alene i vildmarken

Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 19. feb 2018, 07:26

Mistermor skrev:Jeg synes næsten det er værre, at hun synger og laver teater, end at hun bander. Jeg kan slet ikke holde hende ud.

Hendes sangstemme er meget skinger :8:
Det er bare så synd for Lars- alt er bare en kamp!
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: alene i vildmarken

Indlægaf JoyNips » 19. feb 2018, 14:18

Mistermor skrev:
Modsat andre er jeg imponeret af, at Astrid kan holde moralen oppe. Hun ved godt, at hun er heldig i forhold til at fange fisk, og hun ønsker de andre lige så meget fiskeheld. Det synes jeg er sympatisk.

Nu klipper de jo udsendelsen, som det passer dem, for jeg er enig i, at man ikke har oplevet ret meget modgang, hvis man tror, man selv vælger, om det bliver en god dag. Men det er jo sandt, at man kan påvirke sin modgang ved måden, man tager den på.... til en vis grad.


Jeg synes Astrid er skøn. Hun har virkelig truffet en aktiv beslutning om at have en kæmpe ja-hat på og det synes jeg er for fedt, i stedet for som mange af deltagerne at fokusere på at det er koldt og vådt og ensomt og at de lever af fisk og blåbær. Jeg synes også det var vildt sjovt og selvironien da hun rekreerede sin begejstring for den første fisk.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: alene i vildmarken

Indlægaf kattekonen » 22. feb 2018, 20:09

Sidder og ser afslutningen - hende på 50 slår da alle rekorder i at bande og have et forfærdeligt sprog. Hun må virkelig sidde og krumme tæer når hun ser sig selv på tv efterfølgende...
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Torn » 19. mar 2021, 10:50

Ser I også den nyeste sæson? Jeg undrer mig meget over forskellene på vandreturen, har de fået varieret sværhedsgrader?
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3759
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 423
Likede indlæg: 8876

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Sofakartoflen » 19. mar 2021, 13:14

Torn skrev:Ser I også den nyeste sæson? Jeg undrer mig meget over forskellene på vandreturen, har de fået varieret sværhedsgrader?


Jeg håber da, at de bare har klippet det mærkeligt, for ellers er det da urimeligt. - Jeg undrede mig også.

Ud over det, er det vel nok ærgerligt, at de holder fast ved, at udfordringen skal foregå i det "kedelige" landskab. - Når man ser de amerikanske sæsoner, har deltagerne langt bedre muligheder for at lave spændende ting.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Torn » 19. mar 2021, 15:36

Sofakartoflen skrev:
Torn skrev:Ser I også den nyeste sæson? Jeg undrer mig meget over forskellene på vandreturen, har de fået varieret sværhedsgrader?


Jeg håber da, at de bare har klippet det mærkeligt, for ellers er det da urimeligt. - Jeg undrede mig også.

Ud over det, er det vel nok ærgerligt, at de holder fast ved, at udfordringen skal foregå i det "kedelige" landskab. - Når man ser de amerikanske sæsoner, har deltagerne langt bedre muligheder for at lave spændende ting.


Det er i såfald helt vildt, at det for kvinden i det lesbiske ægtepar tager små to dage at nå frem, hvorimod kæmpe US-navy mand bruger fire hele dage.
5
Brugeravatar
Pilgrim
Indlæg: 129
Tilmeldt: 18. dec 2020, 11:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 279

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Pilgrim » 22. mar 2021, 09:00

Lathyrus skrev:Jeg forstod heller ikke en dyt af det med vandringen - hvordan kan en US navy-fyr bruge omkring den dobbelte tid af en kvinde, som ikke ligner en der træner noget særligt. Med mindre de har fået meget ulige vilkår fra produktionens side af.
Det er ganske simpelt. Mænd forbrænder flere antal kalorier end kvinder.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Akehurst2 » 22. mar 2021, 09:04

Lathyrus skrev:Jeg forstod heller ikke en dyt af det med vandringen - hvordan kan en US navy-fyr bruge omkring den dobbelte tid af en kvinde, som ikke ligner en der træner noget særligt. Med mindre de har fået meget ulige vilkår fra produktionens side af.


Det virkede lidt som om US Navy-guy tog sig ret god tid til at beundre udsigten og sådan undervejs. Han burde kunne være kommet hurtigere frem, hvis han ville.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. mar 2021, 21:24

Lathyrus skrev:Den her anmeldelse fik jeg mig lige et lille grin over :lol:

https://heartbeats.dk/alene-i-vildmarke ... yIQX19A1bQ


Skønt, og nok også ret meget spot on :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sofakartoflen
Indlæg: 3759
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 423
Likede indlæg: 8876

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Sofakartoflen » 25. mar 2021, 22:13

Nu har jeg set afsnit to, og jeg kan stadig ikke gennemskue, om de går lige langt.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Artem » 25. mar 2021, 23:52

Sofakartoflen skrev:Nu har jeg set afsnit to, og jeg kan stadig ikke gennemskue, om de går lige langt.

Vil gætte på at de har lavet en lige lang rute i fugleflugt, men fordi terræn er forskelligt, der bjerge vandløb osv i vejen, bliver der alligevel stor forskel på hvor nemt det er at nå fra A til B.

Men ellers et fedt område. 200 km syd for Alta hvor jeg var oppe sidste vinter.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Sofakartoflen
Indlæg: 3759
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 423
Likede indlæg: 8876

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Sofakartoflen » 26. mar 2021, 02:14

Artem skrev:
Sofakartoflen skrev:Nu har jeg set afsnit to, og jeg kan stadig ikke gennemskue, om de går lige langt.

Vil gætte på at de har lavet en lige lang rute i fugleflugt, men fordi terræn er forskelligt, der bjerge vandløb osv i vejen, bliver der alligevel stor forskel på hvor nemt det er at nå fra A til B.

Men ellers et fedt område. 200 km syd for Alta hvor jeg var oppe sidste vinter.


Hvis du har ret, at det er km, der tæller og ikke sværhedsgrad, er det jo som et lotteri. I forvejen har jeg tænkt på, om der også er forskel på, hvor nemt det er at fiske forskellige steder. (jeg har aldrig selv fisket)

Jeg synes også området er smukt. Men det giver bare noget virkelig kedeligt tv. I alt fald hvis man sammenligner med det amerikanske.

Det er, som om den danske udgave fokuserer mere på realitydelen, og den amerikanske trods reality ikke kan fralægge sig stoltheden over, at mennesker kan klare sig i naturen. Nybyggerånd eller hvad ved jeg. - Jeg gad rigtig gerne se noget lignende den amerikanske med danskere, - vel at mærke folk, som reelt kunne noget.

Jeg læste, at der er sat plaststrimler op, så deltagerne på en måde er hegnet inde på et lille område, og at der er begrænsninger på, hvor tykke træer de må fælde (10 cm tror jeg), og de må kun fiske. Til gengæld er der ikke så øde, som man skulle tro. Folk kommer sejlende forbi, de har bare fået forbud mod at kontakte nogen.

Jeg synes, de fleste deltagere i år er absurde valg, som tydeligt viser, at det kun handler om reality.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3759
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 423
Likede indlæg: 8876

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Sofakartoflen » 26. mar 2021, 02:23

Mads skrev:
Sofakartoflen skrev:Nu har jeg set afsnit to, og jeg kan stadig ikke gennemskue, om de går lige langt.


Jeg har tit svært ved at gennemskue om de overhovedet taler dansk. Er du sindssyg, hvor de snøvler, mumler, taler i stød, fordi de er forpustede eller udmattede, bruger heftig dialekt, osv.. Jeg ville være lost uden undertekster.


Er du sikker på, at det ikke bare handler om, at du tænker, at det simpelthen ikke kan passe, at de sagde det, de gjorde. :lol:
Nej jeg forstår, hvad du mener...


Jeg undrer mig over, hvorfor flere af deltagerne har meldt sig til.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Pandesteg » 26. mar 2021, 06:30

Fuck, det var ærgeligt for far-søn-parret i går, at de røg ud. Jeg nåede ellers lige at tænke de havde vinderpotentiale. Faren var lidt sjov, han blev ved med at sige, at han jo ikke var en snakkebasse, men så alligevel snakkede han sgu ret meget løs :lol: Men hvordan kan man dog også finde på at sidde og hugge med en økse ned mod sin egen hånd på den måde. Og han var endda tømrer, så det er jo ikke fordi han er ubekendt med værktøj og at passe på sine hænder, tænker jeg :forvirret2:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: alene i vildmarken

Indlægaf Artem » 26. mar 2021, 07:19

Sofakartoflen skrev:
Artem skrev:
Sofakartoflen skrev:Nu har jeg set afsnit to, og jeg kan stadig ikke gennemskue, om de går lige langt.

Vil gætte på at de har lavet en lige lang rute i fugleflugt, men fordi terræn er forskelligt, der bjerge vandløb osv i vejen, bliver der alligevel stor forskel på hvor nemt det er at nå fra A til B.

Men ellers et fedt område. 200 km syd for Alta hvor jeg var oppe sidste vinter.


Hvis du har ret, at det er km, der tæller og ikke sværhedsgrad, er det jo som et lotteri. I forvejen har jeg tænkt på, om der også er forskel på, hvor nemt det er at fiske forskellige steder. (jeg har aldrig selv fisket)

Jeg synes også området er smukt. Men det giver bare noget virkelig kedeligt tv. I alt fald hvis man sammenligner med det amerikanske.

Det er, som om den danske udgave fokuserer mere på realitydelen, og den amerikanske trods reality ikke kan fralægge sig stoltheden over, at mennesker kan klare sig i naturen. Nybyggerånd eller hvad ved jeg. - Jeg gad rigtig gerne se noget lignende den amerikanske med danskere, - vel at mærke folk, som reelt kunne noget.

Jeg læste, at der er sat plaststrimler op, så deltagerne på en måde er hegnet inde på et lille område, og at der er begrænsninger på, hvor tykke træer de må fælde (10 cm tror jeg), og de må kun fiske. Til gengæld er der ikke så øde, som man skulle tro. Folk kommer sejlende forbi, de har bare fået forbud mod at kontakte nogen.

Jeg synes, de fleste deltagere i år er absurde valg, som tydeligt viser, at det kun handler om reality.

Det var bare mit gæt at de har gjort det på den måde hvis det skal være simpelt. Men kan da også være at de har talt med nogle lokale osv...

Er første gang jeg ser det, plejer normalt ikke at have tid til at se tv, hvor corona har gjort mig til lidt af en tv-narkoman.
Ved derfor ikke hvor det er i den amerikanske.

Men ud fra det jeg har set ind til videre tænker jeg det mere er en mental ting, og med hvor lidt mad man kan overleve med i x-antal dage.
Frem for at man behøver at være den store nybygger. Men man skal naturligvis kunne lave en ok shelter, og kunne finde lidt mad...
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Film og TV"