Eurovision 2024 i Malmö

Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14798
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19240

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Flora » 10. maj 2024, 10:35

Fledermäuslein skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.


Altså jeg stemte på dem. Det var der ikke noget politisk i. De stillede op med en af de bedste sange. Derfor fik de min stemme. Det er en sangkonkurrence. Ikke en konkurrence i, hvilke lande man bedst kan lide.


Vildt, at du er i stand til at tænke sådan.


Det er jeg tydeligvist ikke alene om. Ellers var de jo ikke gået videre. Jeg synes omvendt det er sært, at man ikke kan skille tingene ad. Det var også fjollet det år, Ukraine vandt, fordi folk syntes det var synd, at de var i krig. Det VAR synd (det er det stadig). Det har bare ikke noget med sangkonkurrencen at gøre. Hvis vi ikke stemmer på sangene, men på det, vi synes om de lande, deltagerne repræsenterer, så kan vi ligeså godt fjerne sangene. Så er det bare lidt fjollet at kalde det en sangkonkurrence.


Jeg kan godt forstå dit ræsonnement og jeg synes helt klart også, at det ville være rarest, hvis det var en apolitisk konkurrence. Men så burde Rusland vel ikke have været udelukket?


Det er ikke mig, der har valgt, hvem der må og ikke må deltage. Det lader jeg EBU om at vurdere. Jeg forholder mig til de sange, der deltager, og stemmer på dem, jeg kan lide. Uagtet hvad jeg ellers synes om landet.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14798
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19240

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Flora » 10. maj 2024, 10:37

LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.


Altså jeg stemte på dem. Det var der ikke noget politisk i. De stillede op med en af de bedste sange. Derfor fik de min stemme. Det er en sangkonkurrence. Ikke en konkurrence i, hvilke lande man bedst kan lide.


Vildt, at du er i stand til at tænke sådan.


Det er jeg tydeligvist ikke alene om. Ellers var de jo ikke gået videre. Jeg synes omvendt det er sært, at man ikke kan skille tingene ad. Det var også fjollet det år, Ukraine vandt, fordi folk syntes det var synd, at de var i krig. Det VAR synd (det er det stadig). Det har bare ikke noget med sangkonkurrencen at gøre. Hvis vi ikke stemmer på sangene, men på det, vi synes om de lande, deltagerne repræsenterer, så kan vi ligeså godt fjerne sangene. Så er det bare lidt fjollet at kalde det en sangkonkurrence.


At du ikke er alene om det, gør det ikke mindre vildt. Det fritager ikke én fra moralsk ansvar, at andre også gør noget forkert.


Jeg synes ikke, jeg har gjort noget forkert. Jeg har stemt på en sang, jeg kunne lide, i en sangkonkurrence. At du mener, man bør stemme politisk gør det ikke til lov.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12887
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12775

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Guilded_Lily » 10. maj 2024, 10:42

libertá skrev:
Jeg synes dog desværre, at der i nogle år har været en tendens til, at der er for meget propaganda i Eurovision, både af politisk slags og også f.eks. LGBT-propaganda. Ikke at LGBT-folk ikke skal have lov at være med, for selvfølgelig skal de da det. Men det er som om, at Eurovision har udviklet sig til et ren LGBT-propaganda platform. Og det bryder jeg mig ikke om.

Med hensyn til det musikalske, synes jeg også at der bliver længere og længere mellem de helt gode sange i Eurovision. Det er efterhånden blevet for showpræget, hvor den stille gode sang glider i baggrunden til fordel for støjende sange, som ikke lyder særligt godt, men hvor der er mange fest og farver og et flot show. Nu om dage belønnes flotte sceneshows mere end gode gedigne sange og det synes jeg er ærgerligt.

Vi så også i går en tendens til, at jo mere folk skabte sig på scenen og skejede ud, jo større en chance havde de for at gå videre. Her var den ellers udmærkede (synes jeg) danske sang én af dem, som blev ofret, fordi SABA måske var for "kedelig" på scenen.


Jeg vil give dig ret i, at det efterhånden er mere show end musik. Jeg er all for forskellighed og gak og løjer, men i år er der godt nok en del acts, der i mine øjne ikke har noget med Eurovision at gøre.

Mht. vores bidrag: hvis seerstemmerne havde haft større indflydelse, havde vi sendt en up beat-sang om en afdød alkoholiker på et hospice af sted. Men fordi melodien er så malplaceret i forhold til teksten (eller omvendt) kunne det have været sjovt at se, om Basim ville være gået videre alligevel. Sabas sang er god nok, hun har bare ikke stemmeregistret til at synge den. Slet ikke kraft nok.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf LaScrooge » 10. maj 2024, 11:47

Flora skrev:
LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.


Altså jeg stemte på dem. Det var der ikke noget politisk i. De stillede op med en af de bedste sange. Derfor fik de min stemme. Det er en sangkonkurrence. Ikke en konkurrence i, hvilke lande man bedst kan lide.


Vildt, at du er i stand til at tænke sådan.


Det er jeg tydeligvist ikke alene om. Ellers var de jo ikke gået videre. Jeg synes omvendt det er sært, at man ikke kan skille tingene ad. Det var også fjollet det år, Ukraine vandt, fordi folk syntes det var synd, at de var i krig. Det VAR synd (det er det stadig). Det har bare ikke noget med sangkonkurrencen at gøre. Hvis vi ikke stemmer på sangene, men på det, vi synes om de lande, deltagerne repræsenterer, så kan vi ligeså godt fjerne sangene. Så er det bare lidt fjollet at kalde det en sangkonkurrence.


At du ikke er alene om det, gør det ikke mindre vildt. Det fritager ikke én fra moralsk ansvar, at andre også gør noget forkert.


Jeg synes ikke, jeg har gjort noget forkert. Jeg har stemt på en sang, jeg kunne lide, i en sangkonkurrence. At du mener, man bør stemme politisk gør det ikke til lov.


Du stemmer på repræsentanten for et regime, der aktuelt begår folkemord og bedriver etnisk udrensning. Med din stemme sender du et signal til Israel om, at du ser bort fra den forbrydelse mod menneskeheden, de begår.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14798
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19240

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Flora » 10. maj 2024, 12:20

LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:
Flora skrev:
LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.


Altså jeg stemte på dem. Det var der ikke noget politisk i. De stillede op med en af de bedste sange. Derfor fik de min stemme. Det er en sangkonkurrence. Ikke en konkurrence i, hvilke lande man bedst kan lide.


Vildt, at du er i stand til at tænke sådan.


Det er jeg tydeligvist ikke alene om. Ellers var de jo ikke gået videre. Jeg synes omvendt det er sært, at man ikke kan skille tingene ad. Det var også fjollet det år, Ukraine vandt, fordi folk syntes det var synd, at de var i krig. Det VAR synd (det er det stadig). Det har bare ikke noget med sangkonkurrencen at gøre. Hvis vi ikke stemmer på sangene, men på det, vi synes om de lande, deltagerne repræsenterer, så kan vi ligeså godt fjerne sangene. Så er det bare lidt fjollet at kalde det en sangkonkurrence.


At du ikke er alene om det, gør det ikke mindre vildt. Det fritager ikke én fra moralsk ansvar, at andre også gør noget forkert.


Jeg synes ikke, jeg har gjort noget forkert. Jeg har stemt på en sang, jeg kunne lide, i en sangkonkurrence. At du mener, man bør stemme politisk gør det ikke til lov.


Du stemmer på repræsentanten for et regime, der aktuelt begår folkemord og bedriver etnisk udrensning. Med din stemme sender du et signal til Israel om, at du ser bort fra den forbrydelse mod menneskeheden, de begår.


Nej, det gør jeg ikke. Jeg tilkendegiver, at jeg kan lide den sang, de er stillet op med. Ikke noget andet.

Jeg har forstået, at du synes, man skal stemme politisk. Det synes jeg ikke, man skal. Jeg synes, man skal skille tingene ad. Jeg kommer ikke til at skamme mig over at have stemt på en sang i en sangkonkurrence, uanset hvor meget, du prøver at få mig til det. Skulle vi ikke bare være enige om at være uenige?
4
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 13
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 628

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf deliciouscookie » 10. maj 2024, 14:39

LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.

Racistisk vrøvl.
5
make cookies not war
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5367

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf AFK » 10. maj 2024, 15:23

LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.


Ban-all-countries-1715354430871.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4995
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8019

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Nicolait » 10. maj 2024, 16:32

deliciouscookie skrev:
LaScrooge skrev:Det er så sindssygt klamt, at Israel får lov til at deltage og at Israel blev stemt videre.

Mens Israel fortsætter folkemordet i Rafah, sidder folk og stemmer på deres deltager i konkurrencen.

Selvfølgelig er det politisk. Det kan ikke være andet.

Boycott Eurovision. Boycott Israel.

Racistisk vrøvl.


Hvori ligger det racistiske forklar gerne?
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9707
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7945

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Sophies-mor » 10. maj 2024, 17:53

1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9707
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7945

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Sophies-mor » 10. maj 2024, 18:43

https://nyheder.tv2.dk/2024-05-10-stor-mystik-breder-sig-i-eurovision-land-efter-ukendt-haendelse-med-hollandsk-deltager
Han har åbenbart også været i klammeri med en fotograf.
Surt show for Holland.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Neenah » 10. maj 2024, 20:48

På italiensk tv i går blev der ved en fejl offentliggjort stemmeprocenter. De siger selv tallene ikke var fuldkomne, men Israel stod til knap 40% af stemmerne.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22082

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Purple Haze » 10. maj 2024, 21:00

Neenah skrev:På italiensk tv i går blev der ved en fejl offentliggjort stemmeprocenter. De siger selv tallene ikke var fuldkomne, men Israel stod til knap 40% af stemmerne.


Det lyder vildt hvis det passer.
Selvom hun kunne synge, til forskel fra en del af de øvrige, så var sangen ikke særlig interessant.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Aesel82
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4345

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Aesel82 » 10. maj 2024, 21:03

Purple Haze skrev:
Neenah skrev:På italiensk tv i går blev der ved en fejl offentliggjort stemmeprocenter. De siger selv tallene ikke var fuldkomne, men Israel stod til knap 40% af stemmerne.


Det lyder vildt hvis det passer.
Selvom hun kunne synge, til forskel fra en del af de øvrige, så var sangen ikke særlig interessant.


De mener, at det er sympatistemmer.
0
hvz74
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. okt 2015, 00:59
Kort karma: 4
Likede indlæg: 109

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf hvz74 » 10. maj 2024, 22:14

Lige nu kører der vilde rygter om Hollands deltager - han skulle have været i slåskamp med en "kvindelig fotograf" og EBU overvejer lige nu hvorvidt han skal diskvalificeres eller ej.

Fordi EBU ikke har meldt noget endnu, går rygterne på de sociale medier amok - det seneste er at "fotografen" er et medlem af Israels delegation som har gået meget op i at filme/fotografere deltagere der er kommet med pro-Palæstina holdninger på den ene eller anden måde og postet billederne på Instagram med lidet flatterende kommentarer (hvilket i øvrigt er ikke ok ifølge EBU's regler). Det skulle åbenbart have fået den hollandske deltager til at "snappe" og skubbe til fotografen efter hun filmede ham selv om han bad hende om at slukke for kameraet.

Fordi EBU ikke er kommet til en afgørelse endnu, er telefonafstemningen for lande udenfor EBU området udskudt i 2 timer, så det er noget af en alvorlig sag.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9707
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7945

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Sophies-mor » 10. maj 2024, 22:27

hvz74 skrev:Lige nu kører der vilde rygter om Hollands deltager - han skulle have været i slåskamp med en "kvindelig fotograf" og EBU overvejer lige nu hvorvidt han skal diskvalificeres eller ej.

Fordi EBU ikke har meldt noget endnu, går rygterne på de sociale medier amok - det seneste er at "fotografen" er et medlem af Israels delegation som har gået meget op i at filme/fotografere deltagere der er kommet med pro-Palæstina holdninger på den ene eller anden måde og postet billederne på Instagram med lidet flatterende kommentarer (hvilket i øvrigt er ikke ok ifølge EBU's regler). Det skulle åbenbart have fået den hollandske deltager til at "snappe" og skubbe til fotografen efter hun filmede ham selv om han bad hende om at slukke for kameraet.

Fordi EBU ikke er kommet til en afgørelse endnu, er telefonafstemningen for lande udenfor EBU området udskudt i 2 timer, så det er noget af en alvorlig sag.

Som jeg har linket til ;)
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Film og TV"