Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

JoyNips
Kort karma: 923
Likede indlæg: 19026

Re: Hvad har du set på Netflix/Viaplay/HBO osv

Indlægaf JoyNips » 12. feb 2020, 12:24

Jeg streamede Blackfish om spækhuggeren, der dræbte sin træner, i går på dr.tv.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1837
Likede indlæg: 34719

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. feb 2020, 17:11

Jeg har lige set dokumentaren "Jagten på en morder - en dagbog fra graven" på DRTV efter at have læst Politikens anmeldelse af den.

En af de medvirkende udbryder på et tidspunkt, at det føles som at være med i "Barnaby" at deltage i efterforskningen, og det er meget rammende. Det er en vild historie, der minder om fiktion. Og så er den anklagede nok noget af det mest creepy, jeg nogensinde har hørt om. Ikke umiddelbart, men efterhånden som filmen skrider frem. Og det er netop det gyselige ved det hele. At stifte bekendtskab med et vaskeægte ondt menneske.

Britisk dokumentar fra 2019. (Catching a Killer: Diary from the Grave) Da 69-årige Peter Farquhar dør i 2015, er ingen mistænksomme. Det er først, da hans nabo, en ældre kvinde ved navn Ann Moore-Martin, dør 18 måneder senere, at politiet genåbner den oprindelige sag. Med hjælp fra Farquhars dagbøger, hvis skræmmende og detaljerede beskrivelser får det til at risle koldt ned ad ryggen, kan de endelig afsløre en morder.

https://www.dr.dk/drtv/se/jagten-paa-en ... ven_165472
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 315
Likede indlæg: 6463

Indlægaf BlueBunny » 12. feb 2020, 21:15

Filmen “Dronningen”

Føj! Velspillet og ubehagelig
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 590
Likede indlæg: 9956

Indlægaf TinaW » 13. feb 2020, 19:07

Avengers Endgame på Viaplay.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 727
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 10149

Indlægaf Stitch » 13. feb 2020, 23:31

JoyNips skrev:Jeg streamede Blackfish om spækhuggeren, der dræbte sin træner, i går på dr.tv.

Kan du anbefale den?
0
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 373
Likede indlæg: 7984

Indlægaf hotlips » 15. feb 2020, 04:48

DetSorteCirkus skrev:Jeg har lige set dokumentaren "Jagten på en morder - en dagbog fra graven" på DRTV efter at have læst Politikens anmeldelse af den.

En af de medvirkende udbryder på et tidspunkt, at det føles som at være med i "Barnaby" at deltage i efterforskningen, og det er meget rammende. Det er en vild historie, der minder om fiktion. Og så er den anklagede nok noget af det mest creepy, jeg nogensinde har hørt om. Ikke umiddelbart, men efterhånden som filmen skrider frem. Og det er netop det gyselige ved det hele. At stifte bekendtskab med et vaskeægte ondt menneske.

Britisk dokumentar fra 2019. (Catching a Killer: Diary from the Grave) Da 69-årige Peter Farquhar dør i 2015, er ingen mistænksomme. Det er først, da hans nabo, en ældre kvinde ved navn Ann Moore-Martin, dør 18 måneder senere, at politiet genåbner den oprindelige sag. Med hjælp fra Farquhars dagbøger, hvis skræmmende og detaljerede beskrivelser får det til at risle koldt ned ad ryggen, kan de endelig afsløre en morder.

https://www.dr.dk/drtv/se/jagten-paa-en ... ven_165472

Det er nok et af de mest ondsindede mennesker jeg har hørt om, at han ligefrem skrev ned at han skulle fortælle den der gamle mand at han virkelig hadede ham før han døde.. Så har man sq i sandhed det der kaldes for en sort sjæl.

Ud af alle de mord dokumentarer jeg har set er det en af de mest creepy skurke jeg har set.

Man kan trods alt kun imitere et normalt følelsesliv så langt, der må have været ting der virkede mærkelige, men de der søde mennesker har jo været fuldstændig chanceløse overfor en som ham.

Men det er da kanon godt gået af politiet og redderne, det kunne nemt være røget i bunken med gamle mennesker og naturlige årsager.

Nå, jeg kom egentlig for at skrive jeg har set long shot på Netflix, det er også mord dokumentar, men en lidt spøjs historie, den er ikke så lang men værd at se.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 694
Likede indlæg: 14356

Indlægaf Animi » 15. feb 2020, 11:25

The People Vs. OJ Simpson på Netflix. Virkelig god!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1365
Likede indlæg: 16601

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2020, 14:54

Sæson to af Narcos México på Netflix. Virkelig skuffende indtil videre (vi er næsten halvvejs). Ingen ordentlig rød tråd, ingen god, bærende hovedrolle, og den er generelt bare all over the place. Øv :(
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
JoyNips
Kort karma: 923
Likede indlæg: 19026

Indlægaf JoyNips » 15. feb 2020, 15:22

Stitch skrev:
JoyNips skrev:Jeg streamede Blackfish om spækhuggeren, der dræbte sin træner, i går på dr.tv.

Kan du anbefale den?

Mnjaeh... jeg synes den er interessant, men jeg blev superirriteret over mængden af efterrationalisering. Og jeg synes den var ret ensidig.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 930
Likede indlæg: 14621

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. feb 2020, 19:36

Inspireret af Pjeps har jeg også set tredje sæson af The Great Pottery Throw Down på YouTube. Og den ledte mig videre til Portrait Artist of the Year. :love: Vidste ikke en gang, der var en udenlandsk version af Danmarks Bedste Portrætmaler.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Shmartiesh
Kort karma: 102
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Shmartiesh » 15. feb 2020, 19:40

Jeg er på barsel og har derfor fået set en hel del allerede.

The outsider på HBO. Min mand og jeg er ikke gode til gysere og heller ikke denne her, men nu har vi set så meget at vi bliver nødt til at se resten. Den er crazy og hårrejsende.

Quicksand, svensk serie om skoleskyderi. Jeg kunne slet ikke slippe den igen. (Også forstår jeg ikke at den ikke er blevet snakket mere om, sådan generelt, nu når den er svensk)
1
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 394
Likede indlæg: 7252

Indlægaf Tilly » 15. feb 2020, 20:27

Lev to gange (Vivir dos veces) på Netflix.

Spansk film om en tidligere matematikprofessor som får konstateret alzheimers. Han får et ønske om at opsøge sin ungdomskærlighed, inden han glemmer at hun eksisterede. Og han får god hjælp af sit barnebarn. Totalt feel good film, og også rigtig sjov, så den kan bestemt anbefales :)
2
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 203
Likede indlæg: 4273

Indlægaf Kerrigan » 15. feb 2020, 21:16

Uanede mængder af Den store bagedyst.
Mange tak DR. ❤
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 608
Likede indlæg: 8096

Indlægaf Guilded_Lily » 15. feb 2020, 23:03

Er lige blevet færdig med Who Killed Malcolm X. Jeg har været interesseret i sagen/ham, siden Spike Lee filmatiserede Malcolms selvbiografi, som jeg derefter læste på dansk og engelsk og skrev 3.g-opgave om ham. Jeg var med på, at to af de dømte var uskyldige, men at den reelt skyldige fik lov at gå fri og hans skyld blev dysset ned på den måde gav mig en smule kvalme.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 373
Likede indlæg: 7984

Indlægaf hotlips » 16. feb 2020, 04:39

Houdini, miniserie på.. Jeg tror det er c more.

Den er fin nok, men der er taget helt urimeligt og meningsløse store friheder med hans historie, blandt andet viser man han er spion og at han mødte rasputin, det er løgn.. Men er ligeglade med at han brugte en del tid på at afsløre diverse medier og andre fupmagere.

Instruktøren har bizart nok valgt at bruge en bog om houdini som psykoanalytisk objekt som hans egen far skrev engang i halvfjerdserne som forlæg. Det var ikke noget klogt valg.
0

Tilbage til "Film og TV"