Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf MyIdea » 5. maj 2017, 06:22

Min kæreste spurgte mig igår, om jeg ikke kan tage en uddannelse i regnskab, for han går med tanker om at starte som selvstændig tømrer, men mener ikke at han selv kan klare den del af det. Findes der en kort uddannelse/kursus i sådan noget? Jeg afleverer min bachelor på sygeplejerskeuddannelsen om en måned, så nu sætter uddannelsesloftet jo begrænsninger for mine muligheder :sur:
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf Tux » 5. maj 2017, 07:39

Jo der er både kortere og længere uddannelser / kurser i regnskab.

Men altså, der må vel være en grund til at du har taget en uddannelse som sygeplejerske? Hvis du ikke har interessen for regnskab/økonomi, så kan jeg ikke rigtig se hvorfor du skal gå den vej uddannelsesmæssigt.

I øvrigt så kan man jo betale sig fra hjælp til den slags - umiddelbart ville det være en bedre løsning, hvis alternativet at du skal lære det helt fra bunden, for at kunne udføre den del. Hvis man skal styre økonomien i en virksomhed alene, er det trods alt også en fordel, hvis man har en anelse erfaring på området.
2
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf sansera » 5. maj 2017, 07:46

Har du lyst til at lave hans regnskaber?
0
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf MyIdea » 5. maj 2017, 07:50

Jeg har planer om at arbejde som sygeplejerske, men jeg overvejer muligheden for at hjælpe ham med regnskaber ved siden af. Nu snakker vi også kun en enmandsvirksomhed :) jeg er rimelig god til tal, så det er mere regler og den slags jeg ikke aner noget om. Og det skulle helst kunne læses på deltid.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf MyIdea » 5. maj 2017, 07:53

Tux skrev:Jo der er både kortere og længere uddannelser / kurser i regnskab.

Men altså, der må vel være en grund til at du har taget en uddannelse som sygeplejerske? Hvis du ikke har interessen for regnskab/økonomi, så kan jeg ikke rigtig se hvorfor du skal gå den vej uddannelsesmæssigt.

I øvrigt så kan man jo betale sig fra hjælp til den slags - umiddelbart ville det være en bedre løsning, hvis alternativet at du skal lære det helt fra bunden, for at kunne udføre den del. Hvis man skal styre økonomien i en virksomhed alene, er det trods alt også en fordel, hvis man har en anelse erfaring på området.


Man kan vel godt interessere sig for flere ting :) men jeg ville ikke gide arbejde med andre folks penge på fuldtid, så jeg har aldrig overvejet en økonomiuddannelse, fordi det ikke har givet mening for mig. Og sygeplejersker skal i øvrigt også helst være rimeligt skarpe til regning ;)
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf MyIdea » 5. maj 2017, 08:55

Dikus skrev:Det letteste vil være at blive sat i hang med bogføringe af revisor. Det er ikke så kompliceret, hvis din kæreste ellers sørger for at have en firmakonto i banken, som han kører alt med virksomheden over.


Altså finde en revisor, der kan lære mig det grundlæggende? :)
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf MyIdea » 5. maj 2017, 08:56

FruDulle skrev:Merkonom i økonomi og resourcestyring
https://www.cphbusiness.dk/videreuddann ... cestyring/

Flere udbyder dem online. Man behøver jo ikek tage alle moduler hvis man ikke stræber efter en merkonom, men dem som er relevante. Jeg har en merkonom i ledelse og HR, tog den online, det var fint.


Jeg tror desværre at uddannelsesloftet spænder ben for at jeg kan læse det :( man må jo heller ikke tage en ny uddannelse hvis man selv betaler.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 05:25

Nogen der kender nogen gode bøger man kan læse omkring det? Det ville vel korte tiden ned man bruger på at lære det af revisor.

Jeg skal også til at lave det på et tidspunkt, men vil selv lave bogføringen.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf Skorstenen » 7. maj 2017, 05:42

0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf Skorstenen » 7. maj 2017, 05:51

Formentlig vil der ikke være regnskabspligt, blot skal der laves en udvidet selvangivelse hvor virksomhedens over/underskud indberettes.
Dette skal naturligvis kunne dokumenteres og jeg vil foreslå at du ringer til en selvstændig bogholder og betaler for oplæring.
Hvis det er en virksomhed med kun kæresten, er det forholdsvis simpelt at lære.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 06:17

Skorstenen skrev:http://www.startupsvar.dk/ivaerksaetterboeger


TAK! Super brugbart.

Det bliver om en del tid at jeg "åbner" men det er super at begynde at finde ud af de praktiske ting allerede.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Uddannelse indenfor regnskab/bogføring

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 07:12

Dikus skrev:
eks-Maupassant skrev:Nogen der kender nogen gode bøger man kan læse omkring det? Det ville vel korte tiden ned man bruger på at lære det af revisor.

Jeg skal også til at lave det på et tidspunkt, men vil selv lave bogføringen.


Jeg har lært en enkelt eller to at lave deres egen bogføring. Det tager 1-2 timer, afhængigt af den grundlæggende it-forståelse.

Nåh men. AMU udbyder nogle gange regnskabs-/bogføringskurser. Det vil typisk være total overkill, men de findes.


1-2 timer? lol jeg troede det var en ting :)
0

Tilbage til "Studie"