Hjælp til referencer

Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Hjælp til referencer

Indlægaf FrøkenM » 12. apr 2016, 05:47

Nogle herinde der er skarp til de forskellige referencesystemer? :blush:

Jeg har fået til opgave at lave 3 forskellige referencesystemer (APA, MLA, Chicago Style of Manual) og bestemme hvilken type de nedenstående referencer er.

Umiddelbart virker det til, at der allerede er en APA reference liste. Grunden til jeg alligevel er i tvivl er, at fornavnene på forfatterne så burde stå som initialer og ikke fulde fornavne.

Dick, Hilary Parsons, & Kristina Wirtz (eds.) (2011). Racializing discourses. Journal of Linguistic
Anthropology 21. Online: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 1/issuetoc .
Gal, Susan (2005). Language ideologies compared. Journal of Linguistic Anthropology 15(1):23– 37.
Reddy, Michael (1979). The conduit metaphor. In Andrew Ortony (ed.), Metaphor and thought, 284–324. Cambridge: Cambridge University Press.
Silverstein, Michael (1976). Shifters, linguistic categories and cultural description. In Keith Basso & Henry Selby (eds.), Meaning in anthropology, 11– 55. Albuquerque: University of New Mexico Press.

Silverstein, Michael (1979). Language structure and linguistic ideology. In Paul Clyne, William Hanks, & Carol Hof-bauer (eds.), The elements, 193– 247. Chicago: Chicago Linguistic Society.

Nogen der kan hjælpe? :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Hjælp til referencer

Indlægaf SofieP » 14. apr 2016, 11:07

Jeg kender ikke de to andre systemer, men ved APA skrives der ikke fornavne, bare initialer :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9677

Re: Hjælp til referencer

Indlægaf FrøkenM » 14. apr 2016, 13:18

SofieP skrev:Jeg kender ikke de to andre systemer, men ved APA skrives der ikke fornavne, bare initialer :)

Tak for svar :)

Vores underviser skrev, at det var fejl i opgaven og derfor var det svært at gennemskue. Det er nemlig rigtigt som du skriver, ved APA skrives initialer.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hjælp til referencer

Indlægaf Kruspersille » 16. apr 2016, 21:32

Ved APA-standard skrives sidetallene i parantes, når der tale om et kapitel i en bog, så det er også en fejl, hvis det altså skal forestille at være APA? Online-referencen ser også lidt mærkelig ud.
Sikke en sjov opgave, det er ikke mange studier, der går op i det, er min erfaring. Men det kan da godt være, der er begyndt at komme mere fokus på det. Det er generelt et område, der trænger til at blive strammet op på i DK.
0

Tilbage til "Studie"