Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 29. jan 2018, 05:39

Jeg har de tre års tid gerne ville se den serie der hedder Transparent, men jeg handler åbenbart ikke så hurtig :genert:

Ud fra hvad jeg lige umiddelbart kan se er den tilgængelig ved Amazon Prime og Viaplay. Fordelen ved Amazon er at det er billigere end Viaplay, men også HBO, Netflix og C More, som nok ellers ville være de mest relevante at vælge.

Jeg vil gerne vælge den tjeneste der passer bedst til mit behov(surprise) så jeg får mest muligt ud af den, men jeg aner umiddelbart ikke hvilken en der passer til mig. Hvis I gider hjælpe og dele jeres viden vil jeg blive glad! :D I må også gerne dele jeres erfaringer med brugervenligheden og hvor let det er at få et overblik over serier osv.

Jeg er ikke den store filmentusiast, så det behøver ikke være en mulighed at kunne se film. Det må gerne være muligt at leje film fx, men det er ikke et krav. Sport har jeg heller ikke brug for at kunne se. Dokumentarfilm/-serier kan jeg rigtig godt lide.

Serier vil jeg gerne "træne" mig i at blive bedre til at se, men mit store problem er at jeg har svært ved at samle og koncentrere mig om det i længere tid. Og så har jeg svært ved at finde serier der interesserer mig i længden. Jeg har helt klart tendens til at vælge korte, uforpligtende serier, forstået på den måde at det er serier uden en decideret historie man skal følge med i. Eller diverse reality-programmer :genert:

Jeg er ikke til de klassiske tøseserier som "Gossip Girl", "Sex an the city", "Gilmore Girls", "Glee" og hvad de ellers alle sammen hedder. Typisk, amerikanske sitcoms som "Kongen af Queens", "Venner", "Will & Grace" og serier i den dur kan jeg ikke holde ud :genert: Jeg har set 2-3 sæsoner af "Breaking Bad" og den kunne jeg godt lide, men jeg mistede koncentrationen/interessen for den :genert: "OITNB" kørte jeg også sur i efter et par sæsoner. "Vikings" vil jeg også gerne se, men den virker så lang at jeg kører død i den på forhånd :sarkasme:

"South Park" og "The Office"(den engelske) er vist de eneste serier jeg sådan gider se at igen og igen, men det er jo igen de der uforpligtende serier.

Jeg er ærlig talt ret blank ift. hvad der findes af serier og muligheder. Det er en jungle at finde serier, når man ikke rigtig har umiddelbare interesser for genrer osv.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 29. jan 2018, 05:45

Nå ja, og så skal det ikke være TV 2 Play.

Jeg har tv kanaler via sådan en boks fra Yousee, hvor man også kan optage og gemme programmer, så det kan være en tjeneste og serie(r) der ikke bliver sendt i tv.

Jeg har også tidligere haft benyttet mig i den gratis prøveperiode ved Netflix og HBO. Måske også Viaplay.

Jeg har forresten også kun brug for at kunne se det via mit tv. Enten via en app eller Chromecast.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 31. jan 2018, 10:40

Ingen der kan hjælpe med anbefaling serier og en streamingtjeneste? :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Filipai » 31. jan 2018, 10:43

Vi har både viaplay og netflix. Og dert svinger hvor der er serier jeg gider at se. Men hvis du elsker at binge watche South Park, så skal du hoppe på viaplay som vidst har alle sæsoner :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Wizzze » 31. jan 2018, 10:47

Jeg synes Viaplay og C more er bedre til film end serier, mens Netflix og HBO har langt mere seriefokus. Amazon er stadig ved at finde deres ben synes jeg, lige nu bruger vi den nærmest kun til Grand Tour or Mozart in the jungle.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Førhen
Indlæg: 59
Tilmeldt: 11. dec 2015, 01:22
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Førhen » 31. jan 2018, 10:49

De fleste streamingtjenester tilbyder gratis prøveperioder, alt fra en uge hos Amazon Prime Video til en hel måned hos netflix. Så du kan helt gratis (eller for en krone) prøve de forskellige og finde den rigtige for dig.
HBO Nordic er mest kendt for deres kvalitetsserier, så den kunne være en oplagt mulighed at starte på. Man binder sig oftest kun for en måned af gangen ved et betalingsabonnement, så hvis du har set de serier og film du ønsker, kan du sagtens opsige dit abonnement og skifte til en ny tjeneste.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf DenBruneMunk » 31. jan 2018, 10:51

Viaplay / Cmore / Dplay er nok den bedste samling. Så kan enten Netflix eller HBO fuldende og gøre det hele lidt dyrere. Mere af materialet på Netflix finder du på de andre, og samme med HBO serier, så har Cmore jo også dem.

Er det op imod en BoxerTV løsning, til 280kr, så kan det hurtigt blive dyrt, er det Viasat eller yousee fuld pakke løsningen, så kan du spare lidt.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 1. feb 2018, 08:58

Tak for jeres svar!

Jeg har som nævnt gjort brug af muligheden med en gratis prøveperiode ved Netflix, HBO og muligvis også Viaplay, så det kan jeg desværre ikke benytte mig af igen :D

Det er dog ret lang tid siden så der er sikkert kommet nyt til siden. Jeg synes dog fælles for dem at det var ret uoverskueligt lige at finde en serie der passede til mig :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 1. feb 2018, 09:19

Crookshanks skrev:
Juki skrev:Tak for jeres svar!

Jeg har som nævnt gjort brug af muligheden med en gratis prøveperiode ved Netflix, HBO og muligvis også Viaplay, så det kan jeg desværre ikke benytte mig af igen :D

Det er dog ret lang tid siden så der er sikkert kommet nyt til siden. Jeg synes dog fælles for dem at det var ret uoverskueligt lige at finde en serie der passede til mig :gruble:


Har du set Parks & Recreation? Har hørt flere sammenligne den med The Office.

Den kan du finde både på HBO og Amazon.

Det er verdens bedste serie!! :lun:


Nej, men jeg vil undersøge det nærmere. Tak!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Pyjamas » 2. feb 2018, 21:47

Jeg har haft Netflix i et par år, men en dag slog det mig, at jeg faktisk betalte 79 kr om måneden for at kunne have Venner som baggrundsstøj. Jeg fik et par gratis måneder til Viaplay, kørte med to streamingtjenester i en rum tid, opsagde Netflix og beholdte Viaplay.
Jeg ser ikke så mange film, og jeg kan have svært ved at overskue at begynde på en serie med flere sæsoner. På Viaplay er der en del film og serier, og så er der det herlige reality, man kan se, mens man lægger tøj sammen.
Jeg ser Blacklist for tiden.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2018, 01:07

Som serie anbefaler jeg True Detective, sæson 1 fra 2014, 8 afsnit. Det er virkelig kvali.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilke streamingtjenester og serier kan I anbefale?

Indlægaf LadyFox » 3. feb 2018, 07:42

Hvis du har skiftet bankkort siden du sidst du havde gratis prøveperiode tror jeg du kan få en ny, det har jeg i hvert fald kunne på både Netflix og Viaplay.

Jeg skifter lidt mellem Viaplay og Netflix, og så HBO når der er Game Og Thrones. For mig fungerer det klart bedst ikke altid at have det samme.
Jeg har også adgang til C Mores ting igennem fordi jeg har YouSee internet, det bruger jeg aldrig - jeg er virkelig ikke imponeret.
Jeg ser udelukkende serier, lidt dokumentar og lidt stand-up.

Jeg synes ikke nogen af dem er særlig overskuelige, men jeg synes nok i virkeligheden der er nemmest at finde rundt på Viaplay, men jeg synes til gengæld oftere Viaplay har tekniske problemer end Netflix har.
Jeg synes også udvalget er en smule bedre på Netflix, men der er bestemt også serier på Viaplay jeg ville være ked af ikke at kunne følge.
Jeg er til gengæld glad for Viaplay når der f.eks. er Paradise Hotel, fordi jeg ikke behøver at være hjemme klokken 22 tre dage om ugen for at følge med, og jeg slipper for reklamerne.
1
...

Tilbage til "Film og TV"