måde at udnytte deres indsats på en lovlig måde. Det er slet ikke til at forestille sig, hvad de kunne udrette. Jeg er med på det er svært når de forskellige copyrightholders kommer i gang, men jeg garanterer at forbrugerne ville synes det var det bedste der nogensinde var sket dem.

Markedet ville afgøre det, hvis man kunne stille de to ting op for hinanden.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2018, 12:48

Vi er i en tidslomme her: "den store pakke" fra Yousee fungerer stadigvæk fint!

Billede
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf TomKah » 6. feb 2018, 05:47

Dr og Netflix.
Jeg synes ikke vi bruger Netflix nok og vi har også afmeldt det i perioder. Både mig og børnene kunne godt nøjes med DR.
Jeg ser stort set ikke TV og har det heller ikke kørende.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf Muuh » 6. feb 2018, 06:33

Vi har Yousee og har en gammel pakke, som ikke findes mere, derudover har vi netflix

Det er mest vores drenge på 12 og knap 14 der bruger tv'et, den store ser mest film på netflix
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf Studsgaard » 6. feb 2018, 06:53

Vi har en mellem pakke ved canal digital (parabol)
Og så har vi Netflix og via mandens mobilabonnement har vi HBO (og en del andet)

Vi der faktisk ikke ret meget flow tv, og i somme halvåret nedjusterer vi det også til den lille pakke.
Måske går der ikke ret lang tid inden vi helt afmelder, men jeg er ikke helt sikker på jeg kan undvære det helt, selvom det meget sjældent bliver brugt til bare at køre i baggrunden.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 6. feb 2018, 08:16

Vi er flyttet fra lejlighed på Amager til landejendom på midt-/Sydsjælland. Før havde vi den store tv-pakke + sportspakken gennem en lokalforening. Det var billigt og med en kanon kundeservice.
Nu da vi er flyttet er eneste mulighed parabol. Vi har så valgt basispakken som indeholder et mindre udvalg af kanaler.

Vi har tidligere haft Netflix og HBO, men har vist p.t ingen af delene. Vi har så også først lige fået sat mobilt bredbånd til, så ved ikke om det er stabilt nok til at streame. Men det finder vi ud af.
I løbet af året får vi så fiber og kan hvis vi ønsker skifte til det.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf JoyNips » 6. feb 2018, 08:36

Vi har yousee, den store pakke - min kæreste ser en del sport. Derudover har vi HBO og Netflix.
Vi ser mest flow-tv, men streamer lidt serier og film også.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: TDC + Viasat, dig og TV

Indlægaf Tux » 12. feb 2018, 09:34

TDC trækker købstilbuddet på MTG tilbage:
https://politiken.dk/medie/art6336434/M ... øbe-TV3-co.
0

Tilbage til "Film og TV"