Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 1. maj 2017, 19:21

Inspireret af et par indlæg i en anden tråd, så jeg at vi er et par stykker der pt. sidder med bachelorprojekter og det er vist rimelig gennemgående, at der mangler motivation til at få skrevet den sidste opgave inden vi inden længe kan kalde os bachelorer :)

Så her er tråden hvor der kan snakkes, heppes og sparres omkring bacheloropgaven :banan: :banan: :banan:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf RavenClaw » 1. maj 2017, 19:36

Jeg var på biblioteket i dag og fandt nogle gamle bacheloropgaver fra tidligere studerende. Der findes ikke noget retningslinjer eller andre anbefalinger til, hvordan vi skal bygge opgaven op - mest fordi uddannelsen er tværvidenskabelig. Det var faktisk rigtig rart at se, hvordan andre har båret sig an, når det ligger lidt op af mit eget emne.

Jeg skal have skrevet baggrunden for forsøget i denne uge, hvis jeg er rigtig god :lol: for de data, jeg skal skrive analysen på, er blevet forsinkede, da vores testapparat blev forsinket i produktionen, så de når først at komme lige til sidst. Så jeg skal virkelig have sparket mig selv i gang, så jeg kan fokusere udelukkende på analysen, når de kommer :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 1. maj 2017, 19:39

RavenClaw skrev:Jeg var på biblioteket i dag og fandt nogle gamle bacheloropgaver fra tidligere studerende. Der findes ikke noget retningslinjer eller andre anbefalinger til, hvordan vi skal bygge opgaven op - mest fordi uddannelsen er tværvidenskabelig. Det var faktisk rigtig rart at se, hvordan andre har båret sig an, når det ligger lidt op af mit eget emne.

Jeg skal have skrevet baggrunden for forsøget i denne uge, hvis jeg er rigtig god :lol: for de data, jeg skal skrive analysen på, er blevet forsinkede, da vores testapparat blev forsinket i produktionen, så de når først at komme lige til sidst. Så jeg skal virkelig have sparket mig selv i gang, så jeg kan fokusere udelukkende på analysen, når de kommer :)

Jeg skal også have fundet noget materiale, så dagen i morgen skal jeg bruge på lige at få booket en tid med en bibliotekar, fordi det er rimelig uoverskueligt når man bare laver søgningen i vores biblioteksdatabase :) derudover regner jeg med, at jeg skal have lidt gang i et metodeafsnit. Har også lidt gang i teorien, men venter på noget respons fra min vejleder.

Hvis du har brug for et par konkrete eksempler på gode opgaveopbygninger, så har jeg et par vejledninger liggende, tror jeg :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf Jasmin » 1. maj 2017, 19:52

Lige nu flyder mit spisebord med bøger, noter, tomme chipsposer og masser af dåsecolaer.
Jeg mangler sådan set bare afslutningen men lige meget hvad jeg begynder at skrive, så syntes jeg bare at jeg formulerer mig forkert. :(

Tror bare at jeg går i seng. Må give den en skalle i morgen.

God nat i to. :wave:
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 1. maj 2017, 19:53

Jasmin skrev:Lige nu flyder mit spisebord med bøger, noter, tomme chipsposer og masser af dåsecolaer.
Jeg mangler sådan set bare afslutningen men lige meget hvad jeg begynder at skrive, så syntes jeg bare at jeg formulerer mig forkert. :(

Tror bare at jeg går i seng. Må give den en skalle i morgen.

God nat i to. :wave:


You can do it :kys:

Sov godt. Jeg har også smidt mig i sofaen med TV og skrider snart i seng :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf Jasmin » 3. maj 2017, 08:24

YES! Nu kører det bare.

Fik en god sparring med min vejleder om opgaven og han fik mig tilbage på sporet. :gogo:
Jeg syntes selv at jeg har fået nedfældet nogle guldkorn.

Nu skal jeg ud og løbe en tur i skoven og tømme mit hoved og så hjem og hygge med lidt guf, cola og en god film. :popkorn:
2
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 3. maj 2017, 09:06

Jasmin skrev:YES! Nu kører det bare.

Fik en god sparring med min vejleder om opgaven og han fik mig tilbage på sporet. :gogo:
Jeg syntes selv at jeg har fået nedfældet nogle guldkorn.

Nu skal jeg ud og løbe en tur i skoven og tømme mit hoved og så hjem og hygge med lidt guf, cola og en god film. :popkorn:

En god vejleder er seriøst guld værd :)

God løbetur. Det er altid godt at få tømt hovedet :gogo:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf RavenClaw » 5. maj 2017, 09:49

Jeg er kommet i besiddelse af en bacheloropgave, der er skrevet i 2011 om den forskning, der ligger til baggrund for udviklingen af de undersøgelsesmetoder, jeg skal analysere i min bachelor :banan: Thank God for studiebiblioteker, det er endda den samme vejleder!

Så nu ligger jeg inde med en fantastisk referenceliste til min baggrundsbeskrivelse. Juhuuu :D
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 5. maj 2017, 09:58

RavenClaw skrev:Jeg er kommet i besiddelse af en bacheloropgave, der er skrevet i 2011 om den forskning, der ligger til baggrund for udviklingen af de undersøgelsesmetoder, jeg skal analysere i min bachelor :banan: Thank God for studiebiblioteker, det er endda den samme vejleder!

Så nu ligger jeg inde med en fantastisk referenceliste til min baggrundsbeskrivelse. Juhuuu :D

Fedt :banan:

Jeg håber også snart, jeg hører fra vores skolebibliotek, men har indtil videre fundet glimrende kilder selv. Og mine interviewpersoner har givet mig nogle vildt gode svar på de indledende spørgsmål så her går det også fremad :D
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf RavenClaw » 15. maj 2017, 11:17

Er der en af jer, der ved, hvordan jeg skal liste en upubliceret artikel i referencelisten? :gruble: Jeg har kun titel og forfatter listet i selve artiklen
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 15. maj 2017, 11:24

RavenClaw skrev:Er der en af jer, der ved, hvordan jeg skal liste en upubliceret artikel i referencelisten? :gruble: Jeg har kun titel og forfatter listet i selve artiklen

Hvilket referencesystem bruger du? :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf FrøkenM » 15. maj 2017, 11:27

Min vejleder er en sær type. Hun er mega skarp, og derfor havde jeg også specifikt ønsket hende, men hun er lidt en klaphat til at besvare mails. Jeg har haft 1 vejledermøde og har nu skrevet 22 sider uden hun har set noget af det. Skal aflevere max 30 og der er 2,5 uge til deadline. Jeg har mailet en del og får kun respons på noget af det, og ved stadig ikke hvornår jeg skal have næste vejledning :sur:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 11:38

RavenClaw skrev:Er der en af jer, der ved, hvordan jeg skal liste en upubliceret artikel i referencelisten? :gruble: Jeg har kun titel og forfatter listet i selve artiklen


Lad være med at bruge den. Det er et sted man kan "sætte en finger" på noget, og det gælder om at undgå det.

Hvis alt ellers er godt og ser tjekket ud ser man igennem fingre med det, hvis man ikke kan li opgaven og tænker 4 eller 7, så kan man godt tænke "banker den sq ned på 4 pga den der halvuseriøse reference". Hvis den er mellem 10 og 12 så ville jeg også se det som noget der trak ned mod 10.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf RavenClaw » 16. maj 2017, 11:30

FrøkenM skrev:
RavenClaw skrev:Er der en af jer, der ved, hvordan jeg skal liste en upubliceret artikel i referencelisten? :gruble: Jeg har kun titel og forfatter listet i selve artiklen

Hvilket referencesystem bruger du? :)


APA :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Bachelortråd - for os der skriver bacheloropgave

Indlægaf RavenClaw » 16. maj 2017, 11:33

eks-Maupassant skrev:
RavenClaw skrev:Er der en af jer, der ved, hvordan jeg skal liste en upubliceret artikel i referencelisten? :gruble: Jeg har kun titel og forfatter listet i selve artiklen


Lad være med at bruge den. Det er et sted man kan "sætte en finger" på noget, og det gælder om at undgå det.

Hvis alt ellers er godt og ser tjekket ud ser man igennem fingre med det, hvis man ikke kan li opgaven og tænker 4 eller 7, så kan man godt tænke "banker den sq ned på 4 pga den der halvuseriøse reference". Hvis den er mellem 10 og 12 så ville jeg også se det som noget der trak ned mod 10.


Jeg kan ikke lade være med at bruge den. Det er hele den artikel min bachelor er bygget op om - eller selve forsøget i den artikel. Det er et nyt apparat, som vi er ved at validere, og jeg har fået tilsendt artiklen af min vejleder for at kunne bruge den. Jeg ville ikke kalde den en useriøs reference, men jeg tænker, det er smart nok, at de ikke publicerer resultater, før de er sikre på validiteten :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Studie"