Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2971

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf girl_beat » 14. sep 2018, 11:21

Fillie skrev:Jeg kan godt forstå Carstens skuffelse, men jeg synes, han viser den på en rigtig grim måde. Selvom hun ikke lever op til de forventninger, han har haft til eksperimentet, er hun et fremmed menneske, han bør optræde nysgerrigt og respektfuldt overfor. Han kunne jo vælge at snakke med hende om deres forskelligheder på en konstruktiv facon i stedet for bare at brokke sig og stikke til hende. Jeg synes, han opfører sig om om, hun er en ting, han mener er defekt og bare hurtigt vil returnere igen.

Helt enig! Hun passer tilsyneladende ikke lige perfekt ned i hans ‘kasse’, og så opfører han sig fornærmet og kritisk med det samme. Jeg synes til gengæld også, at Eva kunne være bedre til at melde ud på forhånd, hvad hendes ønsker/behov er, så Carsten får lidt vejledning i at træde et skridt tilbage, når han nu ikke selv har situationsfornemmelse til det.
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 201
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3123

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2018, 12:44

girl_beat skrev:
Fillie skrev:Jeg kan godt forstå Carstens skuffelse, men jeg synes, han viser den på en rigtig grim måde. Selvom hun ikke lever op til de forventninger, han har haft til eksperimentet, er hun et fremmed menneske, han bør optræde nysgerrigt og respektfuldt overfor. Han kunne jo vælge at snakke med hende om deres forskelligheder på en konstruktiv facon i stedet for bare at brokke sig og stikke til hende. Jeg synes, han opfører sig om om, hun er en ting, han mener er defekt og bare hurtigt vil returnere igen.

Helt enig! Hun passer tilsyneladende ikke lige perfekt ned i hans ‘kasse’, og så opfører han sig fornærmet og kritisk med det samme. Jeg synes til gengæld også, at Eva kunne være bedre til at melde ud på forhånd, hvad hendes ønsker/behov er, så Carsten får lidt vejledning i at træde et skridt tilbage, når han nu ikke selv har situationsfornemmelse til det.

Jeg stod helt af da han sagde et eller andet i stil med at han godt vidste at han havde skældt ud om morgenen. Altså what??

Man skælder for helvede da ikke et voksent menneske ud. Hvad ER det dog som får ham til at tro at han overhovedet er i en position hvor det er acceptabelt at skælde ud? Det er kun i uligeværdige forhold at der kan skældes ud.

Og han sagde det jo ikke fordi han gerne ville undskylde for at have skældt ud. Det var jo bare en konstatering. Som om det er helt normalt at det sker.

Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv være hverken kærester, gift med eller bare venner med en person som mente at det var acceptabelt at skælde ud. Det er totalt upassende. Jeg ville aldrig stole på en person som mente at de havde ret til det.

Det er fuldstændig sort for mig. Helt fremmed. Det er simpelthen ikke noget der eksisterer i min verden..... Jeg fatter ikke at han kan mene at det er normalt eller noget han har ret til!
5
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3368

Indlægaf BlueBunny » 14. sep 2018, 13:25

Jeg synes at hende som er sammen med ham med høreapparatet er ret ucharmerende. Altså han er døv. Alligevel står hun og skaber sig mens han er i bad. Hav dog lidt forståelse, mere kræver det vel ikke. Hvis hun ikke kan leve med det, så må hun jo trække sig, men at brokke sig på den måde hun gør forstår jeg ikke. Hun har absolut ingen medfølelse i den retning.
10
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1385
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16473
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. sep 2018, 13:58

BlueBunny skrev:Jeg synes at hende som er sammen med ham med høreapparatet er ret ucharmerende. Altså han er døv. Alligevel står hun og skaber sig mens han er i bad. Hav dog lidt forståelse, mere kræver det vel ikke. Hvis hun ikke kan leve med det, så må hun jo trække sig, men at brokke sig på den måde hun gør forstår jeg ikke. Hun har absolut ingen medfølelse i den retning.

Enig. "Du behøver ikke skrige sådan!"

Nådada, frøken. For du har jo enormt meget erfaring med at være hørehæmmet
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2018, 14:36

Ado skrev:
BlueBunny skrev:Jeg synes at hende som er sammen med ham med høreapparatet er ret ucharmerende. Altså han er døv. Alligevel står hun og skaber sig mens han er i bad. Hav dog lidt forståelse, mere kræver det vel ikke. Hvis hun ikke kan leve med det, så må hun jo trække sig, men at brokke sig på den måde hun gør forstår jeg ikke. Hun har absolut ingen medfølelse i den retning.

Enig. "Du behøver ikke skrige sådan!"

Nådada, frøken. For du har jo enormt meget erfaring med at være hørehæmmet

Det provokerede mig ogsaa afsindigt meget. Min mand er synshaemmet. Jeg kunne sgu da aldrig finde paa at skabe mig paa den maade bare fordi han tager fejl af afstande eller ikke kan gribe en bold. Altsaa WTF.

Og 50% doevhed er jo ikke engang noget voldsomt. Det er i hvert fald ikke noget jeg ville betragte som et serioest handicap som alene ville kunne faa mig til at traekke mig.
6
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2018, 14:38

Der er saadan en underlig forestilling hos visse mennesker om at doevhed = dumhed. Jeg ved ikke hvor det kommer fra, men jeg har godt nok oplevet det mange gange at folk saetter lighedstegn mellem de to. Ikke at kunne hoere noget, og ikke at kunne forstaa noget, er to vidt forskellige ting.

Min mor var naesten helt doev i en periode og det var helt vildt saa anderledes hun blev behandlet lige pludselig. Folk var sindssygt uhoeflige og utaalmodige, og de fleste antog at hun var fuldstaendig hjernedoed eller saadan noget. Det var virkelig en voldsom forskel.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 997
Likede indlæg: 8586

Indlægaf Rapfisk » 14. sep 2018, 17:49

Podcasten Politikens Poptillæg handler om Gift ved første blik i denne uge.
2
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Straniera
Kort karma: 12
Likede indlæg: 861

Indlægaf Straniera » 14. sep 2018, 18:55

Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1758

Indlægaf catnip » 14. sep 2018, 19:45

Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Skriger, lige frem?
0
Brugeravatar
WorkInProgress
Kort karma: 252
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 1846
Kontakt:

Indlægaf WorkInProgress » 14. sep 2018, 19:59

Det er sjovt, for jeg oplever Carsten og Eva helt modsat :gruble:

Har lige set afsnit 3 og jeg synes virkelig hun er stejl.

Carsten: "Jeg synes vi er meget forskellige. Hvad tænker du om det?"

Eva: "Ej men det er altså også fordi DU ikke lytter, og DU kun ser fejlene, og DU....."
(og nu har jeg brug for at være alene!)

Jeg er med på at nogle af hans jokes og sexuelle hentydninger er for meget i selskab med hende, og at han er burde læse hende bedre, men jeg synes nu ikke det er værre end at man, under andre omstændigheder, nok skulle kunne give tilbage fra samme skuffe :fløjt:
Og jeg er faktisk lidt enig med ham i, at hun måske er gået for meget over i den modsatte grøft i forhold til at lade sig føje kontra at sætte grænser.
(Jo, det kunne have været formuleret bedre, men hun er sgutte selv for god til at pakke hendes utilfredsheder ind)
6
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21528

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 20:02

Straniera skrev:Jeg synes, ham den halvdøve virker voldsomt irriterende. Hans attitude og dialekt er ret belastende at høre på, men den der badescene, hvor han skriger, ville altså også gå mig på nerverne.

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
WorkInProgress
Kontakt:

Indlægaf WorkInProgress » 14. sep 2018, 20:08

LadyFox skrev:

Jeg vil godt medgive at hun virker sindssygt irriterende på nogle punkter, og det ville give mening lige at vente fem minutter på han var færdig med at sige hun lige gik ud, når nu han er hørehæmmet, men hans råberi der ville jeg nu også have svært ved at rumme, især i sådan en konstellation.

Råber han ikke fordi han har svært ved at høre styrken af sin egen stemme uden høreappearat i?
(sådan troede jeg det var, men nu bliver jeg jo i tvivl)
2
LaScrooge
Kort karma: 858
Likede indlæg: 8542

Indlægaf LaScrooge » 14. sep 2018, 20:09

LadyFox skrev:

Men han kan jo ikke selv høre hvor højt han snakker :)
4
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21528

Indlægaf LadyFox » 14. sep 2018, 20:11

WorkInProgress skrev:
LadyFox skrev:

Råber han ikke fordi han har svært ved at høre styrken af sin egen stemme uden høreappearat i?
(sådan troede jeg det var, men nu bliver jeg jo i tvivl)

Det ved jeg ikke. Men selvom man er hørehæmmet ved man så ikke godt selv hvis man råber højt? Altså, jeg ved intet om det, men jeg synes jeg bruger mit mundtøj anderledes når jeg laver diverse høje lyde, det skal ligesom væsentlig mere kraft til.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
WorkInProgress
Kontakt:

Indlægaf WorkInProgress » 14. sep 2018, 20:17

LadyFox skrev:Det ved jeg ikke. Men selvom man er hørehæmmet ved man så ikke godt selv hvis man råber højt? Altså, jeg ved intet om det, men jeg synes jeg bruger mit mundtøj anderledes når jeg laver diverse høje lyde, det skal ligesom væsentlig mere kraft til.

Jeg har heldigvis heller ikke selv erfaring med det, men jeg tænkte bare at jeg tydeligt kan høre hvornår de af mine kolleger som har noice canceling headphones taler over skype, og hvornår de taler til sidemanden. De taler væsentlig højere med hørebøffer på :D
0

Tilbage til "Film og TV"