#metoo Woody Allen

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2018, 11:57

LaScrooge skrev:Sagen er oldtussegammel og meget veldokumenteret. Både Mia Farrow og hendes børn har har udtalt sig i utallige interviews og breve skrevet til offentligheden gennem tiderne. Du kan finde megen information hvis du gider google og læse det, du finder.


Hvis Woody Allen f.eks. har bestukket nogen for at slippe for den her sag, og nettet er ved at flyde over med dokumentation for det, er jeg sikker på at der ikke går ret længe inden nogen ikke kan stå for fristelsen til bare at poste linket og vinde diskussionen.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf LaScrooge » 13. jan 2018, 18:13

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Sagen er oldtussegammel og meget veldokumenteret. Både Mia Farrow og hendes børn har har udtalt sig i utallige interviews og breve skrevet til offentligheden gennem tiderne. Du kan finde megen information hvis du gider google og læse det, du finder.


Hvis Woody Allen f.eks. har bestukket nogen for at slippe for den her sag, og nettet er ved at flyde over med dokumentation for det, er jeg sikker på at der ikke går ret længe inden nogen ikke kan stå for fristelsen til bare at poste linket og vinde diskussionen.


Så du gider med andre ord ikke google, men du vil gerne sidde på din flade og kræve, at andre slår dine tvivl i jorden.
2
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2018, 18:39

abcd skrev:
avdotja skrev:Så vidt jeg kan forstå mistede han netop forældremyndigheden pga stærke mistanker om misbrug; men det er jo som sådan ikke en straf i sig selv. Det er snarere en måde at få beskyttet børnene uden at smide faderen i fængsel.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at domstolen har holdt hånden over ham. Det ser jo faktisk ud til at de har prøvet på et eller andet. Men Woody Allen har tilsyneladende (i lighed med f.eks. Weinstein) udnyttet sin position, magt og penge til at kæmpe mod dem der forsøgte at gå op imod ham. Og så bliver det et problem når "resten" vælger at vende det blinde øje til fordi man ikke ønsker at udstødes af det gode selskab. Det der har chokeret mig mest i år, er hvor åbenlyst det hele er foregået. Selvom jeg egentlig ikke er vild med ordet, så er det jo netop det der menes med "voldtægtskultur": en kultur hvor (visse) mænd får lov til - og nogen gange ligefrem støtte til - at opføre sig som om de selvfølgelig har ret til det de nu engang lige har lyst til.


Jeg synes det lyder som spekulation. Jeg savner en forklaring på hvordan han helt konkret har brugt sine penge, magt og position til at opnå noget. Hvem har han givet penge, og for hvad?


Det står jo i artiklen.

Jeg har aldrig hørt om det her før nu, sjovt andre ved det. Men jeg kan ikke se andet end at det må være rigtigt, for hvorfor i alverden skulle hun ellers beskylde sin far for det? Ja og også når der har været politi inde over i flere omgange.

Man kan gøre som man vil, jeg vil selv have det mærkeligt ved at se hans film.

Jeg kan nu ikke afvise at jeg vil se film af ham stadig hvis han laver noget der frister, i mit kulturforbrug der kigger jeg ikke rigtigt på ophaverens moralske karakter. Har ikke noget problem ved at se film, læse bøger, der er lavet af nazister og slavehandlere og mordere. Det kan jo godt være godt hvad de laver alligevel.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2018, 07:29

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Sagen er oldtussegammel og meget veldokumenteret. Både Mia Farrow og hendes børn har har udtalt sig i utallige interviews og breve skrevet til offentligheden gennem tiderne. Du kan finde megen information hvis du gider google og læse det, du finder.


Hvis Woody Allen f.eks. har bestukket nogen for at slippe for den her sag, og nettet er ved at flyde over med dokumentation for det, er jeg sikker på at der ikke går ret længe inden nogen ikke kan stå for fristelsen til bare at poste linket og vinde diskussionen.


Så du gider med andre ord ikke google, men du vil gerne sidde på din flade og kræve, at andre slår dine tvivl i jorden.


Jeg har ingenting krævet. Hvis jeg krævede noget, ville du se mig bruge ord som kræver eller forlanger. Jeg har bare sagt at jeg synes det lyder som spekulation, der er endnu ingen i tråden der har peget på noget håndfast, og hvis folk har ret og har beviser, plejer de at bruge beviserne for at vinde diskussionen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2018, 07:39

eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
avdotja skrev:Så vidt jeg kan forstå mistede han netop forældremyndigheden pga stærke mistanker om misbrug; men det er jo som sådan ikke en straf i sig selv. Det er snarere en måde at få beskyttet børnene uden at smide faderen i fængsel.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at domstolen har holdt hånden over ham. Det ser jo faktisk ud til at de har prøvet på et eller andet. Men Woody Allen har tilsyneladende (i lighed med f.eks. Weinstein) udnyttet sin position, magt og penge til at kæmpe mod dem der forsøgte at gå op imod ham. Og så bliver det et problem når "resten" vælger at vende det blinde øje til fordi man ikke ønsker at udstødes af det gode selskab. Det der har chokeret mig mest i år, er hvor åbenlyst det hele er foregået. Selvom jeg egentlig ikke er vild med ordet, så er det jo netop det der menes med "voldtægtskultur": en kultur hvor (visse) mænd får lov til - og nogen gange ligefrem støtte til - at opføre sig som om de selvfølgelig har ret til det de nu engang lige har lyst til.


Jeg synes det lyder som spekulation. Jeg savner en forklaring på hvordan han helt konkret har brugt sine penge, magt og position til at opnå noget. Hvem har han givet penge, og for hvad?


Det står jo i artiklen.

Jeg har aldrig hørt om det her før nu, sjovt andre ved det. Men jeg kan ikke se andet end at det må være rigtigt, for hvorfor i alverden skulle hun ellers beskylde sin far for det? Ja og også når der har været politi inde over i flere omgange.

Man kan gøre som man vil, jeg vil selv have det mærkeligt ved at se hans film.

Jeg kan nu ikke afvise at jeg vil se film af ham stadig hvis han laver noget der frister, i mit kulturforbrug der kigger jeg ikke rigtigt på ophaverens moralske karakter. Har ikke noget problem ved at se film, læse bøger, der er lavet af nazister og slavehandlere og mordere. Det kan jo godt være godt hvad de laver alligevel.


Der står at han har voldtaget pigen, der står ikke at han har gjort noget ulovligt for at slippe let ud af sagen

Og så er det uklart for mig hvad datteren vil have når hun siger at hun er skuffet over at folk arbejder sammen med ham. Jeg udvikler IT-systemer, og hvis jeg blev sat på et projekt med en gut som havde voldtaget en pige engang, ville jeg tænke at det var da en usympatisk ting at gøre, men jeg ville ikke umiddelbart nægte at arbejde sammen med ham. Burde jeg det? Burde brugerne af systemet nægte at bruge det fordi dele af det var skrevet af en børnevoldtægtsmand? Og hvis de skal nægte at bruge det, hvordan skal børnevoldtægtsmanden så få brød på bordet?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf kidkomb » 14. jan 2018, 09:22

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Sagen er oldtussegammel og meget veldokumenteret. Både Mia Farrow og hendes børn har har udtalt sig i utallige interviews og breve skrevet til offentligheden gennem tiderne. Du kan finde megen information hvis du gider google og læse det, du finder.


Hvis Woody Allen f.eks. har bestukket nogen for at slippe for den her sag, og nettet er ved at flyde over med dokumentation for det, er jeg sikker på at der ikke går ret længe inden nogen ikke kan stå for fristelsen til bare at poste linket og vinde diskussionen.

Man bestikker ikke nogen.
Man finder ud af ting om modparten/modpartens advokater/vidner/læger osv som vedkommende ikke vil have ud til offentligheden og så truer man med at offentliggøre tingene medmindre de dropper sagen/at vidne osv.
Det er en effektiv metode.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Film og TV"