Sygemelding og SU

pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Sygemelding og SU

Indlægaf pirken » 24. maj 2017, 16:34

Hej debat
Jeg har igennem dette semester lidt af voldsom stress og har netop nu gået ned med en svær depression. Jeg lider desværre af depressioner på forhånd, og min læge ved godt dette. tager i forvejen en del medicin mod mine lidelser.
Jeg må erkende, at de desværre er nødvendigt med en sygemelding. Jeg er dog bekymret for, hvad der kan ske. derfor har jeg nogle spørgsmål.

1. Kan jeg få SU under sygemelding?
2. Da jeg ikke kan tage mine eksamer her til sommer, kan jeg ikke fuldføre mit semester. kan jeg så tage semestret om, når jeg er blevet rask?
3. Kan jeg få refunderet mine SU klip?

Mvh
Pirken :-)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Sygemelding og SU

Indlægaf Animi » 24. maj 2017, 16:40

Jeg går på KUA og har selv haft en sygemelding et semester. Nu ved jeg ikke hvor du går i skole henne og om det overhovedet hjælper, men jeg kan fortælle hvad jeg gjorde:

1. Jeg fik en lægeerklæring og søgte på baggrund af den om at få dispensation til at få nedsat min eksamensaktivitet til 0 ECTS point. Man skal IKKE søge om orlov, for så kan man netop ikke få SU imens. Søger man om dispensation er man stadigvæk studieaktiv (som er et krav for at så SU), men man er bare sat på 0 ECTS.
2. Jeg blev sygemeldt under mine tilvalg, så jeg kunne bare vælge nye tilvalg da jeg blev rask og fulgte dem. Men ja jeg er rimelig sikker på at du sagtens bare kan tage semesteret om, hvis de samme fag er udbudt når du er rask.
3. Du skal inde på SU skrive hvornår du i stedet er færdig med uddannelsen, og så skal du søge om ekstra klip pga sygdom.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Sygemelding og SU

Indlægaf Oddinary » 24. maj 2017, 16:49

Ift. spørgsmål 2: Er du automatisk tilmeldt eksamen? Ellers så gå ind og afmeld dig. Ellers er det i hvert fald sådan på uni, at man som udgangspunkt har tre forsøg til at bestå en eksamen. Hvis man har en lægeerklæring kan man dog søge dispensation på den måde, at man ikke "spilder" et forsøg, når man ikke møder op til den planlagte eksamen. Du vil sandsynligvis blive tilbudt at gå til sygeeksamen - men eksamensformen vil afhænge af, hvor mange der skal op til reeksamen, og hvad kotumen er på instituttet. Snak med din studiesekretær. Der er ikke nogen regler, der er helt universelle på det punkt. Afhængigt af ressourcer kan du godt risikere at du først kan gå op næste år, samme tid som årgangen under dig. Men igen - studiesekretæren er helt klart den rette person at spørge på det her punkt.
0

Tilbage til "Studie"