alene i vildmarken

Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: alene i vildmarken

Indlægaf PerXX » 26. jan 2018, 09:38

Halldora skrev:Hvordan kan DR ikke finde ud af at caste folk til Alene i vildmarken, som har noget mere at stå i mod med som i den amerikanske udgave, for sådan en som Rasmus bestiller ikke andet end at klynke og brokke sig over at være alene, over røg fra sit bål, over myg, over vejret, over sult. Jeg er godt klar over, at sult påvirker os alle forskelligt, men der må sq castes bedre til næste sæson.


Det er desværre helt bevist. Det er "Godt TV"...
Bemærk også introen der er 100% fokus på hvor svært folk har det, og intet om deres successoplevelser.

billiebean skrev:Og den unge kvinde og Lars jar fandet over 50 fisk! Det er vildt. Gad vide lm det er dygtighed eller held..


Held har selvfølgelig noget med sagen at gøre, men der er også voldsom stor forskel på hvor gode fiskeforhold der er på de forskellige områder de har fået tildelt. Og så er det nok de færreste af dem der har prøvet at fiske med net på den måde - det er åbenbart sværere end man skulle tro, ud fra hvad de tidligere deltagere har udtalt.
1
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Daybreak » 26. jan 2018, 09:46

billiebean skrev:Jeg var ved at skrue væk pga hende den ældste kvindes måde at tale på. Hun bander og svovler i samtlige sætninger! Plejer at være kold men det var godt nok storslemt.


Sådan havde jeg det også - jeg kunne slet ikke holde det ud! Sikke et forfærdeligt sprog. Jeg plejer også at være ret ligeglad, men det er helt vildt med hende.

Og ja, det er meget ulige fiskeforhold de har der. Må de mon ikke vandre langs kysten? Altså de bliver droppet ét sted, og hvis der er dårlige fiskeforhold der, må de så ikke søge videre mon? Hvis de ikke rigtig fanger noget de første dage, så forstår jeg ikke at de ikke søger videre? Det er jo fiskene der er overlevelsesfaktoren.
1
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: alene i vildmarken

Indlægaf PerXX » 26. jan 2018, 09:56

Daybreak skrev:
billiebean skrev:Jeg var ved at skrue væk pga hende den ældste kvindes måde at tale på. Hun bander og svovler i samtlige sætninger! Plejer at være kold men det var godt nok storslemt.


Sådan havde jeg det også - jeg kunne slet ikke holde det ud! Sikke et forfærdeligt sprog. Jeg plejer også at være ret ligeglad, men det er helt vildt med hende.

Og ja, det er meget ulige fiskeforhold de har der. Må de mon ikke vandre langs kysten? Altså de bliver droppet ét sted, og hvis der er dårlige fiskeforhold der, må de så ikke søge videre mon? Hvis de ikke rigtig fanger noget de første dage, så forstår jeg ikke at de ikke søger videre? Det er jo fiskene der er overlevelsesfaktoren.


Jeg kender ikke de præcise regler, men søen er lidt under 40 kilometer lang fra ende til anden, plus at der er hytter og veje ved den nord-vestlige del af søen, så det er begrænset hvor langt der er mellem deltagerne. Da de selvfølgelig ikke må møde hinanden, må der være nogle regler om at de ikke må bevæge sig alt for langt væk.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Daybreak » 26. jan 2018, 09:59

PerXX skrev:
Daybreak skrev:
billiebean skrev:Jeg var ved at skrue væk pga hende den ældste kvindes måde at tale på. Hun bander og svovler i samtlige sætninger! Plejer at være kold men det var godt nok storslemt.


Sådan havde jeg det også - jeg kunne slet ikke holde det ud! Sikke et forfærdeligt sprog. Jeg plejer også at være ret ligeglad, men det er helt vildt med hende.

Og ja, det er meget ulige fiskeforhold de har der. Må de mon ikke vandre langs kysten? Altså de bliver droppet ét sted, og hvis der er dårlige fiskeforhold der, må de så ikke søge videre mon? Hvis de ikke rigtig fanger noget de første dage, så forstår jeg ikke at de ikke søger videre? Det er jo fiskene der er overlevelsesfaktoren.


Jeg kender ikke de præcise regler, men søen er lidt under 40 kilometer lang fra ende til anden, plus at der er hytter og veje ved den nord-vestlige del af søen, så det er begrænset hvor langt der er mellem deltagerne. Da de selvfølgelig ikke må møde hinanden, må der være nogle regler om at de ikke må bevæge sig alt for langt væk.


Ja, det må der næsten - ellers giver det ikke mening at de bliver på dårlige fangststeder. Men så må man da i den grad også sige, at det er ulige vilkår, hvis deltagerne ikke engang må søge efter bedre steder.
Men det er jo tv, så det element af ‘spænding’ er jo selvfølgelig nok nødt til at være der.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: alene i vildmarken

Indlægaf PerXX » 26. jan 2018, 10:08

Daybreak skrev:Ja, det må der næsten - ellers giver det ikke mening at de bliver på dårlige fangststeder. Men så må man da i den grad også sige, at det er ulige vilkår, hvis deltagerne ikke engang må søge efter bedre steder.
Men det er jo tv, så det element af ‘spænding’ er jo selvfølgelig nok nødt til at være der.


Yep. Det er desværre ikke sat op som en retfærdig konkurrence. Det er en temmelig essentiel del af konceptet at ingen af dem har en Kinamands chance for at klare sig på lang sigt. Det handler ikke om hvem der kan trives, men om hvem der kan sulte langsommest. Skulle de have bare den mindste chance, skulle de nok arbejde sammen, og være startet i foråret så de havde tid til at opbygge et forråd.

Skulle der være nogen der ikke har givet op på det tidspunkt, så ser søen således ud om en 2-3 måneder efter optagelsernes start: Så er det svært at klare sig når fiskeri står for 95% af ens kalorier.. Billede
2
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Daybreak » 26. jan 2018, 10:17

PerXX skrev:
Yep. Det er desværre ikke sat op som en retfærdig konkurrence. Det er en temmelig essentiel del af konceptet at ingen af dem har en Kinamands chance for at klare sig på lang sigt. Det handler ikke om hvem der kan trives, men om hvem der kan sulte langsommest. Skulle de have bare den mindste chance, skulle de nok arbejde sammen, og være startet i foråret så de havde tid til at opbygge et forråd.


Ja, vi har også talt om at det handler om hvem der sulter langsommest, fremfor hvem der bedst overlever. Og ja, så nordligt i landet har man ikke en chance, når sneen og frosten for alvor lander, og ens eneste kilde til ernæring er fisk.
0
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Halldora » 26. jan 2018, 10:57

billiebean skrev:Jeg var ved at skrue væk pga hende den ældste kvindes måde at tale på. Hun bander og svovler i samtlige sætninger! Plejer at være kold men det var godt nok storslemt.

Og den unge kvinde og Lars jar fandet over 50 fisk! Det er vildt. Gad vide lm det er dygtighed eller held..


Ja, hendes sprog er så slemt, at jeg var ved at slukke for lyden, når hun tonede frem, og jeg er heller ikke sippet, men det der... Du godeste.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Pax Romana » 26. jan 2018, 11:50

Halldora skrev:Hvordan kan DR ikke finde ud af at caste folk til Alene i vildmarken, som har noget mere at stå i mod med som i den amerikanske udgave,
Fordi hvis det bliver typer som B.S. Christiansen, så ville det være røvkedeligt fjernsyn. I reality programmer skal folk helst udstilles. :rulle:
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Halldora » 26. jan 2018, 13:03

Pax Romana skrev:
Halldora skrev:Hvordan kan DR ikke finde ud af at caste folk til Alene i vildmarken, som har noget mere at stå i mod med som i den amerikanske udgave,
Fordi hvis det bliver typer som B.S. Christiansen, så ville det være røvkedeligt fjernsyn. I reality programmer skal folk helst udstilles. :rulle:


I see - selvom jeg hellere ville se en flok virkelig modstandsdygtige folk, som ikke klynker over at keeeede sig, end en flok a la Rasmus. Heldigvis er der nogle stykker iblandt, som virker til at have noget styrke at trække på.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Anilara » 27. jan 2018, 16:17

Jeg g synes de har castet en del bedre i denne sæson, end i første. Der er hvert fald flere som holder længere.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Bimmerdyret » 27. jan 2018, 19:06

PerXX skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det er så ærgerligt, at der ikke er grundlag for, at deltagerne får vist, at de har nogle skills. Vi kunne få så meget mere spændende afsnit, hvis der var mulighed for at finde/fange noget mad. Men præmisserne er jo sat op, så det skal mislykkes, for det handler om, hvordan folk tackler at være alene, ikke om de har kompetencer til at klare sig i naturen. Og de formodentlig udvalgt på samme måde, som når man vælger deltagere til bagedysten; det handler ikke om, hvor dygtig du er, men om du har en personlighed, der kan fange nogle seere på godt eller ondt.


Helt enig!
Det er blandt andet også derfor jeg foretrækker Youtube frem for TV. Her kan personerne tillade sig at forberede sig og bruge den tid der nu skal til, på deres projekter. Der er nogen der er virkeligt dygtige til det de gør!

Et par af de kanaler jeg følger med i:

Primitive Technology:
En australier der bygger hytter, laver ild, sår afgrøder, laver værktøj m.m. Eneste udstyr han har, er de shorts han har på. Resten laver han selv i skoven.
https://www.youtube.com/channel/UCAL3JX ... lZyD3nQdBA

My Self Reliance:
Har en stor grund i Canada, hvor han blandt andet bygger en bjælkehytte, kun med håndværktøj.
https://www.youtube.com/channel/UCIMXKi ... q2UJePJEog

Joe Robinet:
Deltager i den første udgave af den amerikanske Alene i vildmarken. Laver primært tur videoer, hvor han overnatter i naturen.
https://www.youtube.com/channel/UCts-8Z ... 9nxy3DN8Cg

Zed Outdoors:
Startede som nybegynder inden for "Bushcraft". Har efterfølgende udviklet sin kanal til at tage ud og besøge og dokumentere nogle af de bedste engelske eksperter inden for diverse naturhåndværk.
https://www.youtube.com/user/ZedOutdoors

MCQ Bushcraft:
Hvor Ray Mears nok var ham der fik folk med på bushcraft bølgen, er Michael McQuilton hans efterfølger. Altid behagelig at lytte til, detaljeret og utrolig dygtig. Der er få der kan lære fra sig bedre end ham.
https://www.youtube.com/channel/UCbTDXD ... vcOx86yJOA


Sry men laver ild, bygge hytter og sår afgrøder imponeret ikke en dansk spejder eller FDFer
Det er basic
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Lykke » 28. jan 2018, 19:58

Det er altså lidt sjovt med ham spejderfyren, og hans “det bliver bare det fedeste at kunne fortælle om den her oplevelse”.
Ej men seriøst. Hvor er det bare på mange måder trist. Gør det dog for dig selv og fordi du selv har lyst!
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 3. feb 2018, 21:16

Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!
2
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Halldora » 4. feb 2018, 06:45

Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.
3
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. feb 2018, 08:38

Halldora skrev:
Jacobsen81 skrev:Uha hende der "Gud er min far og han er med mig overalt" går mig på nerverne!!!!!!!!!!!!


Hvor skægt, jeg har det direkte modsat. Når hun toner frem, bliver jeg så glad.

Hun er også dejligt positiv. Det der irriterer mig er “troen” på at det er Gud der vil hende det godt- og dermed ikke de andre der ikke har fiskeheld.
0

Tilbage til "Film og TV"