Specialetråden

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Specialetråden

Indlægaf lillebjoern » 26. apr 2019, 10:55

ina skrev:
lillebjoern skrev:
ina skrev:Er der nogen der har tips til transskribering? Altså, helt praktisk. :D


Download Express Scribe. Det er gratis og virke brugbart, for der er genveje du kan trykke på tastaturet mens du skriver og lytter + slow funktion, hvilket er uvurderligt. Er der andre tips du mangler? Jeg har transskriberet... meget :D Og gør det også på mit job.


Tak for tip, det vil jeg kigge på. :gogo:

Det er ikke så meget jeg skal transskribere - 2 interviews af 50 min hver. Synes bare det er vildt uoverskueligt, men samtidig tænker jeg det er nemmest for mig i analysen at jeg har det på skrift.


Jeg vil altid anbefale at transskribere. Det gør det for det første meget nemmere at finde specifikke steder i interviewet, hvor de udtaler sig om noget særligt. Så kan man søge på ordet i stedet for at sjusse sig frem i en lydfil. Derudover finder man altid et eller andet interessant i interviewet, som man ikke lagde mærke til, da man foretog interviewet - der er man typisk optaget af nervøsitet, det næste spørgsmål, m.m. :)

Når du transskriberer har du også mulighed for at kode din data, så du nemt kan klassificere det ift særlige temaer, emner, m.m. Ja, det er stenet at transskribere, men giver så meget mere i sidste ende:)
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Specialetråden

Indlægaf ina » 26. apr 2019, 14:15

I har ret! Jeg gør det, tror jeg bliver glad for der senere i processen. :gogo:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Specialetråden

Indlægaf FrøkenM » 19. maj 2019, 08:27

Jeg skal aflevere næste fredag og panikken rammer mig så småt....

Jeg har slet ikke sider nok til at gøre det, jeg gerne vil. Jeg mangler lidt analyse og noget på diskussionen men ellers er jeg rimelig good to go, føler jeg. Jeg har verdens fedeste speciale og er faktisk trist over snart at skulle slippe emnet :genert:

Jeg har samarbejdet med nogle virkelig søde mennesker og belyst en relevant problemstilling på en god måde, som jeg tænker mange kunne drage fordel af. Men.... Specialet skal fortrolighedsstemples. Det er jeg nødt til at gøre for at beskytte to af mine kilder bedst muligt, og selvom det etisk er 100% det eneste rigtige at gøre, så er det sgu lidt ærgerligt alligevel. Jeg håber sådan, at jeg kan ændre noget og at det ikke bare bliver et stykke papir som min samarbejdsorganisation gemmer i skuffen.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Specialetråden

Indlægaf ina » 5. jun 2019, 18:20

Spørgsmål om APA-henvisning:

Er det mest korrekt at henvise til afsnit i bogen eller hele bogen? Jeg har et par bøger, hvor jeg ikke bruger hele bogen, men måske 2-3 kapitler. Skal jeg henvise til de kapitler (de har forfatter på kapitlerne) eller til hele bogen (som er redigeret og sammensæt af nogle enkelte forfattere)? Min vejleder kommer ikke rigtigt med et tydeligt svar, og indtil videre har jeg henvist til afsnit i bogen og så skrevet i litteraturlisten, at det er den og den forfatter med det afsnit i den bog..
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Specialetråden

Indlægaf lillebjoern » 5. jun 2019, 18:41

ina skrev:Spørgsmål om APA-henvisning:

Er det mest korrekt at henvise til afsnit i bogen eller hele bogen? Jeg har et par bøger, hvor jeg ikke bruger hele bogen, men måske 2-3 kapitler. Skal jeg henvise til de kapitler (de har forfatter på kapitlerne) eller til hele bogen (som er redigeret og sammensæt af nogle enkelte forfattere)? Min vejleder kommer ikke rigtigt med et tydeligt svar, og indtil videre har jeg henvist til afsnit i bogen og så skrevet i litteraturlisten, at det er den og den forfatter med det afsnit i den bog..


Jeg ville skrive kapitlerne i bogen, det er mest retvisende, og også sådan jeg altid har lært at henvise med APA :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Specialetråden

Indlægaf ina » 5. jun 2019, 19:02

lillebjoern skrev:
ina skrev:Spørgsmål om APA-henvisning:

Er det mest korrekt at henvise til afsnit i bogen eller hele bogen? Jeg har et par bøger, hvor jeg ikke bruger hele bogen, men måske 2-3 kapitler. Skal jeg henvise til de kapitler (de har forfatter på kapitlerne) eller til hele bogen (som er redigeret og sammensæt af nogle enkelte forfattere)? Min vejleder kommer ikke rigtigt med et tydeligt svar, og indtil videre har jeg henvist til afsnit i bogen og så skrevet i litteraturlisten, at det er den og den forfatter med det afsnit i den bog..


Jeg ville skrive kapitlerne i bogen, det er mest retvisende, og også sådan jeg altid har lært at henvise med APA :)


Tak. Jeg synes også det giver mest mening, så det beholder jeg som jeg har gjort indtil videre. :)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Specialetråden

Indlægaf ina » 5. jun 2019, 19:14

...
Senest rettet af ina 10. jun 2019, 17:14, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Specialetråden

Indlægaf FrøkenM » 10. jun 2019, 08:41

Jeg skal opereres den 27. juni i løbet af formiddagen hvis alt går som vi planlægger og jeg kommer mig over den snue, der har plaget mig siden specialeaflevering. Vi har lige fået mail ud om at demissionen ligger fredag den 28. fra 15 - 17. Det er kun for studerende og vi får ikke eksamensbeviser. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er realistisk at jeg deltager et døgn efter operationen, men omvendt så er jeg bange for at fortryde ikke at deltage? :gruble:

Hvad har I af tanker omkring deltagelse i eventuelle demission på jeres studier? :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Studie"