Koden til kærlighed

Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Liou » 27. feb 2018, 15:29

Har lige fået set sidste episode. Jeg synes ideen er interessant. Udførsellen lader måske noget tilbage at ønske. Jeg synes at Annika siger noget rigtigt i sidste afsnit, hvor de reflektere over oplevelsen. Hun siger, at den nok er for simpelt, men at dens succes potentiale måske ville stige, hvis man gjorde den mere omfangsrig. For eksempel satte folk til at se nogle billeder og så scanne dem imens etc. I sidste ende er "kemi" så pokkers svær en størrelse at have med at gøre, at det er noget nær en umulig opgave. Der er så mange parametre, der lige spiller ind. Under hvilke omstændigheder man mødes, hvor man er i sit liv, om man har overskuddet til at give sig hen til det, ens baggrund, hvad man tiltrækkes af and the list goes on.

Mht deltagerne. Jeg havde det sådan lidt stramt med det da Ronni (24) første gang begyndte at bitche om aldersforskellen... dude hun er 3 år yngre. Men der gik ikke længe, før jeg godt kan se, hvad han mente. Hun opførte sig ikke super givende eller taknemmelig, og så er det bare nederdrægtig at få ham til at betale hver gang.

Med Andreas og Emma var det ret hurtigt klart at den ikke var der. Jeg synes dog at han har en interessant pointe. Hvis hendes (Emma) intention med at melde sig til programmet var, at hun altid stak halen mellem benene og aldrig gav fyrene en chance, hvordan har hun så handlet anderledes her?

Jonathan og Annika så rigtig lovende ud i de første par afsnit, og det var nok der, jeg tænkte, at den største chance for succes lå. Men i sidste ende er vi egentlig ude i mere af det samme. Hun følte det ikke - hvilket er pisse synd for Jonathan, for han virker som en rigtig sympatisk fyr... men den sofa var virkelig heller ikke en god ide.

Egentlig var det tilbagevendende tema i mine øjne nok kvinders mangel på lyst til bare at 'hoppe ud i det'. Jeg synes ikke det virkede som om at nogen af dem (kvinderne) virkede klar til et seriøst forhold.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Lykke » 27. feb 2018, 15:32

Problemet er vel også antallet af mennesker som melder sig til sådan et program.

Jeg synes programmet var spændende på sin vis. De var dog meget unge. Men klipningen synes jeg var helt off. Jeg sad hele tiden med en fornemmelse af, at jeg ikke havde set flere forskellige ting.
0
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Liou » 27. feb 2018, 15:48

Helt sikkert. Antallet af deltagere var ikke højt nok. Men omvendt... det højeste match var 91% og det holdt ikke alligevel, så det siger vel også noget om algorytmen. Og så tror jeg også, at det var en fejl ikke at have det fyiske aspekt med i liningen på nogen måde. Lad os være ærlige - det betyder noget. Specielt når deltagerne er så unge. Folk kan mene hvad de vil om tinder, men den har i det mindste den del rigtig.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Lykke » 27. feb 2018, 15:54

Liou skrev:Helt sikkert. Antallet af deltagere var ikke højt nok. Men omvendt... det højeste match var 91% og det holdt ikke alligevel, så det siger vel også noget om algorytmen. Og så tror jeg også, at det var en fejl ikke at have det fyiske aspekt med i liningen på nogen måde. Lad os være ærlige - det betyder noget. Specielt når deltagerne er så unge. Folk kan mene hvad de vil om tinder, men den har i det mindste den del rigtig.


Men man kan jo også komme til at vælge nogen fra på den baggrund. Altså på Tinder.

Hvordan skulle de have det fysiske med i algoritmen?
0
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Koden til kærlighed

Indlægaf Liou » 2. mar 2018, 15:57

Lykke skrev:
Liou skrev:Helt sikkert. Antallet af deltagere var ikke højt nok. Men omvendt... det højeste match var 91% og det holdt ikke alligevel, så det siger vel også noget om algorytmen. Og så tror jeg også, at det var en fejl ikke at have det fyiske aspekt med i liningen på nogen måde. Lad os være ærlige - det betyder noget. Specielt når deltagerne er så unge. Folk kan mene hvad de vil om tinder, men den har i det mindste den del rigtig.


Men man kan jo også komme til at vælge nogen fra på den baggrund. Altså på Tinder.

Hvordan skulle de have det fysiske med i algoritmen?


Helt sikkert. Men tinder er jo så i den stik modsatte grøft. Der er det ikke personligheden, værdierne og karismaen men alene udseendet. For at man kan komme nogen vegne, er man nødt til at have det med i liningen... og jeg ved godt det er slemt men det betyder noget. Tiltrækningen er nødt til at være der, eller i hvert fald have potentialet for at være der. Vi så hvad der sker, når den ikke er, ligesom med Andreas og Emma. Det er "det" tinder gør rigtig. Men alle de andre ting er så ikke med... hvilket nok er grunden til tinder oftest ender i et par dates eller et one night stand. Hvis man skal have det til at fungere, forestiller jeg mig, at man måske er nødt til at lade deltagerne swipe igennem måske 1000 forskellige kandidater først, og så begynder jeg at tro, at nogle "måske" kunne have succes med det. Ikke alle selvfølgelig, men det ville tage et vigtigt aspekt med, som jeg lidt føler, man totalt havde overset i det program.
0

Tilbage til "Film og TV"