Koden til kærlighed

Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Lykke » 30. jan 2018, 12:09

Movita skrev:
Lykke skrev:Ej jeg bliver så trist i forhold til ham hippietypen/kollektiv-manden. Tror måske ikke han skulle have været med i sådan et program.

Det blev jeg også helt trist over. Han ønskede det virkelig så meget, at han nærmest så følelser fra hende,der ikke var der.


Så lige han havde skrevet et langt fb-opslag om sit kokainmisbrug.
Det virkede nemlig som om han ønskede det alt for meget.
Men hun var jo også sød, men der tror jeg også alderen gør noget. Hvordan i helvede skulle man lære hinanden at kende med en roomie i rummet hele tiden. Ej jeg tror ikke sådan et program kan fungere.

Er det et eller to par fra gift ved første blik som har holdt?
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Fillie » 30. jan 2018, 12:30

^ Jeg lurede lige på hans facebookside. Hvorfor er den mand ikke altid langhåret? Wauw, hvor han kan bære det! :love:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Shmartiesh » 30. jan 2018, 12:31

Dirtylittledevil skrev:Jeg synes det er ærgerligt at alle par er SÅ unge.
Og så synes jeg det virker som om det mere er koden til måske vennehygge. Især det par der gik hver til sit nærmest med det samme var da bare slet slet ikke et match, men okay hun virkede også liiidt for ung/selvkontrolleret og direkte uhøfligt på den måde hun nærmest undgik al form for kontakt med ham. Jeg fik på fornemmelsen at jeg havde misset et eller andet frygteligt der var sket mellem dem, fordi hun pludselig var så afvisende.

Helt enig. Hun er kun 20 og havde vist aldrig haft en kæreste. :forvirret: Meget mærkeligt at hun bliver udvalgt. Jeg havde også en fornemmelse af at hun var virkelig reserveret og han var meget snakkesalig og hun var ret lukket.


Sådan generelt kan jeg ikke lade være med at tænke at når folk ‘tvinges’ til at bo sammen, så går det hurtigt galt fordi de er for meget sammen. Jeg har ikke noget alternativ da det jo nok ville være at de bare skulle ses nogle gange i ugen, men der ville den nok dø hurtigt. Det er da lykkes for nogle af dem i gift ved første blik, men er godt nok spændt på om de to par der er tilbage gennemfører.

Også synes jeg det er sært at en 24 årig mand synes en 21 årig er for ung. Jeg tror bare det er hendes personlighed og ikke alder.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Lykke » 30. jan 2018, 12:37

Shmartiesh skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg synes det er ærgerligt at alle par er SÅ unge.
Og så synes jeg det virker som om det mere er koden til måske vennehygge. Især det par der gik hver til sit nærmest med det samme var da bare slet slet ikke et match, men okay hun virkede også liiidt for ung/selvkontrolleret og direkte uhøfligt på den måde hun nærmest undgik al form for kontakt med ham. Jeg fik på fornemmelsen at jeg havde misset et eller andet frygteligt der var sket mellem dem, fordi hun pludselig var så afvisende.

Helt enig. Hun er kun 20 og havde vist aldrig haft en kæreste. :forvirret: Meget mærkeligt at hun bliver udvalgt. Jeg havde også en fornemmelse af at hun var virkelig reserveret og han var meget snakkesalig og hun var ret lukket.


Sådan generelt kan jeg ikke lade være med at tænke at når folk ‘tvinges’ til at bo sammen, så går det hurtigt galt fordi de er for meget sammen. Jeg har ikke noget alternativ da det jo nok ville være at de bare skulle ses nogle gange i ugen, men der ville den nok dø hurtigt. Det er da lykkes for nogle af dem i gift ved første blik, men er godt nok spændt på om de to par der er tilbage gennemfører.

Også synes jeg det er sært at en 24 årig mand synes en 21 årig er for ung. Jeg tror bare det er hendes personlighed og ikke alder.


Ja, især også i forhold til hendes job. Det virker som et job hvor man har et stort ansvar. Så det må da mere være personlighed.

Fik det helt dårligt over det sidste klip i det nyeste afsnit, hvor han snakker om at hun altid lader ham betale.
Var han ikke studerende og hun fuldtidsjob? Ej, men ja. Tænkte i hvert fald at hendes refleksionsevne, eller omtanke var lidt off. Fx det med at se forældre. Wow Wow Wow. Det tror jeg de fleste ville synes var pres.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Shmartiesh » 30. jan 2018, 12:41

Lykke skrev:
Shmartiesh skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg synes det er ærgerligt at alle par er SÅ unge.
Og så synes jeg det virker som om det mere er koden til måske vennehygge. Især det par der gik hver til sit nærmest med det samme var da bare slet slet ikke et match, men okay hun virkede også liiidt for ung/selvkontrolleret og direkte uhøfligt på den måde hun nærmest undgik al form for kontakt med ham. Jeg fik på fornemmelsen at jeg havde misset et eller andet frygteligt der var sket mellem dem, fordi hun pludselig var så afvisende.

Helt enig. Hun er kun 20 og havde vist aldrig haft en kæreste. :forvirret: Meget mærkeligt at hun bliver udvalgt. Jeg havde også en fornemmelse af at hun var virkelig reserveret og han var meget snakkesalig og hun var ret lukket.


Sådan generelt kan jeg ikke lade være med at tænke at når folk ‘tvinges’ til at bo sammen, så går det hurtigt galt fordi de er for meget sammen. Jeg har ikke noget alternativ da det jo nok ville være at de bare skulle ses nogle gange i ugen, men der ville den nok dø hurtigt. Det er da lykkes for nogle af dem i gift ved første blik, men er godt nok spændt på om de to par der er tilbage gennemfører.

Også synes jeg det er sært at en 24 årig mand synes en 21 årig er for ung. Jeg tror bare det er hendes personlighed og ikke alder.


Ja, især også i forhold til hendes job. Det virker som et job hvor man har et stort ansvar. Så det må da mere være personlighed.

Fik det helt dårligt over det sidste klip i det nyeste afsnit, hvor han snakker om at hun altid lader ham betale.
Var han ikke studerende og hun fuldtidsjob? Ej, men ja. Tænkte i hvert fald at hendes refleksionsevne, eller omtanke var lidt off. Fx det med at se forældre. Wow Wow Wow. Det tror jeg de fleste ville synes var pres.

Det er nemlig også det der undrer mig. Hun er 21 med et job som en 40 årig :lol:

Jeg fik også en klump i maven over det. Det så ret akavet ud.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jan 2018, 15:10

Fillie skrev:Jeg tror, hun stod helt af på, at han intet havde gjort ud af, hun skulle komme - som i ingenting overhovedet! Han stak hende bare henkastet et glas vand, hendes værelse var virkelig rodet, hvor han ikke engang havde gjort et par skuffer klar til hende, og han hev hende med det samme ud at gå en ligegyldig tur for derefter at beslutte, at nu skulle de bare gå i seng. Jeg havde engang en lignende oplevelse, og jeg kan huske, hvor ked af det jeg blev - og jeg var ældre og ikke fulgt af et filmhold. Hvis hun har følt sig komplet overflødig og nærmest uønsket, forstår jeg hende virkelig godt. :8:


Åååh ja, det kan du have ret i. Jeg så deres samvær på en helt anden måde. Jeg så ham så helt ekstremt spændt og forventningsfuld inden hun kom, så jeg lod nok dét farve mig i forhold til ikke at opdage ligegyldigheden. Og det glas vand mente jeg kom sig af at hun var så reserveret og genert at hun aldrig fik bedt om andet.
Og så synes jeg han prøvede og prøvede til allersidst, men hun besvarede kun med små pip og holdt sine øjne på telefonen. Men der havde hun jo nok opgivet.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Fillie » 30. jan 2018, 15:12

Dirtylittledevil skrev:
Fillie skrev:Jeg tror, hun stod helt af på, at han intet havde gjort ud af, hun skulle komme - som i ingenting overhovedet! Han stak hende bare henkastet et glas vand, hendes værelse var virkelig rodet, hvor han ikke engang havde gjort et par skuffer klar til hende, og han hev hende med det samme ud at gå en ligegyldig tur for derefter at beslutte, at nu skulle de bare gå i seng. Jeg havde engang en lignende oplevelse, og jeg kan huske, hvor ked af det jeg blev - og jeg var ældre og ikke fulgt af et filmhold. Hvis hun har følt sig komplet overflødig og nærmest uønsket, forstår jeg hende virkelig godt. :8:


Ja, han virkede spændt og glad lige, til hun dukkede op. Måske blev han skuffet?

Åååh ja, det kan du have ret i. Jeg så deres samvær på en helt anden måde. Jeg så ham så helt ekstremt spændt og forventningsfuld inden hun kom, så jeg lod nok dét farve mig i forhold til ikke at opdage ligegyldigheden. Og det glas vand mente jeg kom sig af at hun var så reserveret og genert at hun aldrig fik bedt om andet.
Og så synes jeg han prøvede og prøvede til allersidst, men hun besvarede kun med små pip og holdt sine øjne på telefonen. Men der havde hun jo nok opgivet.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jan 2018, 15:16

Men jeg savnede noget dybde. Nu kan vi sidde og tolke i hver sin retning hvorfor dit og hvorfor dat. Men ingen af dem reflekterer over det bagefter, eller måske gør de men så er det "off cam".
Det samme med det par der gik fra hinanden sidst. Det superreflekterende par. Vi får ikke før til allersidst et lille indblik i hvor "for meget" han havde været den første aften. I stedet skal man sidde og se på dem danse rundt og hygge med roomie og alt muligt og undre sig over hvorfor hun dog bliver ved med at været så negativt stemt. Igen sad jeg bare og tænkte "Hvad er der dog sket som vi ikke ved?" - Her kom det så for en dag til sidst.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Fillie » 30. jan 2018, 15:18

Jeg håber også, der kommer bare en smule mere reflektion i de sidste programmer, selvom jeg er godt underholdt.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jan 2018, 15:38

Shmartiesh skrev:Sådan generelt kan jeg ikke lade være med at tænke at når folk ‘tvinges’ til at bo sammen, så går det hurtigt galt fordi de er for meget sammen. Jeg har ikke noget alternativ da det jo nok ville være at de bare skulle ses nogle gange i ugen, men der ville den nok dø hurtigt.



Ja det er jo som om programmet siger: Her har vi et par som på papiret kunne passe rigtig godt sammen. Så dem vil vi nu tage, og sætte i en fuldstændig urealistisk og presset situation der aldrig ville ske i et almindeligt datingforløb, og så skal vi se hvordan DET spænder af!
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf TomKah » 30. jan 2018, 16:03

Hvad hed ham gutten med kokainmisbruget?
Jeg synes også programmet generelt er elendigt timet og klippet så det er helt uinteressant.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Shmartiesh » 30. jan 2018, 17:14

TomKah skrev:Hvad hed ham gutten med kokainmisbruget?
Jeg synes også programmet generelt er elendigt timet og klippet så det er helt uinteressant.

Andreas.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jan 2018, 17:19

De har godtnok også lavet en del forskellige datingprogrammer efterhånden.
Gift ved første blik
Koden til kærlighed
Date mig (Der hvor man kun fulgte to personers jagt)
Billet til kærligheden
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf TomKah » 30. jan 2018, 17:20

Shmartiesh skrev:
TomKah skrev:Hvad hed ham gutten med kokainmisbruget?
Jeg synes også programmet generelt er elendigt timet og klippet så det er helt uinteressant.

Andreas.

Man kan jo ikke facebook stalke nogen på et almindelig fornavn :(
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Lykke » 30. jan 2018, 17:35

TomKah skrev:
Shmartiesh skrev:
TomKah skrev:Hvad hed ham gutten med kokainmisbruget?
Jeg synes også programmet generelt er elendigt timet og klippet så det er helt uinteressant.

Andreas.

Man kan jo ikke facebook stalke nogen på et almindelig fornavn :(


Hvis du søger på Koden til kærlighed kommer hans opdatering op som den første.
3

Tilbage til "Film og TV"